1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604389 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Laken: Det är väl mer lockande att vara med i ett vinnande lag såklart, inget konstigt.

Känns lite konstigt (korkat?) av Andreas Falk att välja HV71 efter att i media klargjort:

Att han skulle fått mer betalt i Timrå.
Att han troligtvis skulle fått mer speltid i Timrå.

Hur tänker man då?

El Maco: Väl talat - Mattias!

Och nu får det räcka med dumheterna i den här tråden som är till för Silly Season. Streck i debatten, nog med modereringstjafsande.

El Maco: Jo, jag har en 30 åring som jag har suktat på länge. Nu menar jag naturligtvis Calvados. Men kudden lockar mer. Natti natti

Helg Ernest: "Här raderas allt som inte faller inom ramen för moderatorernas tycke och smak." Gå och spela datorspel och sörpla Calva nu. Hej, hej.

Helg Ernest: angående Lunar - så syftade jag på dom som sitter på fyllan och skriver massa dumheter...

Kevin O Shea: Jag tror nog dom syftar på Kickans snack i förregår.
Själv är jag i det närmaste nykterist. Om man inte räknar 2 folköl till maten på fredag och lördag till att bli på fyllan.
Glömde ju ! Jag brukar ta en calvados till kaffet ibland också, minst 2-3 ggr /år.

Du pratar om kvalite, jag tycker kvaliten pekar rakt ner.
Det är synd vi inte har en obunden GB, så vi kunde hålla till där.
Andra forum finns ju inte, det är ju därför alla som slutar kommer tillbaka.
Det finns ju inget alternativ.
Lunar storm nämner du.
Jag är varken tonnåring eller pedofil, dessutom snackas det väll inte hockey där ?

Fanns det ett vettigt alternativ, så kunde dom ju få ha denna fört inbördes beundran

Helg Ernest: Jag förstår inte vart du vill komma. Det skulle vara intressant att få veta vilka "väsentligheter" du har skrivit som har tagits bort av moderatorerna - eftersom du är så irriterad.

Hockeysnack är och skall vara rolig att läsa, inte bara skiva ner sina åsikter.
...och hur rolig läsning är det att ögna igenom replikskiften mellan två Hockeysnackare / Jonte kommer att spela med oss / Nähä - han kommer att spela med schtaan / Nähä - han kommer att spela med oss för det vet jag / Nä, jag vet att han skall spela med Schtaan...osv

Titta i MoDos gästbok: om den skulle modereras skulle den nog vara död - men å andra sidan; Hur kul är det att läsa inlägg typ - Hur många grader är det på Gräddhyllan då? Vi har 12 grader på nånjävlagata där jag bor...och liknande hockeyrelaterade inlägg.

Håller med Mattias där, att ta bort "fredags och lördags fyllesnacket" gynnar nog kvalite´n på HS.
Vill man fyllesnacka med likasinnade kan man hålla sej till Lunarstorm och liknande chatsidor...

Märk väl att jag gör inga värderingar, huruvida du har fyllsnackar här - det har jag ingen uppfattning om!

El Maco: Tänk at du har fel som vanligt !
Här raderas allt som inte faller inom ramen för moderatorernas tycke och smak. Vem har gett dom mandat att sätta upp extra spelregler än dom som finns för HS ?
Vart ligger besluten förankrade om Noll tollerans?

Har vi som har Timrå som vårat lag något att säga till om där ?

Från att ha varit den mest aktiva GBn, så har vi ju dalat ganska rejält
skulle jag tro, det enda som håller upp det är Rocken Rolf och Laken.
Skulle dom sluta skriva skulle det max bli 2-3 inlägg per dygn.
Käns det inte fel för dig också, då det alltid kom in det minimum per timme tidigare.

Vart jag vill komma är att denna GB håller på att modereras ihjäl.
Jag har aldrig spelat så mycket PC-spel som jag gjort denna säsong.
För här i GB är det ju dött eller bara allmänt tråkigt.
Så om moderatorerna höll sig till spelreglerna och inte till eget tycke och smak. Då skulle förmodligen denna GB kunna bli attraktiv för många igen.
Men nu kommer detta svar att tolkas negativt och raderas omgående.
För numera får man inte ha andra åsikter än moderatorerna.

Länge leve en obunden GB, TIK till folket !

El Maco: Jag gillar fredagsfylla =), det är ju principen han är ute efter. Jag kan hålla med om att det är lite väl att gå in på sådana små detaljer.

Jaja Jag gillar Timrå IK jag!

Hm.. på tal om papegojande. Vad jag än har att säga nästa säsong ska jag försöka framföra mina huvudpoänger "the laken way", dvs via presentationen. Om nu nån mot förmodan skulle bli uttråkad här that is

73Sjöbba:  Jag vill komma exakt hit:

"Helg Ernest fånande om "nolltolerans" handlar om att fredagsfylla i gästboken raderas vilket han vill få till att det inte ska skrivas om Jonte Hedström här för han spelar i Ducks. Teorin bakom modererandet är att det blir intressantare att läsa en Timrågästbok om den främst handlar om hockey."

Jag papegojar.

El Maco: Vad jag kan minnas så har jag inte gnällt så mycket på RR2, okej att jag har inte beundrat papegojsnacket i 4 månaders tid. Jag kanske har yttrat mig om detta, men jag kan tycka att det är en viss skillnad på lite off topic ämnen och upprepningar. Det står jag för. Vart du vill komma med ditt inlägg vill jag att du vidareutvecklar. Kan inte se några problem med lite off topic ämnen i tider som nu när alllting är över

By the way Bra FBK!

73Sjöbba: Hur ska du ha det egentligen? Du var ju en av de som gnällde på att användare som "RocknRolf 2" fick gå lösa? Eftersom vissa var så dumma och negativa och ingen gjorde något åt det var det inte roligt så Kronblom tog livet av sig.

Man kan tycka vad man vill om moderering och det har folk gjort i tio år på den här sidan och dess föregångare. Trots kritik är den år ut och år in en av landets mest använda hockeygästböcker så helt katastrofalt är det tydligen inte. När det gäller Helg Ernest så är han ju inte ens särskilt intresserad av hockey egentligen. Helg Ernest fånande om "nolltolerans" handlar om att fredagsfylla i gästboken raderas vilket han vill få till att det inte ska skrivas om Jonte Hedström här för han spelar i Ducks. Teorin bakom modererandet är att det blir intressantare att läsa en Timrågästbok om den främst handlar om hockey. I exempelvis LHC-bulletinen som du av någon anledning gillar finns en off-topic gästbok där man kan skriva om just off-topic. Hockeysnack har Café för det syftet. Så vad är problemet för Helg Ernest undrar man? Tja, inget egentligen, det är bara så kul att bråka lite.

Och nu har den här diskussionen pågått för länge den här gången också på hundrade varvet så nu struntar jag i den.

htikare: Vi bjuder honom på lite Gevaliakaffe o vips så vägrar han lämna Gävle,så ni lär inte få oväntat besök.....:-)

ståpäls: Står på Brynäs svenska fans sida att Johan backlund skall besöka dom..o att även Timrå är intresserade av honom.
Jag tror Backlund skulle bli mycket bra för Timrå ..Johan o Johan!

El Maco: Jag tänkte ju att annars så var det flera andra moderatorer som var grymmt snabba att direkt eller indirekt kommentera dettta, men det får ju stå för dom

Jag kan hålla med om att nivån är sisådär, men jag har inte sett ett enda klagomål om varken påhopp eller raderningar

Låt GB skribenterna göra upp om vad som är lämpligt eller inte

Det brukar lösa sig innan det är färdigt

73Sjöbba: Du, det är svårt att hålla reda på de som säger upp sitt användarnamn och lovar att aldrig återvända som kommer tillbaka en vecka senare med nytt namn.

När det gäller LHC-bulletinen så håller den stundtals en fantastiskt låg nivå men det är bara min enkla åsikt. Jag är dessutom Legend även där *stolt*

El Maco: Som moderator borde du veta att jag gick under Kronblom tidigare

El Maco: bulletinen

73Sjöbba: LHC på hockeysnack eller "bulletinen" på deras hemsida?

Helg Ernest: Du har poäng i det du skriver. Har hängt i LHC GB och man kan ju undra om dom ens har några moderatorer. Och vad man kan se där så har dom mindre problem där än vad Timrås GB har

Helg Ernest: Sluta fåna dig.

Sovjet: Vi skall väll följa de regler som våra kära moderatorer satt upp på eget bevåg. Konsekvensen blir ju sådan, om vi gör det till punk och pricka.

Frelle: Du är lika konsekvent moderator som Wimmerborg eller vad han heter.

Man kan inte i ena stunden vrånga och säga att vi har nolltollerans och sedan släppa andra mindre förser.

Har jag missat nått så är det väll raderat redan.

matte1: F´låt 05/06 ska det vara....

Kanske skulle byta Oksa mot Stefan Öhman i Tappara.Dom har tydligen bara en målvakt under kontrakt.Och vi behöver ju en ersättare till Frans Nielsen som verkar dra över "pölen".Om jag kommer ihåg rätt så gjorde Stefan 15+4 under 04/05.

ståpäls: Har kontrakt till 2007 men vill till Sverige. Hv behöver väl en målvakt då Liv drar till Grand Rapins. Miika Wikman har stått som junior i HV och född i Sverige (Mariestad?). Står det mellan HV och Tik så behöver ju inte HV ens bjuda mer pengar (se Andreas Falk), men dock vore det en bra värvning för Tik.

Paddan: Japp, det var väl ungefär en vecka sen han förlängde sitt kontrakt.

htikare: Rask har ju kontrakt med sin klubb Ilves till 2007, så det måste väl vara den klubben i sådana fall.

ståpäls: Nej! ingen spelare uttalar sig om transfer mitt under slutspel..
Men han sägs ha uttalat en önskan att spela i Sverige...därav tanken.
Kommer från HV leden som junior o är rent svensktalande och har gjort stora framsteg i HPK.
Du kan strunta i att lyssna detr är bara matchintervjuer efter att han hållit nollan 2 ggr i rad i semin. Han verkar lugn o cool som en målvakt gärna får va!
Tänkte också att vi skulle komma lite mer in på hockey här på HS..det har ju vart lite av varje på slutet pga. tex. inga spelarrykten att focusera sig på...

hristo: Tuukka Rask har visst skrivit på för en finsk klubb..

hristo: Peter Hirsch? Skojar du med oss???
Björn Melin är väl på väg till NHL, dom andra vill jag inte se i ett Elitserielag - möjligen Pavlikovky, då...

hristo: Ragnar Karlsson tror jag inte vill spela i Timrå pga att han vill bo närmare Linköping.

htikare: Håller med om miikka wiikman han verkar vara nåt som timrå skulle behöva en annan målvakt kanske är tuukka rask men han kanske är något ung (19) eller varför inte peter hirsch?
Andra namn på forwards som kan vara tänkbart:
Ragnar Karlsson
Björn melin
pavlikosky
markus eriksson (troja)

htikare: Säger han där att han vill till Timrå? Annars orkar jag inte lyssna...:)

htikare: Lyssna gärna på ett par nygjorda ljudintervjuer av Miika Wiikman..
sporten.yle.fi/radioljud.php

Skarin: Som 1:emålvakt skulle kanske HPKs svenskfinske målis Miika Wiikman vara något han har varit suverän under SM-liiga slutspelet...

Helg Ernest: Läst mitt senaste inlägg? Nej just ja, du läser ju inte vad vi skriver, otur, för om du gjort det kanske du förstått något.

Sovjet: Förvånad!!

Helg Ernest: Shit Ernest vilket skitsnack, får man inte prata om jonte här vilka jävla regler du tror dig satt upp själv.Förvånd!!!!!!!!

Ambroo: Glömde att tillägga att det finns även personer som inte har någon distans/humor eller ironi överhuvudtaget. Tråkigt nog så utgör dessa tyvärr merparten av anhängarna på denna annars eminenta sida.

RQT: Äh, det är ju bara åsiktsfrihet det handlar om, kryddat med en massa djävulskap och ironi på sina håll. Tanken med just "Silly" är att det ska koka en aning, det handlar knappast om att vänta in olika spelare och se vad/vem som dyker upp eller ej, den här delen av säsongen är den mest intressanta och munhuggande.

Sen att vissa avvikande personer kliver in i handlingarna och verkar dummare än vad ordet dumhet egentligen står för, ja det är ju bara roligt. Synd bara att en annan inte ska få agera med likvärdig idioti i andra gästböcker(läs; MoDo:s...). Hursomhelst så är det i betraktarens ögon ohyggligt skoj, iaf om de ögonen sitter på mig...

RQT: Grinigt var ordet, sa Bull!

Oj! Här inne var det grinigt värre :/ Vafan, det är ju bara Silly, varför bara inte vänta och se.

Poffa: Ja du är ju uppenbarligen en av dessa...stick!

Helg Ernest: I Timrås gästbok diskuterar vi vaä Timrå?
Och då gäller det väl även eventuella nyförvärv också, eller hur - dom gäller ju Timrå?
Vart skall vi i så fall diskutera Oscar Sundhs eventuella påskrift?
I någon gästbok gällande någon obskyr juniorliga i Nordamerika - finns en sådan gästbok?

Helg Ernest: Jag måste vara dum! -men nej, jag förstår dej inte!

wxp: Nej, det är inte så att vi vill sätta munkavle på folk här inne, det är bara det att det finns en anledning till att man delar in forum i olika kategorier.

Kevin O Shea: Skall vi va konsekventa eller inte ?
Här skall vi diskutera Timrå IK och med vissa inslag av Timrå Köping.

Mao. Du kan diskkutera Jonte, men bara från den tiden han spelade här.
Allt annat hänvisas till den GB som det faller över nu.
Mao. NHL Gbn.
Silly Season borde mao diskuteras i GBn Hockey snack.

Skall vi blint följa Noll tolleransen borde det logisk vara så.

Om du har förstått mig , så är det PRINCIPEN som jag är ute efter.

Det skall vara lika åt alla håll, inte bara åt den smakriktnbing Moderatorerna har.

« · 707727 · »