1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604409 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
MB: Han dementerar detta på Superstar sida att han skall vara klar men det är kanske för husfriden?

MB: Jo du har rätt där. Men då gäller det verkligen att Backlund utvecklas - redan nu på sommaren och sedan till hösten, och kan hålla en jämn & bra nivå.. Vill fan inte vara med om någon måliskris igen. Samma sak på backsidan egentligen, Koskinen gjorde hur många å stora misstag som helst den här säsongen, han måste höja sig förbannat mycket, likaså Styf och Sanny.

Skulle vilja se Timrå spela med 4 raka kedjor som FBK lirar med nu. Och där Svedberg och Eric Moe tar plats som backpar i 4'e kedjan. För som iår där vi typ spelade med 3 kedjor från början av matcherna, så orkar spelarna helt enkelt inte. Även om Kalle K är en av de mest otroliga "sur-finnar" jag sett, som aldrig tycks bli trött så går det helt enkelt inte för länge.

Näe! Dags för lite supervärvningar snart!

Manderville: Tror stenhårt på Backlund, visst en jättestjärna är ju aldrig fel, men en sån stannar ju 1-2 säsonger, sen ska en ny fram. Bättre med en svensk BRA elitseriekeeper som är kvar länge.

Backlund som målvakt tror jag inte ett dugg på. Ska vi lyckas bättre nästa säsong måste vi ha ett ess i mål, inga mera chansningar då är vi illa ute.
Bättre kan du "Nubben".

actionleif: Hur var det med det där?

Blev Hedström polisanmäld av Cirkus Scott?

Men nu börjar det bli lite väl hårda ord i denna tråd tycker jag.
Dags att vi alla tar varandra i händerna åh sjunger, "We shall overcome" ;-).

pettsson: Glöm dock inte bort att det är media som är den stora feta hallicken.

pettsson: mediahora säger du..

Kommer ihåg vad alla jublade över hur cool Hedström var när han framför kameran ropade efter "pajasen" Nilsson ..

Visst är jag medveten om att det är skillnad på ordet tjockis och pajas .. men hoppas du förstår vad jag menar ..

Stenkarn: Ledin är en patetisk nolla. Står och kallar Salo för "tjockis" när tv4-reportern klivit upp och stuckit mikrofonen under nosen på honom. Jävla mediahora.

jokklas: Jag håller förresten också med om att Ledin-debatten är lite äcklig. Det är verkligen inga snygga utrop han gjort, men sannerligen också långt ifrån det värsta som sagts i en hockeyarena. Killen har det kanske lite jobbigt vid sidan av isen, och är extra labil just nu, vad vet jag. Media bryr sig dock inte om sådana saker, utan hugger direkt och nöjer sig inte förrän endast slamsor återstår.

En del har svårt för att hejda sig när adrenalinnivån blir hög, som den ju ofta blir i intensiva idrotter. Personligen vill jag inte veta vad som sägs mellan spelare under match. Jag är glad om jag slipper höra det. Det är upp till domarna att stävja sådant.

jokklas: Jo, men det där gäller media i stort. Det är sensationsrubriker och superlativ till höger och vänster. Det är skandaler och dåliga nyheter som säljer och drar till sig den stora publiken. Förjävligt tråkigt faktum, men det är upp till oss konsumenter att säga ifrån om vi vill ha en ändring.

Bragd-Birger: Håller med dig till fullo, tyvärr. Man gör allt man kan för att få fram alla möjliga grodor i etern och sedan leka bror duktig, pinsamt.

Har tappat intresset totalt av finalserien då de fokuseras på allt utom hockeyn, intressanta spelare med mera. Är dokusåpa varning över hela skiten. Till nästa säsong pillrar man väl in mörkerkameror i alla spelares sovrum så TV4 "fasas" över hur någon spelare har sex med sin fru 15 timmar före match :(

Hela Ledin-grejen är så jävla mycket frikyrko-/hyckleri-TV4. Kan garantera att hela kanalledningen har våta drömmar om möjligheten att bugga spelarna med mygga och därefter förfasa sig över allt hemskt dom vräker ur sig. 'Ska svenska folket verkligen behöva höra det här, vavava??!'.

TV 4 är kanske den äckligaste kanalen av alla. Trean och femman hymlar inte. Dom säger 'här, vi visar endast bajs hela jämrans dygnet, varsågoda'.
Fyran vet att dom är lika usla, men dom vill påskina att dom är något helt annat. Ett fräschare public-servicealternativ. Tjenare.
Hur många reportrar har dom på sina pajassändningar från slutspelet? Någon som kan räkna? Få se nu. Arton i studion, fem vid rinkside...fjorton i respektive avbytarbås, trettio på läktaren, minst två i mittcirkeln, åtta på torget i Karlstad/på Götaplatsen...nä, jag ger upp.

Vinn i kväll Färjestad, så det blir slut på pinan.

ernie eagle: Intressant försvar du presenterar angående "Lägre stående varelser". ´"Per Ledin kan kalla folk för tattare, vilket jag fördömer honom för, men eftersom han kommer undan med det kan jag göra samma sak".

Jag tycker det är en liten kullerbytta.

Därtill är det ingen skillnad på uttalanden på gatan och på ett diskussionsforum på internet. Det som är straffbart "på gatan" är straffbart här också.

ernie eagle: Du måste inse att jag och de flesta andra här inne inte ställer högre krav på dig än på någon annan skribent. Du är ingen martyr.

Kerstin_k:

Känns som om att Voutilainen väljer Frölunda. Skulle vi få honom vore det suveränt. Men magkänslan säger annat. Björn Svenssons pappa är visst agenten Gunnar Svensson. Han kanske har några intressanta spelare i sitt stall?

Talangscouten: Visst spelar väl Votoulainen fortfarande i Finland? Honom hoppas jag otroligt mycket på. Men magkänslan säger att han inte kommer till Timrå, tyvärr. Men hoppas kan man ju i alla fall :)

Stenkarn:

Bra ålder på Hahl också. Nubben måste ju lägga ett bud i alla fall...

Stenkarn: Då tillhör du undantaget som bekräftar regeln.

Talangscouten: Det som talar emot är att HC Davos redan spelat färdigt. :-(

ernie eagle: Jag har inga gigantiska förväntningar på dig.

Janken:

Hoppas att det är Riku Hahl som är klar! Då springer jag o köper årskort direkt!

Janken: HC Davos

Stenkarn: Så du tycker alltså att det är okej att statuera exempel då? Självfallet gjorde vi ett principiellt fel som drack en alkoholhaltig dryck på offentlig plats i stadskärnan. Men jag tycker då i vartfall att det är betydligt grövre att fjortisar super sig redlösa på sin skolavslutning inför öppen ridå och tvingas fraktas i skyffeltrafik till akutmottagningen för att magpumpas med minnesluckor till följd av detta än att en salongsberusad 17-åring dricker en folköl.

När jag var 14 hade jag på sin höjd fått smaka några klunkar lättöl av mamma. Jag var 17år innan jag fick min första fylla.

Men jag börjar bli van. Devisen bättre att fria än fälla omfattar inte mig. Jag har alltid känt mig förföljd och blivit hårdare straffad än somliga andra i likvärdiga situationer. Varenda liten grej jag säger eller gör skall kritiskt granskas och debatteras under lupp.

Vet inte vad det beror på, men jag kanske är nåt slags substitut för släktens alla misslyckanden och skall därför vara duktigare än alla andra, förväntningarna är gigantiska på mig, därför blir fallen desto tyngre när jag gör ett klavertramp.

Janken:

Vart spelar Hahl???

Kerstin_k:
Det kan också vara J Hedström.
"Vi måste ha en förstaline som producerar"
"spelare i pågående serier"

JAg lever på hoppet jag!

Dream Team: Otroligt spännande utlåtande. Men det kan ju likaväl endast röra sig om Sundh och Björn Svensson, båda två spelar väl fortfarande borta i USA? Hoppas dock att det rör sig om en center till vår första line. Spännande!

Dream Team: Det känns väldigt skönt när Nubben går ut och berättar såna grejer =) En übercenter och en forward skulle sitta fint brevid Timo nu!

Dream Team:

Skönt att läsa.

Bragd-Birger: Ja, så sant som det (redan) var sagt! ;)

Det verkar väl om att vi kan förvänta oss att ett antal spelare kommer ut i offentlighetens ljus som nyblivna Timråspelare när deras respektive lag har spelat klart. Ja, Nubbens kommentar i AB går ju bara att tolka på det sättet:

"- Men jag har en del spelare klara som spelar i serier som pågår. Vi måste ha en förstakedja som producerar - det är mitt huvudmål, säger Norberg."

Johan Backlund kan nog funka. Ingen målvakt som lär vinna matcher på egen hand, men förhoppningsvis får han ett så pass bra och välbalanserat lag framför sig att det inte ska behövas.

Intressant kommentar av Nubben i Aftonbladets blänkare om Backlund:
- Men jag har en del spelare klara som spelar i serier som pågår. Vi måste ha en förstakedja som producerar - det är mitt huvudmål, säger Norberg.

Återstår att se vad det kan röra sig om.

Kerstin_k:

Jag tror att Oksa har en lön som är riktigt bra. När TIK värvade honom trodde man att man hittat en ny Kapanen...

Det kan bli en dyr affär detta om vi måste köpa ut honom.

Talangscouten: Nubben hade väl inte snackat med Oksa ännu? Vilket torde innebära att han mycket väl kan komma att lämna Timrå. Visste måste han väl tycka att det är skönare att vara hemma i Finland än att vara andra målvakt i Timrå? Jag inbillar mig det i alla fall. Eller sitter han på en redig jäkla lön här i Timrå?

Talangscouten: Tur att någon tar mina förslag på allvar... ;-)

Laken:

Nubben följer dina förslag till punkt o pricka...

Backlund känns väl okej. Men Oksa verkar vägra lämna Timrå. Nubben tror på 3 målvakter nästa säsong.

Kerstin_k:
Det som är positivt med Backlund är att han verkar vara riktigt bra "när det gäller" och håller en hyfsad standard däremellan.
JAg inbillar mig att han håller måttet som 1:e keeper. Speciellt när vi har Aspen som backup.
Jag ser hellre Backlund som vi vet håller en juste standard, även om han inte är någon storstjärna, än en chansning från AHL/Finland som vi inte har en susning om. (Minns De Rouville, Hodson och inte minst Oksa)

Stenkarn: Såg det. Härligt med ungt och svenskt till fjärdekedjan, helt rätt Nubben! Björn Svensson måste vara bra mycket bättre än exempelvis Ström till fjärdekedjan. Då är det bara att hålla tummarna att kontraktet verkligen blir underskrivit.

Kerstin_k: Björn Svensson ska tydligen vara så gott som klar för Timrå. Spelar just nu slutspel i WHL. En ungtupp till fjärdekedjan.

Laken: Dagbladets nyhet om Backlund. Han är, enligt dem, klar för Timrå och kommer att presenteras snart.

Kerstin_k: Backlund känns hel rätt som målvakt tycker jag! Ung och utvecklingsbar. Strålande i vissa av Leksands matcher förra säsongen.

Litar fullständigt på Nubbens bedömning när det gäller Lauritzen.

Kerstin_k: Med tanke på vad som verkar finnas på målvaktsmarknaden får nog Backlund trots allt ses som ett bra alternativ ifall han skriver på för TIK. Såg att Ahonen som väl varit uppe tidigare här på HS skrev på för Espoo Blues.

Stenkarn: Bara han inte väntar för länge så något annat lag plockar upp honom innan vi gör det. Men förmodligen har Nubben rätt.

Backlund som målvakt. Hur känns det? Själv vet jag inte vad jag ska tycka.

Laken: Hoppas Nubben gör rätt där. Det känns så, med tanke på att Lauritzen nog behöver några kilo till innan han klarar av elitserien.

Och enligt ST tycker Nubben att det är bättre om Lauritzen stannar i Allsvenskan en säsong till.

ernie eagle: "Varför ska jag bli straffad..." *snyft*. Iofs borde väl ni förstått bättre än fjortisarna på grässlänterna. Antar att Hedström är rökt också nu då, efter sitt utspel (i TV) förra året? Jag tycker inte heller att det är kul när folk vräker ur sig mer eller mindre väl valda ord, men dom är väl bara spontana och säger sanningen antar jag. ;-)

RQT: Lite lustigt att när Ledin, skriker "tjockis" åt Salo, får han hela ÖverviktsSverge emot sej. -Medan Joel Lundqvist, när han skriker "jävla fitta" åt samme Ledin, blir hyllad av media - för att han stiger fram och är elak.
Konsekvens? Ja, inte begriper jag...

Det blir lite parodiskt, när man skall åtalas till höger och vänster av allehanda rättshaverister, för att man "gapar" i stridens hetta. Detta har väl snart sagt samtliga spelare sysslat med sedan Hedenhös, utan att rättssverige har lagt sej i.
Denna gång tror jag inte ens att det gick fram i TV-rutan vad Ledin skrek till måldomaren, utan det är tidningarna som gör stora uppslag om det.

ernie eagle: Verkar som Ledin redan fått det värsta av alla straffen jag skulle kunna tänka mig. Nämligen vara hatad av hela hockeysverige. Förutom mig förståss :)

RQT: Skulle jag säga nåt dylikt ute på gatan så skulle det fått ett rättsligt efterspel. Vad får Ledin för straff? Nada!

Utredningen mot honom kommer att läggas ned och livet går sina gilla gång som om ingenting hade hänt.

Varför skall jag bli straffad när jag kliver över gränsen när vissa andra får göra som de vill.

Som den gången när de satt 12/13/14-åringar längs slänterna till Selångerån vid en skolavslutning för några år sedan satt och söp hembränt helt öppet. Medan jag och en annan signatur härinne (Gurra) blev ertappade med en folköl och fick hälla ut innehållet i burkarna annars skulle de bli böter hotade en hysteriskt argsint kvinnlig Polis oss. Vart tog konsekvensen vägen. Flatheten breder ut sig.

Jag delar ut en varm applåd!

250kg kärlek: Ja det finns ju mkt att göra. Plugga och resa t ex. Engagera sig politiskt, väcka opion och skriva debattinlägg i morgontidningarna istället för härinne. Förkovra sig litterärt, vidga vyerna träffa nya människor utan arenornas värld och äta god mat och njuta av livet.

Hockey är trots allt inte allt!

« · 708427 · »