1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601365 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo:
bara att hoppas att du har rätt igen då :)
Jonte skulle verkligen behövas..

andyo: Om man säger så här, jag har inte haft fel den här säsongen...hittils;-)

Om jag ska vara lite mer ödmjuk så kan jag ju konstatera att jag var först med spekulationerna angående Johan Andersson och är den som "upptäckte" Johan Franssons nuvarande läge...

Ambroo: Jag ryser av glädje att vissa tror att Hedström kommer! =) Brukar du ha rätt angående saker som det här Ambroo? =)

rödovithockeydy: Ja.

Det är inga vaga spekulationer, utan ren fakta (men jag säger inte att han är klar...än).

Ambroo:
okej, så du tror på att hedström kommer till timrå? ;-)

rödovithockeydy: "Det finns en ANNAN klubb som ligger mig väldigt vamt om hjärtat..." Mer än så kan jag tyvärr inte skriva.

Ambroo:
"är dock Hedströms egna ord som i allra högsta grad talar för att det blir TIK för honom i höst"
vad har han sagt?

Björn Svensson gjorde en höjdarmatch i natt och sköt sitt lag till final;

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/16613.htm#art

Kerstin_k: Hahl och Hedström räcker väl? Om dessutom Fransson skriver på så ser det ju inte alls så tokigt ut...

Som sagt så det är inte ett dugg förvånande att/om Gunno inte "kommer hem" (MoDoliderna får ursäkata...eller icke!).

Har hela tiden varit inne på det faktum att siktet varit mer inställd på Jonte och att chansen där ökar mer och mer med tiden då det inte ser ut som att SAIK lyckas ställa ett slagkraftigt lag på isen. Det är dock Hedströms egna ord som i allra högsta grad talar för att det blir TIK för honom i höst, och då tänker jag inte på de fabulerade raderna som det skrevs om i nån lokaltidning däruppe...

Kerstin_k: Jag tror att man väntar till nhl spelat färdigt för nu måste ha in några tunga namn.

mikenomad: Frågan är vilka andra spelare som vi skall värva. Det är otroligt tyst kring eventuella nyförvärv. Lokalmedia borde ju löpa amok med rykten när det är LG Hockeygames, med massvis av spelare från olika nationaliteter, i Stockholm och representanter från Timrå IK är visst där. Bara det borde borga för en drös med olika rykten. Men icke.

Synd att Nordgren inte kommer hem. Kan inte klandra honom och blir inte vidare förvånad om han väljer pengarna där nere. Han är lika välkommen hem om någon/några säsonger också.

Dream Team:

Tja, vad ska man säga? Inte rasar min värld direkt...han är och har sedan länge varit borträknad i mina ögon. Tyvärr...för skulle han ändå välja TIK är det förståss lika med jack-pott, en riktig bonusvärvning. Detsamma gäller för Jonte, har inte höga förväntningar vad gäller hans namnteckning på ett TIK-kontrakt heller.

Vi kan nog med all säkerhet räkna bort Niklas Nordgren ur truppen kommande säsong. Som väntat är det Scweiz som lockar allra mest. Detta står att läsa i Dagbladet:

"Enligt uppgifter till Dagbladet är en Schweiz hans huvudmål och det mesta pekar mot att det blir spel i den ligan till vintern. 
– Jag är nyfiken på att testa på spel i Europa. Det skulle vara tråkigt att flytta hem och sedan känna att det här var något man ville prova, säger han. 
Schweiziska klubbar har gjort sig kända för att betala höga löner, men enligt Nordgren så skiljer det inte så mycket åt. 
– Det är ungefär lika mycket som i Sverige.
• Har ni diskuterat ett kontrakt ännu?
– Nej, det har inte blivit några förhandlingar ännu, men vi vet ungefär vilka ramar det handlar om."

Och vidare:

"– Nej, jag kan inte säga åt vilket håll det lutar. Eftersom jag inte vet hur det ser ut i Schweiz så är det väldigt svårt att värdera. 
Därefter ska Niklas ta ett beslut vilken klubb han tänkt spela för. I Sverige finns ett stort intresse. 
– Skulle det bli Sverige så ligger Timrå bra till, men det gör även Modo, säger han."

Klackduell i all ära och utan att föringa debatten, jag bär alltid, nästan oftast boots...;-)

Jag lyfter Silly Season tråden... Truppen artar sig, det ser lovande ut. Men vem vinner hela skytteligan från ÄLSKADE TIMRÅ IK? Vem ska göra en massa mål? Vem ska ska kunna göra 30 mål+ på femtiotalet omgångar i allafall??? Vi kan väl inte hela tiden vinna med bara 2 - 1??? Jag vill ha en sniper, en mördare, en killer presenterad som nästa nyförvärv.... Någon som gör 78 mål på en säsong... Kommer vi hitta någon sådan eller kommer vi alltid vinna med 2 - 1???

Jag fösökte allt vara lite ironisk, men en sniper skulle allt sitta gött nu.....

FORZA TIK..........alltid, alltid...........

Ambroo:
Japp..........han är hemma från Thailand den lille krabaten.

ernie eagle:

Apropå sytriktipset så måste jag ha inoficiellt svenskt rekord. 1 rätt med 6 halvgarderingar, där alla garderingar sprack!

Förövrigt så kallades Finn-Olsson in vid en akut skada. Tre kronor körde ju torped hockey då. Hardy orkade ju aldrig masa sig runt i landet utan höll sig till stockholmsområdet så Finn-Olsson var nog enda alternativet enligt honom.

BÅG är ju mycket bättre på att resa runt.

Har man en 3-4 landskamper så kan man säga att man i alla fall har gjort en landskamp om ni förstår vad jag menar...

Veckans dagar går och den utlovade värvningsbomben låter vänta på sig. Såvida det inte var O. Sundh man tänkte på...men det var väl mer en 1-öres än en bomb...

Ambroo:

ja inte alltid kanske men visst det har ju hänt om man säger :)

mika: Närmast till hands ligger väl Reto Von Arx! Nubben väntar bara på slutfinansieringen från min sida.

Skall lämna in lördagslotto nu. Tippade i onsdags men det gick åt h-e. 3 rätt endast, men det förbättrar vi imorrn.

Får jag drömvinsten då är både Gunno, Hedström, Hahl och Von Arx klara tills nästa säsong ;)

mattias - 74: En övertro på klass hos utlänningar (speciellt tjecker) är väl ett typiskt LIF-drag?

Gorkyman: Var kommer det här ryktet ifrån egentligen, har Bulla redan kommit hem från Thailand??

Ambroo:

Roman Vopat känns som en klassisk Leksandsvärvning.

Förklara tack :)

Gorkyman: Roman Vopat känns som en klassisk Leksandsvärvning...

Tellus: Med tanke på den nalkande pensionen och hans poäng från ifjol så känns han lika het som Krykov.

RocknRolf2: Vart kommer det här ifrån??????

Gorkyman: enligt? Vopat vore en märklig värvning. knappast nån förstecenter

Gorkyman: Vopat.han kan inte klara språket så bra...Nä hellre Hahl som redan har kompisar i laget..

Gorkyman: Känns som att jag tar Hahl alla dar i veckan framför Vopat...om nu jag fick bestämma förstås.

Tellus: Roman Vopat på G..

Pasi P...

friskan: Och Rasi samt Uffe D.

dr-nix: och Jocke Nilsson.

mika: och Esa Tikkanen

Har hört från säkra källor på Konsum-Extra trappan att såväl Dimitri Starostenko som Reto von Arx är på ingång.... :-)

Tellus: snubben är 36 år (fyller om några veckor)

dr-nix:
HC Trinec Extraliga (CZE) 99/00 49 24 53 77 +24 85 4 0 2 2 -3 4
HC Trinec Extraliga (CZE) 00/01 42 17 32 49 +17 83
HC Trinec Extraliga (CZE) 01/02 48 24 24 48 +4 133 6 3 3 6 +3 6
HC Trinec Extraliga (CZE) 02/03 45 22 45 67 +21 50 12 4 8 12 +3 40
HC Trinec Extraliga (CZE) 03/04 41 13 23 36 +3 86 1 0 0 0 0 0
HC Trinec Extraliga (CZE) 04/05 40 11 16 27 -10 54
HC Zlin Extraliga (CZE) 05/06 51 16 15 31 +6 75 6 0 0 0 -2

Den tjeckiske forwarden Richard Kral har aldrig spelat en VM-turnering, men det hindrar honom inte från att ha poängrekordet i den tjeckiska ligan. Säsongen 99/00 gjorde Kral 77 poäng (24+53) på 49 matcher.
Han skulle passa in i TIK..

Tellus:
HC Trinec Extraliga (CZE) 02/03 45 22 45 67 +21 50
HC Trinec Extraliga (CZE) 03/04 41 13 23 36 +3 86
HC Trinec Extraliga (CZE) 04/05 40 11 16 27 -10 54
HC Zlin Extraliga (CZE) 05/06 51 16 15 31 +6 75

Vadårå?!

Är det någon som har lte statistik ang spelare Richard Kral tjeckiske forwarden

Friman SR: Följande är taget från dagens Corren (se länk):

Enligt Hemlin tänker LHC inte jaga Nordgren i dagsläget.

– Vi väntar med det tills om han bestämmer sig för att komma hem till Sverige och om han då mot för- modan inte vill spela i de föreningar (Modo och Timrå) han spelat i tidigare.

Ambroo: Det skulle vara skönt att slippa höra Arne Hegerfors kommerntera någonting över huvud taget, så det så!

Icing-Ove: Back-Back (Anders och Daniel) Skulle vara skönt att höra Arne Hegerfors kommentera de backarna passandes back-back och tillbaks till backen igen...

Frisco: Horava Sr var visst back! ;-)

lungan: Den där bomben som det snackades om kommer jag också ihåg. Har liksom gått och sett fram emot den hela veckan. Får hoppas att den kommer i morgon.

Funderade också på vad den skulle innehålla för att det verkligen skulle vara en bomb. Förmodligen en center till första kedjan, exempelvis Halh. Sedan skulle man kunna tänka sig att Nordgren presenteras. Men han borde väl i så fall redan varit klar, varför då vänta? Och Hedström lär den inte innehålla då han fortfarande spelar slutspel. Ser ut som om Halh är allt krut i den bomben.

Men hey, jag blir nöjd om det visar sig vara så. Men jag misstänker starkt att det var ett önsketänkande och rena spekulationer om någon bomb den här veckan. Fast å andra sidan återstår några timmar dock - den som lever får se!

lungan: Jag har en biljett över? Sugen? 200kr!

Nej, men skulle inte va helt fel

lungan: Har du biljett?

« · 713034 · »