1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Jag förstår inte varför ska det vara kul å ljuga? De är inte roligt! :)

Speciellt inte om Hedström här skall vi bara tala sanning inget annat, alltså att han lirar i Timrå nästa säsong!

lungan: Med tanke på att Kari Rämö är klar för Mora så borde väl det minskat chanserna för Oksa där. Om han inte vill vara backup förstås.

lungan: FBK-ryktet är inte så hett längre. Nu viskas det om Mora...

Jonte till FBK - Seriöst vem har druckit!

Skulle detta vara sant ja då vet jag inte vad som hänt med hockeysverige. Snubben har ju stålar nu talas det bara pengar i hockey.

Skulle Jonte välja FBK före Saik - snacka om dålig stil.

Att han skulle kunna välja ngn av de elitseriekulbbar han lirat i är en annan femma alltså Timrå Luleå och Djurgården, men inte FBK före Saik.

Detta är det ingen sanning i tror jag, skulle det vara sant skulle jag bli väldigt förvånad.

Sedan vill jag lägga till en fråga! Mika Oksa till Mora hur troligt är det, rätt skönt om han går dit, skulle bli betydligt lättare att göra mål på dem då!

Petri Vehanen var ett spöke för Timrå förra säsongen. Usch mår illa när man tänker tillbaka på Mora matcherna.

Laken: Skulle tippa att backparen kommer att se ut så här:
Kokko-Lotvonen
Strålman-Lindström
Styf-Koskinen

ståpäls: SPORT-Expressen skriver att Hedström ska vara mycket nära Timrå. - Vi ser honom som förlorad, säger en källa i Skellefteå.

Här kommer länken.

Laken: Nicklas Nordgren och/eller någon till skulle sitta fint till andra-linen! Annars så ser det väldigt bra ut.

Laken: Mmm...men 3:e o 4:e backpar känns aningen..hmmm..darriga.

Laken: Ser ganska bra ut !!!

Ifrån min profil, vad tror ni om denna laguppställning...?

Hyfsat REALISTISK LAGUPPSTÄLLNING nästa säsong (senast ändrad 6/5):

Johan Backlund
Johan Asplund

Petri Kokko - Sanny Lindström
Jonathan Hedström - Riku Hahl - Timo Pärssinen

Pär Styf - Kimmo Lotvonen
Robert Carlsson - Fredrik Warg - Per Hallin

Johan Svedberg - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Johan Andersson - Mattias Wennerberg

Erik Moe - Kalle Koskinen
Björn Svensson - Peter Regin - Oscar Sundh

ståpäls: Bomben är att skägget inte är Foppas farsa utan istället hans kusins syrra. Det är Bengt Hedin som är den riktiga pappan (han är också skäggets morbror...) och allt enligt säkra källor!

El Maco: Jag vet !

ståpäls: Självklart är det dit han ska...kommer att inleda säsongen där för att sedan göra en "Crippe", dvs byta till FBK...

Nu tisslas det om en "bomb" i Modoboken. Hedström?

El Maco: Har du långsamt over there..?

Springsteen: Nu är du dum tycker jag.

ståpäls: Bara skit snack !!!!

El Maco: Länk! Länk!

ståpäls: Jonte är klar för Färjestad enligt en säker källa.

Just nu känns det som att jag skulle välkomna en bekräftelse på att Jonte är klar för Färjestad bara för att få slut på eländet...

LingaN: Åh hur fan vet du det ???.... Har du tältat med han ??? ;-)

LingaN: Det är väl självklart att hon föder i skellefteå där hon har sin familj etc, varför föda ensam i sundsvall utan släkt och vänner?=P

Dream Team: Och jag glömmer aldrig en match med Jocke Nilsson i S/T Hockey säsongen 94/95 hemma mot Skellefteå AIK.

Min morbror Kurt gjorde ett sällsynt besök i Timrå Isstadion och jag satt på sittplats eftersom han skaffat det åt mig då han tyckte att en liten parvel som jag inte skulle flänga omkring.

S/T tar ledningen med 3-2 varpå Sundsvallsbekantingen Emil Ekblad kvitterade till 3-3 i den tredje perioden.

När 18min gått av sista akten började folk att resa på sig och masa sig hemåt.

Skall vi inte gå vi också, säger Kurt. Nej varför det svarar jag. Det blir sådana otroliga bilköer svarar Kurt. Hörrududu, en match varar i sextio minuter och allting kan hända, svarade jag kavat.

Kurt tar sig för pannan och suckar. Tekning i anfallszon med 3sek kvar. S7T tar teket och pucken går bakåt till Jocke Nilsson som klappar till för kungoch fosterland - MÅÅÅÅÅÅÅÅÅL 4-3 19.59!!!!

Helt underbart! Vad var det jag sa replikerar jag snabbt som en vessla till Kurt.

Han ser alldeles ledbruten och förstörd ut över att ha fel gentemot mig.

Underbart är kort! Men för jävla skönt!

Nu ska man inte ropa hej innan man är över lejonströmsbron men känns inte Skellefteås "satsning" som ett typiskt Björklövenavancemang. Nu har vi inte Hedström skrivit med någon men hittills har inget positivt hänt i alla fall.

Läste att Hedströms familj flyttat hem till Skellefteå för att föda barn och då finns det ju risk att familjen hellre bor i Skellefteå och det gör beslutet ännu svårare för Hedström.

Lysande Gorkyman! Ännu en Jonte-tråd är precis vad HS behöver...

eloff: Corey och Stana är nog likvärdiga, så efter de namn som diskuterats på MIF-boken så är Stana ett rätt överraskande val. Corey lär väl åka neröver i europa igen?

Stana till Mif, var hamnar Corey?

ernie eagle: Det jag menade var egentligen ganska enkelt. Han skall få vara med och ta en plats, ges en ordentlig chans att prova att ta en plats. Vilket gör, om han nu inte tar en plats och får spela med Sundsvall eller Kovland, att han har lärt sig vad som behövs för att ta en plats och förhoppningsvis tränar han stenhårt för att nå upp till de kraven och således utvecklas han också.

Jag motsatte mig aldrig idén att han skulle få spela i ett farmarlag. Jag tyckte bara att han skulle få chansen att ta en plats ordentligt innan han blir sågad och förkastad. Om han nu inte platsar i A-laget så är det inte mer än rätt att skicka iväg honom till något annat lag i regionen så att han kan spela där.

Men oavsett är jag av uppfattningen att försöket att ta en plats i A-laget gör att han utvecklas som spelare.

Gorkyman: Vad ska agenten säga då? Ser det som högst osannolikt att Hedström återvänder till ankorna.

El Maco: DeRouville spelade i varje fall denna säsong i Brunico i Italienska ligan, tillsammans med såna stjärnspelare som Per-Anton Lundström och Daniel Olsson.

Gorkyman: Järnspikar, men inte oväntat under Silly Season.....

lungan: appropå målvaktstränare.... Ja, vi måste ha ett lysande namn på målvaktstränareposten oxå... Vem ersätter Tarvainen???? Oerhört viktig post, vem ersätter Tarvainen????

FORZA TIK........alltid, alltid...........

Har färjestad börjat med ungdomsverksamhet nu igen de har ju J-18 eller har de alltid haft det?

sorry fel av mig förste keeper är han till och med före karri Rämö

El Maco: Klart jag minns Jocke i tröja nr. 10. Jag glömmer heller aldrig hans avgörande mål mot Sundsvall Hockey säsongen 1995/96 - den säsongen som vi återtog namnet Timrå IK.

Miika Wiikman?

Denna kille e ju svenne ju!

Seriöst varför tar inte Landlaget in svenskfinnar som bor i finland.

Denna kille är 84 och är andre keeper i HPK han stod 34 matcher för HPK som blev svenska mästare? Hans räddnings % 92.9?

Finska keeprar e ju alltid grymma ju! appropå målvaktstränare

Han står som svensk Coolt.

Bo Bly: Då kan vi ju nästan lägga ner verksamheten på att få fram egna spelare. I alla fall plocka bort dom som är för små å veka, även om dom härskar i J-20 serierna bland spelare som kommer få chansen i sina lag.

Ska vi anställa någon ny målvaktstränare ngn som vet Både Asplund och Backlund är ju unga och utvecklingsbara fortfarande.

Speciellt Backlund som sägs kunna bli en av Sveriges nästa stormålvakter

El Maco: Han är nog väldigt ledig skulle jag tro. För ledig. Sitter nog på Hawaii och räknar dollarna samt läskar på pinacoladas och har det lugnt och skönt!

Ja han ser jag ingen stans han har nog gått i pension!

Han har ju sin gamala NHL att luta sig tillbaka på :)

lungan: Är DeRouville ledig än?

Tittar runt lite ser att antti jokela vår gamla sunk keeper spelar i Nybro nästa säsong!

ernie eagle: ja, för ett par säsonger sedan hade väl Linköping typ trettiofem man under kontrakt. Halva söderettan hade lönen betald av Klöbben.

lungan: Du får väl anmäla hur många spelare du vill men bara ha 20st ombytta till match.

Kerstin_k: Hur i h-e skall karln kunna utvecklas om han inte får spela menar du?

Står att kalle koskinen lirat 34 matcher för oss förra säsongen det måste ju vara helt galet ju.

På eliteprospects

Kerstin_k: Bly-bosse har en poäng. Det har varit glest mellan Timråjuniorer som varit med i truppen och sedan verkligen blivit något.

Vi hade ju ett kanongäng egna spelare som kom fram födda 1973-1974 härdade av att möta mig och mina lagkamrater på Vallens uterink. Man blir stark i armarna av att jubla vid 14-1 segrar. Pengarna tog ju slut i början av 90-talet så att laget späckades med egna talanger. Några kom fram direkt från juniorerna som Stefan Franzen och Fredrik Modin, andra gjorde ett eller två år med Tunadal som då var farmarlag på riktigt till S/T och fick första A-lagserfarenheten därifrån. Modin har det ju gått hyffsat för. Markus Sjöberg nådde via omvägar elitserien med Timrå. Ett helt gäng spelade allsvenskt/div 1 med Timrå innan de halkade vidare till Bobbarna och fortsatte in i pensionen/NSK eller typ Oskarshamn. Landin, Hammarström, Jensen, Larsson... En hel skock.

I mer modern tid minns jag dessa:
Jimmy Lindström, värsta supertalangen typ. Var med på lagfotot men fick ingen speltid. Blev bobbarna och andra tröjor i allsvenskan som bäst.

Martin Jonsson: Knappast underbarn men lovande. Bobbarna, KIF och sedan för tidigt slut på karriären på grund av sjukdom va?

Peter Westin: Någon som minns honom? Nej, knappast. Spelar i Östersund eller Brunflo idag. Back som fick kontrakt med A-laget, var med på lagfotot men bara spelade med juniorerna. Kanske gjorde en match.

Magnus Svensson: Kom han med i truppen som junior eller förstaårssenior? Senior tror jag. Trots ärans och hjältarnas Kovlands IF som moderklubb blev det bara ett par år i fjärdekedjan innan det blev fortsättning på annan sämre ort.

Micke Romö: Samma som Svesse. Spelar än, tragiskt nog för honom i Tunadal.

Martin Romö: Var definitivt junior. Sågs som mer lovande än storebrorsan. Drog till Bobbarna när storebrorsan fick flytta dit. Förstörde därmed sina chanser att bli något och har sedan dess hoppat runt i lite olika allsvenska lag.

Zäta: Honom har det gått ganska bra för... Han kom ju med när han fortfarande var junior och klarade av att ta plats i förstakedjorna.

Chrippe: Han har det ju gått utför med senaste månaderna och uppträder nu i clownkostym. Före det flera A-lagssäsonger som TIK:are. Tror inte att han fick A-lagskontrakt förrän han var senior.

Mats Hansson: fick chansen som junior när vi var i kvalserien och tog den mer eller mindre. Har inte tagit sista steget men i alla fall hållit en tröja i flera säsonger som senior. Lycka till i Finland!

Östling och Fagerström: Juniormålvakterna som alternerade som back-uper till Kapanen innan Hirsch anslöt. Fick sina chanser, mest berömt Fagerströms inhopp i semifinalerna mot clownerna. Fagerström hamnade sedan i Bobbarna och det blev katastrof. Östlin flyttade söderut och spelar än. Aldrig på tal om att få nya kontrakt. Kipprusoff ersatte och det såg ju snäppet bättre ut på papperet.

Summan av juniorkardemumman är att det bara är Zäta, Romö och Hansson som verkligen fått speltid som juniorer. Endast Hansson har klarat det i elitserien (men han har ju varvat med spel i farmen). Så Moe får svårt. Det behöver dock inte vara fel. Är han en av de absolut bästa, om en den bäste, i sin årskull i Sverige kan han mycket väl klara att ta sig in i laget.

lungan:

Bör tillläga dagens trupp består av 3 målvakter 8 backar och 10 forwards vilket är 21 personer!

Det måste få va fler än 22 seriöst!

Nån som vet hur många spelare ett lag får anmäla till serie starten?

Läste på Brynäs blogg på svenska fans att det är 22 prick 4 femmor plus två målvakter? Så en av våra tre målvakter kommer alltså inte ens anmälas då måste ju Oksa bort!

Då finns det ju bara två platser kvar att fylla? eller blir det så att moe troligen får lämna sin plats för en tredje forward?

För jag tänker som följer?

Björn Svensson är nog klar!

Sedan en plats till som endast får fyllas men det gör ju bara vår första femma halv två till super killar för första linan måste ju komma? Hahl och Hedström t.ex.

« · 715586 · »