1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604522 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
lungan: Ja, vi ska nog inte ta något för givet... ännu. Men jag kan nästan garantera... eller hmmm...*harkel*. Jag är 110% säker på att han inte kommer att välja FBK. Valet står med all säkerhet mellan SAIK och Timrå IK.

P.S
Jag vet att jag har haft fel förut så ni kan bespara er dom skrivminuterna.

Kerstin_k: Klart som fan att han förnekar att någonting skulle vara klart, fattas bara annat.
Har har väl förmodligen ingen rätt att förhandla med någon klubb mitt under pågående slutspel - likväl tror jag, som många andra här inne, att det mer eller mindre är klart att Jonte spelar med TIK kommande säsonger!

Kerstin_k:

Jonte (läs:agenten) kanske gör en "Horava".

-"Bara så ni vet Modo, så är Luleå, Kärpät och NHL intressant för mig, så betala nu för fan en skälig lön, ta mig inte för givet. "

Självklart skall Expressen få storyn serverad också, så att det ser mer "troligt" ut, först med rubriker som "Luleå snuvar Modo" och "Luleå blir blåsta på Horava, han kan välja NHL" och sist "Horava stannar i Modo"

Kevin O Shea: Vet inte om detta har varit uppe på tapeten tidigare. Jonte själv förnekar att han skulle vara klar för Timrå. Som sagt, osäker om det har dryftats tidigare. Jag chansar och bifogar länken, kanske är det alltid någon som inte sett det.

...och Jonte petad för sjätte matchen i följd nu.
2-0 till Ankorna halvvägs in i match 2 mot Colorado.

Nybbe: Intressant. Och motsägelsefullt, ety mina källor säger att enbart idioter kan tro att Hedström skulle välja något annat lag än Skellefteå. Jag vill inte röja någon identitet här, men låt oss kalla en av källorna 'Bag-in-Box'.

LingaN: Nu är han väl inte klar alls än men?

orion: Så kan det mycket väl bli. Skräckscenario. Oksa lär prestera jävligt bra i Mora.

RQT: Jag ser med svartblå blick fram mot hösten. Mika Oksa blir en levande vägg i knäckebrödets land. TIK förlorar mot en gammal förlorare...

lungan: Kommer hem i kväll ,grannen säger vaaa du ser glad ut , jasså säger jag, det är väll därfär att Hedström är så gott som klar säger han, Han umgås med Jana ,,,,Nubbens Lillebror

andyo: M Rämö är nog tänkt som andre keeper, därav intresset för Oksa. Tik får nog stå för viss del av lönen, dock.

andyo: Nu är det ju inte Karri Rämö som Mora kontrakterat utan Mikko Rämö.

andyo: Inte så att Timrå var påväg att "lura på" Mora Mika Oksa? ^^

Frella: Det var väl om jag inte minns fel eloff som sa att Mora var på väg att "lura" Timrå på Oksa - och han skrev det EFTER att mora gjort klart med Kari Rämö.

Frella: Backup blir han inte isf. Det är nog tänkt att vara Rämös roll. Jag tror inte heller på Oksa till Mora, lite väl vågad chansning av Simons isf må jag säga :)

Jag förstår inte varför ska det vara kul å ljuga? De är inte roligt! :)

Speciellt inte om Hedström här skall vi bara tala sanning inget annat, alltså att han lirar i Timrå nästa säsong!

lungan: Med tanke på att Kari Rämö är klar för Mora så borde väl det minskat chanserna för Oksa där. Om han inte vill vara backup förstås.

lungan: FBK-ryktet är inte så hett längre. Nu viskas det om Mora...

Jonte till FBK - Seriöst vem har druckit!

Skulle detta vara sant ja då vet jag inte vad som hänt med hockeysverige. Snubben har ju stålar nu talas det bara pengar i hockey.

Skulle Jonte välja FBK före Saik - snacka om dålig stil.

Att han skulle kunna välja ngn av de elitseriekulbbar han lirat i är en annan femma alltså Timrå Luleå och Djurgården, men inte FBK före Saik.

Detta är det ingen sanning i tror jag, skulle det vara sant skulle jag bli väldigt förvånad.

Sedan vill jag lägga till en fråga! Mika Oksa till Mora hur troligt är det, rätt skönt om han går dit, skulle bli betydligt lättare att göra mål på dem då!

Petri Vehanen var ett spöke för Timrå förra säsongen. Usch mår illa när man tänker tillbaka på Mora matcherna.

Laken: Skulle tippa att backparen kommer att se ut så här:
Kokko-Lotvonen
Strålman-Lindström
Styf-Koskinen

ståpäls: SPORT-Expressen skriver att Hedström ska vara mycket nära Timrå. - Vi ser honom som förlorad, säger en källa i Skellefteå.

Här kommer länken.

Laken: Nicklas Nordgren och/eller någon till skulle sitta fint till andra-linen! Annars så ser det väldigt bra ut.

Laken: Mmm...men 3:e o 4:e backpar känns aningen..hmmm..darriga.

Laken: Ser ganska bra ut !!!

Ifrån min profil, vad tror ni om denna laguppställning...?

Hyfsat REALISTISK LAGUPPSTÄLLNING nästa säsong (senast ändrad 6/5):

Johan Backlund
Johan Asplund

Petri Kokko - Sanny Lindström
Jonathan Hedström - Riku Hahl - Timo Pärssinen

Pär Styf - Kimmo Lotvonen
Robert Carlsson - Fredrik Warg - Per Hallin

Johan Svedberg - Anton Strålman
Magnus Nilsson - Johan Andersson - Mattias Wennerberg

Erik Moe - Kalle Koskinen
Björn Svensson - Peter Regin - Oscar Sundh

ståpäls: Bomben är att skägget inte är Foppas farsa utan istället hans kusins syrra. Det är Bengt Hedin som är den riktiga pappan (han är också skäggets morbror...) och allt enligt säkra källor!

El Maco: Jag vet !

ståpäls: Självklart är det dit han ska...kommer att inleda säsongen där för att sedan göra en "Crippe", dvs byta till FBK...

Nu tisslas det om en "bomb" i Modoboken. Hedström?

El Maco: Har du långsamt over there..?

Springsteen: Nu är du dum tycker jag.

ståpäls: Bara skit snack !!!!

El Maco: Länk! Länk!

ståpäls: Jonte är klar för Färjestad enligt en säker källa.

Just nu känns det som att jag skulle välkomna en bekräftelse på att Jonte är klar för Färjestad bara för att få slut på eländet...

LingaN: Åh hur fan vet du det ???.... Har du tältat med han ??? ;-)

LingaN: Det är väl självklart att hon föder i skellefteå där hon har sin familj etc, varför föda ensam i sundsvall utan släkt och vänner?=P

Dream Team: Och jag glömmer aldrig en match med Jocke Nilsson i S/T Hockey säsongen 94/95 hemma mot Skellefteå AIK.

Min morbror Kurt gjorde ett sällsynt besök i Timrå Isstadion och jag satt på sittplats eftersom han skaffat det åt mig då han tyckte att en liten parvel som jag inte skulle flänga omkring.

S/T tar ledningen med 3-2 varpå Sundsvallsbekantingen Emil Ekblad kvitterade till 3-3 i den tredje perioden.

När 18min gått av sista akten började folk att resa på sig och masa sig hemåt.

Skall vi inte gå vi också, säger Kurt. Nej varför det svarar jag. Det blir sådana otroliga bilköer svarar Kurt. Hörrududu, en match varar i sextio minuter och allting kan hända, svarade jag kavat.

Kurt tar sig för pannan och suckar. Tekning i anfallszon med 3sek kvar. S7T tar teket och pucken går bakåt till Jocke Nilsson som klappar till för kungoch fosterland - MÅÅÅÅÅÅÅÅÅL 4-3 19.59!!!!

Helt underbart! Vad var det jag sa replikerar jag snabbt som en vessla till Kurt.

Han ser alldeles ledbruten och förstörd ut över att ha fel gentemot mig.

Underbart är kort! Men för jävla skönt!

Nu ska man inte ropa hej innan man är över lejonströmsbron men känns inte Skellefteås "satsning" som ett typiskt Björklövenavancemang. Nu har vi inte Hedström skrivit med någon men hittills har inget positivt hänt i alla fall.

Läste att Hedströms familj flyttat hem till Skellefteå för att föda barn och då finns det ju risk att familjen hellre bor i Skellefteå och det gör beslutet ännu svårare för Hedström.

Lysande Gorkyman! Ännu en Jonte-tråd är precis vad HS behöver...

eloff: Corey och Stana är nog likvärdiga, så efter de namn som diskuterats på MIF-boken så är Stana ett rätt överraskande val. Corey lär väl åka neröver i europa igen?

Stana till Mif, var hamnar Corey?

ernie eagle: Det jag menade var egentligen ganska enkelt. Han skall få vara med och ta en plats, ges en ordentlig chans att prova att ta en plats. Vilket gör, om han nu inte tar en plats och får spela med Sundsvall eller Kovland, att han har lärt sig vad som behövs för att ta en plats och förhoppningsvis tränar han stenhårt för att nå upp till de kraven och således utvecklas han också.

Jag motsatte mig aldrig idén att han skulle få spela i ett farmarlag. Jag tyckte bara att han skulle få chansen att ta en plats ordentligt innan han blir sågad och förkastad. Om han nu inte platsar i A-laget så är det inte mer än rätt att skicka iväg honom till något annat lag i regionen så att han kan spela där.

Men oavsett är jag av uppfattningen att försöket att ta en plats i A-laget gör att han utvecklas som spelare.

Gorkyman: Vad ska agenten säga då? Ser det som högst osannolikt att Hedström återvänder till ankorna.

El Maco: DeRouville spelade i varje fall denna säsong i Brunico i Italienska ligan, tillsammans med såna stjärnspelare som Per-Anton Lundström och Daniel Olsson.

Gorkyman: Järnspikar, men inte oväntat under Silly Season.....

lungan: appropå målvaktstränare.... Ja, vi måste ha ett lysande namn på målvaktstränareposten oxå... Vem ersätter Tarvainen???? Oerhört viktig post, vem ersätter Tarvainen????

FORZA TIK........alltid, alltid...........

Har färjestad börjat med ungdomsverksamhet nu igen de har ju J-18 eller har de alltid haft det?

sorry fel av mig förste keeper är han till och med före karri Rämö

« · 715667 · »