1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601300 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Skarin: Han verkar ju ha bra koll, Ros!

"..står det nu klart att Niklas Nordgren lämnar Timrå. Forwarden, som ryktats vara på väg till NHL, kommer enligt uppgift att spela i Schweiz kommande säsong"

Vadå lämnar Timrå?
Vadå på väg till NHL?

Han kommer ju FRÅN NHL och ryktades vara på till ES, där diverse lag anmält intresse....

Men jag håller med honom, jag tror också han hamnar i Schweiz, men jag tycker att han inte hade helt koll på fakta om man så säger.. ;-)

Ingen Gunno i Timrå enligt Tomas Ros uppgifter. Så lyder även mina uppgifter. Schweiz. Men, men.

Mer om Hahl i länken.

Ambroo: Fniss! =)

Ambroo:
Ja! Suck! Det ser ut som att det är kört!!

(Hörde att Zäta funderar på NSK vid en eventuell hemflytt)

Alla: Jag kan idag exklusivt meddela att det varken blir TIK eller SAIK för Jonte!

Se länk;

epa: Har du rätt i, men i slutändan måste vi låta moderatorerna bestämma. Gillar man inte deras beslut får man väl i så fall maila dom.

Stenkarn: Jag tycker den här Silly Seasontråder skapar förvirring. Det ståt allt möjligt skit och bra saker i den men gör man som dom gjort med t.ex Hedströmtråden så vet man att det handlar om honom. Eller hur?

Stenkarn: Jag skulle väl ha skrivit otäck ELLER förvirrande, så hade det blivit lite klarare.

epa: Nej, det skrev jag inte heller. För många trådar kan leda till förvirring, inte otäckheter. Poängen med att ha en trådbaserad gästbok är att utnyttja den egenskapen.

Stenkarn: Det är ju inte så att vi spyr galla över varandra direkt.

epa: Utan regler skulle det kunna bli otäckt och förvirrande här inne, så det så.

Dream Team: Åh herregud vad viktigt det där med trådar verkar vara men då få ni ju besämma lite ni åxå.

Som sagt, vidare silly-snack om både Jonte och övriga ev. nyförvärv håller vi i den här tråden!

Dream Team: Klippt och klistrat från SAIK:s SvenskaFans sida;

"Senaste nytt
* Bolidenexporten Jonathan Hedström har mitt under brinnande slutspel lämnat Anaheim för att flytta hem till Sverige och med allra största sannolikhet Skellefteå. Orsaken uppges vara personliga skäl. Notera dock att Hedström ännu inte brutit sitt två-års kontrakt med Anaheim."

El_loco: Jepps. Nu kan inte ens Jonte själv skratta åt allt som skrivs i tidningarna om honom och i vilken klubb han kommer spela för ;) Jag litar på att artikeln är fullständigt korrekt.

Skellefte eller Timrå? Snacket går vidare.

En länk på samma ämne. Enligt hockeycentralen är Jontes NHL karriär över.

Janken: Jaså, var det "bara" det? ;-) Nej, men skämt åsido, det visste jag faktiskt inte. Men det hela faller väl på plats lite bättre då. Menvi lär nog inte kunna vänta oss något vidare besked på officiell basis förrän Ducks har spelat klart. Om ens då..

Dream Team:
Det senaste budet om fru H:s mage var att den beräknades krympa i maj månad... Nu är det maj månad.....
Att vara med när ens barn föds är en väldigt personlig sak!
Jag är inte förvånad!
Jag har faktiskt funderat på hur han skulle agera om ducksen gick vidare...

Det senaste budet säger att Jonte har lämnat Anaheim "av personliga skäl". Det återstår att se varför detta sker. Om det verkligen är saker på det personliga planet som ligger bakom, eller om det är något annat som hänt. Vi har väl i alla fall kanske fått en förklaring till varför han hittills inte har spelat en match under slutspelet.

rödovithockeydy:
Jag ser gärna Frasse i Tikdressen nästa säsong.
(Fast det törs man knappt säga)

någon mer som gärna ser att Frans Nielsen stannar ett år till i timrå?
jag tror att han kan producera riktigt bra nästa år : 9

Jahopp, Ström lämnar oss för ett danskt äventyr. Hoppas han får bättre lycka där. Kommer troligtvis inte sakna honom till hösten dock.

Ambroo: Tvivlar på att en coach i NHL skulle sätta t.ex Jagr, Sudden, Foppa, Z på bänken i ett slutspel bara för att spelaren uttalat en vilja att flytta hem till Sverige efter säsongen.

I sådana fall så har inte coachen samma proffsiga inställning som dom kräver av alla spelare... :-S

Faktum är att han blev petad när coachen ville göra en förändring, och efter det har laget gått mycket bra. Och då byter sällan coacherna i NHL något i laget, titta bara på målvaktssidan. Vinner laget så står allt som oftast samma målis nästa match också.

Gidde: Det är ingen kombination, Jonte tillför alla dar i veckan. Nepp det är för att han definitivt kommer hem igen i höst, hem till S-vall...

Talangscouten: hah om nu jonte själv förnekar det så är det ju faktiskt ruskigt roligt med alla tidigare inlägg med "säkra källor" =) iofs kan ju det dära vara nån taktik ifrån jonte/agent mfl.. återstår att se! silly season känns dock väldigt kall just nu...

Talangscouten:

"- Ja, jag kan inte låta bli att garva när jag läser vad som skrivs på olika hemsidor på nätet."

Hehe, han kanske sitter och läser på HS , fränt om det vore så :P

Frella: Japp, det tror jag också.

Men skulle han vara superduktig och tillföra laget massor så skulle han få spela ändå.

Så det är en kombination av de båda sakerna tror jag.

Frella:

Artikel från expresen i morse, se länk.

Gidde: Att han är petad beror med största sannolikhet på att han inte kommer att spela med ankorna till hösten...

epa: Petad.

Det borde väl framgått tidigare eftersom han ju inte spelat på bra många matcher nu.

Coacher over-there ändrar sällan på ett vinnande lag, och Anaheim har ju gått som tåget sista matcherna...

Hedström lirade inte inatt heller. Nå´n som vet varför?

Och Kristian Gahn till Allsvenskan: "Mycket tyder på att Kristian Gahn, 34, kommer att ta klivet ned i allsvenskan nästa säsong. Såväl Västerås som AIK tillhör de som är intresserade av centerns tjänster. Gahn som har spelat elitseriehockey i AIK, Modo, Södertälje och Timrå. Totalt har stockholmaren gjort 606 matcher i elitserien och gjort 303 poäng - exakt 0,5 per match. 34 A-landskamper finns också på meritlistan."

Det går tungt för Björn Svensson i slutspelet. Ligger under med 2-0 i matcher nu. En assist poäng i natt dock. Vem vet, vi kanske får ett nyförvärv senare under veckan...

Kevin O Shea: Hua vilken tur att du förtydligade dig där, jag som trodde att det var kört...;-)

lungan: Ja, vi ska nog inte ta något för givet... ännu. Men jag kan nästan garantera... eller hmmm...*harkel*. Jag är 110% säker på att han inte kommer att välja FBK. Valet står med all säkerhet mellan SAIK och Timrå IK.

P.S
Jag vet att jag har haft fel förut så ni kan bespara er dom skrivminuterna.

Kerstin_k: Klart som fan att han förnekar att någonting skulle vara klart, fattas bara annat.
Har har väl förmodligen ingen rätt att förhandla med någon klubb mitt under pågående slutspel - likväl tror jag, som många andra här inne, att det mer eller mindre är klart att Jonte spelar med TIK kommande säsonger!

Kerstin_k:

Jonte (läs:agenten) kanske gör en "Horava".

-"Bara så ni vet Modo, så är Luleå, Kärpät och NHL intressant för mig, så betala nu för fan en skälig lön, ta mig inte för givet. "

Självklart skall Expressen få storyn serverad också, så att det ser mer "troligt" ut, först med rubriker som "Luleå snuvar Modo" och "Luleå blir blåsta på Horava, han kan välja NHL" och sist "Horava stannar i Modo"

Kevin O Shea: Vet inte om detta har varit uppe på tapeten tidigare. Jonte själv förnekar att han skulle vara klar för Timrå. Som sagt, osäker om det har dryftats tidigare. Jag chansar och bifogar länken, kanske är det alltid någon som inte sett det.

...och Jonte petad för sjätte matchen i följd nu.
2-0 till Ankorna halvvägs in i match 2 mot Colorado.

Nybbe: Intressant. Och motsägelsefullt, ety mina källor säger att enbart idioter kan tro att Hedström skulle välja något annat lag än Skellefteå. Jag vill inte röja någon identitet här, men låt oss kalla en av källorna 'Bag-in-Box'.

LingaN: Nu är han väl inte klar alls än men?

orion: Så kan det mycket väl bli. Skräckscenario. Oksa lär prestera jävligt bra i Mora.

RQT: Jag ser med svartblå blick fram mot hösten. Mika Oksa blir en levande vägg i knäckebrödets land. TIK förlorar mot en gammal förlorare...

lungan: Kommer hem i kväll ,grannen säger vaaa du ser glad ut , jasså säger jag, det är väll därfär att Hedström är så gott som klar säger han, Han umgås med Jana ,,,,Nubbens Lillebror

andyo: M Rämö är nog tänkt som andre keeper, därav intresset för Oksa. Tik får nog stå för viss del av lönen, dock.

andyo: Nu är det ju inte Karri Rämö som Mora kontrakterat utan Mikko Rämö.

andyo: Inte så att Timrå var påväg att "lura på" Mora Mika Oksa? ^^

Frella: Det var väl om jag inte minns fel eloff som sa att Mora var på väg att "lura" Timrå på Oksa - och han skrev det EFTER att mora gjort klart med Kari Rämö.

Frella: Backup blir han inte isf. Det är nog tänkt att vara Rämös roll. Jag tror inte heller på Oksa till Mora, lite väl vågad chansning av Simons isf må jag säga :)

« · 716115 · »