El Aka Ali: Det är inte svårt att skriva under på det, hade hoppats och trott på Fransson. Är dock övertygad om att om de skulle bli en eller ett par skador därbak så agerar Nubben direkt, fördelarna med inga transferfönster är obegränsade...
Däremot så hävdar jag att Nordgren är en bättre hockeyspelare, en mer komplett spelare som lyfter vilken omgivning han än spelar i och det gör inte Jonte.... Jonte kräver bra spelare runt sig... Nordgren gör garanterat runt 20 mål och ca 40 pinnar...behöver jag fortsätta eller har ditt speldumma sinne fått klarhet?
Stenkarn: För mig ser laget bra ut om Jonte ansluter men det finns en hel del att fundera över. T.ex de 8 backar som nu finns i laget. Under de senaste säsongerna har flera av dessa Koskinen och Styf varit skadebenägna man borde kanske också räkna in Lotvonen där. Svebba gjorde en kanonsäsong 03-04 men tappade allt under fjolåret. Moe är duktig men för orutinerad. Det kan i slutändan visa sig att backbesättning inte riktigt håller måttet. Även målvakssidan ser lite osäker ut. Tror att Backlund säkert är en jämnare o kanske bättre keeper än både Svoboda och Oksa. Statistiken från i fjol tyder på det. Men skulle backsidan brista titt som tätt så får det till följd att målvakterna sätts på onödigt tufft prov. Pallar de trycket? Tror säkert på en slutspelsplacering om inte t.ex backsidan brister.
Enligt aftonbladets "silly season" är Hahl klar som 5te center... Den är också uppdaterad med Björn Svensson, så man kan ju undra om det är 100 redan nu?
Stenkarn: Tredje stycket jag skrev har jag inga riktiga belägg för, då jag inte sett så många matcher, men det kanske kan ligga något i det. Precis som målvakten måste kunna lita på försvaret måste forwards kunna lita på backar, likt en kedja av tillförlit. Om det finns brister i den kedja kan osäkerhet sprida sig, typ.
RTS: Jo, Hedström är en underbar spelare, men likväl ingen utpräglad målskytt, som Nordgren. Det är det enda som oroar mig lite inför kommande säsong - avsaknad av målskyttar.
Jag kanske överreagerar, då vi ju faktiskt (om Hedström och Hahl verkligen är klara) har ett bra lag redan nu, men det skulle sitta fint med en kille som har den där förmågan att hitta målet. Kanske kliver någon eller några fram och tar den rollen nästa säsong, men det vet man ju inte.
Man kan ju faktiskt iofs se det som så också, att vi under fjolåret inte hade tillräckligt med backar som höll måttet defensivt, vilket fick till följd att forwardsbesättningen fick ta ett mer defensivt ansvar, och således inte kunde spela riktigt så offensivt som önskat.
Hur som helst blir det slutspel med Hahl och Hedström i laget, och väl där vet man aldrig. Längtar tills VM är över, så man får några officella besked.
Ambroo: Välja Nordgren istället för Hedström? Nej knappast. Nordgren är visserligen riktigt bra fram till jul men sedan dalar han iform likt en lavin. Sedan är Nordgren knappast en spelare som kan få igång ett lag likt Mandy och Hedström. Sedan har han en förmåga att försvinna i tuffa matcher "slutspelet 2005 tex". men hur som helst är han riktigt duktig hockeyspelare med en gudomlig skrdskoåkning. Men smaken är ju som baken. Nej Hedström och Mandy alla dagar i veckan.
Fast Silly Season är ju knäppt.... Kommer domarskrällerna vara Polarn&Pyret humlefeta i bedömningen eller kommer dom bli långrandiga likt förr i tiden, ELLER ????
Vad vet jag???
Vad jag inte vet är om vi har kontrakterat en ersättare för målvaktstränare Tarvainen??? Detta är en oerhört viktig post och den får absolut INTE rationaliseras bort av ÄLSKADE TIMRÅ IK.....
Vem ersätter Tarvainen??? Vem blir Vår nye målvaktstränare???
Friman SR: En liten saga som är san, fast du i den försvan, du o din fylla fick mig inte att förskyla, att det jag sa var san, fast ja mena ju en an...
Ambroo: Du............ Om jag ställer mig på isen idag så har jag en större skridskofrekvens och en mycket högre arbetskapacitet än va Gunno har, så du, skaffa dig en ny måttstock...
Ambroo: Än eloff??? Så du menar att Gunno och Jonte kan man byta bort mot varandra för att de gör egentligen samma jobb??? Har du lugg??? Kamma den då...
Friman SR: Utan Nordgren o Z vi bara lyfter oss till final.... bara stars you know typ.. Nu skiter vi i dom, o bara gör som man gjorde förr,,,,,,,,,,,,,,,, Man spelar för känsla o hjärta...
När vi tog silver i SM, Så var det typ bara kämpa. Konstigt att ingen i Timrå var profs då, men det var man i dom andra lagen.
Vet funkar inte nu..
Men kan aldrig gilla killar som Nordgren... Men Z-typer ska de bara finnas massor av, kolla bara vilka mackor han serverar från kortsarg när han har två eller tre motspelare på ryggen eller bredvid...men aldrig att nån fatta att han gör det. Han gjorde flera sånna pass mot Schweiz, men ingen där..
Samma sak gjorde han i Timrå sist, men ingen var smart o fatta de, O de va tjänstefel av Kenta o inte fatta de,
RödVit: Duktigt dum nu å? Gunno har förmodligen vad 90% av de svenska spelarna saknar, nämligen näsa för målet... Hade jag fått välja mellan honom och Jonte så hade jag valt Nordgren 10 gånger av 10 eftersom att man vet att man får ca 20 mål och 40 poäng.
Att sen kalla honom glidare är nog det dummaste jag har hört sen eloff var här och gläfsade häromdagen... Har sällan sett en spelare med sån hög skridskofrekvens och arbetskapacitet, trots att han även producerar... Ta en grogg till så du somnar in tillsammans med dina fantasier/fabler.
Silly Season, är inte det fruktansvärt???? Låt trupperna vara klara och släpp puckuschlingen nu domarskrälle, så att vi slipper spekulera som toka på vinternöje i försommartid... Är det fler än jag som inte tyar spekandet och önskar att det ska vara tekning nu??? Champions League, Fotbolls - VM... fuck you... HOCKEY IS THE GAME.... fast jag kan inte förneka mitt idrottsintresse att Fotbolls VM blir intressant... Men det kan väl inte hindra ett domarskrälle att släppa en intressant puck eller.........;-).......?
Ambroo: ...det verkar som att det är vår vän dr.nix, som har skrivit detta. Hade lika gärna kunnat skriva det direkt här i GB'n - alltså ingen nyhet egentligen...
Ambroo: Fick ett brev av en vänlig själ i detta ämne.
"Tyvärr har de tagit bort den, när vi offentliggjorde den. Det var en spelarpresentation. Han kommer att spela i tröja nr 32, och kontraktet är skrivet över säsongen 07/08, alltså 2 år."
Chad The Man: Tror inte vi behöver Mr Kidd! vi har redan en bra kid..Johan B.... född 81. Har sett backlund en del o tycker han är en trygg stabil målvakt inte mycket sämre än Brynäshonken.. Dessutom tror jag att Asplund kommer att höja sig till denna säsong!
Chad The Man: Svårt att uttala sig om Backlund. Många gånger var han, av det jag har hört och vid några tillfällen sett, Leksands bästa spelare. Man hoppas ju också att försvaret här i Timrå skall vara av något högre klass än i Leksand.
Sedan skall man också betänka att årets forwardsuppsättning kommer bli betydligt stabilare än fjolårets. I alla fall om man får tro rykten som placerar både Hedström och Halh i Timrå. Vilket gör att antalet gjorda mål kommer att vara högre kommande säsong än föregående säsong. Det i sin tur gör ju också att målvakterna inte blir lika viktiga. I fjol lyckades vi sällan göra fler än 2 mål per match, gör man inte det sätter man otroligt stor press på att målvakterna släpper in mindre än 2 mål. I år tror jag inte att vi kommer att lida av samma problem.
Sedan vet man ju inte riktigt vart Backlund står. Han kan mycket väl få sitt genombrott i Timrå. Han och lite stabilare backar kan mycket väl bli ett vinnande koncept.
Summa sumarum; vänta och se. Jag tror inte att vi behöver oroa oss lika mycket den här säsongen. Men den som lever får se, som sagt.
Läste någonstans att Nubben sitter nöjd med målvakterna han har kontrakterat och det kan jag inte riktigt smälta. De kan med ganska stor likhet likna fjolårets burväktarpar som vi inledde ES med och det vet vi nu hur det var. Har aldrig under mina femton år som Timråfan känt ett så stort behov av en puckmotare av klass som då... Asplund/Backlund i all ära men i min värld vinner man inte nått guld utan en "målis" som motståndarna drömmer mardrömmar om och det har vi tyvärr inte. Tycker att Asplund är i klass med vad Oksa var... Backlund kan jag inte bedöma men vi vet väl hur det gick för masarna.. frälsningen uteblev och återtåget är igång igen. I dagsläget har vi inte någon förstemålvakt så en förstärkning mellan stolparna av klass är precis vad TIK behöver... som Trevor Kidd kanske?
Bo Bly: Bara att hålla med. Han är med för att se och lära, och träna upp sig ordentligt med de stora pojkarna. Jag räknar inte med att han får så mycket speltid förrän under nästa säsong, men han får mer muskler, mer tempo och en hel del erfarenhet runt omkring.
1:a femman (XXX) - (XXX) - Timo Pärssinen Anton Strålman - Sanny Lindström
2:a femman Robert Carlsson - Fredrik Warg - Mattias Wennerberg Pär Styf - Kimmo Lotvonen
3:e femman Per Hallin - Peter Regin - Magnus Nilsson Kalle Koskinen - Petri Kokko
4:e femman Oscar Sundh - Johan Andersson - Björn Svensson Johan Svedberg - Eric Moe
Antagande: Frans Nielsen - NHL
Frågeställningar:
- Vad som händer med de spelera som inte tar plats i 1-3:e femman? Kommer dess lånas ut eller är det mer troligt att de tar plats i 4:e linen på bekostnad av en av de yngre förmågorna? - Är Riku verkligen klar? - Väljer Jonte TIK? - Får vi se fler än 12 forward? 14 var väl ambitionen? - Hur sugna är Nubben och hans plånboken på 9 backar?
A så var ungdomskvoten fyld hoppas jag. Känns som det räcker med 6 stycken unga talanger, Regin, Neislen, Andersson, Sundh, Svensson och Moe. Resterande forwards platser måste ges till etablerade elitspelare... Men som sagt dessa förvär lär nog inte pressenteras på bra länge känns det som.
Men det är ju kul att man får vänta, fatta va trist de hade varit om laget vart klart nu vad hade man att se framemot?
Låt oss hållas! Blir roligare så - i alla fall mer spännande och otåligt!
andyo: Lika oväntat som härligt. Skönt att Nubben får de spelare han har siktat in sig på. Hoppas att det också gäller stjärnspelarna som skall komma in.
Hoppas att Björn passar in i Timrå IK och "ungdomskedjan" som det verkar bli.
Rico01: Fastnade för denna. Som stämmer in ganska bra på hur jag ser på Hardegård och hur han sett ut på försäsongen(även om vi givetvis inte skall dra för stora växlar där). Jag gillar hur han kommit in med pondus och verkar våga ... | Läs mer