1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601192 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Såg på ST att de lägger ut en atrikel kl 03.03 i natt och rubriken är Johan Andersson påväg tillbaka?

Handlar det möjligen om våran Johan Andersson, vad kan detta bero på?

Neilsen stannar eller en annan center påväg in?

Men det lär ju förmodligen vara en annan Johan Andersson som skall komma tillbaka.

Ambroo: lokala skurar över timråpuben...4 st där :)

FM: Sol inne eller ute;-) Åh fan, 4 och 13?

Ambroo: Ska vara vädret då samt att DD gav över 2000ggr pengarna idag...:)

Nån annan som kan dela med sig av vad som visades/sades på TV4?

diffe: ;-)

Vi får se om det stämmer, jag delar bara med mig av det jag hörde!!

Ambroo: det var han säkert!! Men det är lite av det goda.. Det var nog ett långt öra!!!

diffe:

"rödovithockeydy: nyheterna/ sporten jag stod i köket när kin sambo tittade att han sagt upp kontraket i nhl och har skrivit på för tik
diffe @ från Östersund Igår kl. 23:43"

Hmm, långöra eller för mycket av det goda? Även OJ var skyldig...

eloff: Eftersom jag är mästare på personangrepp här (tydligen...) så ska jag göra ett försök.

De båda stycken (som du skrivit) som jag klistrade in i ett meddelande nedan, de är inget annat än en total idiotförklaring från din sida. Att sitta här och påstå att "vi" inte kan nånting om hockey räcker som exempel för nu...

Tror du på fullast allvar att merparten av de som sitter här inte har koll på nåt annat än det som skrivs här på hs (som mestadels är skit)?

Att påstå att all personal på kansliet eller i styrelsen skulle vara för professionella för att skriva här är som att ta din jämförelse om "oss" på riktigt...

FM: jag hörde det själv =)

diffe: Ja eller så får du prygla sambon din om hon hörde fel...:)

Ambroo: Jag tolkar din skrivelse att det jag delgett dig är dumt. Förklara gärna konkret vad som är dumt. Det jag skriver är vad jag läst mig till, ok allt som står skrivet är inte alltid sant men jag försöker använda sunt förnuft och framför bara vad som är sannolikt.

Jag anser mig inte vara någon expert, däremot påläst och intresserad. Därför läser jag inte enbart detta forum.

Jag tror ingen på kansliet och eller styrelsen skulle komma på idén att skriva ner sina tankar på denna sida, dom är alldeles för professionella för det.

Det vore konstigt om det vore osanning, då ska jag stämma tv4

rödovithockeydy: nyheterna/ sporten jag stod i köket när kin sambo tittade att han sagt upp kontraket i nhl och har skrivit på för tik

Ska vi oxå börja kalla Hedström för Heddy när han kommer tillbaka, läser man mightyducks forum verkar de ha tyckt om Hedström väldigt mkt han har bidraget mkt box-play och besvikelsen att han lämnat är stor.

Men att Burke (vice-president för klubben) har uttalat sig att Hedström förhoppningsvis skall fölfölja sitt kontrakt stod oxå i forumet så hur mkt sanning det är i det argumentet som ngn här inne nämnt tidigare vete skjutton!

Ambroo:
Ja vem vet, eloff kanske är en parafras på E-On, vilket i sin tur leder oss in i E-On-Arenas katakomber.
Så kanske är han/hon en vaktmästare eller en administrativ person inom
E-Onkomplexet. Eller i direkt kopling till en som finns inom organisationen.
Mystiken och konspirationsteorierna tätnar.

eloff: Näe, men resten av de du skrev/skrivit...

Intressant att du ser oss alla här som nån form av amatörer och framställer dig själv som nån slags expert...sitter du på kansliet/styrelsen eller tycker du bara att du är bra i största allmänhet?

Varför står inte Hedström med på Mighty Ducks laguppställning längre på deras officiella hemsida?

Kan man dra någon slutsats?

El Aka Ali: Vem vet..hoppas att han tränar djuriskt hårt på försäsongen för att överraska oss alla till hösten o ta rejäl revansh på årets mindre lyckade säsong..

El Aka Ali: varför skulle han göra det :P?

lungan: Har en bestämd känsla av att Wennerberg kommande säsong spelar i förstafemman.

diffe:
vilka nyheter?

Nu sa dom på nyheterna att jonte var klar för timrå!! När kommer det ut på Timrås HS ??

Nu när Timrå börjat träna igen vilka tränar med oss nu då tränar Kokko Lotvonen Backlund Sundh Andersson och Pärssinen med oss eller hur ser det ut ngn som vet?

TIKbiff: Tik måste väl ha sett till att det står i avtalet med Svoboda att han själv får stå för skatt och sociala avgifter i det fall han skall vara kvar i Sverige utöver 6 månaders fristen.

Ambroo: Att vara naiv är inte samma sak som att vara dum i huvudet. Ja, läs gärna bl.a. initierade rapporter från en svenskskrivande finne i Helsingfors. Han delger Hv-forumet löpande information om finska spelare och finska klubbar. Eftersom Tik har stött sig rejält på finska spelare de senaste åren kan det vara intressant för Tiksupportrar att få lite "fakta" om tänkbara förvärv och detta kan ni som sagt få genom att bl.a. läsa på HV-forumet.

Per HApps:
Ja men inte sagt VEM som skall betala..

Laken:

Ja skulle flytta ner Carlsson i tredje femman samt flytta ner Wennerberg i Fjärde samt sedan får Sundh och Svensson slås internt om den ena forwardsplatsen, men visar det sig att dessa är grymma, vill jag se att Wennerberg blir utlånad!

Laken:

Skulle peta dig som coach. Min laguppställning är mycket bättre! :-)

lungan: Tack. Vem skulle du peta i så fall?

TIKbiff:
Saxat från TV4 ang. just detta.

Om en idrottare verkar i Sverige under sex månader måste han sedan verka utanför Sverige i minst sex månader för att kunna återvända till svensk mark igen och återigen kunna utnyttja artistskatten. En spelare som flyttar hem till Sverige kan inte heller utnyttja artistskatten under sex månader och sedan övergå till att betala full skatt.

- Nej, då räknar man retroaktivt från första dagen, bekräftar Per Swanström.

Per HApps:
Hm..låter sjukt men vem f-n vet..

Det kommer säkert Poffa eller Dream Team snart att berätta för oss
;-)

TIKbiff:
Nu tror jag inte att HV värvar Svoboda bara för att djävlas med Timrå.
Men nog fan finns det risk att vi åker på betala våran del av Svobodas sociala avgifter.

eloff: Ujujuj...ta det lite lugnt nu! Är jag dum i huvudet? Svar nej.

Men man kan ju undra hur det är ställt med dig, bror duktig;

"Det är svårt att beskylla er på detta forum att vara speciellt insatta i ishockey, bortsett från upptryckning av diverse T-shirts"

Eller;

"Jag föreslår att ni läser HV 71:s forum, där kan ni få information om ishockey, dock ej så mycket T-skitsnack!"

Känns orden igen?

Laken:

Din laguppstälning ser onekligen bra ut. Finns inget att anmärka i backparen eller på målvkatssidan. Även Första femman, tredje och fjärde ser mkt intressanta ut.

Men visst skulle det se bra ut med ytterliggare en klass forward i andra femman. Men vem det skulle vara vete skjutton, men skulle inte fallet bli så, skulle jag i alla fall inte hänga läpp. För laget ser betydligt bättre ut än förra året och spelare som Wennerberg och Nilsson speciellt har nog en väldig revanch lust inför det komma skall.

Jag tror att laget kommer bli ett grymt lag inför nästa säsong.

Pricken över i:et skulle väll vara om Maderville dök upp i November och fick vinna SM-Guld med vårat kära Timrå för de är Albertas Finest värld.

Per HApps:
Då skulle man på rent jävelskap kunna värva dom spelare som t.ex Modo hade under artistkontrakt för att dom skall åka på en skattesmäll menar du?

Per HApps: Nä, det måste väl vara den klubb som betalat hans lön....

TIKbiff:
Där är jag inte så säker på att jag håller med dig.

Rox:
Kan aldrig tänka mig att det är Timrå som åker på det,
Det måste vara den klubb han representerar som gör det.

rödovithockeydy: Vad händer om Svoboda skriver på för HV71. Han var väl här på sk artistskatt. Kan Timrå få betala full skatt om HV ser till att han är här för länge....

Rolig nyhet här till höger, Oksa lämnar Mora.... bra koll på SVT....

REALISTISK LAGUPPSTÄLLNING nästa säsong (senast ändrad 11/5):

Johan Backlund
Johan Asplund

Petri Kokko - Kimmo Lotvonen
Jonathan Hedström - Riku Hahl - Timo Pärssinen

Anton Strålman - Sanny Lindström
Robert Carlsson - Fredrik Warg - Per Hallin

Pär Styf - Kalle Koskinen
Magnus Nilsson - Johan Andersson - Mattias Wennerberg

Erik Moe - Johan Svedberg
Björn Svensson - Peter Regin - Oscar Sundh

Ambroo: Ja jag såg pressmeddelandet efter jag skrivit inlägget. Nu är det bekräftat att han får ut viss lön utan att behöva spela, för du är väl inte så naiv att du tror att han accepterade att Tik bröt kontraktet utan en kompensation i form av ett antal 100 tkr.

Det går ju på ett ut om Tik stått för halva lönen till den nya klubben eller om Oksa får ut det från Tik och begär endast 1/2 marknadsmässig lön från den nya klubben.

eloff: Varför? Han är ju fri att gå varsomhelst...

RocknRolf2: Om Tik betalar 1/2 lönen kan nog Saik var intresserade. Lämnar Honken och Krizan kan nog både BIF och Modo bli intresserade av samma upplägg. Det finns i och för sig några klubbar i SM-liiga som är utan målvakter än och de accepterar nog en billig lösning.

Hur var det Asplund, ingen seger under 2005/06? svårslaget rekord eller......Hoppas Backlund kan stå samtliga 55 matcher.

JimmyH: Stort tack! Det var egentligen en annan bild jag hade sett (med Backlund i förgrunden), men det spelar ingen roll. Det var tifot som var viktigt.

-Gurra-: Målvaktsgud? Snarare målvaktsljug...

Stenkarn: Det tog lång tid ändå för Jimmy att hitta den bilden... ;-)

Alltså, jag försöker att hitta en länk om Backlund, men går bet. Det är en bild på ett tifo som Leksandssupportrarna ordnade, där det står något i stil med "Stanna, Backlund!", eller något sådant. Kan någon hjälpa mig?

« · 716906 · »