Man höll på att få en halv hjärtattack när det stod pressmedelande på första sidan! Nu blev det en glad nyhet i alla fall, även fast det inte var något nyförvärv.
Ambroo: Jag kan mycket väl tänka mig att dom ältar det, dom har ju en relativt hög procent på att artikeln blir sann senare, då kan dom stoltsera att dom minsann hade skrivit det först av alla.
Men jag hoppas innerligen att dom har rätt den här gången :)
Frella: Frågan är vilken tidning som far med osanning. Expressen som påstår att han är klar, eller sundsvallan som går ut med att Timrå dementerar uppgifterna? Nån av dom har ju rätt. Själv hoppas jag att den förstnämnda har rätt, mycket häftigare innehåll i den artikeln :)
Men jag tror också att det dröjer innan Hedström presenteras, om han nu gör det över huvudtaget, som nyförvärv.
Men Halh lär väl bli officiellt tidigare. Förmodligen när VM är färdigspelat. Björn Svensson har väl också spelat klart, har det intresset svalnat eller arbetar man fortfarande med att knyta honom till Timrå?
Om vi nu ska värva ytterligare någon spelare av klass efter det att eventuellt Hedström och Halh är klara känns det lite crazy att inga andra rykten florerar. Inga namn utöver Hedström, Halh och Svensson nämns. Men Timrå kanske nöjer sig med dom?
Belthor: Även om Hedström är klar skulle man såklart gå ut och dementera detta iom att man inte får förhandla med spelare i NHL under pågående säsong. Vet inte riktigt vad som händer om man skulle bekräfta innan säsongen är slut, men jag antar att det bli ett jävla rabalder =)
Talangscouten: Ibland undrar man om det inte räcker med det?!
Kolla på AB's Silly Season-sida, den är ju skrattretande...
Journalister skriver om vilket skit som helst ibland, bara dom får fylla en sida eller två.
Jag tror iofs helt klart att Jonte går till Timrå, och att det är klart, så det är nog inget fel i artikeln, men att dom har någon säker källa, det tvivlar jag faktiskt på...
Skulle dom ta en källa från denna gästbok så är det ju helt sjukt. Då kan jag skriva att Wayne Gretsky ska göra comeback o spela för TIK. Nästa dag så är det löpsedlar i Expressen. Nä lite mera kött på benen måste dom väl ha, eller?
Talangscouten: Räcker väl att dom läser här i boken för att få info att skriva om. Behöver ju knappast vara någon som läckt för att journalister ska börja skriva artiklar..
Tror du på fullt allvar att ett hockeyproffs väljer klubb utifrån att han "blir sur" över silly- season-rykten?
Typ....
Hmmmm! Jag har fått ett kanonbud från den klubben, trivs skitbra där, har vänner och frugan vill gärna bo i stan... Men eftersom ryktena går så väljer jag en annan klubb där jag egentligen inte vill spela, frugan kommer att få knoster på alla frireligösa och kommer att vantrivas! Jag känner inte en käft men jag gör det för att ryktet går!
Pärssinen har imponerat på mig. Hedström också. Då har vi tre spelare som imponerar verkligen. Känns grymt bra. Men vi ska nog inte ta ut segern i förskott, ännu.
Talangscouten: Bättre än Jönssonligan, återstår att se. Klart är i alla fall att det torde vara en duglig förstakedja. Halh har imponerat på mig, de få matcher jag har sett honom. Så han borde passa bra där. Hoppas att Hedström kritar på för oss.
Dream Team: Han lär säkert göra bra ifrån sig där borta. Hoppas också att hans inställning till Timrå sitter i tills den dag han verkligen väljer att flytta hem till Sverige igen. Han är mer än välkommen tillbaka vilken säsong som helst!
Precis som väntat kan vi avskriva Niklas Nordgren inför kommande säsong. Dock så var det lika väntat att Timrå hade varit hans första alternativ om det hade blivit spel i elitserien.
Det är bara att önska Niklas lycka till i Schweiz och Rapperswil!
Belthor: Trevligt. Får kanske köpa tidningen för att se vad som sägs i den då. Det står inget på hemsidan i alla fall. Det är som du säger, först när det står på Timrås hemsida är det klart.
Kerstin_k: Ja, det var idag, brorsan ringde precis och berättade det, men jag tror inte på det förräns det står på timrås hemsida. Men det vore trevligt.
Belthor: Står det i dag? Annars vet jag att Expressen gick ut med någon liknande nyhet förra veckan. Den visade sig inte vara så het när man väl satt med tidningen i handen. Förmodligen är det något liknande den här gången.
Får vänta på att nyheten kommer upp på hemsidan deras, om det nu var i dag.
Enligt min käre bror i Sundsvall står det stort på Expressens reklam däruppe att Hedström är klar för Timrå, någon som vet nått mer om det eller är det ytterligare en tidningsanka från skvallerpressen?
Skarin: Ok!..ja det är en bra tanke...Pelle H. (istället för Robban)..tills. med Nielsen o Warg. Glömde att Pelle faktiskt spelade en hel del den gågna säsongen just med F. Nielsen o Manderville (om jag minns rätt?)
JimmyH: Det är många bitar med allting här i livet. Men jag är ändå ganska tillfredsställd med att just en av mina bitar när det gäller exempelvis Jonte är och kommer vara den korrekta biten. Det känns så.
Sedan vad spelare och agenter säger i Media har jag inte mycket för. Det är bara rutin oftast och kommentarer som man måste säga så att säga. Hur jag kom in på just detta vet jag väl kanske inte, men det är väl en bit med det också.
Hedström - Hahl - Pärssinen.
Det vore fränt.
När det gäller Oksa så tror jag den biten är bitvis svår att lösa just nu, men lättare närmare säsongen eller då den kommit en bit in.
Ambroo: När Manderville kom den här säsongen, visste han att han skulle spela och hade tränat därefter - och var således i mycket bra form och mindre skadebenägen än tidigare. Nu har han aviserat att han skall sluta, och hör Nubben av sej till honom i september, så är jag orolig för att det är en otränad Manderville han pratar med. OK, han kommer ju att hålla igång kroppen, men han gör knappast en elitsatsning, och under dom förutsättningarna vet inte jag om Manderville är en bättre förstärkning än någon annan defensivspeciallist.
Skarin: Du tror att det bara en bit i det här att få hit Jonte du, jag ska säga dig att det sannerligen är FLERA bitar som måste falla på plats där.
I övrigt:
Ingen av våra danskar har ju direkt rosat marknaden i VM nu.
Frans Nielsen var här den gågna säsongen ungefär lika bra som Yared Hagos var här offensivt. Men tyvärr så var Frans alldeles för dålig i markeringsspelet, plus att han "dräller" emellanåt som Wikegård brukar uttrycka det. Så han misslyckades överlag därmed att fylla Yareds tomrum. Blir han kvar så får han gärna spela ytterforward.
Peter Regin visade små snuttar av storhet i sitt spel förra säsongen, framförallt då han fick spela center. Kan han utvecklas ytterliggare nästa säsong så är han ett mycket gott alternativ som tredjecenter.
Niklas Nordgren ersattes till slut av Pavel Rosa i slutet av den gågna säsongen, Pavel var inte närheten av Gunno, framförallt i skridskoåkning och intensitet saknades det multum.
Nu kan man väl säga att Gunnos ersättare har blivit Timo Pärssinen på något sätt och vis och kan Timo komma upp i sin toppnivå så är han klart bättre än Niklas Nordgren. I så fall en kanonvärvning.
Om nu inget oförutsett händer och Riku Hahl ritar på (han står till och med som kontrakterad till 2008 i vår laguppställning på eliteprospects.com nu) så har vi en center som är som både Valeri Krykov och Kent Manderville i samma person. Han kommer i så fall bli helt ovärderlig för oss.
Vad gäller de tre forwardsplatser som då saknas upp till 14 så känns det som att Björn Svensson eller någon annan ung herre får ta den som går åt att slåss om den istid med Oscar Sundh. De andra två bör gå till de två förstakedjorna som ni övriga också spekulerar i.
Jonathan Hedström är ju alla gånger ett drömnamn, löser det sig med Anaheim så är våra chanser till honom stora. Något på luring är det där i alla fall.
Sedan så ska alltså ytterliggare en toppforward in för att vi ska kunna känna att vi kan ha starka slutspelsförhoppningar. Frågan är vem det nu är. Får vi inte Jonte så saknar vi två klassforwards.
Som sagt...
Det är inte bara en bit i det här.
Appropå bitar, hur går det i förhandlingarna med Mika Oksa. Det är en bit som måste lösas.
RocknRolf2: Som det tidigare sagts/skrivits av fler än en; Offensiven är hans styrka, kan han bara paras ihop med nån riktigt bra tvåvägsspelare och en grovjobbare så ska det nog kunna se riktigt bra ut...
Franz Nielsen känns rätt överskattad. Okej han är en bättre tredjecenter än Johan Andersson, men inte mycket mer. Kan väl eventuellt spela vinge också, men hoppas faktiskt att han drar till NHL (så vi får stålar).
Vi får väl hoppas på det.