Kevin O Shea: Jag undrar också över vad som vore bäst..Warg som center o Nielsen bredvid el., tvärtom?? jag har en känsla av att Warg bättre klarar av ytterspel än Nielsen..Warg är iallafall klart starkare runt sargen. Det kanske kunde bli en bra andrakedja Warg Nielsen o kanske Robban el. M. Nilsson på andra kanten. Nån som kanske har nåt bättre förslag??..
Talangscouten: Nej just det - och därför bör han stanna kvar, då han har kontrakt för ytterligare en säsong. Tror mycket väl att han kan bli en bra andrecenter, om han får spela med producerande spelare, alternativt spela ytter med t.ex Wargen och inte behöva a så stort defensivt ansvar - ety där har han brister...
lungan: För det första: Jag tror inte att Nubben räknat med Gunno, sedan det började spekuleras om eventuellt Schweizäventyr. Att Gunno redan i år skulle komma tillbaks till Timrå får nog räknas som mer osannolikt än att Jonte drog till Anaheim förra säsongen.
För det andra: Om nu Nielsen är så förbannat värdelös som så många här inne gör gällande, vad är det då som talar för att han skulle ta en plats i NY Islanders? Jag tror och hoppas att Nielsen blir kvar ytterligare en säsong - och precis som i fallet Magnus Nilsson - vill visa att han kan så mycket bättre än förra säsongen.
Då Nubben velat haft Nordgren som en producerande forward inför nästa säsong så bör Nubben tänka om nu och fixa in en annan producerande ytterforward Eller?
Nubben kanske velat avvakta Nordgrens beslut men nu när det är fattat så borde han leta vidare, ngn som vet Nubben resonemang kring Nordgren, eller var målet antingen Nordgren eller Hedström. Jag har fattat att målet har varit från början i alla fall att försöka få hem båda?
Hoppas de dyker upp ett härligt ytter namn nu Istället för Nordgren som kanke nubben räknat som den 14 forwarden? Skulle skaka kaka att ha en första femma med Hedström - Hahl - Pärssinen plus en pålitlig målskytt i andra femman med Warg och Hallin dock visade dessa två herrar att du kan kliva fram och göra mål.
Men det känns som det saknas aningen toppspets i andra femman.
Tredje och Fjärde men Björn Svenssons intåg känns som klara och så pass bra de kan bli.
Jag hoppas i alla fall på 4 pressmeddelanden till innan säsongen 06-07 börjar. Hahl, Hedström, Svensson och XXX ( Eventullet tar väll Neilsen den platsen men då måste han börja visa sin rätta sida och en mer stabilitet i försvaret). Personligen ser jag att han provar lyckan i NYI och vi får in ytterligare en kille.
RocknRolf2: Nån Jussi Tarvainen är och kommer aldrig att bli aktuell. Tror heller inte att LHC släpper honom till en elitseriekonkurent. Det mesta talar för att det blir finland för honom, eller möjligen möjligen Leksand.
Om Jonte kommer så LOVAR JAG och min sambo att vi skall komma med ett ursnyggt tvåpins- tifo på första isträningen... Heder och samvete.. SKITSNYGGT kommer det att bli! Han är en av mina absoluta favoriter...
Kan nästan garantera att Hahl, Jonte och Björn Svensson tar forwardsplatserna och det lutar dessutom åt att Nielsen stannar. Det innebär alltså 13 forwards mot det uttalade målet om 14. Vilket torde innebära att vi antingen får se Manderville framåt nov. eller så kommer det in nån annan, men det blir knappast Peltonen eller Jenni...
Stenkarn: Skulle man spela Warg till vänster precis som i landslaget så kan ju annars Nielsen centra där, då får han ju iaf en bra tvåvägsspelare bredvid sig. Om han nu blir kvar vill säga.
Frella: Håller med, men det skulle sitta fint med en målskytt av rang. Om Nielsen kan ta ett ordentligt kliv framåt i sitt defensiva spel blir han förmodligen en omtyckt spelare kommande säsong. Han är ju trots allt väldigt lovande som offensiv kraft. Kan kanske bli nyttig i powerplay?
Stenkarn: Skulle nästan tro att Hahl, Hedström, Svensson och Nielsen tar de sista platserna i truppen. Skulle nog kunna tänka mig att byta Nielsen mot Umicevic eller liknande annars.
Kan inte det här vara en spelare för vår ungdomliga fjärde lina alt. utlåning? Fredrik Näslund som gjort fler poäng på färre matcher än Björn Svensson i slutspelet i kanadensisk junior hockey. Stor och tung är han också. Någon som har sett honom?
FM: Hahl är ju ingen poängmakare, men blir nog ruskigt nyttig i boxplay (och fem-mot-fem), även om han säkert också kan bidra i powerplay. Det är viktigt att Nubben hittar rollspelare av klass till den kommande säsongen, och Hahl är ju en sådan.
Kerstin_k: Förhoppningsvis tar Timrå hit något till "namn" efter Hahl. Det ser jag som en nödvändighet. Dagens lag behöver ytterligare spets för att blanda sig i slutspelsjakten på allvar.
Hedström? jag tvivlar. Men vore ju onekligen kul att ha fel där. Särskilt att få höra ett utlåtande av "Kickan" sedan.
Nordgren? verkar körd tyvärr. Men går han till Schweiz är det ingen katastrof (som om han skulle gå till modo).
Annars kan väl en sån som Jussi Tarvainen funka för 1-2 kedjan?
En utlänsk spelare är klar för Timrå som ska presenteras efter VM, kan det vara Hahl? Har pratat med en företagare som sponsrar TIK som gav mig dessa uppgifter men han kunde inte själv säga vem som kommer.
Kerstin_k: Jag har inga insiders eller dylikt om att han verkligen är klar, men det är bara en känsla jag har. Jag tycker Hahl verkar vara just en sån spelartyp som Nubben söker (och Timrå behöver), så jag tror verkligen man har gjort allt för att fixa honom. Det kan inte finnas många jämnbördiga lediga på marknaden som skulle vara möjliga för Timrå att värva.
"Posted 9/5/2006: fi Riku Hahl (F) From ch HC Davos to se Timrå IK Added By: Joeri Loonen, Status: Unconfirmed"
Observera status: Unconfirmed. Känns som om han är klar först när det står på hemsidan, innan dess är det för tidigt att ta ut det. Jag håller i alla fall tummarna att han presenteras så fort Finland har spelat klart i VM.
RocknRolf2: Hahl var inne på Suomis kvittering och han skymde tjeckmålisen. Jobbade bra det jag såg av matchen(YLE-2).Fast inte lika briljant som Pirnes dock.Nästan i Z:a-klass! Det ä bara att gratulera FBK till sitt nyförvärv. A-P Berg var trög ochjag tyckte inte att han gått framåt direkt sedan tiden i TIK.Men Hahl blir nog bra mellan Jonte och Pärssinen:Klasskedja!
RocknRolf2: Hur kommer det sig att du tror stenhårt att han är klar just nu? Än så länge är det ju bara rykten som florerat bland media, precis som vanligt. Jag hoppas att han är klar. Han blev upplyft från 4:e kedjan till 1:a i dagens match mot Tjeckien och är involverad i mycket. Personligen imponeras jag av hans åkstyrka och engagemang. Hoppas att han får sätta nån den här matchen.
Jag tror stenhårt på att Hahl verkligen är klar nu. Kanon! Han ser bra ut, riktigt allround. fixade två utvisningar mot Lettland och satte pucken i stolpen också efter en fin genomåkning. En kvalitetsspelare.
Jesse P: Förresten är det där samma länk som postades tidigare här, men nu har dom ändrat texten i artikeln, så Tomas Ros har väl själv insett vad fel han skrev tidigare... :)
Moderatorer: Sätt upp en regel på framsidan av gästboken där det står klart och tydligt att man SKA hålla sig till Silly Season tråden! Även om det kommer upp någon krönika som kanske t.ex ST eller Dagbladet publicerar.
Gidde: Ros har aldrig haft någon koll. Det har du rätt i. Men i detta fall så måste jag hålla med honom även om han skrev på ett mycket felaktigt och märkligt sätt. Men mycket bättre koll än så där har han inte. Det viktigaste fick han i alla fall fram. Ingen Gunno. Dock en Hahl.