ernie eagle: Att sitta och dela en whiterussian med Bulla på Timråpuben och sluddra hockey är väl knappast det ultimata och gör honom knappast till en "säker källa";-)
ernie eagle: Men sen är det ju en annan femma om han väl dyker upp i augusti, verkligen lyckas spela till sig ett kontrakt eller ej?
Jag menar det var ändå 10år sedan sist han var här och mkt har hänt under tiden.
Är han tillnärmelsevis lika het som han var då så kommer jag gråta av glädje. Det är väl just därför Nubben "bara" vill erbjuda ett "tryoutkontrakt" eftersom han inte vet vilken nivå han håller idag. Ett mkt klokt och genomtänkt beslut i sådana fall.
Jag menar håller han inte måttet så är det ju bara för Dimman att packa resväskan och åka hem. Men faller testet väl ut kan han komma bli en oväntad joker i vinter för TIK.
Dimman har accepterat situationen att om det blir verklighet av det hela så är han införstådd med villkoren.
Detta gör han för att statusen på honom är lite sådär i dagsläget och han funderar på att eventuellt satsa på en tränarkarriär och för att han verkligen älskade Timrå och fansen. Även hans sambo trivdes ypperligt under den korta tiden de var här.
Han vill försöka kräma ur det sista i hockeykarriären innan pensionering tar vid och den kraftansträngningen vill han göra i Sverige.
Angående Jocke Eriksson så är jag inte sämre än att jag kan erkänna att jag inte hade kollat upp hans senaste säsong i finska ligan. Bra med poäng. En stabil spelare som jag skrev. Har dock aldrig upplevt honom som någon extra ordinär spelare. Skulle vilja jämföra honom med Niklas Eriksson i Leksand. Men okej en ersättare till Nielsen hade han varit alla dagar i veckan.
Däremot tycker jag att finska ligan är överskattad, har sett ett flertal matcher på tv.
Ligor som kommer före:
1. Ryssland 2. Sverige 3. Schweiz 4. Finland 5. Tyskland 6. Tjeckiska 7. Österrike
Frella: Helt rätt, men ändå helt fel... Att NHL får styra och ställa som de gör är beklämmande, hade vi haft Fagerlund så hade vi gått hand i hand med Ryssarna.
svasse24: Jag har aldrig tidigare skrivit om Starostenko och jag skulle aldrig fläcka ned mitt rykte med att sätta ut någonting jag inte trodde på.
Person som jag inte vill namnge har jobbat åt Timrå IK och är väldigt pålitlig.
Det är som sagt var Dmitris önskan om att få komma tillbaks som öppnar för den här möjligheten.
Men...
Från "tryout" till ett färdigt kontrakt för nästa säsong är det en bit. Jag skrev inte att han var klar eller att det rörde sig om ett renodlat kontrakt.
Om nu Dimman vill tillbaks vore det väl jävligtt dumt av Nubben att vifta bort från chansen att åtminstone spela till sig ett kontrakt.
Är hans i närheten av det han presterade för 10år sedan så kommer han snurra varenda backjävel i hela ES. För han har ett spelsinne som en gud.
ernie eagle: Det är ju fan helt otroligt ! Så här låter det från vissa här varenda j***a försäsong ! Esa Tikkanen till Timrå enligt SÄKRA källor har JAG hört ! Han skulle eventuellt dra med sig Jari Kurri också !
htikare: Nu behöver vi inte spekulera i det, Eriksson är klar för LHC och Nubben säger idag bland annat att man hoppas på Jonte i första hand och även Manderville, eller möjligen någon annan som kommer hit på artistskatt. Dessutom påpekade han att det inte är nån panik om man kliver in i säsongen med 12 forwards...
En fågel viskade i mitt öra att Dimman ännu inte har skingrats ifrån Timrå.
Dmitri Starostenko kan vara på väg tillbaks.
Men...
Bara på en "tryout" dvs en prövotid för att på så vis få möjlighet att kunna spela till sig ett riktigt kontrakt.
Det är min källa som förmedlat kontakten eftersom Dmitri längtar tillbaks till Medelpad och Nubben inte lät helt främmande inför att testa den vitryske eleganten och speldirigenten Starostenko.
Det vore isf riktigt läckert och en dejavu för alla Timråfans om Dimman lade sig tät över proppskåpet i vinter. Nostalgin och sentimentaliteten skulle sprida sin odör i regionen.
Märkligt med tanke på Nubbens uttalande härom veckan;
"Luleås duktige back Johan Fransson kan vara på gång till Frölunda, trots allt. Enligt ett uttalande från sportchefen Christer Kellgren nyligen var Fransson avskriven. Men Frölundas nya assisterande tränare Calle Johansson ska enligt tidningen GT pratat sig varm för 21-årige Fransson. Han besökte nyligen Göteborg igen och enligt GT har Frölunda lämnat ett kontraksförslag. - Jag behöver ett miljöombyte och hoppas att det ska lösa sig med Frölunda, säger Johan Fransson själv till GT."
Den killen skulle ju vi bara ha, dags för en kovändning igen, herr Norberg?
Det jag menade är att de summor man får (eller åtminstone fick förut) för spelarna som gick till NHL absolut inte var nära den summa det i sin tur kostade att skaffa en ersättare...
Inte ens en spelare från AS gick ju att skaffa för de pengarna..
Men hur nya avtalet ser ut i detalj vet jag inte, men inte lär det vara svindlande summor det gäller, och absolut inte i fotbollsklass...
htikare: Har inte Timrå planerat med att förstärka med både Jonte och Nordgren? I så fall finns det nog stålar till ytterligare en klassforward - men kanske är det troligast att det dyker upp någon på artistkontrakt i oktober istället...
Ambroo: Om vi skulle få Hedström så kan vi väl knappast ha råd med ytterliggare en relativt dyr "klasspelare" typ J. eriksson ..vi får kanske vara nöjda med en 13:e spelare som är yngre el. iallafall billigare.
Vi har ju visserligen fyra 86:or i laget men tittar man på alla elitlagens trupper sammantaget så hittar man också ca. 18 st. 87:or.
Så kanske kunde ändå den provtränade dick Axelsson 87:a ta den 13:e platsen trots allt ?? plus en ev. mandy längre fram i nov.
Hoppas Westfält har det bästa i sig framför sig nu, verkar förövrigt vara en vettig och lösningsorienterad herre som snabbt rättar till något när han märker att han gjort ett katastrofalt misstag.
"Marcus Westfält lämnar MoDo för spel i Färjestad. Detta utan att ha spelat en enda match för klubben."
Men det är definitivt inte Bulla som skrockat om Dimman så mycket kan jag säga.