1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601135 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Per HApps: Senaste gången jag försökte tricket att låta en fågel viska i mitt öra var det en storlom som bet av halva örsnibben! Så jag tror att jag väntar in rubrikerna vad gäller Jonte! Men visst blir det en intressant säsong...

Dream Team: Jadå, han draftades redan 2002.

Frella: Följdfrågan lyder: Var Nielsen draftad innan han åkte över?

Laken: Då är det SM-GULD!!!

Robban: Potten togs väl bort iom nya avtalet och istället är det väl "fasta" summor som gäller. Vidare får väl NHL bara plocka över ett visst antal spelare per år numer samt att om man plockar över en odraftad spelare och placerar honom i farmen så får man böta till spelarens senaste klubb? Eller nåt.

Yellowcard: Det är väl forfarande beroende på hur många från Europa som sticker över antar jag. Men "potten" har väl höjts med några dollars.

Vad rör det sig om för summor på ett ungefär? 500.000? en mille? (för nielsen alltså)

El Maco: Det finns ett NHL-avtal, det är bara så att det avtalet gäller inte med ryssarna. Så uppfattade jag det iallafall när det diskuterades i somras.

El Maco: Kommer Hedström också så är topp 6 en rimlig målsättning.

El Maco:En åttonde plats har väl varit målet varje år sedan vårat älskade timrå gick upp i es.

RocknRolf2: Ar inte avtalet med NHL ute och svajar i vantan pa ryssarna? Far se var det tar vagen.

En snabb kommentar till pressmeddelandena har fran prarien - det verkar lovande infor sasongen 2007/08. Kommande ar kan nog bli roligt pa manga satt men sa jakla bra blir vi inte. Attonde plats ar malet.

Gidde: Vi fick ju pengar för Nordgren och Hagos ifjol, så varför skulle vi inte få nåt för Nielsen?

Gidde: Jo men visst får väl svenska klubbar en bra slant för spelare som går till nhl.Ändrade man inte dom avtalen i höstas rätta mig någon om jag har fel.

RocknRolf2:

Svenska klubbar får väl inget för spelare som går till NHL (i princip alltså)

Det är ju inga summor liknande de i fotboll, vilket ju är väldigt synd om man tänker på hur många spelare som Sverige exporterat...

RocknRolf2: Tänkte mest på länken jag la in för nån kvart sen;-) Den var på klockren Danska.

angående Nielsen: vad får vi för stålar?

RocknRolf2: Förstod att du skulle uttyda texten trots att den var på Danska.

Nielsen klar för Islanders.

Talangscouten: Joakim Eriksson skulle hur lätt som helst platsa i Timrå. Han är riktigt, riktigt bra. Betydligt bättre än Nielsen, för att ta ett exempel.

Talangscouten: Bara en liten undran, vilka ligor rankar du högre än finland, det ska alltså finnas 4-5 stycken som är bättre än finska?

Talang(lös)scouten: Jag hoppas att ditt inlägg är ironisk för att jag var ytterst nära att idiotförklara dig, men med risk för att bli avstängd av moralens väktare så låter jag nån annan svara... Per HApps kanske känner sig manad?

Ambroo:

I finska ligan platsar dom flesta nuförtiden. Sedan dom stängde den finska ligan har det bara gått utför där. Alla dom bra finska spelarna spelar ju i elitserien eller på andra platser. Finska ligan är nog bara 5-6 i Europa nu.

En stabil spelare men inget mer.

Ja, backarna brukar jag skriva på raden ovanför forwards...

Laken:

Ha Ha , o vem ska fatta det!?

Hedström , Hahl , Pärrsinen
betyder alltså att pärssinen är vänsterforward?

Du är rolig du laken...

Per HApps:

Han har säkert bara läst HS.

Bragd-Birger:
Skickade ett mail till Ek på Expressen och frågade hur han kunde vara så säker på att Hedström skulle vara kvar för TIK.
- Upp till bevis nu Mattias Ek, :)

Återkommer när jag fått svar.

Eriksson vore supernajs, men det tisslas väl snarare åt LHC där. Vissa påstår att han kommer presenteras i morgon.

Hedström på det här och det ser nästan otäckt bra ut. Dock med en del frågetecken som behöver rätas ut till utropsditon. Men det skiter jag i så länge.

Per HApps: Ingen fara. Laken pissar på Ek när det gäller kunskap om hur Timrå IKs lag bör byggas! ;-)

Talangscouten: Jag har hela tiden haft Pärssinen som vänsterforward och Jonte som höger, se min profil.
När jag skriver laget ska du se det som att du sitter framför.

RocknRolf2: Klart Jonte är prio ett, men Eriksson är väl tänkt att vara en ersättare till Nielsen om jag läste in inlägget rätt.

Talangscouten: 56 matcher, 16 mål, 33 ass och således alltså 49 poäng med Blues den gågna säsongen...vilket elitserielag skulle han inte platsa i?

Dessutom har han precis som eloff skriver ledarskapet i sig, man är inte lagkapten i ett elitlag för inte. Jocke är känd för att gå till jobbet varje dag och ger alltid sitt yttersta, en Robert Carlsson typ helt enkelt.

Talangscouten: Eriksson kom 4:a i finska poängligan, så nog tror jag han platsar i Timrås uppställning.

Talangscouten: klart han platsar, en riktigt bra spelare. Men Hedström har ju självklar prioritet

eloff:

Skämtar du heller? Eriksson platsar inte. Han går nog till SSK.

Per HApps: Det var väl den här Jens Nielsen det gällde.

Den enda likhet som din upplaga av Neilsenska herrrar från Danmark har med hockeyspelaren med samma namn är väl att han just är dansk.

Per HApps: Att det aldrig lär sig någonting medierna. Pinsamt är namnet. Läs SVT Text och ännu en gång tvingas vi förknippas en looser till dansk-mas.

Bläää....

Per HApps: Jensa Nielsen! Who the fuck is Jensa Nielsen?

dr-nix: Absolut, men som Ambroo påpekade var det inte förrän tredje elitsäsongen som han faktiskt lyckades fullt ut med denna dimension i sitt spel.

Joakim Eriksson bryter kontraktet med Esboo och flyttar till Sverge. Har Tik råd med honom? Det vore en kanonförstärkning inte bara som spelare utan också som lagkapten. Kenta hade väl honom i Dif och kan kanske locka honom till Tik.

Laken:
Fan nu får du se upp, konkurens om laguppställningsförslag av självaste Ek på Expressen. :))

expressen.se/hockeybloggen/#114770121283808991

Bragd-Birger: Jo men Lind är mer av en playmaker i min bok.

Ambroo: Jämförelsen mellan Lind och Warg tycker jag är ganska rimlig. 22 pinnar i en offensiv bestående av betonghandleder är definitivt i Lind-klass (om vi snackar de två första säsongerna i elitserien). Räknar kallt med att han fortsätter att gå framåt, varefter irrlärorna från Dövik går ur.

Matthiasson vs Hallin håller jag dock icke med om. Hallin är inte - och lär aldrig bli - en naturlig målskytt. Nu fick han - när han var hel - lira en hel del på den vakanta toppscorer-platsen, och inte kändes han sådär superövertygande i den rollen. Även om han gjorde sina mål.
Hallin ska agera pacemaker, åka utav helvete och peta in en puck då och då på rent jävelskap. Absolut inte vara 'den som ska görat' i en poänglina.

Per HApps: Den fågeln var och viskade i mitt öra åxå.

Ambroo:
Japp, Hedström kommer, i all fall enligt fågeln som viskade i mitt öra.

Kerstin_k: Med all rätt, det är inte bara en annan som är säkler på sin sak angående Jonte... Det kan onekligen bli riktigt, riktigt kul. Det är nästan så att man funderar på ett säsongskort på sitt:-)

Ambroo: Hockeybloggarn på Expressen har insett Timrås slagstyrka kommande säsong och bloggar således om det. Det verkar som om han förutsätter att Hedström kommer till Timrå också.

RocknRolf2: Lind och Mackan hade sina bästa säsonger from 02/03 och framåt... Ser man dock på helheten så är Lind och Mackan helt klart bättre, men nu var det snack om hur bra laget var innan Krykov, Koskinen, Åkerblom och Lindman kom in.

Varför skulle de inte kunna nå den klassen? Warg blir bara bättre och en hel och fräsch Hallin i rätt omgivning kan säkeret nosa på de siffrorna, kapaciteten finns där.

« · 717900 · »