1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600852 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: Aaaj...magkniip..

mikenomad: Och tyvärr gör inte Svebba det heller...

diffe: Absolut ingenting...förutom min magkänsla. Å jag har känslig mage...

mikenomad: vad grundar du det på? Varför inte han kommer att hålla

diffe: Tja..den som lever får se. Jag är iaf schkeptisk..

mikenomad: jag tror att ni har fel, han kommer nog att hålla i es, han ligger nog och pressar hårt på gymmet. Döm inte ut honom på förhand!!

eloff: Moe håller inte...kommer inte få mkt speltid i vinter!

Håller Moe i elitserien? Inte uttagen till j-landslaget. Tre backar födda 88 är med men inte Moe alltså. Eller är det så landslagsledningen inte tycker om Tikare? Björklöven har 5 spelare med, kanske Tik skulle värva därifrån.

Om en spelar som redan haft ett NHL kontrakt åker över igen.
får klubben som han har kontrakt med då inga pengar?

rödovithockeydy:
Sen är det beroende av vad han själv vill...
Vad jag kan förstå så har han redan dissat ett antal fina erbjudanden från Schweiz o Ryssland..

Endast framtiden kan visa facit!

mikenomad:
Det gör ju det..
Börjar faktiskt bli lite orolig.. Men det finns väl några som borde gå före Hah till NHL..
+ att han säkert vill ha ett riktigt bra kontrakt om han ska sticka över igen.

rödovithockeydy: Inte utan att man är lite kluven till hans framgångar. Får vi behålla honom är det ju kanon, vilken spelare nubben hittat! Tyvärr känns det som han hänger lite löst iom succén...

mikenomad:
mål igen av hahl..

TIKbiff: Tror faktiskt att det ur TIK-synpunkt är viktigare än man anar...Han har visat tillräckligt vad han går för. Succé i en VM-final vore nog lika med en förlorad Hahl för TIK.

Kerstin_k:
ja nu slipper vi se Hahl visa upp sig i en VM final iaf :-)

mikenomad: Vilket som är det många dagar att våndas över ovissheten.

Kevin O Shea: Ok...jag utgår bara utifrån vad som stod i ST häromdagen...där pratades det om 15/7.

mikenomad: Har för mej att jag läst att Nubben sagt att det är 1/7 som gäller för Hahl.

lungan: Tror iofs att det där är att beteckna som att invagga sig i falsk säkerhet. Hahl har ju precis ingenting att förlora på att skriva ett två-årskontrakt med TIK. Det ger inga som helst indikationer på att han skulle vara inställd på ES och nobba NHL. Detta kontrakt kan han bryta precis som han vill om ett erbjudande från NHL skulle dyka upp. Det gör ja bara att han själv kan känna sig lugn inför de kommande två åren. Får han inget NHL-kontrakt har han en hyfsad framtid klar i TIK...får han däremot ett anbud är han fri att dra.

Nä, det är inte förrän efter 15/7 vi kan andas ut...

lungan:
Hoppas också han lugnar ner sig med målskyttet..
Han har idag hittills gjort 1-0 till Finland i semin på en rökare utaför blålinjen..

RocknRolf2:

Vi får bara hoppas att Hahl stannar men skulle han haft tankarna på NHL borde han inte ha skrivit på för Timrå utan ha avvaktat!

Lika mycket som vi hoppades på att inte bli alltför brandskattade på våra spelare ifjol av NHL (vilket vi som bekant blev) får vi hoppas att jänkarna gör "rent hus" hos övriga klubbar i år. Skörda HV, Frölunda, Luleå m fl!

Har vi Hedström, Pärssinen och Hahl så är det verkligen bingo med tanke på att många klubbar riskerar att hamna på värvningsminus.

Om det spricker med Hedström kan Kimmo Kutha vara ett alternativ. Han lämnar Bern. HIFK är laget som ligger närmast, men finnarna har väl sämre med kulor än svenska lag.

Vi kanske ska vara glada att ingen TIK-spelare representerar tre kronor i VM. Expressen skriver idag om hotet mot e-serien. Att ett stort antal spelare kan komma att erbjudas NHL-kontrakt om Sverige gör ett bra VM. Hårdast drabbat tippar nämnda tidning att HV71 riskerar bli...

ernie eagle: Jobba vidare i supporterklubben.Jag skulle
i alla fall sakna det jobb du lägger ner.

Dream Team: Fransson är väl inte precis den backtyp som Tik skulle tänkas behöva inför kommande säsong. För en back behövs med tanke på hur skadebenägna nuvarande backuppsättning verkar vara. Mera typ defensivback skulle passa som hand i hanske. Gärna då en mer rutinerad.

Friman SR: Timrå hade väl ett intresse för Fransson när det blev klart att han skulle lämna Luleå, men då man fick signaler om att han ev. kunde vara sugen på NHL redan kommande säsong så la man väl ner energin på att få honom. Nu vet jag inte hur bra detta stämmer, jag vet heller inte hur bra chans vi hade haft om vi s.a.s löpt linan ut, då i konkurrens med Frölunda. Men om man läser pappersbilagan av GP så går det väl att utläsa varför det till slut blev Frölunda. Timrå har nog svårt att mäta sig med hur det exempelvis är "...att spela med publiken i Scandinavium".

Satan, Fransson är klar för Frölunda... åsså Ryno oxå sedan tidigare... Ska vi, ÄLSKADE TIMRÅ IK, få de talangerna till oss då tror jag att Timrå som kommun får spotta upp sig och bli Sveriges andra stad eller nått.... Eller, hur ska de Silly Season spekade talangerna Ryno och Fransson kunna välja ÄLSKADE TIMRÅ IK i första hand istället för oälskat Frölunda????

Faan, jag hade gärna sett både Ryno och Fransson i ÄLSKADE TIMRÅ IK'S vackra dräkt.........;-)

ernie eagle: Har du hunnit skumma igenom deras långa Jontetråd redan? Man kan ju hoppas att det är raderat.

ståpäls: Det måste vara borttaget nu. Ser ingen sådan info.

Janken: Men om Jonte läste Skellefteås silly-sida (North power) skulle han nog inte vara lika road. Där hotar de med att bränna ner hans sommarstuga...

Janken: Håller fullständigt med dig.Man måste få spekulera och önska sig nåt gott till laget. Förexten OM Jonte tittar in på HS så vill jag önska lycka till med "nyfärskingen". Kanske står det i annonsen: "Det blev som vi ville
en liten TIK-kille"!!Ska skänka Laget en tanke när jag passerar E-ON nästa fredag på E4.Ha de!

Fet-Ecke:
Hääääärligt.. Det är precis såna långskott jag gillar!
Fler såna.. Då är det Silly seasonstämmning!

Jonte är ju liksom den enda spelarn vi har kvar att spekulera i.. Dom andra är ju i stort sett klara...

Fet-Ecke: Han får sitta där och odla skägget...:-)

mikenomad: Som sagt var: Talibanerna har det säkert mysigt i det som var Bora Bora grottorna!(Ambroo)

Talangscouten: För att inte tala om Ambroo...i hans fall återstår nog isf endast landsförvisning...ler

Janken: Pratade precis med min regionschef som bor granne med "Jontes" föräldrar i Skellefteå. (Storgatan) Han hade inte hört något av dom som skulle indikera att han flytter hem. Däremot trodde regionschefen att det lutade åt Timrå. OBS!! Detta är bara rykten!! Lägg nu inte för stora växlar på detta. Det "Jonte" byggde i Skellefteå var en sommarstuga och inte ett permanentboende enligt "chefen". Kan bidra till ryktet att det lutar åt Timrå.

Over and out!

Bo Bly:

Om det inte skulle stämma, vad ska vi göra med dig då? Förbjuda dig från Eon Arena i 2 säsonger borde vara ett lämpligt straff tycker jag...

lungan:
Ge dig!
Så snusförnuftigt tråkig kan man väl inte vara i Silly Season heller!

Det är ju halva tjusningen att hitta skumma rykten om än det ena... än det andra.
Och på vilket sätt skulle Jonte själv lida av detta.
Du måste ha någon slags övertro på detta forums betydelse..
OM.... Då menar jag OM jonte mot förmodan skulle gå in på TIK:s HS skulle det nog snarare roa honom....
Tror du i din vildaste fantasi att det skulle stressa honom så att han inte skulle kunna slppna av med familjen,
Nänä!
Sillysnacket är och förblir SILLY!
Det är det enda roliga man har under sommarhalvåret när man är hockeysupporter.

lungan: Du behöver inte bli besviken.Hedström spelar
med Timrå nästa säsong.

lungan:
"Sluta diskutera hans namn, nu börjar bli lite för mkt"
hallå, det är Silly Seaon vad ska vi annars diskutera? :)

Tyvärr måste jag medge att ryktet Jonte i detta fall har spårat ut. Om inte jonte kommer spela för Timrå kommande säsong utan Anaheim eller Saik så kommer jag känna en viss besvikelse. Detta pga att vissa här inne i sånt fall spridit ett så pass löst rykte så länge att det idag uppfattas som hett och starkt.

Personligen börjar jag bli mer och mer skeptisk till detta rykte och säger så här. Jonte får ta vilket beslut han vill det kan ingen påverka. Sluta diskutera hans namn, nu börjar bli lite för mkt. Det enda vi kan göra är att önska honom lycka till med det nya tillskotten, som snart skall komma och hoppas allt går som det ska. Sedan visa Jonathan samma respekt som Nubben som i dagens fall låter honom vara då han behöver tiden för familjen han saknat under så många månader då han bodde i USA och de i Sverige!

Sedan kan vi ju sitta tysta och hoppas :)

Janken:

Sedan verkar ju Expressen sitta inne med en ytterst säker källa. Dom har ju klart räknat in Hedström som Timråit kommande sässe.

Den som lever får se!

mikenomad:

Precis..
Det enda positiva är om man går efter "ingen-rök-utan-eld-priincipen" så är det fler rykten som säger TIK än de som säger Skellefteå.... Och det är väl egentligen det enda som skulle tala för vår fördel...
Sen finns Ambroo-faktorn.. Det känns ju bra att han hade rätt ang Hahl... Det stärker hans trovärdighet.

Men som sagt!
Jag tycker att det här är rätt kul.

Janken: Ja...är det sådana "mäklarrykten" som ambroo grundar sin övertygelse på så blir jag ytterst skeptisk.

Strunt samma, precis som du konstaterar så är ju dessa spekulationer en krydda för oss med kraftig hockey(Timrå)abstinens vid den här årstiden. Fast en aning frustrerande också, man vill ju gärna läsa om supernyförvärv som definitivt gått i lås! :-)

mikenomad:
Nä! Om jag inte missminner mig så var ryktet om att Nubben skulle lämna TIK för HV frukten av ett skämt på en middag.
Rykten är ju just rykten. Det är ju det som är lite spännande oxå...
Tänk vad kul det måste vara för dom inblandade att gå in o läsa HS. Tänk er Jonte själv sitta o bläddra bland våra spekulationer.. Han må skratta gott! "Hahaha! Jaja! Snacka på ni bara"
Det intressanta med Ryktet som leder till mäklaren är att det är en tredjehandsuppgift och det förekommer bara ett förnamn och en norrländsk dialekt. Det kan faktiskt vara precis vilken Jonathan som helst... Det finns några att välja på!

mika: Ok...ja det spär ju inte på trovärdigheten direkt! ler

RQT: Faktum är att jag får skylla på Aftonbladet ;-)

Tjalle: Du glömde minst 1. :)

Ross Lupaschuk, Mora - Pittsburg Penguins.

mikenomad: Ollan i Schtaan är ett ruggigt ställe, lite som Daltons i Sundsvall. Jag skulle aldrig lita på nått jag råkat höra där :-)

« · 719476 · »