1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600852 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Racet till NHL - hela listan

Klara:
Magnus Kahnberg, Frölunda – St Louis Blues.
Frans Nielsen, Timrå – NY Islanders
Johan Halvardsson, HV 71– NY Islanders.

Rykten:
Karol Krizan, Modo – NHL.
Tobias Enström, Modo – Atlanta.
Carl Söderberg, Malmö– St Louis.
Jonas Fransson, Luleå– Dallas.
Jonas Nordquist, Luleå– Chicago.
Tony Mårtensson, Linköping – Anaheim.
Stefan Liv, HV 71– Detroit.
Lars Jonsson, HV 71– NHL.
Björn Melin, HV 71– Anaheim.
Andreas Karlsson, HV 71– NHL.
Esa Pirnes, Färjestad – NHL.
Joel Lundqvist, Frölunda – Dallas.
Jason Krog, Frölunda – NHL.
Johnny Oduya, Frölunda – NHL.
Patrik Thoresen, Djurgården –Tampa Bay, New Jersey, St Louis.
Johan Holmqvist, Brynäs – Tampa Bay.
Nicklas Bäckström, Brynäs– NHL.
Magnus Johansson, Linköping-Toronto, Los Angeles, Rangers.

mika: Å som motvikt till dessa rykten kommer då det som baker skrev längre ner. Uppgifter om en person som träffat huvudpersonen själv häromdagen och av honom fått bekräftat att han väljer AIK.
Tveksam till dessa uppgifter dock. Även om Jonte förvisso kan vara en aning frispråkig så undrar jag om han är så naiv och klantig att han offentliggör en sådan bomb för en bekant på krogen bara "så där"...

mika: Hellre det i så fall... ;-)

Blev faktiskt lite orolig när du sa Sundsvallstrakten.
Eftersom Su(r)ndsvall och Timrå är två skilda kommuner tänkte jag.

-Gurra-: Mighty Cow-land ;-)

Janken: Ok, då rör vi oss troligen med tre av varandra helt obeoende källor och minst två olika slags förberedelser för en ev. flytt till Sundsvall.

mika: Vilket då?? Sundsvall Hockey ??

mika:
Jag har två, av varandra oberoende, källor som bekräftar det du skriver.
Båda två är "långskott" men om man spårar dom bakåt så är dom helt oberoende..
Det ena rykte leder direkt till Timrås kansli om man spårar det bakåt, det andra till en mäklare...
Dock är det tredje, fjärdehandsuppgifter och man kan aldrig frångå det faktum att en fjäder lätt blir en höna ju fler led ett rykte går...
Men viss är det spännade/kul med Silly Season!

Uppgifterna att Jonte är "klar" för Timrå grundar sej bl a på att han och hans familj redan har gjort vissa praktiska förberedelser för att flytta till Sundsvall... Sånt kan iofs ändras, men är ett bevis på att Jonte just nu är inställd på att flytta till Sundsvall och spela i ett lag i Sundsvallstrakten.

mikenomad: Talibanerna har bra gömställen har jag hört! ;-)

Fet-Ecke: Gissa om JAG är nyfiken på hans källa!! :-) Skulle det inte visa sig stämma får Ambroo nog söka exil i nån bananrepublik....;-)

Ambroo: Hur kommer det sig att du är så säker på detta?
Jobbar du på kansliet eller? Nu är jag inte kritisk utan bara undrande. Har för mig att du var bland de första som visste att Hahl var klar för Timrå.

Ambroo: Inlägget ej riktat emot dig personligen.

Ambroo: *L* Så var den nattsömnen räddad! Tack! :-D

mikenomad: Order från högsta ort gör tyvärr att jag har fått munkavle...men inte skrivkramp;-)

Jonte KOMMER att signa minst två år så fort Ducks bryter hans kontrakt.

Ja men kommer det att göra det då frågar du dig säkert? Svar ja! När det handlar om familjen är t o m bossarna "over there" villiga att se mellan fingrarna så nåt kontraktsbråk/brott kommer det inte att bli tal om...

Oraklet har talat.

Baker: Huvva...intressant att se om vårt eget så säkra orakel (Ambroo) kan matcha detta rykte!

Saxat från North Power ...
Postat: 2006-05-17 22:14:16 Rubrik: Jonte väljer AIK trots allt?

"Fick nyss ett SMS av en av mina kära vänner Jesper Bergqvist som påstod att Jonte kommer till största sannolikhet att välja AIK. Jeppe hade träffat Jonte på Oleary´s." //willelind

Hoppas att det inte stämmer, nu har man "nästan" börjat räkna med Hedström i Timrå dressen...

hristo:

Lika så ?

Finland - Vitryssl 3-0 (1-0,0-0,2-0)

Första (slut) 1-0 (9.24) Riku Hahl (J
Ruutu/Bergenheim)

RTS:Ville Peltonen vore väl ett kanonförvärv !!!!!
Drömma måste man alltid göra

Inga ny ryckten någon?
Början bli lite tröttsamt/sorgligt att diskutera Pubafton

Nu måste Hedström vara klar......jag drömde nämligen om honom inatt där Christer Jonasson på radiosporten gjorde en intervju med honom om varför han valde TIK istället för SAIK......Jonte förklarade att han valde TIK eftersom de kändes mera långsiktiga i sin planering av framtiden och att det var en bra blandning av erfarenhet och hungrig ungdom i laget.

Han lät lite sur (Christer alltså), när han fick höra svaren, han hade väl velat att Jonte skulle ha skrivit på för MoDo istället ;-)

Enligt dagbladet får TIK 400 000 för Nielsen från NHL, den totala summan som delas ut är 1.6 miljoner. Varav 3/4 går till MIF. Vidare kan TIK räkna med ytterliggare 400 000 om Lars Jonsson går till NHL.

nils: Hos Timrå IK servade jag spelarna med Trocadero och bryggde kaffe, vek tvätt, lade upp taktiken och tejpade upp kedjeformationerna till Lars-Ejes stora förtret ;)

Nubben hamnade alltid i första linen, fast en gång tänkte jag peta honom men då mutade han mig ;)

Sen mjukade jag upp skridskor under varmvatten och plockade puckar och sprang omkring med isoleringstejpen och kylsprayen.

Sen kan jag stoltsera med en coachseger i Peter Smedbergs träningsjacka, 10-0 mot Husum :)

Och så vann jag alltid i pokerpatiens över Wallberg!

ernie eagle: karamell och karamell... snarare en seg jävla ostbåge som varit luftexponerad alldeles för länge.
Det är någon som har lurat dig ernie ! Tror du på fullaste allvar all TIK
skulle bjuda hit mr. Starostenko och betala flygresa, hotellkostnader, matkostnader o.dl för en spelare som på sin absoluta höjd går in i en fjärdeline ? En spelare som inte platsar i vitryska landslaget går inte i dagens Timrå heller...
Hade Sundsvall bjudit hit honom hade jag inte sagt något eftersom dom visat bristande omdöme förr !

ernie eagle: Vad gör man när man pryar i ett omklädnings rum? plockar upp tvålen i från golvet i duschen eller :)

Ambroo: Skillnaden är väl att Kreü vantrivdes i Timrå och aldrig fann sig tillrätta med parkbänksalkoholisterna, Domustrappan och byxvarm explorer.

Han valde själv att bryta kontraktet för att flytta till Umeå och Björklöven. Säkert satt han även och drack öl med Hagamannen som till ytan sett säkerligen var en trevligare bekantskap än Fyll-Britta, Kjell Lind, Lill-Ubbe, Wass, Åkesson och de andra runt om i kommunen.

Dmitri förstod aldrig språket men lärde sig goddag, godkväll, fiskoch jag mår bra under sin tid i Timrå.

Tyst, lågmäld, artig och färlägen satt han precis som Mannderville och pluggade svenska mellan träningar - jag vet för jag pryade i omklädningsrummet då.

Och person som förmedlade nyheten om Dimmans eventuella uppståndelse och comeback är ingen person som brukar springa omkring och tuta i folk en massa rykten. En väldigt ansedd person i sina kretsar.

Sen får ni suga på karamellen och tro vad ni vill...

Ambroo: tjatet

Suuune: Läst hela tråden sen tajtet om Dimman började?

ernie eagle:

Lägg ner, Dimman är vad han låter..en dimma!!
Låt han stanna där!!

RTS: Varför värva Backlund? var inte Cedervall ledig???

Ambroo: En 33 årig vitryss som inte har spelat på ett tag, spännande att se nubbens motivering till det med tanke på att det senast idag stod i db att de jobbar för att föryngra i 3:e och 4:e kedjan. Svårt och se att dimman slår sig in i de 2 första linerna. Men Dimman, Hahl, Pärsinen som 1:a ; )

Nä jag är nog lite inne på Perhaps linje...

RTS: Även Per Wiklund från Antjärn kunde ju vara intressant.

Ambroo: ja eller varför inte en hel femma med " Henrik Holmwall, Christoffer Landin" på backen och "Per Edin , Magnus Lannebrink och Fredrik Jensen" som forwards.

just ja, Kreü... ja det var fan längesen! Men 95/96 var ju annars Huss kungen

Laken: Då kan ju Andreas Kreü eller nån liknande få samma chans, han håller väl i dagsläget ungefär samma klass som Dmitri...

Se länk;

Per HApps: Ett tryout-kontrakt skulle jag enbart se som ett roligt återseende!

Per HApps: Håller med dig till fullo.. Och Magnus sväljer betet med hull och hår !

Laken:
Dröm?
Har inte lirat på två år, och då gjorde han 3 pinnar.

Dröm? Mardröm måste du ha menat.

Inte ens T.G.O skulle väl ha jublat åt det ev. ryktet?

ernie eagle: Nja, jag är ytterst tveksam till ryktet. Dock inte till dig.
Men vilken j-vla dröm det vore att få se den vitryske eleganten i rödvit skrud igen!

För övrigt: The great one = Talangscouten ;-)

Men det mest troliga är att någon har lurat i Ernie detta och sitter just nu och skrattar sig harmynt.

Ernie & Ambroo
Hellre en Kanadick, om än inte Manderville än en Sjöstedtsk våt dröm om en före detting som bönar och ber om ett tryoutkontrakt.

Talangscouten: Ja och det var delvis därför jag länkade...

Dimman är inte en legend, han var en. Att sen diverse rykten går om honom varje år är inget legendariskt i sig.

Jag har varit med på hela resan, de svåra åren, S/T-tiden, återuppståndelsen och den nya "storhetstiden"...

Det är bara att inse, Starostenko har passerat bäst före datum, men visst, det skulle vara kul att ta en öl med honom i puben när det nalkas SCA-cup, men låt det stanna där.

Ambroo:

Rocknrolf2 hade delvis rätt, säsongen innan gjorde han imponerande 20 poäng på 32 matcher.

Men det är som du säger undrar vad han har gjort senaste åren, kört barmark?

Starostenko är en legend här på HS, i alla fall på gamla GB. Men det kanske var före din tid?

Jag skulle tycka det vore fantastiskt om man bara fick se honom i SCA-cupen!

RocknRolf2: Här har Nubben verkligen nån att bita i, killen står än så länge utan kontrakt och det är för mig en gåta;

RocknRolf2: 6 poäng på 24 matcher hade han för att vara exakt och det gör det än mer otroligt att han skulle dyka upp i vinter och man kan ju undra vad han gjort de senaste säsongerna, nån som har en aning? Själv tippar jag på att han är svårt nersupen som 70% av ryssarna i allmänhet...

Länk nedan, om nån nu skulle vara intresserad;

Appropå omröstningen; Hedström i TIK är ingen dessert...snarare huvudrätten, då Hahl är förrätten.

friskan:

Poänliga vinnare i SCA cupen till hösten:

Dmitri Starostenko:

Spelande matcher: 3
Mål: 3
Ass: 1
Plusminus: +4

nubben efter matchen:

"- han ser ut och ha tränat väldigt bra, tycker att det ser lovande ut. Det blir nog ett kontrakt"

friskan:
Han kanske har den med sig tillbaka när han kommer hem till gamla Svedala igen.

Talangscouten:
Den soffan köpte El Maco när han for till New York.

ernie eagle: Men Starostenko har ju inte spelat hockey sen 03/04. Då höll han iofs bra klass med 20 poäng på 32 matcher i Dynamo Moskva

Robban: Nä så är det väl. Så hursomhelst slipper man spelare som sticker 20 dagar innan premiären som ifjol i år. Även om ett avbräck på Hahl den 15 juli skulle svida lika mycket. Är nog lite tunnsått med förstacentrar då.

« · 718590 · »