1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600635 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
hellge: Imponerande, men det är inte lyxen som avgör...

Näe, det är hur man ser hockeyn som har den största betydelsen och där tvekar jag inte en sekund när jag utnämner E.ON och Kinnarps till de bästa hockeyarenorna.

Evenemangsarenor i all ära, men det är väl ändå hockeyn som är viktigast och inte det runtomkring?

hellge: Lite synd bara om ni fortsätter att fylla er hemmaarena med ca 3500-4000 åskådare, då kommer den att gapa lika tomt som Golfbollen i Fjollträsk...

Bo Bly: Om du menar arenan, så kan jag beskriva den så här:

Jag var ute och körde och som vanligt, likt en dåres egensinne tog jag åter igen en tur runt arenan. Nu kan man köra runt hela denna fantastiska skapelse. Som vanligt körde jag sakta precis som om det var den första gången jag såg den. När jag rundat den sista kortsidan som vetter mot Lungviksparken, parkerade jag och såg hur ett tjugotal arbetare gick från arenan till arbetarbarackerna. Eftersom jag kört där så jävla många gånger kände jag heller inte igen dessa, det måste vara stolsmonterare, tänkte jag. Dörren på kortsidan slog åter igen och jag tänkte att det var säkert den sista av dem som gick för att fika. Jag låste bilen och knallade in.

Mycket riktigt hade de börjat montera stolarna och mycket riktigt var jag ensam i den snart klara och helt upplysta Swedebank Arena. Jag säger bara FY FAN! HELT JÄVLA OTROLIGT mäktig, snygg, hipp, välstylad och extremt coolt designad den är. Som fanatisk MoDo-it och ständig medlem och som pappa till tre barn kan jag nästan likna det vid känslan av att för första gången hålla i mina barn.

Själv gillar jag snygga prylar, snygg design, saker som människor har lagt ned kärlek i. Precis exakt en sådan är Swedebank Arena. En av de mer schysta egenskaperna med min nya kärlek är den intima atmosfär som denna 7000-åskådarearena besitter. Det finns inga dåliga platser. Värmlänningar, Göteborgare, Stockholmare, Linköpingar och smålänningar får ursäkta: Jag tvekar inte en sekund att utropa den till Sveriges överlägset bästa, snyggaste och coolaste.

Det är inte bara läget och formen som tilltalar, utan också färgvalet. Jag kände mig ett tag något tveksam till valet av orange och svart som huvudfärger till interiören. All tvekan är nu borta eftersom det blev så jävla bra helt enkelt. Som många vet har orange blivit lite av en världsglobal innefärg som representerar frihet, öppet sinne och demokrati, kanske speciellt i och med den orangea revolutionen i Ukraina. Det orangea som kontrasterar till det svarta blir absolut enastående snyggt. Logerna på arenan har coolt svart tonat glas och stolarnas säten harmonierar urballt med sitt mellanting mellan svart och stålgrå. Mellan dessa svarta artefakter finns då orangefärgade fält som gör det hela sjukt snyggt..

I mitt stilla sinne tänkte jag, stackar jävlar som håller på något annat lag än vårt.

När jag stod där i mittzonen på ispisten och slöt ögonen var det nästan som en religiös känsla, ungefär som när man kört bil från Los Angeles och kommer fram till Grand Canyon och ser de enorma vyerna eller när man stegar in i Petruskyrkan och ser Michelangelos målningar i taket. När jag åter igen öppnade ögonen och gick mot utgången mötte jag arbetarna igen. Av någon konstig anledning hälsade de allihopa på mig nästan som om jag var byggchef. Kanske var det bara naturens egen ordning och intuition som såg att de mötte en ständig medlem i MoDo Hockey. Jag satte mig i bilen och kände mig ungefär som när man haft lyckad sex för första gången.

Just nu håller de på att bygga strandpromenad runt hela arenan. Som jag kan förstå det blir det strandpromenad från den sida av hamnen som vetter mot Varvsberget runt de inre av hamnen förbi fiskrestaurangen och Harrys vidare förbi de vackra och anrika gamla kranarna från Järfeds Mekaniska runt de nybyggda lägenheterna vid hamnpiren och kustbevakningen. Därefter bort mot Framnäsudden och runt den stolta majestätiska, fantastiska men extremt coola och vackra Swedebank Arena. Vidare kommer strandpromenaden gå via Lungviksparken förbi småbåtshamnen och ut mot Järved.

Hur fan ska något lag någonsin kunna överträffa denna skapelse i förträfflighet. Man kan undra om några supportrar världen över egentligen är värda en sådan läcker arena?

Till brunnäsor, värmlänningar, honhundar, lulingar och annat löst folk som undrar om jag skryter och överdriver. Till er vill jag säga att jag tagit i… i underkant.

Talangscouten: Varför blir det i så fall inte officiellt? Vad väntar man på?

Nu säger jag också som alla andra, räkna in Hedström!

hellge: Hur går det med Sveriges största pingstkyrka som byggs
i hamnen?

hellge: Jag vet inte om det var så många där.Det var ju
i Sveriges största fäbovall(Härnösand)

Hawerchuk: Då skulle du ha hört Ö-viks karlarna...

hellge: Nja, dom gnydde väl mer.

Bo Bly: Ett 110 kilosarsle har han. Det måste ha varit en upplevelse för Timrådamer. Blev de alldeles till sig?

hellge: Tittar du på banjospelande? Jag missade det! ;)

Måste även säga att Foppa,Sundström och Anders Eriksson var
där och dom skötte sig utmärkt.

Jag har hört ryktet om Mandy jag också... Från en tämligen initierad källa.. Inte att det är klart men att det väger över till Timrås favör i Mandys beslut om vad han skall göra till vintern....

Bo Bly: Ouch!

hellge: Vifta å vifta.Var på beach sm-bankett för bra många år sen
på Sankt Petri logen i Härnösand.Där viftade Timander med sitt
bara arsle för hela Härnösand.

hellge:

Touché!!

(Y)

Fet-Ecke: Jag såg föresten att Rednex spelade banjo i melodifestivalen, sen viftade de med Timråhalsduk.

Hur var det med det där nu då?

hellge: Kul kille! Fortsätt med banjon du!

Timråit H-sand: "Man längtar redan till 19 sep o att få se Hahl, Pärssinen och Jonte mangla MoDo!"

Ska inte Jonte tillsammans med Påhlsson spela i MoDo då?

Frella:Jag tror att vi får se #28 igen.

Frella: Personligen skiter jag i vilken den sista forwardsplatsen går till, bara det blir officiellt med Jonte... ;-)

Laken: På nåt vis har man ändå redan räknat in Jonte. Nu är jag mer intresserad av vilken den sista forwarden som ska in blir.

Laken:
Har också hört från tämligen "säkra" källor att det ska vara klart med Jonte.
Om det nu skulle vara helt klart borde det naturligtvis presenteras som klart.
Jag skulle kunna tänka mig att det muntligt är klart, men att det inte är påskrivit än. Och som Nubben brukar säga"så länge det inte är påskrivit kan allt hända". Men i det här fallet så är det skulle jag tro bara en tidsfråga innan underskriften är på plats.
Skulle onekligen vara skönt att få det bekräftat snarast!
Man längtar redan till 19 sep o att få se Hahl, Pärssinen och Jonte mangla MoDo!

När kan det tänkas bli officiellt med Hedström?
Om det är klart, varför presenterar man inte honom nu i så fall?

Kerstin_k: Att "örnskrället" är en del utav Timrå IK:s verksamhet får vi nog ta och acceptera är jag rädd. Den kommer också alltid på något sätt att finnas med på tröjorna så länge vårt artistnamn är "Red Eagles".

Men skulle den klassiska och betydligt snyggare talloggan göra comeback på tröjbröstet så skulle inte jag bli ledsen iaf ;-).

Kerstin_k:
Såg du den tjusiga kallelsen till Årsmötet i ST igår?

Kerstin_k: Hoppas att den får fågelsjukan och ramlar av tröjan

Tellus: Ja, att fågeln försvinner till förmån för tallarna torde vara lika sannolikt som om vi människor skulle lära oss andas under vattnet. Tyvärr. Den jävlen har liksom etsat sig fast på tröjorna, vägrar släppa taget med sina klor.

Hörde för ett tag sen att Timrå planerade att göra om sina matchställ. Någon som har hört nått om det?

Mmmmmmmm undrar om det blir några nya matchtröjor i år bort med pippin in med TALLARNA

www.popform.se/timra.htm

Frella: NHL får plocka över 60st spelare från Europa.

actionleif: Hur många är det NHL får plocka varje år nu 40? 60? ES-flyktade spelare måste ju snart uppfyllt den kvoten.

Åhhh, blir det blåa domartröjor i Elitserien nu?

BLÅ, BLÅ, BLÅÅÅÅÅTT!

Frella: Även Jonas Nordquist lämnar ES för staterna .. han ska testa lyckan i Chicago

Swordster: Nåt åt det hållet lär det väl vara. Bra att ha karraktärsspelare/rollspelare som inte gnäller i farmen som spelar för ingenting. Lär väl ha 50 000 i månaden kanske i farmen om de har tur. Widing har väl kanske chans på NHL. Men Almtorp? Snälla, den scouten måste vara grundlurad.

ståpäls: Tycker inte det skulle vara så illa ändå, dom kan behöva lite extra pengar ;-). Dom måste ju ha råd att fortsätta anordna SCA-cupen menar jag. För vad vore försäsongen utan ett klassiskt derby ??

ståpäls: Går det att sjunka lägre än så? ;-)

ståpäls: ;-)

Ambroo: Vi måste få behålla Svebba två säsonger till, annars måste vi dela på ersättningen med IFSH...

Dream Team: Det lär nog svida för BIF med tanke på Bäckis och Honken förmodligen lämnar inom en snar framtid. Deras centersida kan bli grymt jobbig att fylla...

Hörde att Almtorps fick en rejäl hacka för att skriva på, men är det verkligen värt pengarna med tanke på att utvecklingen knappast går framåt i farmarligan?

Swordster: Ja, alternativt att man ser om sina hus vad gäller ålder på spelare. Många klubbar har väl rätt hög snittålder på spelarsidan och är i behov av föryngring. Men om man sätter spelarkvalité i första rummet förstår jag inte riktigt hur man resonerar. Visst, Fredrik Norrena är en etablerad målis. Både i elitserien och i finska landslaget. Men Almtorp och Widing, för att nämna ett par stycken? Jag får inte ihop det.

Jaja, det är väl bara att inse att fler lag blir varse det vi fick vara med om förra säsongen. Det kanske inte slår lika hårt som för vår del då t.ex de spelare jag nämner här ovan knappast kan sägas sticka ut på något sätt. Det var lite annat för vår del med Hagos, Hedström och Gunno - en VM-spelare, och två som låg typ på gränsen.

Dream Team: De vill alltså brädda trupperna och tar sådana som spelar gratis...

ståpäls: Ja man kan ju börja undra... Det verkar inte direkt vara så att man behöver oroa sig för toppspelarna iaf.

Alla ni som är orolig för Halh kan således vara lugna!

ståpäls: Läder-C-J?

Ambroo: Vem blir det härnäst? Johan Svedberg?

Swordster: Helt otroligt!

Ambroo: Jag hittar inte det skriftligt men det finns i en ljudfil på www.sr.se...

Så det är nog inget skämt!

Swordster: Man grinar;-)

Flykten från elitserien fortsätter, nu senast av en spelare som inte färgade i Svall för några år sedan...

Sv: Widing till Nashville

Db_04: Ojojoj, nu kommer Almtorp att skirva två-årskontrakt med Oilers enligt Radiosporten...
96 Artisten @ Gävle Idag kl. 16:07

Tellus: Den där är skrivet den 27:e och det ser ut att stanna vid just en dröm... Så här sa Holmström själv i söndags (Jag litar mer på SR än en dyngblaska som Norran, man vet ju vad de skrev om Jonte t ex...), se länk nedan;

« · 721617 · »