Ambroo: Så du tror på Manderville? Får vi då 2 producerande femmor som Nubben ville ha? Jag tar gärna hit Manderville igen, han är värdefull. Men får han plats i Nubbens "2-producerande-femmor-strategi"? En hyffsad målskytt skulle ju också sitta fint i 2:a kedjan. Men visst, kommer Manderville blir jag störtglad.
mikenomad: Sant och varför du att så är fallet? Jo därför att en viss Hedström är klar och att man väntar in i det sista på en forward som tar den återstående platsen(Manderville).
Dream Team: De kör ju med de bästa klubborna alltså går de bästa spelarna dit... : ) Fånigt med otur??? Tja är det SILLY season så är det! Angående träklubbor så bytte väl löven tillbaks till det i vintras men det var väl av ekonomiska skäl. Jag tror iofs inte att det skulle spela så stor roll om alla i ett lag spelade med träklubbor. Man är ju rätt less på alla kompositklubbor som smäller av i tid och otid.
Suuune: Så det hela beror alltså inte på att Färjestad också har haft de bättre spelarna? I vilket fall under den senaste säsongen.
Att förklara motgångar, eller att laget inte nått de framgångar man suktat efter, med något så simpelt som att det material man valt fört "otur" med sig låter väl enbart fånigt. Visst, hade en klubb konsekvent valt att använda sig av ett material som blivit omodernt, såson träklubbor exempelvis, det hade varit en sak.
Dream Team: Frölunda: TPS? FBK: Easton HV71: Bauer Brynäs: Bauer Modo: ccm? Timrå: montreal Detta tagit ur huvudet kan vara tokigt. Men easton känns ju hett om man tänker på fbks facit. Ok säkert inte av speciellt stor vikt men det är detaljerna som gör det. Se bara på giffarna, tränare Wilson slängde bort de gamla träningsbollarna för att de förde "otur" med sig. Otur för honom och gif att han tydligen lyckades hitta ännu värre bollar...
Suuune: Vilket märke är det vanligaste blande elitserielagen tro? Det kanske går att hitta ett slags mönster i val av klubbmärke kontra framgång, alternativt brist på detsamma. Ja, eller om det nu har någon inverkan överhuvudtaget, förstås. Jag tror på det senare alternativet.
sheleftyou: Själv tror jag att man ska sätta en tia på att han spelar i sunsdsvall hockey i vinter. Enligt många så trivs han ju ypperligt i staden och man blir sörmodligen rikare på den tian : )
Talangscouten: vad gör du om jonte spelar i ett annat elitserielag? eftersom risken är 0.02% bara så antar jag att du belånat allt du äger & satt allt på att jonte spelar i tik till hösten?
Suuune: Ja där har vi också orsaken att tik inte gjorde så många mål säsongen som gick..det var för dålig fjädring i klubborna! ell. man hade satt ettiketten på klubborna upp o ned.. Men i år blir det nya tag!
Suuune: Men som jag skrivit tidigare och som är mkt mer viktigt än alla eventuella nyförvärv är att TIK kommer att spela med easton alt. bauer klubbor kommande säsong! Vem vet det kanske fäller avgörandet ang. Jonte!?
Jag har av två oberoende källor fått informationen att Hedström är klar. Varav den ena källan är så säker att jag kan skriva upp den till 99.98% säkerhet. Hedström kommer att lira för TIK till hösten!
Däremot är det inte officiellt pga av att kontraktet med Anaheim måste brytas först.
Yellowcard: Det som är så roligt i spekulationer som dessa är att det sitter folk, på båda sidor, som är övertygad (genom en säker källa) att han kommer att spela i deras lag till vintern. Man är alltså stensäker på att det trots att supportrar från det andra laget också är stensäker på hans underskrift.
Sedan att spekulationerna går lite överstyr är väl en sak. Men jag finner dom ganska underhållande och jag tror att vi snart har berört varje tänkbar aspekt av Jontes vara eller inte vara i Timrå här inne. Vi har betat av det mesta så att säga, det är frugan, barn, dagis, bilar, relationer med sportchefer, lägenheter, hus, kusiner, brorsor, spelare, arenor, fans, pengar, nedflyttnignshot, slutspel, Timrå IK och Skellefteå AIK. Underhållande, absolut!
Personligen gör jag som många andra här inne; sätter en tillit till Ambroo. Han verkar övertygad om att Jonte spelar här till vintern. Jag håller tummarna.
Suuune: Jo men det är ju samma som med Gunno, många tog nog för givet att han skulle välja Timrå tills Modo kom med i bilden (där han knappt spelat en match) snackar man hjärta där så måste väl ändå Timrå ligga bäst till (när han är klar med sin lilla utflykt?).
Jag tror fans och sånt spelar roll också, och som du sa med SAIK och Jonte, att han blir en fixstjärna i morderklubben och så. Jonte har ju liksom redan en gudstatus i Timrå så ifrån det perspektivet tror jag ändå han är nöjd med det. Men det är ju också rätt skoj egentligen, alla hockeyspelare är ju individer med egna tankar osv. allt vi kan göra är att spekulera och hoppas på det bästa, väga mellan olika saker och ting hit och dit, vad som är av betydelse för Jonte kan vi ju bara drömma om hehe.
Men visst håller med dig till viss del, som sagt - mycket talar för både timrå och saik, men låt oss nu hoppas på Ambroo spåret=)
Yellowcard: En poäng med Warg helt klart, det hade jag glömt. Men jag menar att har man gjort 2vändor till nhl och dessutom varit runt lite i andra klubbar så kan man kanske kosta på sig lite lojalitet mot moderklubben. Skulle ju vara rätt häftigt att komma hem och bli fixstjärna i sin modersklubb, 5års kontraktet lär väl säkert ha en klausul som tillåter honom att riva det ifall de åker ur serien. Men man ser väl olika på saker och ting helt klart, hoppas bara jonte ser det på ditt sätt!
Suuune: Vad som är logiskt då det gäller jontes fall kan självklart diskuteras, men jag håller inte med dig...
Typ jonte gjorde 2 säsonger 8 års sedan "på riktigt" om man säger som så.. (spelade ordinarie) i Div1... Vilka av dem som var i klubben då är kvar nu? Så ska man snacka logik så spelar Jonte hellre med grabbar han redan känner och har spelat med? Sedan är väl Jonte släkting med Fredrik Warg? Finns ju liksom mycket som pekar åt båda hållen. Så som sagt, detta kan självklart diskuteras. Och sedan, vem skriver på ett 5 års kontrakt med en nykomling bara därför det är ens moderklubb? Det skulle ju vara helt galet, möjligtvis i framtiden vänder han hemmåt (tror jag).
250kg kärlek: Det intressanta är att Ambroo brukar ha rätt i sina profetior.... Vilket tyder på att han verkligen har en riktigt bra källa... Jag hoppas att han har rätt även denna gång!
Yellowcard: "Ambroo: hah jag börjar bli smått övertygad nu när du nämnde Hahl också (tror mycket av SAIKS snack är mer önsketänkande - inte logiskt för fem öre att jonte skriver på ett 5 årskontrakt med en klubb som riskerar nedflyttning)!
Det var väl inte så logiskt när Norrena gick från VF till LCH heller? Men det var väl lite av vändpunkten för clubben. I Jontes fall finns det väl egentligen fler anledningar att välja saik än tik om man ser det logiskt?! Men jag vill se honom i rött och vitt i vinter : )
-Gurra-: Sluta och gnäll! Scrolla! Ser ju hellre att det är 15st inlägg med spekulationer om "säkra källor" osv. Än 2st om någon missad djävla brännbollsfest...
-Gurra-: Tråden om Jonte har ju äntligen kommit igång på allvar igen. Det är ju nu alla intressanta känslor, åsikter, rykten och "källor" är som mest på tapeten och det kan vi tack SAIK:arna för som äntligen har börjat att yttra sig här!
Tss..vilka personliga känslor? Vem är det som får svårt grundlösa utbrott och agerar högst patetisk...egentligen?? Det jag skriver har jag grund för, det är bara till att läsa dina senaste tio inlägg här så kanske du inser det själv...
Sluta upp och gnäll och lev upp istället för fan. Det är ju den här delen av sässen som är roligast, förutom när de går på is då såklart.
Ambroo: Jag kan alltid ta kritik lika väl som jag kan ge. Men jag tycker det är onödigt att samma sak upprepas om och om igen i samma tråd, i exakt samma ord dessutom. Grinig är jag uppenbarligen inte ensam om att vara här inne. Jag tycker att du "grinar" en hel del själv så fort jag öppnar käften. Aldrig har jag varit med om någon som blir så otroligt upprörd över att jag påpekar en så självklar sak som att upprepat innehåll är tjatig läsning.
Dina personliga känslor för mig tycker jag att vi kan ta mailvägen istället. På så sätt slipper alla övriga här inne lida av dina patetiska och grundlösa utbrott emot mig.
-Gurra-: Du kanske kan bidra med mer intressant lektyr än det Jonte ger oss suktande silly season-anhängare. Jag förstår inte problematiken. Om du inte gillar diskussionen kan du scrolla.
Per HApps: Det är faanimig ynkligt av giffarna jag skäms över att hålla på dom! kepsen får jag väl ge bort till någon insamling. nån i afrika kanske vill ha den. NU FÅR LEDNINGEN HANDLA!
Yellowcard: Har hört en del om Jonte. Jag litar blint på Ambroo. Den killen kan framställas som en idiot precis som jag och Willysson men faktum är att vi många gånger har poänger i det vi skriver.
Okej jag missade öppet mål när jag surrade om Starostensko. Men kom ihåg att jag ALDRIG tidigare snackat om honom. Bara gillat honom. Det är andra signaturer genom åren som surrat om Dimman.
Per HApps: "Såg du vilken passning, vilken härlig träff...g, g, giffarna, här va´re här va´re giffarna!" (Klassisk GIF-ramsa från 80-talet, går kanske att överföra på TIK?)
-Gurra-: Kan inte du bara sluta att komma in här och kritisera? Du kan ju ändå inte ta ett skit själv utan att börja grina... Ska det ges, så ska det även kunna tas!
El Aka Ali: Man kan tycka vad man vill om kvällstidningar. Men Ambroos (och några till) övertygelse i kombination med att Expressen mer eller mindre konstaterat att det är klart gör att jag känner mig rätt säker. Men men, man kan ju vara lurad och då är det väl inte mer med det. Knappast jordens undergång, näppeligen ens TIK:s undergång...
Ambroo: Kan svårligen tänka mig att någon vuxen självmant hänger ut sig själv som ett åtlöje, genom att komma med felaktiga rykten. Inte för att jag vet med säkerhet vem "Ambroo" är, men skulle det visa sig att han är snett ute då har han ju satt sin sista pära. Därför tror jag på honom.
epa: Men, vad är det frågan om nurå!!?? Får man inte ifrågasätta nånting här inne längre eller vad ??. Om du slutar att hetsa upp dig över vad vi andra säger om saker åh ting så lovar jag att försöka följa ditt exempel. Jag slår vad om att ingen av oss här inne gläds åt att läsa inlägg efter inlägg efter inlägg med samma jävla innehåll. Och ja du är inräknad i den skaran.
Men som jag alltid säger... "jag kan ha fel" (självciterat). Så.. nu behöver vi inte sitta åh hetsa på varandra härinne nått mer i denna disskussion. Tack så mycket för mig hare bra vi hörs.
Tänkte på Earnie eagle, han verkar ha koll på saker och ting och känner nubben som jag fattat det, vad har du hört om jonte? också nån säker källa som inte går att röja eller?=P
Ambroo: hah jag börjar bli smått övertygad nu när du nämnde Hahl också (tror mycket av SAIKS snack är mer önsketänkande - inte logiskt för fem öre att jonte skriver på ett 5 årskontrakt med en klubb som riskerar nedflyttning)!
Men tänk nu följande: Hedström kommer, sen en till klasslirare, då kommer det att se riktigt bra ut måste jag säga - möjlig semifinal tror jag på! Tror stenhårt på den kommande 4de femman med ynglingarna! Jävligt skönt också att NHL snor spelare från andra lag också=) tror inte det är någon som helst risk att vi tappar ytterligare till NHL förövrigt.
Ni måste inte roasta vårt utbud lika hårt som Timrå IKs men tänkte bah påminna om att vi har två olika tishor till salu. Alternativ 1: Ifrån Medelpad kommer vårat lag - Kommentar överflödig men att gå med en tröja som bär en av våra ... | Läs mer