1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600625 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo: "förträngd" var kanske inte rätt ord:-) Snarare retuscherad;-)

mikenomad och övriga intressenter:

Det är jag på bilden, men den är dock svårt förträngd med inslag av en hel del lyteskomik (hela min pres. med om det nu var nån som inte anat det tidigare...), allt för att passa in här (trodde på ett livslångt medlemsskap i MoDo när den skapades)...så du/ni får nog svårt i din jakt på mig, men jag finnes enklast på hemmastå;-)

Jag litar blint på min källa och eftersom jag gör det så kan jag av just detta skäl inte röja han/hon/den/dets identitet hur mycket jag än skulle vilja... Ha också det faktum i åtanke att denna källa även informerade mig om Hahl innan han "officiellt" var klar (vilket jag var först med att skriva i denna gästbok).

Det finns en muntlig överenskommelse som även spelarna tagit del av/blivit informerade om och det är INTE den som någon yrade om att han skulle ha lämnat när han stack över som nån form av goodwill, mer fabler än så har inte ens tecknats av Disney ((men det har väl alla med hjärna redan räknat ut...)!

-Gurra-: Läs inte här då om det är sååå jobbigt för dej.

RocknRolf2: Ja, inte tycker jag synd om Jonte eller hans familj. Går säkerligen ingen nöd på dem, tvärtom sitter de väl förmodligen och ler i mjugg åt alla mer eller mindre desperata rykten som florerar kring deras personer.

mikenomad: Jo precis. Klart man ska få diskutera var spelare kan hamna. Och inte är det väl nåt övertramp på privatlivet vad nu familjen har får betydelse i frågan? ääh! Det är ju inte alls ovanligt att spelare motiverar sina val med familjens inblandning. Är man en hockeystjärna så är man!

Yellowcard: :-D

mikenomad: haha.. helt rätt=)

-Gurra-: Här läggs inte ner några diskussioner om tänkbara spelare, så det så! Har man inget liv och det är mitt i silly season är det varje hockeynörds fulla rätt att älta..o älta...o älta...

Det som börjar bli lite tröttsamt är att alla har "säkra källor" men ingen törs röja dom.

Dom "säkra källor" jag har är att min far genom jobbet känner en person som är vän med Hedström privat, som även var över o hälsade på Jonte i Anaheim i våras, och då berättade Jonte att skulle lira med TIK.... där är min källa röjd i varje fall, min egen far litar jag på till 100% då är frågan på sanningshalten hos farsans vän är men det märks väl framöver?

Snälla lägg ner "Jonte" disskussionen nu !!

Kan hålla med om att det är spännande och jag skulle mer än gärna se hans namn i truppen till vintern. Men denna disskussion börjar bli lite väl tjatig och långdragen. Antingen så skriver han på för TIK eller så inte.
Kom över det åh gå vidare istället.

250kg kärlek: När det gäller Ambroos övertygelse så är det väl det att han inte nån gång lämnat minsta öppning till att det inte skulle kunna bli som han skriver. Han har inte garderat sig det minsta vilket på nåt sätt gör att han känns en aning trovärdig.

Håller med dig annars, snudd på kriminellt att sprida rykten på det viset om de inte har någon substans!

250kg kärlek:

Javisst! Kanske jobbigt att leva i skuggan av sin berömde brorsa?

mikenomad: Att det spekuleras om Hedströms adress kommande vinter är något man får ta som hockeyproffs. Som det känns när man läser "Jontes brorsas inlägg" handlar spekulationerna mer om att Jonte begått något brottsligt, vilket han absolut inte gjort.

Som proffs får man stå ut med ett och annat.

250kg kärlek: Tro eller inte tro, det antyds ju inte nåt om Jontes framtid. Hela inlägget går ju ut på att alla bör sluta spekulera i det. Går ju inte att ta ställning huruvida man ska tro på det eller inte, personen i fråga framför ju bara sina egna synpunkter.

Det enda man kan ställa sig frågande till är om han verkligen är den han utger sig för att vara.

Yellowcard: Antagligen är inlägget skrivet på skoj från någon som knappast känner Hedström. Det enda som binder denna person är att han/hon sympatiserar med SAIK. I övrigt tror jag inte ett dugg på det som skrivs.

Yellowcard: Oavsett om det var Jontes brorsa eller inte så bidrog inlägget inte till nåt vad gäller ryktesspridningen, precis som du noterar.

Skarin: Det är just detta som får mig att vackla. Reservationerna i just Jontes fall. Är han klar eller inte?

Källor hit och dit...

250kg kärlek: Kan ju iofs bara vara en som skriver det där inlägget på "skoj" för att han är trött på allt snack.. fast iofs, varför göra det när man bara kan völja att ignorera snacket... uhmm uhmm

mikenomad: Hehe lite kul var det ändå=)

250kg kärlek: Min källa är en trovärdig herre som "hjälpt" mig bakom kulisserna om vad som händer och sker kring TIK på spelarfronten. Men detta behöver ju inte betyda så mycket i just detta fall med Jonte. Någon gång måste ju fel uppstå ;)

Yellowcard: Äh, glöm det. Förstår den faktiskt inte riktigt själv om jag ska vara ärlig. :-/

Skarin: Det jag menar är att jag inte tror att Ambroo (och inte du heller) sprider ett rykte utan ett uns av sanningshalt. Frågan jag ställer mig - och fler med mig - är hur trovärdiga era påståenden är.

När det gäller inlägg av den kalibern som Yellowcard återberättar, hur Jontes bror försöker ge sig på en förklaring, så ger jag inte mycket för det. Jonte har förhoppningsvis en egen trut (han använder den rätt ofta under match). Ett försvarstal från hans egen brorsa känns långsökt, och lite dumt.

Faktiskt.

Eller jo det kanske jag gör ändå, hur kan man vara seriös då det gäller Jonte då ingen vet nåt, fråga grabben! Där kanske vi har en till "säker källa"=)

mikenomad: ehhh ok? Förstår inte vitsen med din engelska torrhumor nu?=P

Skarin:

För lite diciplin åt folket!

Yellowcard:

Jag tror jag ska fråga min son faktiskt...han heter Jonathan och eftersom hans mamma hette Hedström som ogift i efternamn hette han Jonathan Hedström vid födseln. Han är 6 år snart och älskar TIK, han kanske sitter inne med svaret!

Att jag inte tänkt på det här tidigare!

250kg kärlek: Det finns mycket som det bör finnas gränser till i det här landet, som man verkar får göra vad man vill i.

Jo självklart silly season är just silly season!
Men man kan ju undra vart ifrån expressen fick sina säkra källor ifrån egentligen... En rikstäckande tidning måste ju absolut ha någon säker källa? uhmm uhmmm såg föresten att "Jontes brorsa" skrivit följande i SAIKS gästbok vilket får en att undra om nån har koll alls.

"Hur patetiska vissa människor är.... Kan säga så att ingen av er vet nåt om Jonathan... Att ni orkar gå på rykten... denna tråd skulle behöva ett inlägg... Jonte har kontrakt med Anaheim som ni vet... Om det skulle brytas så kan man ju börja snacka vart han ska spela! Och snacket om hans barn och fru... då blir jag förbannad! Ta nu för helvete och ge er med det! Snacka om vad jonte kan skapa på en hockeyplan och inte allt annat som ni inte vet ett skit om.....!!!

Mvh Bror åt Jonte"

Skarin: Äh...ta det för vad det är, det jag skriver! Man har ju varit med ett tag och lärt sig vad det där med säkra källor innebär. Menar för den skull inte att jag tror att det han är taget ur luften. Tror faktiskt att det är en hel del substans i det han skriver! Skulle det sedan ändå visa sig att det inte infrias så inte tänker jag korsfästa nån för det. Är väl bara att gratulera det lag som till slut får Jontes namnteckning ifall det inte blir vi och kämpa på ändå!

Som nån klok skrev här tidigare: Det finns en övertro på individens betydelse för ett hockeylag....även om Jonte naturligtvis inte är vilken spelare som helst.

Skarin: Man sprider inte ett rykte på det sätt Ambroo gjort om det inte finns en hel del sanning bakom det.

Silly season i all ära men det får finnas gränser.

mikenomad: Samtidigt så är det ju detta som är själva tjusningen med Silly Season. Rykten hit och säkra källor dit ;)

Men det är klart. Blir själva utgången till det motsatta negativa hållet så är det klart att.....ja...dom andra inte blir så glada. Men så är det ju. Det är ju tydligen ett fritt land det här. Lite synd det, tycker jag.

Skarin: Nä...jag har slutat pressa Ambroo på vem hans källa är. Klart han inte kan avslöja den bara så där. Så nu har jag tagit ställning, litar blint på hans ord och gläds oerhört över att få se Jonte i TIK-dressen kommande vinter! Så föreställ er min (och många andras) besvikelse ifall så inte blir fallet efter alla dessa fagra löften...då blir jag inte go att tas med! ;-)

mikenomad: Ambroo är en mycket fin och snäll människa.

Jag sitter också inne med en fin källa kring TIK (läs Jonte). Det skulle inte se så vackert ut om man avslöjar det ena med det andra. Inte så snyggt gjort mot sin källa kanske.

Det är inte jag på bilden.

250kg och Yellowcard: Det är väl kanske allt detta surr kring spelare hit och dit som är tjusningen med Silly Season.

mikenomad: Haha, Ambroos trovärdighet sjunker drastiskt om det skulle visa sig att hans övertygelse bygger på nada. Då är det tjära som gäller.

Jag vet vart hans hos bor...

250kg kärlek: Nån som känner Ambroo personligen och kan intyga att det är hans nuna som pryder presentationen? Tänkte bara isf att ifall Jontes namn inte pryder ett kontrakt med TIK kommande sässe så kan jag stå för tjära och fjädrar...

Bo Bly: Det låter löjligt! Vi har en kille i Skellefteå som skulle offra sin ena pungkula om Wernblom skulle komma till AIK. En Lövare i Umeå skulle streaka genom Umeå om AIK gick upp i elitserien detta år. Och du snackar om att gå i MODO tröja. Kom med något bättre. :-))

P.s. Ingen av de ovanstående höll sina löften. Det kanske du fixar? D.s.

Yellowcard: Ungefär så känner jag också. Supportrar från olika läger påstår att Hedström är klar för sin klubb. Ingen kan ge mer information än att man ska tro på deras ord. Detta, med vetskap om att Hedström fortfarande har kontrakt med ankorna, gör att jag känner en osäkerhet i övertygelserna.

Även om Ambroos övertygelse känns bra mycket mer trovärdig än någon utomsocknes Skellefteåbos så låter jag Hedströms vara/icke vara i TIK-tröja vara osagd.

Hah, riktigt skoj att båda sidor har säkra källor man dessutom inte vill avslöja=) Det är ju uppenbart att ingen vet någonting säkert egentligen.
Men det alla vet säkert är ju att jonte faktiskt har kontrakt med en NHL klubb, och därför bör man väl utgå ifrån att han förhoppningsvis först och främst kommer att bryta det kontraktet - sedan låt se.

Igen mening egentligen att vi diskuterar detta, som det ser ut nu vill ju ingen med sina säkra källor avslöja nåt, så låt oss vänta och se istället - jag lär knappast bli sur om han väljer SAIK före oss, det är ju ändå hans moderklubb. Men visst fan skulle det vara skönt och se han i rött och vitt!

Ja ja utan Jontes strul hit och dit skulle hockeysnack vara relativt dött, så jag tar igen det där om att det inte är nån mening med att diskutera detta=)

4EVER:

Oj vad du slösar med utropstecknen. Å caps lock här och där dessutom, ger mest ett gapigt och jobbigt intryck. Speciellt trovärdig är du i vilket fall som helst inte. Lite smågulligt dock med din (över)tro på ert allsvenska material...

Amboo:

Ni kommer att bli förvånade!! Sett till era trupper 1:a åren på 2000-talet så tycker jag att vi har en klart intressant trupp!! Vet inte om du/ni känner till killar som Petterström och Welser... Kommer att överraska i vinter!!! Våran forwardsbesättning är RIKTIGT INTRESSANT!! :).... ME´JONTE SÅ!!

Åsså till målvakterna!! Va jag vet så stog väl Backlund(den qvisslingen) i Leksand i KS.... Å va jag vet så åkte väl Leksand ner... SÅ TA HAN NI!!

Fortsätt dröm om Jonte ni!!

Hardy-Bacardi: Angående Boorkens filosofi så vet man ju numera att han tappat en del av hans fingertoppskänsla sen han satte fingrarna i klipparen.

Ambroo: Det här är värre. Eftersom ingen annan var ifarten så erbjöd jag familjen fri barnavård samt hushållspengar...

Det slutade med att "Z" funderar om det skall bli Brynäs...

65selander: Stiligt värre:-)

250kg kärlek: Kan tyvärr inte avslöja källan innan bläcket har torkat... Inte mycket till svar, jag vet, men det finns en muntlig överenskommelse.

65selander: Så rätt så. Men han ska inte misströsta, han är ju bra på något:

Att hinka i sig alkohol!

AD: Soling kan inte spela hockey heller :-))

65selander: Jag säger lika som jag sa då:

"Hinz o Soling kan inte köra bil, kan inte köra bil, kan inte köra bil!"

Bo Bly: Alltså, jag orkar inte ta en djupare diskussion, men ja, självklart blir han ett rundningsmärke om de tror att han klarar 5 mot 5 i samma utsträckning som i allsvenskan, men de har nog scoutat tillräckligt för att mest komma att använda honom i pp. Där lär han tyvärr fortsätta producera, även om det är stora fina elitserien med alla pseudostjärnor.

Rent krasst, det är lätt att underskatta aik, så bra är inte es i nuläget, och det är knappast en tillfällighet att aik senaste tre åren dominerat i allsvenskan och missat med en hårsmån. Vi har nog ett bättre utgångsläge än nån annan nykomling på mycket länge. Framför allt tror jag att klubben har en behövlig känsla av ödmjukhet inför uppgiften. Lif hade allt annat utom just det, och det blev deras fall.

Jag tror faktiskt vi slipper kvala; Boorken och hans filosofi håller aldrig i längden, förra säsongen hade de flyt i rätt läge och sista stund, Brynäs går till ks. Och sen, nån gång måste bluffen synas, Mik skulle ju aldrig egentligen gått upp, aik serverade avancemanget på silverfat, nu kommer verkligheten ikapp, Mora till ks.

Ambroo: Vad mer kan du berätta i följetongen Hedström?

Han har köpt hus i Sundsvall, han har god kontakt med kommunen och är överens. Han vill tillbaka till Sverige.

Men: Jag ser Modin varje morgon, och han lär allt av döma spela i NHL kommande vinter. Fler personer än Hedström har köpt sitt paradis på ett ställe där man inte ägnar särskilt mycket tid.

Vad finns det som gör dig så övetygad? Hans egna ord?

Jag är nyfiken.

« · 722692 · »