mikenomad: Att det spekuleras om Hedströms adress kommande vinter är något man får ta som hockeyproffs. Som det känns när man läser "Jontes brorsas inlägg" handlar spekulationerna mer om att Jonte begått något brottsligt, vilket han absolut inte gjort.
Som proffs får man stå ut med ett och annat.
Skarin: Det är just detta som får mig att vackla. Reservationerna i just Jontes fall. Är han klar eller inte?
Källor hit och dit...
Skarin: Det jag menar är att jag inte tror att Ambroo (och inte du heller) sprider ett rykte utan ett uns av sanningshalt. Frågan jag ställer mig - och fler med mig - är hur trovärdiga era påståenden är.
När det gäller inlägg av den kalibern som Yellowcard återberättar, hur Jontes bror försöker ge sig på en förklaring, så ger jag inte mycket för det. Jonte har förhoppningsvis en egen trut (han använder den rätt ofta under match). Ett försvarstal från hans egen brorsa känns långsökt, och lite dumt.
Faktiskt.
Skarin: Man sprider inte ett rykte på det sätt Ambroo gjort om det inte finns en hel del sanning bakom det.
Silly season i all ära men det får finnas gränser.
mikenomad: Haha, Ambroos trovärdighet sjunker drastiskt om det skulle visa sig att hans övertygelse bygger på nada. Då är det tjära som gäller.
Jag vet vart hans hos bor...
Yellowcard: Ungefär så känner jag också. Supportrar från olika läger påstår att Hedström är klar för sin klubb. Ingen kan ge mer information än att man ska tro på deras ord. Detta, med vetskap om att Hedström fortfarande har kontrakt med ankorna, gör att jag känner en osäkerhet i övertygelserna.
Även om Ambroos övertygelse känns bra mycket mer trovärdig än någon utomsocknes Skellefteåbos så låter jag Hedströms vara/icke vara i TIK-tröja vara osagd.
Ambroo: Det här är värre. Eftersom ingen annan var ifarten så erbjöd jag familjen fri barnavård samt hushållspengar...
Det slutade med att "Z" funderar om det skall bli Brynäs...
Ambroo: Vad mer kan du berätta i följetongen Hedström?
Han har köpt hus i Sundsvall, han har god kontakt med kommunen och är överens. Han vill tillbaka till Sverige.
Men: Jag ser Modin varje morgon, och han lär allt av döma spela i NHL kommande vinter. Fler personer än Hedström har köpt sitt paradis på ett ställe där man inte ägnar särskilt mycket tid.
Vad finns det som gör dig så övetygad? Hans egna ord?
Jag är nyfiken.