1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600628 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007

Ambroo: Dålig länk men jag kan tänka mig att du menar något sådant här.
Bilden är tagen helgen efter Hinz röjde runt som han bodde i Soppero, vi mötte SAIK i KS borta i den viktigaste matchen på hela säsongen. :-)

Hardy-Bacardi: Ni gjorde ett klipp som blev av med Åkerman.
Han kommer att bli ett rundningsmärke mot alla lag
förutom Skellefteå.

Bo Bly: Det gick inget vidare det där, klipper och klistrar istället från North Powers forum dit jag länkade, ReAnimator skriver;

"Det finns bara en klubb som är aktuell och det är Skellefteå AIK. Jag sätter en Mustang mach 1 från 1971 på att han lirar här. Any takers?

(kan tänka mig nyare Mustanger, en snabb Porsche eller en Dodge Charger 1970)

Ambroo: Övertygelse hit och tro dit, utger mig inte för att veta nån sanning innan allt är officiellt, men man kan lugnt säga att jag känner mig betydligt mer optimistisk nu än för en vecka sen..

Bo Bly: Nix, det andra kaffelaget...så du får en pinne där!

Förresten, du är inte sugen på en gammal klassiker (själv har jag inget körkort), se länk;

Ambroo: Är inte säker men kan det vara Färjestad?

Hardy-Bacardi: Det var inte mycket till övertygelse;-)

Bo Bly: Då gör jag dig sällskap!

Bo Bly: MoDoliderna (vilka annars...), man knep ju en pinne mot ett annat favvolag också, minns du vilka?

Ambroo: Spelar Hedström i en annan elitserieklubb än Timrå
nästa säsong ska jag gå från Kovland till Eon-Arena i Modo tröja
till premiären.

Ambroo: Väsby tog 1 fullpoängare mot vilka?

Ambroo: Ja, låt säga så här, TIK-spelarna är inte de enda som fått höra ett och annat ang Jonte. Skillnaden är att spelarna här uppe träffar och snackar med honom direkt..

Per HApps: Absolut, men det sägs att du är en av de som har bäst förspänt vad gäller tro och framförallt källor vid sidan av mig;-)

Ambroo:
Var och en är salig i sin tro. Vi kommer att få veta i sinom tid. Och fram tills dess så är det en hel lång sommar med Fotbollsvm, grillade korvar, bira och sol och bad.

Hardy-Bacardi: Var kommer din övertygelse ifrån då?

Ambroo: Haha, ja nu kan inte ens jag hålla mig från att skriva här, fatta vilken skandal i så fall. Nubben har alltså kört med nödlögner..
Förutom att glädjas åt att Jonte blir klar för svartgult, kommer det bli intressant att höra bortförklaringarna där nere.

montreal och Kerstin_k: Etersom den förstnämde inte verkar kunna styrka det han/hon skrev så väntar jag ut den/det;-)

Mina källa är tillräcklig för att jag ska vara övertygad... Jag kan säga så här utan att säga för mycket;

Spelarna är underrättade om att han är klar.

Ambroo: Antar att du förstår att man blir förbaskat nyfiken på vilken källa du har som kan verifiera Hedströms vara eller icke vara i Timrå? Önskar att man själv kunde känna den övertygelsen. Jag blir i alla fall otroligt nyfiken på din källa.

Ambroo:
Sant, men jag passar åxå på att välkomna en ny medlem till HS.

montreal: Överlag verkar det iaf vara så när det gäller SAIK-anhängare... Eftersom du verkar lika säker, men åt andra hållet, så är det inte mer än rätt att du som gäst här röjer din källa i första hand;-)

Ambroo: Nej jag tror inte ett dugg på vad Norran skriver, de har lika fel som alla andra dagstidningar. Måste medge att jag är imponerad över din säkerhet över att Jonte kommer att skriva på för TIK. Kanske känner du honom personligen?

Hawerchuk: Ibland har man bråttom, fråga frugan hur hon tyckte att det var i går som exempel;-)

montreal: Å Holmström också... Är ni så naiva att ni tror på allt norran skriver så är det ert problem.

Jonte kommer att spela för Skellefteå Aik i vinter.

hellge:

"Hedströms barn har påbörjat inskolning på förskolan"

Jasså! Det ena barnet torde vara ca 2 veckor gammalt...
Det är ingen förälder med erfarenhet av barnomsorgen som har startat det ryktet i alla fall..

Ambroo: Två andra målvakter? Det var som fan. Vilka är dom två första då? =P

hellge: "Som 4EVER skrev här nedan verkar det konstigt att Jonte som nybliven småbarnsfar ska flytta 40 mil bort från barnets mor- och farföräldrar. De som själv har barn vet hur ovärderligt det är att ha en schyst relation till dessa och hur bara det är att ha de nära till hands. Fast det kan också var så att Jonte är i luven på svärmor, vilket inte är en helt ovanlig företeelse."

Jontes dam är från Njurunda...

4EVER: Vakna upp, det här är verkligheten och det är elitserien ni hamnat i.

Det har sällan eller aldrig (inte sen "Vilda-Väsby"...) funnits en svagare nykomling. Ni har tre 3:e femmor och två andra målvakter, det är allt. Det till trots så tror ni ändå på fullaste allvar att ni ska konkurera om en slutspelsplats...allt annat än en 11-12:e plats är en fantastisk prestation.

När det gäller Hedström har det inte hänt nåt drastiskt på senare, mer än att han är klar för TIK och har så varit sen en tid...

JimmyH: Det är förståss sant att det är han och hans familj som borde veta bäst, fast tjusningen med Silly s är dock spekulationerna.

Friman SR: Bollen ligger ju hos Anaheim också eftersom han har ett gällande kontrakt med Ankorna.

När ankdammen sagt sitt vet vi hur det blir.

hellge: Det är spännande att så pass många människor ställer sig i den position att de vet vad som är bäst för Jontes familj och hur de "borde" resonera och det är en bedömning som tillkommit efter allmänna antaganden som man egentligen inte har en aning om hur de ligger till.

hellge:Ja men vi leker med tanken att saik åker ur på en gång den risken finns ju.Vart ska han då ta vägen knappast till timrå då är ju risken att han måste flytta ännu längre från sitt älskade skelefteå.

Visst är det roligt med silly season? Det här Jonte-ryktet är kanske extra intressant eftersom de verkar väcka känslor. Själv vet jag inte om jag hellre vill ha honom i Timrå än i AIK. Kanske skulle det var roligare med honom i AIK eftersom han har sina rötter där och de är i större behov av spelare som nykomlingar.

Som 4EVER skrev här nedan verkar det konstigt att Jonte som nybliven småbarnsfar ska flytta 40 mil bort från barnets mor- och farföräldrar. De som själv har barn vet hur ovärderligt det är att ha en schyst relation till dessa och hur bara det är att ha de nära till hands. Fast det kan också var så att Jonte är i luven på svärmor, vilket inte är en helt ovanlig företeelse. Jag kan säga att jag provat bägge varianterna, den förstnämnda är betydligt trevligare.

Jag har följt rycktesspridningen rätt neutralt vad det gäller denne västerbottning. Med det för ögonen ligger väl Timrå bäst till, låt säga att ryktesförhållandet är 70 mot 30, med Timråfavör. På slutet har det dock seglat upp en del rätt heta AIK-rykten. Det senaste är hämtat från MoDos forum där följande går att läsa:

”Enligt starka rykten i Skellefteå, så är det beställt en bil med Jonathan Hedströms namn på och AIK-emblem. Hedströms barn har påbörjat inskolning på förskolan. Det sägs att han kommer att skriva under kontraktet för AIK, på torget när det är Skellefteå Stadsfest helgen efter midsommar. ”

Jag tänkte att ni tikar ville ha lite grävande ryktesspridning, därför kände jag för att ställa upp med lite rapportering.

Hellge, er man, direkt från verkligheten.

Sune: Men hej på dig din gamle uppviglare! Var banan stängd idag? Bilderna på din presentation och på ditt filarkiv säger väl allt om dig... : )

Laken:

Vinnare på värvningsfronten? Ja men hallå...vilka skulle det kännas hårt att tappa från fjolårets säckgäng då? Tror det har mer med att fjolårets upplaga var så usel att ingen ville ha nån spelare från oss. Jisses....

Friman SR:

hJÄLTAR Å HJÄLTAR...? Vi tackar Åke för den tid som varit och önskar han lycka till...Kan han behöva!! Kommer att få det tufft när han kommer på besök i ladan!!

Så sant, så sant... Stoltare över en tröja kan man inte vara!! SNYGGAST I HOCKEYVÄRLDEN OCH KOMMER ALLTID ATT SÅ FÖRBLI!!

Gillar egentligen alla Norrlandslag, ÄVEN TIMRÅ!! Det är ju sörlänningarna vi ska piska upp!! Men kul med derbyn... Hettar till lite X-tra då!

Ska på Svensexa nu och partaja lite... SKÅL PÅ ER!!

//AIK (Sveriges enda)

4EVER: Jag tänkte väl jag oxå... En Solna bastard som hejar på MoDo finns väl knappt på vykort.... Men. likt förbannat ser det väl lite tunt ut för Er och Jonte's lojalitet sett från din sida kan nog man tala om.... Lämna bort hjältar till HV och så är nog ingen balsam för din själ... Ha ni Wärnblom så får jag allt hata lite hehe.. Jag älskar ju er egentligen för ni kommer att ha Elitseriens kaxigaste tröjor ever, men det blir ni, serru sedan serru, raskt av med när örnskrället är veck på de vackra rödvita färgerna...

Ja, jag håller på PEO och välkomnar Skellefteå AIK till Elitserien... Stå på Er....

FORZA TIK.......alltid, alltid.....

4EVER: Drick inget mer. Det räcker det du redan dragit i dig.

kungsbacka å epa:

Trivdes i Timrå? Men vad fint! Tror han trivs alldeles utmärkt här uppe också! BORTA BRA MEN HEMMA BÄST!!
Jaså, är han klar redan!!?? VISA KONTRAKTET!!

Jaja... den dom lever får se!!

Ha en trevlig helg grabbar! Nu tar jag mig en pilsner och skiter i det här!

4EVER: Vadå 40mil? han stack ju 1000mil förra året då kan han väl bo 40mil hemifrån några år tror du inte det?Och sedan är det väl inte dåligt om vi tar oss till semifinal.Nä ta du och sopa framför din egen dörr först för där finns nog mycket skit.HEJA TIMRÅ

4EVER: Tänke ja dä no. Jonte är för den delen redan klar för Timrå. Dom trivdes alldeles utmärkt här nere i Timrå. Barnvakt? Ska dom inte ta hand om barnen själva då?

Friman SR:

hehe...?? Vad ska vi med Susse till? Han ska väl hem till MODO!! Vi nöjer oss med Werner här uppe!!
Anledningen till att jag skrev heja MODO var för att jag hoppas ni får stryk av MODO hela säsongen med början hemma tisdag 19/9. Tips 1-4! Salle, Svarten och Susse gör 4 baljor!!
Här uppe i ladan kommer ni definitivt att få stryk!!

//AIK4ever

4EVER: Å varifrån fick du din luft då??? Silly season är ju härligt för då kan man ju speka......;-) Sen kvartsfinal, kommer du ens ta dig dit? Jag får hoppas att du får Niklas Sundström och att du spekulerar med det, annars ser det väl ack så tunt ut eller hur??? hehe.....

epa: / Friman SR: Å alla ni andra TIK:are.... Förstår inte att ni orkar hålla på med era spekulationer. Förklara för mig hur i h..vete man skriver på för en förening som inte har några större chanser än möjligtvis överleva en kvartsfinal med nöd å näppe och dessutom flytta ner 40 mil ifrån släkt å vänner när man blivit småbarnsfarsa på nytt... Bara alla barnvakter han har här uppe är ju för faan nog anledning att dissa TIK....
Glöm Jonte och gå vidare!!!
Syns i vinter!! Ni är hemskt välkomna!! HEJA MODO!!

ernie eagle: Är så fashinerad över din förmåga att få det att låta som om vore den mentale mentorn för spelare (el. ev. blivande spelare) och ledare i TIK. Som om de ringde ständig och jämnt till dig för att diskutera livets små och stora ställningstaganden.

Friman SR: Han har säkert skrivit på för Timrå. Kruxet ligger nog hos Ankorna. Alltså, papperna är påskrivna och klara utifallatt Ankorna släpper honom, vilket jag tror PUNKT.

65selander: Schweiz kan aldrig vara trevligt... Det finns inget hav och därmed inget liv så därmed hamnar inte Jonte där......spekar jag....;-)

ernie eagle: Tid för familjen... Blir det inte mera tid för familjen om man bestämmer vilket spår man skall man skall fortsätta i?

Tidigt ställningstagande betyder väl mer lugn och ro för både en själv och familj.

Vem vet det kanske blir Schweiz som är både ekonomiskt fördelaktigt samt trevligare att bo i ;-)

ernie eagle: Ska Jonte deala med familjen till midsommar då kan ju inte "Fallet Jonte" bli lätt när hela familjen nu bor i Skellefteå redan... Har TIK "råd" att vänta på Jontes velande???? Jag tror vi tyvärr måste glömma Jonte och att vi måste ha en Plan B.... Har vi det?????

Men jag vill helst att Jonte ritar på NU.......

FORZA TIK..........alltid, alltid............

ernie eagle: Din rackarns partybroms, han kan väl skriva på nu och stilla massor av sinnen ju???............;-)

« · 722531 · »