1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600375 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Moverare: Du verkar vara precis likadan som Ambroo.

Eller har jag fel?

Moverare: Saken är den att jag har tömt mig i det här ämnet, men är det nån som inte riktigt förstår innebörden av det jag skriver så måste jag svara för mig för att underlätta för den som inte förstår och räta ut de eventuella frågetecknen.

Ville jag ha sista ordet så skulle jag inte dra mig tillbaka och invänta det officiella utan istället fortsätta att älta vidare...

Ambroo: Erkänn, du är en sån som måste ha sista ordet.
Men vet du, det är aldrig någon som får det i slutänden ändå.

Moverare: Njae, det är samma ord som upprepas eftersom folk inte förstår...

-Gurra-: Det är ett löfte helt enkelt. :-)

sheleftyou: Det är ofta såna där inlägg som straffar sig i längden. Att du mopsar upp dig och försöker framstå som att du vet allt om allt, tjänar du inte ett dugg på i denna GB.. Tro mig, om det du skriver här nu inte stämmer när säsongen börjar igen så kommer du att få tillbaka det tusenfalt.

Om du har hängt med i tidigare disskussioner så borde du veta vid det här laget att du faktiskt kommer att få tillbaka om du skriver sådär och det inte stämmer.

OBS!
Detta är inget påhopp eller någon uppmaning...
Bara en påminnelse och tankeställare.

Utan att vara en intressent, så måste jag säga att snacket om Jonte verkligen underhåller. En lovar att göra något roligt om han inte skriver på för Skellefteå och någon gör något annan galet om han inte skriver på för Timrå. Nästan så man väntar sig en sammanställning på vad som lovats så någon kan hålla koll på att det verkligen efterlevs om det blir det motsatta resultatet.

Visst är Jonte en bra spelare som dessutom har en spelstil som inte är allt för vanlig bland svenska spelare. Men jag tror inte TIK kommer falla med att Jonte skrev på för något annat lag. Däremot känns det som om Skellefteå skulle få det tyngre om det var tvärt om.

sheleftyou:
Det är nog ingen fara.
Nubben har järnkoll!
Den extrema tystnaden kring TIK:s silly season tolkar jag som att allt är klart. Antingen Jonte eller.... att Jonte + plan B finns klar. Mandy kan dyka upp oavsett Jontes vara eller inte vara.
Vis av skadan förra säsongen har Nubben både hängslen och livrem i år.

Ambroo: Dina sista ord i den här debatten är väldigt många.

kungsbacka: Ja, röksvamp! ;-)

sheleftyou: Dröm vidare, Jonte vill inte harva i botten....

Vem slänger ni in bredvid Hahl & Pärsinen i kedjan?
Ni skulle ju faktikst behöva en jonte typ där men eftersom han inte kommer till er så kanske den där mandy får plats?

Kerstin_k: Vad som än händer så har årets silly varit (och är) riktigt spännande, Jonte-spekulationerna har varit en stor anledning till att kika här för att se om nåt nytt sensationellt rykte blommat upp i ämnet. Å för det har vi Ambroo att tacka till stor del! :-)

kungsbacka: Om han inte väljer Timrå hittar vi någon annan, helt klart. Jag sätter min tillit till Nubben. Fast jag föredrar att hålla tummarna att Jonte väljer oss.

Ambroo: Det är bra stå på dig.Man ska driva det man tror på.Och i detta fall tror jag mer på dig än dom där svampätarna från norr.Och då menar jag inte bara för att du håller på timrå.Utan du gör ett mer seriöst intryck på mig.Läser man mellan raderna på vad dom skriver så verkar det inte mycket seriöst iallafall.Men jag är inte säker men jag hoppas av hela mitt hjärta att han väljer timrå.Om inte ok jag överlever the show must go on anyway.

eider:
jajajaja, vi fattar. Det är bara att luta sig tillbaka, invänta fussballsvm.
Tids nog får vi veta hur det blir .

rödovithockeydy: Vad menar du?

eider:
Låter mer som att du kommer och dribblar med nonsens..
Blev det för tråkigt på northpower eller?

" Jag öppnar inte för att han kanske spelar i ett annat lag, utan det var snarare ett påstående om vad som kunnat hända om... Jag behöver väl inte skriva allt i klartext?

Jag har varit så ödmjuk som jag har kunnat i frågan och besinningen har varit större än vad den skulle kunna vara. Jag har exempelvis inte röjt min källa och den källan har insyn, en insyn större än de flesta har.

Det skulle ha kunnat låta så här; "Nubbens-syrras-brorsas-kusins-faster har sett ett sms när hon tjuvläste Nubbens mobil... Därför vet jag att det är så, han är klar!!!"

Egentligen vet jag inte varför jag behöver förklara mer genom att skriva detta? Det är väl precis som du skriver ingen som har uttryckt en större övertygelse än just jag..."

Mycket nonsens. Jag tror att nån här har börjat att dribbla!

Dick Axelsson har skrivit på ett tryoutkontrakt med Dif, var inte han aktuell för Tik? Dif har tidigare värvat Sveriges bästa juniorback, Dennis Persson (88:a som Moe). De har helt klart uppgraderat spelartruppen och kan på sikt bli ett hot mot de 4 stora.

Hardy-Bacardi: Jag öppnar inte för att han kanske spelar i ett annat lag, utan det var snarare ett påstående om vad som kunnat hända om... Jag behöver väl inte skriva allt i klartext?

Jag har varit så ödmjuk som jag har kunnat i frågan och besinningen har varit större än vad den skulle kunna vara. Jag har exempelvis inte röjt min källa och den källan har insyn, en insyn större än de flesta har.

Det skulle ha kunnat låta så här; "Nubbens-syrras-brorsas-kusins-faster har sett ett sms när hon tjuvläste Nubbens mobil... Därför vet jag att det är så, han är klar!!!"

Egentligen vet jag inte varför jag behöver förklara mer genom att skriva detta? Det är väl precis som du skriver ingen som har uttryckt en större övertygelse än just jag...

Ambroo: Jösses vilken brasklapp, du går alltså från att vidhålla att han är helt klar, ett faktum du hävdat hur länge nu(?), till att öppna upp för att han faktiskt kan hamna i ett annat lag i slutändan..?
Klart som fan att en spelare inte är helt klar innan det finns en faktisk underskrift, men det har inte hindrat dig från att uttrycka dig tvärsäkrare än jag sett nån annan göra.

Spekulationer är just spekulationer och inte fakta, och har man inte fakta ska man inte ge sken av annat. I hockeysammanhang vet alla att muntliga överenskommelser inte behöver betyda ett skit. Ett visst mått av besinning och ödmjukhet hade klätt dig bättre. Särskilt när de flesta med nån insyn faktiskt vet att det rått stor osäkerhet in i det sista om var han tänkt spela i höst.

"Han har ju haft rätt förrut"

Det hade jag en gång oxå när jag tippade på oddset...
Jag sätter min pengar på sgsk i denna headsup match där ambroo är "utmanare"..

eider: Nu får det här bli mina slutord fram tills att de blir officiellt var Jonte lirar och senast igår var det TIK och det räcker för mig... Sen är det ju så att det är så många som hör och vet saker, men när det kommer från aktade namn så finner inte jag nån anledning till att tvivla. Det finns fler än jag som sitter inne med säkra källor men de verkar inte riktigt "våga" skriva nåt med rädsla för att bli hängda...men vad kan hända egentligen?

Jo, att han gör en kovändning och skriver på för SAIK, men livet tar inte slut för det, iaf inte för mig. Jag förmedlar bara de uppgifter jag har och skulle det visa sig att de är/blir felaktiga i slutändan så är det bara att acceptera och jag tar gärna konsekvenserna av det. Det är ändå en sak att sitta inne med uppgifter än att bara anta och hitta på saker bara för att man vill, hoppas och inte vill förstå att det finns en annan part inblandad.

Ambroo: Problemet med din information är antagligen att den inte blivit uppdaterad på länge. Ok, då lutar vi oss tillbaka!

Fet-Ecke: ja lustigt samanträffande jag tror dom e kompisar och har delat lite svamp ihop.

mikenomad: Det är ju folk här nu som inte gör annat än livar upp och med tanke på det så kan man lugnt och sansat kliva åt sidan och istället bevaka cirkusen:-P

Ambroo: Ok...och med de orden får vi nog göra som du vi andra också, dvs luta oss tillbaka och med spänning invänta det slutliga, officiella beskedet i frågan.

Men om inte annat så har det livat upp silly för oss...fan vad tråkigt andra lag måste ha! :-)

Jonte: Tja, de tongångar jag tycker mig snappat upp är väl typ att SAIK har varit nära så många ggr nu och mest haft otur (som när Mora gick upp istället) att de i princip redan ÄR ett fullfjädrat es-lag. Men det tar tid att växa i kostymen...

mikenomad: Som sagt, jag litar blint på min källa, men om man säger så här...

Han är ju inte den som sitter med kontraktet och väntar på att få det påskrivet, men han räcker ändå som en garanti för mig.

eider: Det där du länkade till är old news...försök med nåt annat nästa gång.

Ambroo: Kan man få lura av dig ett sista uttalande innan du lutar dig tillbaka? Tänkte bara fråga om du ifall du blir lovad att ingen kommer att hänga dig eller så nu när du framhärdat din sak så envist ser nån anledning att lämna någon liten, liten öppning till att det kanske, kanske, möjligtvis INTE blir som du sagt? Eller är du så 100% drypsäker?

eider: Synar mig? Att jag har kontakt med Henke titt som tätt stämmer, men det är ínte han som är källan...mer än så finns inte att syna, utan jag hänvisar till mitt inlägg som jag skrev här under...

På lördag börjar fotbolls-VM, mumma!

mikenomad:

"de själva verkar vara övertygade om att de redan är ett etablerat es-lag"..
Jasså? Vilka då? Tror många är oroliga..
Tror många SAIKare känner frustration över att vi inte presenterat namnkunnigare nyförvärv. Vi hade behövt en helt ny förstafemma och än så länge har inget nyförvärv kännts sådär "wow". Därför är det otroligt viktigt med Jonte. Får vi in honom har vi dessutom råd(finansieras av Solett/Bergteamet) att värva en till etablerad forward vilket helt klart behövs för att kunna hävda sig.

sgsk: Jag har aldrig sagt att han skrivit på, men däremot så finns det en muntlig överenskommelse.

Jag är inte ett dugg orolig för min källa, from nu så lutar jag mig tillbaka och ser hur ni andra dribblar istället, jag är nöjd som det är och kommer att vara än mer nöjd när det är officiellt...

gugge: Forza Sundsvall??? Giffarna då eller...?

Oj oj oj..vad jag LÄNGTAR till es-säsongen i år! Kommer vara en säsong full med känsloladdade norrlandsmatcher, underbart! Temperaturen är ju redan hög för bövelen...:-D

Spännande med SAIK:s återkomst naturligtvis och de är en starkt bidragande orsak till att intresset (om det var möjligt) är högre än någonsin på de här breddgraderna. Däremot tror jag att det kan bli en lite obehglig överaskning med es för dem.

Till skillnad mot Mora (eller oss när vi gick upp) slår de inte ur något som helst underläge. Experter, motståndare, egna fans...ja t.o.m de själva tror jag verkar övertygade om att de redan är ett etablerat es-lag. Vindarna kan blåsa snålt i höst och vinter norröver....

Redhat: ingeting är klart förrän kontraktet är påskrivet forrza sundsvall

eider: Nä det är klart, vi tog oss ju bara till semi-final säsongen före han kom till oss och spelade.....

Lustigt att citatet "Men AIK är klubben i mitt hjärta. Om jag flyttar hem finns det inget annat alternativ än Skellefteå." endast hittas i Piteåtidningen och att Jonte inte sagt det till alla andra tidningar (läs Expressen, Aftonbladet).

Tror nog mer att Piteå-reporten:
1) fablat ihop ett schysst citat
2) tagit ett gammalt citat

Sen är ju artikeln 2 månader gammal, rätt mycket har hänt sedan dess. Som utomstående tror jag nog det blir TIK ändå.

Redhat: Hade han tyckt Aik var för kasst hade han knappast spelat för Timrå. Hade hellre förstått om han med den ursäkten gått till Frölunda.

eider: Det jag har hört är att Jonte inte vill hem till Skellefteå ännu på ett par år, han ska dessutom tyckt att Skellefteå är för kass att spela i för tillfället.

Fet-Ecke:
Det stod ingenting om kommande klubbadress, bara saker som "- Jag har kontrakt med Anaheim i ett år till och kommer inte att prata om min framtid förrän vi spelat klart i Stanley Cup".

Fet-Ecke: Därför att det är skönt att komma hit och kaxa just idag. Har fan gått runt ett bra tag och trott på erat Timrå ryckte. Ni(Ambroo) har verkat så tvärsäker och man har bara undrat varför vår hjälte skulle spela hos er.
Men det ser ut att röra på sig där uppe nu.

sgsk: Och vad exakt stod det i dessa artiklar? Att det lutade mer åt ena eller andra hållet? Hur kommer det sig att både du och "eider" har blivit medlemmar just idag?

eider:
Hedström hade även ett par korta uttalanden i AB och EXP. då det stod klart att han lämnade AMD mitt under slutspelet

Captain Crash: Jo lite störande med denna penismätning. Men Jonte kommer ej spela i Timrå. Och Ambroo kommer att få äta upp sin hatt.

Kerstin_k:
Givetvis fattar jag att allt man hör inte är sant.
Och visst är det komiskt att två parter kan vara lika tvärsäkra på de har rätt.
Mina uppgifter kommer från 5-6 olika källor, alla med god insyn i AIK eller de företag som ska stå för Jontes lön (Solett och Bergteamet) eller från personer som känner JH privat.

"- Hej och välkommen till Käll-SM...."

Ambroo: Jag vet att du är ute och cyklar Ambroo.
Om du vill läsa Jontes sista officiella uttalande så läs den bifogade länken.
Där kan du hitta citatet: "Men AIK är klubben i mitt hjärta. Om jag flyttar hem finns det inget annat alternativ än Skellefteå, säger Jonathan, som tillbringar somrarna i sin stuga i Bjässviken utanför Skellefteå."

Dessutom har jag oxå väl förankrade källor som bekräftar det sqsk säger. Alltså att Jonte själv säger att han vill spela för Skellefteå om han kan lösa sig från Anaheim.

Har du bättre källa än så Ambroo?? Vill minnas att du på svenskafans nämde att du veckovis hade kontakt med Z:a och han hade berättat om jonte. Jag synar dig.

« · 723844 · »