Ambroo: Så, då är det som jag antyder, att Hedström väljer TIK just för att vi ger honom fler möjligheter att dra än vad SAIK kan ge?
När det gäller ersättningen spelar det mindre roll. 250 000 låter mycket men kan mycket väl överensstämma. Det är sjukt höga ersättningar inom elitidrotten. Trots höga ersättningar måste Hedström vara topp 3 i elitserien om han verkligen kan kvittera ut 250 000/månad?
När det gäller pressen tycker jag diskussionerna på HS, bland annat, siar om att supportrar/föreningen ställer krav, så pass stora att det ska ge kalla kårar hos Jonte. Även om Jonte inte riktigt når samma stjärnstatus i TIK så är det nära på. Klart föreningen O C H supportrar har jävulska krav på en maestro som "kan" kvittera ut 250 lakan i månaden.
Oavsett lön måste det finnas andra skäl att Jonte väljer Timrå IK före Skellefteå. Allra minst nu när vi vet att TIK inte betalar bråkdelen av den ersättning SAIK är beredd att betala.
Ambroo: Så det naturliga valet för en oförstående (Skellefteå) föll på att det snackades 5 år i stället för, som i Timrås fall 3 år, ska jag tolka det så? Förutom lönen då som för all del inte är oväsentlig.
Jag inbillar mig att Skellefteå hägrar minst lika mycket som TIK, även om föreningen skötte sina kort (så här i efterhand) klockrent då man släppte Jonte till ankorna. Kanske får man tillbaka det nu, vad vet jag.
Dream Team: Hedström är värd slantarna, inte tu tal om annat. Det som förvånar mig lite är kontraktslängden. Här verkar föreningen vara ense om att Hedström kommer att tillföra föreningen under många år framåt. Samtidigt lät det, åtminstone i början av silly att SAIK inte var aktuell för Jontes del, just p.g.a. man ville skriva ett alltför långt kontrakt. Okej, med rädsla för spel i de lägre divisionerna (med tanke på att SAIK är nykomlingar), men det som förvånar lite är i så fall Hedströms övertygelse att TIK kommer att leva vidare i elitserien. Kanske finns det en klausul, en dyr sådan för Timrås del.
Men men, friskt vågat är hälften vunnet.
Skarin: Om det rykte som nu florerar blir sanning måste detta vara den dyraste lösningen i Timrå IKs historia? Det är väl Zäta som kan matcha den då han är sugen på att komma tillbaka (om han nu är så äregirig då han skriver kontrakt med Timrå).
Tydligen står Hedström mycket högt i kurs hos föreningen.
En annan sak som är ganska rolig i denna diskussion är att de som sitter inne med en "säker" källa inte ifrågasätter den. Ingen av er tvivlar en sekund på att källan faktiskt kan ha fel, båda är tvivelsutan säker på att Jonte spelar i respektive lag till vintern. Har ni ens ägnat en tanke åt att värdera den information som kommit er tillhanda?
Själv säger jag varken bu eller bä men hoppas givetvis att Ambroos källor visar sig ha rätt. :)