1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600362 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
sheleftyou: Men tjenare, var du ny kissad ? Wikegårds tips kom ett halv år innan den här ssäsongen börjar, då timrå inte hade värvat en spelare. Vi missade slutspel ett år och ni missade elitserien 20 år. Du kan du gubben.

Alla: Så tar vi och höjer nivån på snacket en smula tack.

Stenkarn: poesi är något du fått om bakfoten.
besök www.poeter.se så får du allt se, du kommer bli överraskad tro mig.

sheleftyou: Vem fan är du att komma här och tycka om vad man får skriva och inte? Den här samlingspunkten är till för att folk ska ha kul. Oseriöst? Om du är ute efter allvarliga inlägg så rekommenderar jag att du söker dig till närmaste poesiforum.

Fet-Ecke: Det där med mjukisbyxor var bara en passning till eran Guru Ambroo (snygg bild i användarprofilen).
Ber om ursäkt att det blivit lite pajkastning härinne.
Jag reggade mig här tidigare i veckan för att komma underfund med varför ni så idiotsäkert tror att Jonte spelar i TIK kommande säsong.
Jag skrev ett par inlägg om att jag har uppgifter som säger "Jonte till AIK", men efter ett tag blev jag påhoppad med kommentarer som "patetisk", "bli trädkramare", "har du fått kortslutning?"etc.

Men kaxa upp er så mycket ni kan, då blir det bara roligare att skratta åt er sen när ni märker att ni hade fel.
Fick för övrigt denna info från en AIK-spelare i går:
"AIK och Jonte överens, bara att invänta att det löser sig med Anaheim."

Mappe: Exakt så där låter det väl fast kastat på er när ni diskuterar med Brynäsfans eller alla lag söder om dem?
*skrattar* Eller ni kanske är minst lika fina som dem från hufvudstaaden?

sgsk: Ta din skoter (ni har väl fortfarande en halvmeter snö däruppe), kör ut till en stor jävla myr, skjut några renar med ditt hagelgevär, drick ditt äckliga hembrända och somna in med din lantmannakeps som kudde. I morgon är en annan dag och då kanske du är på lite bättre humör...

När jag läser somliga skriver att Jonte inte vill spela i något "bottenlag", Hade det varit av den anledningen han valde klubb så hade det absolut inte blivit "strykgänget" TIK. Ni missade slutspel senast & Wikegård tippade er bara en futtig placering före oss dvs näst sist..
Visst ni har värvat 2 klasslirare till en tilltänkt 1:a femma, men tänk själva på att inte ta alltför mycket vatten över huvudet.
Själv tänker jag inte be om ursäkt för att vi efter år av satsningar gått upp till sist. Vi skall stanna och spela kvar i elitserien som alla andra lag har som målsättning.
Jag säger gärna vad jag tycker så go ahead, kasta sten bara.
Sedan vill jag kommentera er omröstning ni har, liken ju ingenting. Den sätter verkligen den seriösa nivån på denna sajt.
Man kan ju få uppfattningen att skrävlande internetkrigare skall p*nismätas vem som har starkast pappa?
Sen ni som aldrig hört begreppet "sheleftyou" men gör er lustiga :)
Ni tror jag tar åt mig av lyteskomik ala medelpad som likt i en sandlåda vill dominera hinken & spaden?
Men överväger att byta till "Heleftyou" när Jonte skrivit på för AIK.
Skulle sitta som smäcken...

sgsk: Men snälla....du är ju för faan patetisk!!! Mjukisbyxor är det ju bara du som använder!

Fet-Ecke: Jag tvivlar inte en sekund på att Nubben hållit tät kontakt med JH det gångna året, men det är han inte ensam om.
Nu ska jag inte vara här och tjafsa med er nå mer, ni måste ju få återgå till era sysslor på dagcentret...
Men jag kikar in och skrattar mig harmynt nästa fredag då ni sitter här med mjukisbyxorna uppdragna under armhålorna och undrar varför inte nubben kallar till presskonferens.

Jason: Se föregående inlägg angående nubben och USA-resan.
Motprestation kan vara att TIK betalar återstående lön men att
rättigheterna till Jonte är kvar hos Anaheim.

sgsk: Du tror inte "Nubben" hade något ärende när han var i USA i samma veva som Jontes familj började längta hem?? Enligt tidningarna som finns
här omkring så har Jonte och Nubben haft telefonkontakt ganska ofta säsongen som var. Detta skrevs också i samma veva som allt omkring detta skedde. Oddsen börjar tala emot dig så ta och ge dig nu!

Yellowcard: Det är möjligt at det blir på det viset, men chansen att Anaheim vill ha någon motprestation (ekonomisk) finns också och då är frågan hur mycket Hedström tycker det är värt, för i Californien är det här business och inget annat

Janken: Nej, jag har ingen familj... förutom föräldrar och bror... det jag glömde skriva i mitt inlägg var att det var ett möjligt sätt som Anaheim kunde resonera vad gällde Jonte. Man har ju varit tillmötesgående från Anaheims sida och släppt hem honom tidigare till Sverige och förväntar sig förmodligen att han därmed kommer att ansluta till Anaheims trainingcamp till hösten.

Klart att Anaheim släpper Hedström, de lär ju knappast satsa på en oberäknelig (enligt dem säkerligen) kille som "sviker" laget mitt i ett viktigt skede i slutspelet osv - inget som säger det inte skulle kunna hända igen. Så Jonte och NHL är historia helt klart, har jag fel på det så kan jag joina kovlandspromenaden med Ambroo mfl! Jonte har blickarna hemmåt på allvar helt klart, däremot vart han nu hamnar är en annan historia.

Janken: Det är möjligt att Anaheim släpper Hedström i slutändan men det är nog ytterst tveksamt att Amerikanare anser familjeförhållanden som en orsak till att ingångna avtal per automatik skulle kunna brytas

sheleftyou: Jag har ju sagt till dig att sluta äta röksvamp.Vadå hatlag? Det är hockey vi pratar om inte fotboll.

Mappe:
Gnäller jag????
Jag har inte ett skit att göra med Skellefteås SF-sida.
Skriver inte där, läser inte där, helt enkelt för att den är kass.

Och att han är bortplockad från AMD's "In the system" är inte detsamma som att kontraktet är brutet.
Så fort det är gjort så lär AMD komma med en pressrelease.

sgsk: "Det enda jag säger är att jag har god info på att det blir AIK för Jontes del, eller måste man ha Timråoptimistiska åsikter för att tillföra något?"

Detta forum skiljer sig på intet sätt från andra. Ta du och följ debatten på erat eget forum på SF och se vad som händer om man inte har "saikoptimistiska åsikter" Där är det verkligt lågt till tak och om man besitter ett uns av realism (ex. Ambroo, Lassas mfl. ) Så blir man idiotförklarad, totalsågad och ombedd att skriva någon annanstans.

Se om ditt eget hus först innan du kommer hit och gnäller!!!

Paddan:
Du har ingen familj, eller???

sgsk: Varför finns inte Jonte med på i AMD:s laguppställning tror du?
Se bifogad länk!

ernie eagle, ambroo m.fl:
HAHA, nu har ni t.o.m spikat ett datum.
När och om Jonte kommer att presenteras för en ny klubb beror helt och hållet på hur det går i förhandlingarna med Anaheim, innan det hindret är passerat så kommer garanterat ingenting att hända.
Och eftersom det ännu inte är klart med AMD så vore det ju jävligt märkligt att spika ett datum...

Och vad är det jag säger som gör mig så patetisk?
Och om inte jag tillför debatten något, vem gör det då i så fall?
Det enda jag säger är att jag har god info på att det blir AIK för Jontes del, eller måste man ha Timråoptimistiska åsikter för att tillföra något?

Ambroo: Det intressanta är väl ifall Anaheim överhuvudtaget har några tankar på att bryta Jontes kontrakt. Man var ju snälla och lät honom vara hemma när tjejen födde barn, när hon nu har klämt ut ungen är det väl inget som hindrar honom från att inställa sig igen för tjänstgöring i Anaheim efter sommaren. Vad jag minns så sade väl Anaheims tränare något om att man förväntade sig att Jonte ansluter till hösten igen.

Skarin: V-botten vettu... Alla minns vi ju vår långa kärlek till Löven som var besvarade in i det sista, men risken finns ju att kärleken bara övelever en vinter denna gång;-)

ståpäls: Jag hakar på! Men hur skall jag kunna bräcka Bosse Blyfot och hans MoDotröja?

hhhmm...förbannat oxå! Får fundera ut någonting fyndigt. Men jag är helt klart på *asg*

Fast egentligen är det ju oväsentligt eftersom Ambroo har koll på läget och JONTE ÄR KLAR!!!

Sgsk (eller vad fan du nu heter?) En sån som du tillför inte debatten ett skit. Vilken patetisk hållning du har. Krama ett träd eller nåt vetja!

Spänningsvolten är hög i Skellefteå har jag hört. Kortslutning?! Jag är rädd för det.

Sök upp mig i Arenan så bifogar jag ett vitt kuvert med pengar för en platta öl vid en eventuell Timråförlust så kan du supa bort minnet för en stund och elimineringen vi svarat för.

Ciao Ciao Bello Italia!

Talangscouten: Har inte hört om något datum.

Skarin:

Har du hört samma datum som jag?

Talangscouten: Jag tror mer på ett fyraårskontrakt.

sheleftyou: Vi har ingenting emot att bli ert hatlag nr 1. Det är bara skönt.

sheleftyou: Men snälla nån... ta inte allt så allvarligt. Jag tvivlar inte en sekund på att matcherna mellan TIK och SAIK kommer vara laddade. Jag har samma respekt för er som jag hade för Mora i början. För övrigt kommer jag säkerligen att respektera många framtida nykomlingar i ES.
Underskattelse är aldrig en bra början.

Vad du tycker eller inte tycker om oss bryr inte jag mig mycket om. Vi TIKARE vet att vi har många fiender där ute. Åh de lär inte bli färre i framtiden.

Så Timrå har tagit Björklövens plats ?? Då tycker du alltså om Björklöven nu eller ?? *S*

wap.hockeysnack.com
Om nu så skulle vara fallet att det blir en promenad för folket, så hoppas vi på en väldokumenterad sådan så vi modo fans får se en sådan sak. Sen får man väl hoppas på att aikarna ingår nån liknande pakt. Jag menar det är väl inte mer än rätt? Man får helt enkelt följa det hela med fortsatt intresse.

Talangscouten: tunga ord! nu känns det bättre igen. varför ett sånt påstående utan belägg för det liksom

TIKbiff:
Håller med, ser inte heller Skellefteå som nåt hatlag. Blev helnöjd när SAIK gick upp så vi fick ett till norrlandslag i serien istället för SSK från fjollträsk. Synd att det finns SAIKare som tycker tvärtom bara, men samma visa hos Luleåsupportar också som skriker "Hata Timrå" på sina matcher... lite omoget är min åsikt.

Följande har anmält sig för en promenad från Kovland till premiären (Bo Bly dessutom iförd Modotröja) om Jonte väljer en annan elitserieklubb:

1. Bo Bly
2. Ambroo
3. ...
4. ...

Talangscouten?
epa?
fler?

Kerstin_k: Han HAR rätt!!!

Talangscouten: jäså? skojar du eller?

Talangscouten: Haha. Hur vet du det? Hyffsat precisa förutsägelser, antar att du har rediga källor på detta? Haha. Så roligt detta, slutar aldrig att förvåna :)

Hedström kommer att presenteras den 16 juni.

Hedström har skrivit på ett 3-årskontrakt.

TIK mot SM-guld!

sheleftyou:
Trist att se att vi blivit ett hatlag för dig, tror inte det finns många TIK fans som känner samma sak för er, snarare tvärtom att det är roligt att ni tagit er upp till Elitserien igen.
Det lär som sagt dröja innan vi blir varse om var Hedström spelar nästa säsong.

Lycka till..eller nått ;-)

sheleftyou: Gör det! Beställ en tröja där det står "(S)heleftyou"!

-Gurra-: mopsas egentligen ingenting. Denna debatt kommer hur sagan än slutar att leda till att möten oss imellan i vinter kommer vara laddade.
jag kommer se samtliga våra möten på plats..
Ni har redan tagit Björklövens plats som "hatlag" i mina ögon i vart fall..
funderar på att redan nu beställa ny matchtröja med hedström på..

Stenkarn: Om du tolkar det på det viset så :-).

Kerstin_k:
Ganska intetsägande angående Jonte, javisst.
Jag gjorde intervjun främst för att kolla upp backen som han hade på G.

Expressens källor ger jag inte ett piss för, de kan ju skriva precis vad som helst för att skapa rubriker.

Fet-Ecke: Kan inte svara på den frågan eftersom ett svar skulle betyda att jag försöker få sista ordet.
Så jag stär över.

sgsk: Ganska intetsägande intervju. Skulle kunna tänka mig att svaren kring Jonte hade låtit likadant om det var Nubben som stod för svaren.

Jag tänkte på en annan sak i Jonte-följetången. Expressen har publicerat två artiklar angående Jonte. I båda artiklarna sade man sig ha kontakt med en väl initierad källa i SAIK. Båda gångerna påstods det att han var klar för Timrå. Om det nu är så att han är klar för SAIK, hur kommer det sig då att den källan inte läcker de uppgifterna..?

Ja, jo jag vet. Man skall ta det mesta Expressen och Aftonbladet skriver med en nypa salt. Men värt att beakta är det i alla fall. Och nej, jag kan INTE länka till artiklarna.

Till er som har insyn i Timrå IK's arbete med nyförvär: Peo svarade att han hade en plan B, undra om Nubben har det. Lite väl tyst om eventuella nyförvär (bortsett från Jonte då). För visst vill vi väl ha ytterligare en producerande spelare till? Var inte det en ambition att skaffa två producerande femmor, eller anser man sig kunna fylla upp det med det som finns tillgängligt i dag plus eventuellt Jonte? Är det nån som har hört nått om ytterligare förvärv? Något nytt om Manderville?

Känns som om hela vår Silly season kretsar kring Jonte. Det är förvisso spännande men jag skulle känna mig mer tillfreds om det fanns fler rykten. Känner också att det vore schysst med en producerande spelare till, men det kanske är för mycket att hoppas på?

sgsk: Kom in i matchen, grabben! Du kan inte länka till något alla inte kan läsa.

Fet-Ecke: Väldigt jobbigt att regga en användare...
Men hygglig som jag är så klistrar jag in den:

Tjenare Peo, har du över ett par minuter för northpower.nu?
Jag sitter i samtal med en spelare just nu, kan du ringa upp om 10 minuter?

Javisst.

9 minuter och 59 sekunder senare:

Spelaren du pratade med nyss, är det den kanadensiska back du har vittring på?
Nej, den backen tackade nej häromdagen.
Den jag pratade med var Ale Sundqvist.

Blir det så att ni lånar ut honom till Sundsvall?
Inte riktigt, vi skickar med lite pengar i utbyte mot att kunna låna honom vid behov.

Fick kanadickbacken ett bättre erbjudande nån annanstans?
Antagligen, vi var muntligt överens men han ska fortsätta i den tyska ligan.

Vad hette han?
Jeff Tory, Dusseldorf.

Har du nåt annat namn på gång?
Inget som är hett just nu.

Och hur ser det ut på forwardssidan, värvar du en till oavsett vad som händer med Jonte?
Vi ska in med en forward till och förhoppningsvis blir det Jonte, men om inte så har jag en plan B.

Hur länge tror du det dröjer innan han kan lämna ett besked?
Ingen aning faktiskt, men han är värd att vänta på.

OK Peo, tack för att du tog dig tid.
Tack själv.

Fet-Ecke: Frågan är om man får logga in på något sätt utan att bli medlem i Skellefteå. Annars är det ganska roligt att länka till något som ingen annan kan se. Jag menar då kan man överbevisa vem som hellst utan att eq bevisa någonting.

sgsk: Jag avser länken!

sgsk: Kul kille! Vill du värva medlemmar??

Intervju med Peo Larsson, han verkar då inte veta att Jonte är klar för Timrå...

« · 724135 · »