1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600339 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
mikenomad: En rättelse angående Timo Pärssinen. Tidigt i morse pep min mobil och jag fick ett sms från Nubben där han låter meddela att Pärssinen åter är i Sverige igen 24 Juli och INTE 27 augusti som Dagbladet felaktigt angav!

Frella: Tja...på intresseskalan ang. Jonte är väl sån här info typ 2,5 på en 10-gradig skala. Vimlar ju av såna rykten från båda sidor juh. Hoppas innerligt att Ambroos (och några fler med honom) källor är av lite annan kaliber, annars känns det lite tunt.
Men av vad jag kunnat läsa mellan raderna hos Ambroo så är jag inte orolig....

Per HApps: Hoppas hoppas.Om och när han ritar en kråka så kan nubben ta o ringa till kanada.Då kanske vi får en revansch sugen cheriff i 2:linen.Då blir det faanimig till att sätta upp parabolen på uteplatsen till min nya lägenhet.

Yellowcard: Frella flyttade howdys inlägg till silly-tråden.

Frella: "howdy skrev:" vem är det? alltså inte din källa?
men låter bra det!

Frella: Det var ta mej fan det finaste jag hört sen jag konfirmerade mej :-D

howdy skrev:

Ännu mer som talar om att Jonte är klar:
Information från en mäklare är att Jonte köpt hus i stan och
att Timrå IK har hyrt en bil till honom nu för tre månader....information från säker källa på AVIS.

Det ser onekligen bra ut detta !!!!!

Hörrni hörrni gott folk!

Jag tänkte bara få promota min exklusiva CD-skiva som släpps inom kort.

Den heter kort & gott - "Några exklusiva låtar om en bil - Magnus Sjöstedt". 1-21 "En gammal Amazon".

Till på köpet får ni en exklusiv zoombild på mig från Gavlerinken, en aning rund efter mitt intag men sexig som få. Studera även min prilla under läppen, det är Jonte Hedström-varning på den.

Såå djävulskt jävla manligt!

Funderar även på begäran att lägga till en låt i min repertoar, "En sommarkväll i Juni".

Men vi får se. Just nu är jag en väldigt upptagen man. Ligger i hårdträning inför vad som komma skall. Uppträder live inför Näringslivskontoret på tisdageftermiddag därefter blir det Daltonstältet på Gatufesten.

Och vad som händer därefter törs jag inte ens tänka. Då brakar väl helvetet lös. Jag får nog fixa en agent för bokningarna lär väl svämma över ;)

Köööööööööööööör!

Vi ses i sommarvärmen eller sommarvimlet eller sommarnatten om ni så vill.

Krama varandra i trafiken!

Ambroo: Lite småtrist att hålla på Håve måste det vara för tillfället. De flesta tongivande spelare från den här säsongen verkar vara på väg någon annanstans. Kommer älskade TIK att ta deras plats bland "the big four" den här säsongen? Hoppas kan man ju alltid...Hoppas, hoppas. hoppas...

Finnarna i TIK har tidigare skött sig mycket bra vad det gäller träning på egen hand, det är orättvis att använda Peltomaa som ett exempel då övriga varit prickfria... Själv sitter jag inne med en fundering som rör ämnet, dock handlar det inte om hur vida ett proffs klarar av att träna på egen hand eller icke. Jag tänker mer på hur laget är tänkt att fomeras innan Pärssinen kommer.

Det snackades tidigare om att ta hit en kille på prov och det skulle ju passa ypperligt i det här läget iom att TIK spelar ett antal träningsmatcher innan Timo landar den 27:e aug.

Så nu är frågan hur man har tänkt att agera med tanke på att man kommer att vara kort på forwards... Kommer man att plocka upp en junis som får vara med och leka tills det börjar brännas (vilket är knäckande för en kis...) eller kommer det nån utifrån som får en ärlig chans att spela in sig i laget (Dick Axelsson var på tapeten, men han hamnade i DIF och är borta ur leken)??

mikenomad: Där slog du huvudet på spiken.Detta var nog ett av dom bästa inlägg jag läst på länge.En stor eloge till dig.Men nu tar vi och laddar för fotboll va håller ni inte med så säg.

kungsbacka: Tänk om folk kunde sköta sitt och lita på att det finns kompetenta människor som har som jobb att sköta det här. Precis som ernie har jag TIK:s bästa för ögonen, jag inser dock min ringa betydelse i sammanhanget och att jag därför inte sitter inne med all nödvändig info om allt som sker med och omkring Timrå IK för att kunna reagera som ernie e.

FORZA TIMRÅ IK!

ernie eagle: Nu får ni ta och kamma er.Jag förstår inte denna uppståndelse över varför pärsinnen vill sommarträna hemma låt han göra det.Han är väl vuxen och proffs.Titta på våra nhl killar dom sköter sin träning under sem.Det är väl ingen skillnad.

nils: Vi har inte sett effekterna av det hela ännu. Jag har min bestämda åsikt i frågan. Men tänker inte halshugga honom än. Karln måste få en ärlig chans att bevisa motsatsen. Men jag påpekar bara att varningsklockor ringer för att scenario kan rullas upp som ingen supporter till något lag överhuvudtaget vill se.

Jag värnar om Timrås bästa och har bara det för ögonen. Jag lägger ned tid och engagemang och har då den fulla rätten att ställa på de spelare som representerar laget i mitt hjärta.

Skulle däremot mina farhågor besannas finns ingen annan utväg än att köpa ut honom från kontraktet.

Men som sagt var, ingenting har hänt och tills dess tänker jag inte driva frågan i någon större utsträckning.

Jag hyllar utan förbehåll synnerligen väl utförda prestationer och lyfter fram indivduell skicklighet men är heller inte främmande att starkt ifrågasätta saker och ting.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

ernie eagle: Varför då värva han?

nils: Som sagt, jag utgår från att Pärssinen sköter detta professionellt och kommer med revanschlust tills nästa säsong. Men tycker det känns knepigt att vi kommer ha en ispremiär i början på augusti och när nyförvärven presenteras på lineupen i E.ON Arena så finns förmodligen inte Timo med på isen. Känns ju mindre inspirerande att gå på ett sådant jippo om man inte får se alla nytillskott i truppen samlade.

Och vill Pärssinen nå succé i Timrå och gudastatus i folks ögon är det lika bra att han intar en annan hållning redan nu. Att köra nåt eget slags race i Timrå IK fungerar inte.

Det är fansen som är ryggraden och ställer han inte upp på dessa enkla och självklara premisser är han snabbt ett minne blott.

Det finns inget utrymme för divor som tror de kan göra vad fan de vill i tid och otid. Utan köper man inte "Timråandan" kan man fara åt h-e.

Vad han sedan blev utsatt för i Schweiz är beklagligt och väldigt tragiskt men knappast Timrås problem. Här ställer vi upp varandra och det får det den gode Pärssinen göra oxå.

Punkt slut.

ernie eagle: Ehh!? Knappast Timos fel om Timrås ledning är så dålig vid förhandlings bordet och tillåter träning på egen hand.

ernie eagle: Jag delar din uppfattning, men man kan ju inte gå omkring och oroa sig över allt heller. Han fixar säkert träningen bra på egen hand.

Kerstin_k: Det är mycket möjligt att Pärssinen är utomordentligt professionell och bedriver sin träning seriöst hemmavid. Men det är principen jag irriterar mig på.

Jag vill snabbt det bara är möjligt få de nya killarna att lära sig "Timråandan" och bekanta sig med staden, fansen, spelarna m.m.

Jag tycker inte om godtycklighet åt höger och vänster. Det är en för alla, alla för en.

Ju snabbare finnarna kommer in i rutinerna desto bättre. 5 veckors semester på sin höjd. Sen får det räcka. Avskyr La Paloma.

Vi har skräckexempel oxå på spelare som inte skött sig. Mikael Simons, Timo Peltomaa etc.

Så jag hoppas jag har fel.

ernie eagle: Kan hålla med. Vidare kan man ju ifrågasätta huruvida försäsongsträningen verkligen blir lika bra när man kör den själv. Manderville klarade i och för sig av det utomordentligt. Bara att hoppas att Pärssinen också kommer att klara av det.

"Målsättningen kommande säsong är given. Besvikelsen från i fjol ska han använda som tändvätska och föra TIK till slutspel – och återta sin landslagsplats. "

En får hoppas att han verkligen kommer till oss fylld med revanschlust och öser in mål.

matte1: Är det inget tryckfel i dagens Dagbladet eller stämmer verkligen uppgifterna om att Timo Pärssinen återvänder först 27 augusti till Timrå.

Var det någonting som skrev i kontraktet? Tycker det rimmar jävligt illa att inte samtliga spelare deltar i sommarträningen och går på is gemensamt med det övriga laget.

Okej om det rör sig om icke-europeiska spelare p.g.a. rådande skatteregler etc.

Men varför skall Pärssinen tillbringa 2 månader!!??!! hemma i Finland. Har han ouppklarade affärer i sitt hemland eller vad fan är det frågan om?

Ingen normal människa har 2 månaders semester!

Med ett sånt daltande för Pärssinen tycker jag man har rätt att kräva 20-25 i mål i vinter från hans klubba. Om inte är det en stor skandal.

73Sjöbba: Jag saknar foppaskor i erbjudandet!

NorrlandsGuld: är du skvatt galen? jonte till luleå? ha, den var bra!

sheleftyou: Jonte, Jonte..who the fuck is Jonte? Han landar där han landar, hos oss säger många, hos er säger några! (han kanske aldrig flög!?) Men jag älskar ditt fantastiska nick, "sheleftyou", århundraden av bokstavstrogen avundsjuka i din riktning!

mikenomad: Tänkte väl mest på hur allvarlig den karln är och allra mest på hur allvarligt man ska ta det han skriver;-)

Icing-Ove: Nyanserad och nyanserad. Modo kör på med samma gammla erbjudanden som vanligt.

Icing-Ove:
Tack och lov har jag ingen släkt runt Ö-vik.

Icing-Ove: Nyanserad bild av Modo 06-07...hmmm..låt se; Ett (som alltid) kompetent es-lag. Får ni behålla Krizan och han håller den nivå han hade under grundserien är målvaktssidan stabil. Ser bra ut överlag för er tycker jag! Ingen värvning hittills dock som sticker ut och gör att respekten ökar till den grad att jag tror att ni har med topp 4 att göra. Slutspel blir nog inga problem för er däremot!

Vad det gäller nån storebror norrifrån så får du nog förklara dig lite närmare. Förstår inte alls vad du pratar om....

Kan man få en nyanserad bild av Modo version 06-07 från er länsbröder då?
Erkänn att ni i alla fall bryr er lite grann om Storebror i norr...

Ambroo: Det är han väl inte ensam om....finns gott om förtappade själar i den här stan.

mikenomad: Nja, både och. Wikegård har alltid gillat den typ av hockey som Timrå spelar. Sedan har han väl inte hunnit med så många expert-tippningar än ;) Känner mig ganska säker att han kommer tippa oss på slutspelsplats inför kommande säsong.

NorrlandsGuld: Du kommer alltså från S-vall och håller på det laget?

Skarin: Icke att förglömma när det gäller Wikegård; Hans väldokumenterade hatkärlek till just TIK. Är väl emot hans religion att tippa TIK högt i tabellen...

Skarin:
Skulle tro att han åker på "semester" och spanar in Gatufesten.
Sedan åkar han inte upp förrän TIK spelar borta mot SAIK.

Skål på er go vänner :)

Vi säger att det blir Timrå för Jonte, klart det blir.......typ ;) Han är som alla vet i Skellefte nu. Tänk vilket jävulusiskt liv det skulle bli där uppe om det blir officiellt klart med Timrå nu. Då får han det kanske inte så lätt uppidär. Vem vet hur skellefte-bor beter sig.

Då är det väl lite mer smidigt att när han och familjen flyttat ner hit gå ut med ny klubbadress.

Bara en parantes så här på fredagskvist´n.

sheleftyou: Du har bra koll du. Det där som Wikegård tippade får väl även du se som ironi. Många lag hade inte ens två fulla femmor vid det tillfället. Han tippade en tabell så som lagen såg ut just då, vilket han även påpekade. Vi får se hur han tippar inför kommande säsong.

Fet-Ecke:
Den laguppställningen du presterar för Anaheim är den för slutspelet där hedstöm fick lämna för frun skulle föda

för det är bara 7 spelare från den listan du har som står under kontrakt för närvarande med ankorna

ernie eagle: Du är ute på djupt vatten nu.Men jag hoppas du har rätt.

Alltså vilken dagis nivå det är här för tillfället ! Helt ärligt ni som säger att Jonte är klar för tik/skellefeteå hur mycket vet ni egentligen !? Jag tror inte ni vet något alls , utan ni är bara förskräckligt nervösa för att han skall välja det andra laget ! Vad är det som säger att han skriver på för något av lagen !? Jag tror det blir Luleå som drar det sista strået ..

sgsk: Konstigt att Kalle Koskinen sa precis samma sak till mig på Torget i Timrå på nationaldagen. Jonte kommer till Timrå. Han är klaaar.

Undra vem av Koskinen eller den sk skelleftespelaren som har rätt eller fel?

Jag sätter mina pengar på Koskinen iaf. Litar betydligt mer på honom än på dina källor.

Var det Ramstedt du snackade med eller vad?

Jag har inte yrat om något datum i vartfall. Jonte blir klar efter midsommar nångång - that´s it!

För nästa fredag finns det inget pressmeddelande på hemsidan i vartfall.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

sgsk: Jaså du har sett/läst den? Trodde ett tag att du var oförmögen att snappa upp saker. Man vill ju inte sticka ut och därför klär man sig, ser ut och anpassar sig till den som omgivningen och framförallt långväga gäster från norr känner sig hemma med...

Du har tillsammans med dina "locos" bevisat mer än en gång att ni är mer än vilse på detta forum, så ursäkterna kan du/ni vänta med tills han skrivt på. Det blir så mycket roligare om ni tuggar på med samma smaklösa tuggummi tills det blir alldeles mossigt i käften på er..

sheleftyou: Vadå lika fina? En sak måste du förstå lilla gubben. Vi tikare är lite finare, lite snyggare och lite bättre än alla andra lags supportrar;-)

Mappe: Detta är inget svar på ditt inlägg.Tvärtom en uppmaning du som bor härnere nära kungsbacka och älskar TIMRÅ vi måste hålla ihop.Kom in till kungsbacka nån kväll gå på lokalpuben görans o tjata lite hockey jag är så djävla trött på prata med frölundaiter.Eftersom du har internet gå in www.gorans.nu eller com klicka på bilder 2006 v.15 bild nr 25 o förstora så får du se nåt vackert och nåt mindre vackert.

sheleftyou: Vi hade också en av världens mest talangfulla spelare i truppen. Räkna med att det bidrog.

wxp: Jag menar det.. klart tipset kom i en tid då man egentligen inget kunde sia om något lag. Men jag törs säga att jag räds inget lag utöver Linköping, Hv, fbg & göteborg.. Jag tror stenhårt på att vi slår er i "derbyna".
Det säger alla lags supportrar självklart att de tror på seger för det egna laget. Vad ni än säger är min linje att Jonte spelar i aik & den värvningen anser jag räcker för att spika truppen & göra minst lika "bra" säsong som ni gjorde senast trots era monstervärvningar i slutet på säsongen vilket kostade.. Nämen ni hade otur faktiskt.
Hur lät det när ni gick upp? det var inte så länge sedan.. Föreställ er den hungern + lite till så vet ni vart ni har mig/oss.

Skellefteå kanske har värvat denna spelare (se länk). Eftersom dom är så oerhört säker på att han är klar för dom. Väldigt konstigt detta.

Min källa att Hedström är klar höjer jag till 100% nu.

Janken: Jo, det blir nog lite olika roller beroende på vart han hamnar.

Fet-Ecke:
Taskigt bara om han hamnar i AIK... Där ses han som en frälsare. Spelar han i Timrå så kommer han att betraktas som en spets i förstafemman. Men jag gissar att Werner o Jonte får frälsarstatus i AIK. Hela deras framgång kommer att vila på deras axlar.

sgsk: Kan kontra med att en Tik-spelare sagt likadant i lördags.
D.v.s. att Jonte är klar för Timrå.
Som sagt var lite låga tag här inne i från alla håll och kanter.
Den som lever får se vart Jonte hamnar!

« · 724681 · »