Kerstin_k: Han vet förmodligen mer än mig och det lär räcka långt;-)
Apropå försäsong, nån som vet nåt om eventuella träningsmatcher? De flesta klubbar har klart med sina, men på TIK:s hemsida finns det inte nån info överhuvudtaget... Allt man vet är att det blir en SCA-cup med TIK...som vanligt.
Kerstin_k: Tyvärr ligger jag inte ine med nån info om hur långt man kommit på försäsongen. Men så bor jag ju där jag bor också =) Men det var i alla lägen riktigt positivt att få höra att de farhågor som målats upp angående Timo Pärssinens eventuella frånvaro ända till september inte var något annat än falsarier. Vi tackar unge herr Sjöstedt för att han bringade klarhet i de påståendena =)
ernie eagle: ..Du e bara för go du...hör gärna av dig om du är nere här..men jag kanske bor ngn annanstans då...kollar just nu in en lgh i Majorna..Det är annat än Tallnäs och Nacksta de:-)
jampa: Du gjorde helt rätt som tog chansen. Det sa jag till Anders "DreamTeam" Lindgren oxå när han bestämde sig för att dra västerut. Men ni är ju sådana oerhört sympatiska människor att när det är tomt i båset så saknar man er. Det visar väl bara på en sak, man skall njuta av tillfällena som dyker upp och inte ta någonting för givet.
Men jag får väl dyka upp på Hjällbogärdet om du är hemma d.v.s. nästa gång jag är i stan.
Enda sen jag var liten grabb har jag diggat dig :) Minns du när jag skrek JAMPA över hela Cityterminalen i Sthlm när jag fick syn på dig när du fortfarande jobbade på Ceris. Det var ren och skär glädje rakt in ifrån hjärtat när jag såg dig och jag skulle hem till Timrå. Hela vägen från slussen surrade jag bara om dig, hoppas Jampa är med på bussen, hoppas Jampa är med bussen och så var du det - fantastiskt :-)
mikenomad: Såg inte att du svarade för dig innan jag skrev, är inte tillräckligt rapp idag då jag nyss kommit hem från en fotbollsmatch och jag kan säga att 28 grader i skuggan och kicka boll inte är att föredra...
kungsbacka: Dessbättre är det inget annat än substanslösa känningar i min vänstertå..lite oroande ändå dock. Fick dem när jag läste länken från N-bottenskuriren. Även om det stod att Jonte helst ville hem var det nåt som gjorde att vänstertån (den med de onda aningarna) började rycka.
jampa: Jo, sommarlovet kändes välbehövligt, men vi är i vanlig ordning laddade till tänderna när säsongen drar igång. Det är kanske lite tidigt att kolla upp resor redan nu, men jag har för mig att det bara var ett fåtal helgmatcher för Timrå. Fast de matcher som iaf på förhand känns borträknade för SK kanske är klart möjliga för oss som bor i Göteborg.
Herminator: De har bytt bolag till Öbacka buss som "nygamle" Roffe Thoren kör... Alltså först några kalla på babar,sen till Kålleseum för att se vårat älskade Timrå IK.. Samtidigt så är Frölunda ett annat lag som jag följer intensivt..men vart besviken på publiken när jag var där senast mot Färjestad i seriespelet..12044 på läktaren och man kunde höra en knappnål falla ner mot rödlinjen. De blir bara ett herrans liv då det blir mål eller dommaren gör ett misstag..så den trogna Göteborgspubliken måste nog åka till Timrå för att höraa hur det ska låta:)Det är väl det man kommer att sakna,tror jag..
jampa: Men bem fanken ska nu köra bussen på ett säkert sätt? IFK Timrå lider väl också? Kul att det går bra för dem i alla fall.... Ha det bra, jag hälsar på nästa gång jag kommer till götet!
jampa: Välkommen ner till västkusten får man väl lov att säga då! Kul med lite truppförstärkningar uppifrån. När vi möter det lokala skitlaget är det sektion "M" som gäller bara så du vet. Kontakta gärna TIK031 för mer info. Ha det gôtt änna...
jampa: Helvete Jampa. Har du övergivit oss. Fan nu blir jag ledsen i ögat. Kommer sakna dig som fan alltså. Men hare gött och välkommen hem, när du vill. Vi tar emot dig med öppna armar - det vet du!
jampa: Om det nu är sant att timrå hyrt bil åt jonte så kan vi tro att han ska besöka s-vall i en månad... Man undrar bara hur hög sanningshalten är i detta rykte.
mikenomad: Japp..har jobbat där i 5 år och har haft mkt kontakt med "Nubben" ang hyrbilar genom åren.
Så bara för att de har hyrt en bil åt honom så behöver det inte vara klart...Avis i Sundsvall är de som jobbar bäst över hela landet..Och det vet Nubben och alla andra föreningar i Sundsvall mo..Så behöver ngn spelare/tränare en bil pga av npnting så brukar det alltid ordnas via oss
jampa: Ang. giffarna: Omöjligt nä, snarare troligt! Patetiskt är var det är och här kan man verkligen snacka om handlingsförlamning och inkompetens. Fattar inte varför Wilson får sitta kvar med tanke på de signaler han förmedlat via pressen både mot klubbledning och egna spelare. Att sedan spela sex raka säsonger i Allsvenskan och ändå inte ställa in siktet högre än att inte åka ur är så j-a mesigt. Köper inte snacket om dåliga ekonomiska resurser, det går inte att spara sig kvar i Allsvenskan!!
mikenomad: Skitnödig tror jag inte att han blev. Han känner mig utan och innantill och vet hur jag fungerar. Jag är hetsporre med mkt känslor och det är på både gott och ont. Vi är nog rätt lika i vårt sätt Nubben och jag med skillnaden att han inte skriver härinne. Men temperament har så det räcker och blir över. Hatar att förlora och älskar att vinna och lika orolig och nervös som jag över Timrås förehavanden.
Han vill nog bara lägga korten på bordet inför en sann supporter som brinnner för Timrå och jag i min tur förmedlar med glädje detta vidare till er kära HS-medlemmar.
ernie eagle: Sedär, då kan vi ju alla andas ut! Tänk att saker o ting kan fungera ibland trots att alla vi andra förståosspåare har haft ett finger med i spelet...eller blev Nubben skitnödig kanske när han läste dina hårda ord härinne och drog åt tumskruvarna? ;-)
the_table: lyssningstips i början då Sanny berättar anekdoter om forna lagkamrater Massa time-outer, crippe, krykov, Nordgren med flera Sen blir det fbk, då kan ni stänga av
10/8 i Kramfors
18/8 i Långshyttan
25-26-27 i Schweits (stavn?)
vecka 36 i eon arenan
14/9 i Skellefteå.
Vad jag kunde snoka fram lite snabbt.