1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600337 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Ambroo:
10/8 i Kramfors
18/8 i Långshyttan
25-26-27 i Schweits (stavn?)
vecka 36 i eon arenan
14/9 i Skellefteå.
Vad jag kunde snoka fram lite snabbt.

Kerstin_k: Han vet förmodligen mer än mig och det lär räcka långt;-)

Apropå försäsong, nån som vet nåt om eventuella träningsmatcher? De flesta klubbar har klart med sina, men på TIK:s hemsida finns det inte nån info överhuvudtaget... Allt man vet är att det blir en SCA-cup med TIK...som vanligt.

Kerstin_k: Det ända jag vet är att Syfen precis har plockat bort gipset från sin opererade fot och börjat träna lätt...

Kerstin_k: Tyvärr ligger jag inte ine med nån info om hur långt man kommit på försäsongen. Men så bor jag ju där jag bor också =) Men det var i alla lägen riktigt positivt att få höra att de farhågor som målats upp angående Timo Pärssinens eventuella frånvaro ända till september inte var något annat än falsarier. Vi tackar unge herr Sjöstedt för att han bringade klarhet i de påståendena =)

Ambroo: Så kan det gå. Hoppas att Nubben sitter inne med lite mer positiva nyheter i fallet :)

Nån som vet hur det går för våra spelare med försäsongsträningen? Har de kommit igång eller väntar man fortfarande på starten?

"Tyvärr finns det idag inga positiva nyheter att få..."

Se länk för vidare läsning;

ernie eagle:
Hördu pilarm, blir det folkparksturne framåt sommaren ??

ernie eagle: ..Du e bara för go du...hör gärna av dig om du är nere här..men jag kanske bor ngn annanstans då...kollar just nu in en lgh i Majorna..Det är annat än Tallnäs och Nacksta de:-)

jampa: Du gjorde helt rätt som tog chansen. Det sa jag till Anders "DreamTeam" Lindgren oxå när han bestämde sig för att dra västerut. Men ni är ju sådana oerhört sympatiska människor att när det är tomt i båset så saknar man er. Det visar väl bara på en sak, man skall njuta av tillfällena som dyker upp och inte ta någonting för givet.

Men jag får väl dyka upp på Hjällbogärdet om du är hemma d.v.s. nästa gång jag är i stan.

Enda sen jag var liten grabb har jag diggat dig :) Minns du när jag skrek JAMPA över hela Cityterminalen i Sthlm när jag fick syn på dig när du fortfarande jobbade på Ceris. Det var ren och skär glädje rakt in ifrån hjärtat när jag såg dig och jag skulle hem till Timrå. Hela vägen från slussen surrade jag bara om dig, hoppas Jampa är med på bussen, hoppas Jampa är med bussen och så var du det - fantastiskt :-)

mikenomad: Såg inte att du svarade för dig innan jag skrev, är inte tillräckligt rapp idag då jag nyss kommit hem från en fotbollsmatch och jag kan säga att 28 grader i skuggan och kicka boll inte är att föredra...

Här var det solsting!

Ambroo: Ja så kan det också vara...solsting alltså. Antagligen är det så! :-) Skulle förklara en del andra märkligheter här hemma också isf...

Man är jag by the way

Ambroo: Du vet att däruppe tar det lite tid för tidningsbudet att nå ut till alla i tid.Därav har han inte läst det förrän nu.

sgskfjpf(eller hur var det nu igen?): Mycket nytt därå? Varför inte skriva/länka om nåt som är aktuellt, det där är gamla nyheter för oss insatta...

mikenomad: Den mannen/kvinnan måste ha fått solsting...

kungsbacka: Dessbättre är det inget annat än substanslösa känningar i min vänstertå..lite oroande ändå dock. Fick dem när jag läste länken från N-bottenskuriren. Även om det stod att Jonte helst ville hem var det nåt som gjorde att vänstertån (den med de onda aningarna) började rycka.

mikenomad: Gör dig av med dom känningarna och det med eldens hastighet!!! För det låter faan inte bra!!!

diffe: Har känningar som säger att det blir fortsatt NHL-spel för Jonte..

epa: Det gör jag också!!

Dream Team: Helv..e vad jag bränt flinten idag:)...

Träffade Jonas Wallerstedt på en internmatch uppe på kamratgården idag och Han trivdes mycket bra härnere,han också...men led"lite" med GIFFARNA..

Idag fick han spela mot Johnny "Bråttom",Tobbe Nilsson och Ravelli,mm..

sgsk: Han är redan klar för Timrå om det löser sej med Anaheim. Det vet jag, serrö.

sgsk: Tror hellre att han i så fall spelar med Djurgården. Kan ju inte välja Aik som spelar i AS.

Frella:

Ja, det blir mycket skoj när Jonte spelar för SAIK i vinter.

sgsk: Så som du är här inne och skojar över att Jonte skulle spela för SAIK så får vi vår beskärda del av skratt ändå.

lechef: Hahaha, skönt att se att det finns nån här inne med sinne för humor! :)

sgsk: Bara det löser sej med Anaheim så blir det officiellt att han har skrivit på för Rapperswill...

epa: Bara det löser sej med Anaheim så blir det officiellt att han har skrivit på för AIK...

sgsk: Bara det löser sej med Anaheim så blir det officiellt att han har skrivit på för Timrå.

jampa: Jo, sommarlovet kändes välbehövligt, men vi är i vanlig ordning laddade till tänderna när säsongen drar igång. Det är kanske lite tidigt att kolla upp resor redan nu, men jag har för mig att det bara var ett fåtal helgmatcher för Timrå. Fast de matcher som iaf på förhand känns borträknade för SK kanske är klart möjliga för oss som bor i Göteborg.

Mappe: TIK031 har visst tagit ett välbehövligt sommarlov...

Herminator: De har bytt bolag till Öbacka buss som "nygamle" Roffe Thoren kör...
Alltså först några kalla på babar,sen till Kålleseum för att se vårat älskade Timrå IK..
Samtidigt så är Frölunda ett annat lag som jag följer intensivt..men vart besviken på publiken när jag var där senast mot Färjestad i seriespelet..12044 på läktaren och man kunde höra en knappnål falla ner mot rödlinjen.
De blir bara ett herrans liv då det blir mål eller dommaren gör ett misstag..så den trogna Göteborgspubliken måste nog åka till Timrå för att höraa hur det ska låta:)Det är väl det man kommer att sakna,tror jag..

ernie eagle: Övergivit o övergivit...Timråland finns kvar..Har varit "fast" för länge,så jag tog chansen när jag fick den.

Få se hur längeman blir kvar här..Slå en pling om ni e nere..Ärligt så tror jag at jag hitat PARADISET i Sverige.

Tack! ernie eagle,de orden värmde..men TIK 031 måste väl ha en bussis de också:)

jampa: Men bem fanken ska nu köra bussen på ett säkert sätt? IFK Timrå lider väl också? Kul att det går bra för dem i alla fall.... Ha det bra, jag hälsar på nästa gång jag kommer till götet!

jampa: Välkommen ner till västkusten får man väl lov att säga då! Kul med lite truppförstärkningar uppifrån. När vi möter det lokala skitlaget är det sektion "M" som gäller bara så du vet. Kontakta gärna TIK031 för mer info. Ha det gôtt änna...

jampa: Helvete Jampa. Har du övergivit oss. Fan nu blir jag ledsen i ögat. Kommer sakna dig som fan alltså. Men hare gött och välkommen hem, när du vill. Vi tar emot dig med öppna armar - det vet du!

Herminator: Jordu! visst har jag flyttat,äntligen.Här e de hur bra som helst..Kan bli jobbigt med hockeyn till vintern..kanske.

Men nu får man väl åka på matcherna mot MIF,FBK,LHC och HV,så det blir nog bra med detta också:)

ernie eagle: Tur att vi har dig ernie eagle!

jampa: Vad fanken gör du i sillstryparstan Jampa. Flyttat eller bara på besök?

kungsbacka: Ja..det e ju alltid lika roligt med rykten..1 månad betyder inte att han behåller bilen 1 månad.

Han kanske redan har lämnat tillbaka den..
Men det kan också vara så att det e klart med Jonte och därför hyrt en car åt honom...

Har varit med om andra som hyrt bil och sen inte blivit nått kontrakt..så ta inte detta med hyrbil som om det vore klart..inte än:)

jampa: Om det nu är sant att timrå hyrt bil åt jonte så kan vi tro att han ska besöka s-vall i en månad... Man undrar bara hur hög sanningshalten är i detta rykte.

jampa: ...och det kan bero på att Han kanske vill till S-vall på besök,eller nått.Vad vet jag.

Som ex.När Mattias nylund kom hem från Norge så var IFK Timrå på oss för att hyra bil till honom när han e hemma i stan???GIFFARNA då??

mikenomad: Japp..har jobbat där i 5 år och har haft mkt kontakt med "Nubben" ang hyrbilar genom åren.

Så bara för att de har hyrt en bil åt honom så behöver det inte vara klart...Avis i Sundsvall är de som jobbar bäst över hela landet..Och det vet Nubben och alla andra föreningar i Sundsvall mo..Så behöver ngn spelare/tränare en bil pga av npnting så brukar det alltid ordnas via oss

mikenomad: AVIS...det är väl snarare bara förnamnet på känslorna i Skellefteå just nu...

mikenomad:
Med en omsättning på 30 millar i Superetten är det ren och skär skandal att dom ligger där dom ligger.

jampa: Ang. giffarna: Omöjligt nä, snarare troligt! Patetiskt är var det är och här kan man verkligen snacka om handlingsförlamning och inkompetens. Fattar inte varför Wilson får sitta kvar med tanke på de signaler han förmedlat via pressen både mot klubbledning och egna spelare. Att sedan spela sex raka säsonger i Allsvenskan och ändå inte ställa in siktet högre än att inte åka ur är så j-a mesigt. Köper inte snacket om dåliga ekonomiska resurser, det går inte att spara sig kvar i Allsvenskan!!

jampa: Med det här antar jag att du jobbar på AVIS?

Per HApps: Ja så snart kan det vara derby:-)..IFK Timrå-GIF Sundsvall i ettan!!!Inte omöjligt..

Giffarna är ju lika bra som vanligt. ;)

Frella: Ang hyrbil till Jonte.Så är det så att Vi har ett "avtal" med TIK om hyrbilar till ev nyförvärv.
Och hyrtiden är alltid 1 månad åt gången.

Så bara för att TIK hyrt en bil åt honom så behöver det inte betyda att han är klar för spel i Timrå, men det kan vara en bra början.

mikenomad: Skitnödig tror jag inte att han blev. Han känner mig utan och innantill och vet hur jag fungerar. Jag är hetsporre med mkt känslor och det är på både gott och ont. Vi är nog rätt lika i vårt sätt Nubben och jag med skillnaden att han inte skriver härinne. Men temperament har så det räcker och blir över. Hatar att förlora och älskar att vinna och lika orolig och nervös som jag över Timrås förehavanden.

Han vill nog bara lägga korten på bordet inför en sann supporter som brinnner för Timrå och jag i min tur förmedlar med glädje detta vidare till er kära HS-medlemmar.

ernie eagle: Sedär, då kan vi ju alla andas ut! Tänk att saker o ting kan fungera ibland trots att alla vi andra förståosspåare har haft ett finger med i spelet...eller blev Nubben skitnödig kanske när han läste dina hårda ord härinne och drog åt tumskruvarna? ;-)

« · 725206 · »