1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600337 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
orion: Vad dramatisk du är.

Tallarna kommer säkert att ta örnens plats tids nog. Men du vet ju hur det är. Det är som med en del annat en hel vetenskap när sånt här disskuteras, det tar tid och det får vi räkna med.

"Nubben" om Hedström i dagens ST:

"När det gäller Jonathan Hedström är läget, enligt Norberg oförändrat.
-Han tillhör Anaheim och vi lär inte förhandla med honom så länge han har kontrakt med dom."

Bara så ni alla vet tänkte jag.

friskan: Egentligen är det ju styrelsens sätt att maska av och gömma/glömma Mattias Johanssons motion som får mej att tänka "tråkig inställning", för att inte säga illegalt beteende, en motion är en motion.

orion:
Tallarna fanns även på det senaste medlemskortet. De ploppar upp lite här och där verkar det som.
Lite tråkig inställning du har.

Per HApps: Förra året var jag den enda som tog El Macos upprop/uppror på allvar. Fan va tyst det blev när jag argumenterade för tallarna, helt enligt stadgeprinciperna... Etablissemanget hade bestämt nåt annat, och jävlar hur fort det går ibland! Örnar forever! (Fast tallar på små brevpapper...) Friskan var där! (Heder!) Timrå IK är som Socialmodekratin ungefär! Man måste slickande klättra sej uppåt, annars är man död! Synd!

Yellowcard:
Nån som var på årsmötet ikväll och kan komma med lite matnyttigt?

Ambroofaktorn... Vi litar blint!

Agneijska: Ingen fara på taket, Riku rör inte på sig.

Dream Team: Hahls kontrakt med Timrå börjar gälla den 1 juli. Innan dess kan han gå till NHL om han vill.

Frella: Hahl blev väl free-agent den 1 juni, om jag förstått saken rätt?

Swordster: Hahl tillhörde väl Colorado, men de lär väl ha tappat rättigheterna nu då man inte erbjudit honom något kontrakt?

Någon som vet om Hahl tillhör någon organisation?

Ambroo:
Domustrappan naturligtvis.

Poffa: Vet inte riktigt! Bra fråga! Tror att det är svensk tid.

Poffa:
Du behöver inte vara orolig, som det ser ut blir jag kvar i Sverige.

Fet-Ecke:

Midnatt för östkusten (EST), va? 06.00 svensk tid, isf. Eller är det midnatt svensk tid?

lungan: Ang. Kuhta så ryktas det lite hit och dit om honom.
Om jag har förstått saker och ting på rätt sätt så är det deadline
för NHL kl.24.00 inatt.

Idag är det den 15 juni, är det klart nu att alla som står underkontrakt inte kan åka över till NHL nu.

Kultha är han ett trovärdigt rykte? Eller spånas det bara på honom?

NewYorkboy: Det kan inte jag svara på.
Ärligt talat så begriper jag inte varför frågan riktas till mig.

-Gurra-:

är jonte helt klar eller jag har hört att han har köpt en hus i sundsvall är truppen spikad nu eller

-Gurra-: Jag återkallar härmed mitt förra uttalande.

Det låter som att den personen inom hockeyförbundet verkar ha läst på HS...

Jag var också kritisk i början till alla som hade källor som sa att Hedström var klar ( se tidigare inlägg). Men efter att jag har fått egna uppgifter som är vattentäta så är jag inte orolig längre.

Det enda som kan sätta käppar i julen är Anaheim. Men det tror jag inte dom gör. NHL brukar vara medgörlig när det gäller familjesituationer.

Sedan har jag en polare som har sin bästa kompis som spelar i Skellefteå. Enligt honom så är det ingen som har hört något om Hedströms vara eller icke vara i Skellefteå.

Talangscouten:
Utan att jag lägger någon värdering i det så kan jag bara konstatera att en högt uppsatt person inom hockeyförbundet har fått uppfattningen att Hedström tagit hand med TIK... Men som han uttryckte det.. Han har inga fakta men "det snackas ju en del"

Tvärtemot en del andra så tycker jag att det är kul med Silly- seasonrykten. Det som är lite trist i år är att det är bara Jinte som är riktigt het i ryktessvängen.. Det skulle varit kuligare om vi ständigt spekulerade i tre - fyra stycken heta rykten... Så lite tröttsamt blir det!

Men vad skall en stackars hockeynörd göra mitt i sommaren... Fotboll? Njaäää... Se färg torka??? Ja hellre det!

Talangscouten: Äntligen lite logiskt tänkande... Tag lärdom "sgsk".

mikenomad:

Du behöver inte vara orolig att Hedström inte är klar. Däremot är det inte säkert att han presenteras redan i morgon. Som ni vet så måste det lösa sig men Anaheim först. Hedström är i förhandlingar med dom i detta nu.

Pärssinen - Hahl - Hedström (gåshud)

sgsk: Och du fortsätter envist med att länka till sidor som kräver ett login!

sgsk: Hahaha jag menar det. Agenten tar alla chanser. Men allvarligt så brukar nya lag i serien ofta få locka med lite extra märning för att få spelare att spela för dem. Nu dock inte sagt att nästan dubbla är korrekt, men nog tror jag skellefteå bjöd en del över.

Janken:
Samma källa har tidigare kommit med info som visat sig stämma, t.ex Chad Hinz, Wernblom, Drake Berehowsky m.fl.

MorganaLefaey: Klart att vi bjöd det dubbla för Virtanen, vi tog ju honom på ett 2årskontrakt... 8)

sgsk: *Suck*... finner inga ord för detta längre. Vad otroligt less jag är på att höra: "Jag känner en kille som säger att Hedström är klar." Vänta tills nyheten blir offentlig istället så blir det mindre tjatigt att läsa den här tråden.

sgsk:
Jajaja! Även en blind höna kan finna ett korn! ;-)

sgsk: Enligt folk på modo's kansli då modo lade sitt sista bud på Virtanen så fick de som svar att en annan elitklubb erbjuder nästan det dubbla. Och sen gick han till Skellefteå.
Nu kan det dock även röra sig om att modo skambjöd, men har svårt att tro det.

sgsk:
Måste kännas bra att Jonte är klar va?

mikenomad: Tackar tackar.
Kan dessutom avslöja att källan som tipsade mig om Lintner i går kväll också säger att Jonte blir svartgul i vinter.

sgsk: He he..nu har jag listat ut vad din förkortning står för! Himla smart jag är va?!?

Lycka till i es, ni ser ut att få ett rätt slagkraftigt lag! :-)

mikenomad: Förresten, en dag kvar nu! Sedan är det slutspekulerat...åtminstone om man ska tro talangscouten som förra veckan lovade att det skulle offentliggöras den 16/6 att Jonte är klar för TIK.

Hmmm...känns en aning ihåligt, det löftet. Ähh...skitisamma om det inte infrias, isf kan man ju fortsätta dessa ändlösa grubblerierna ett tag till. Har semester fr.om i morrn så det skulle kännas ok att veta vad man skall fylla alla tomma dagarna med när man inte kollar på Sverige i fotbolls-VM. Som f.ö är slut för svensk del på tisdag...

Swordster: Nope, de pengarna är öronmärkta för Hedström.
Skellefteå har ju inte värvat så dyrt hittills så Lintner ryms i nom budgetramarna.

Swordster: Tror inte att det är riktigt så enkelt. Vad jag förstår så skulle en ev. värvning av Jonte finansieras av en rad stora sponsorer där uppe.

Swordster: Det var som fan. Ja, han lär väl kosta. Kanske mer än vad han smakar - vem vet? Oddsen för att Jonte spelar i Timrå kommande säsong känns hur som helst ännu lägre nu.

Kevin O Shea: Hellre Mandy än Kuhta, Helst alla tre

Ambroo: Enligt våra småbröder är han mer eller mindre klar för dem...

Kevin O Shea: Att det är en helt fantastisk skicklig hockeyspelare och inte minst offensivt är det ingen tvekan om och att han dessutom spelat ihop med Pärssinen i HIFK är knappast heller negativt. Dock tror jag att det ryktet är nåt vi får ta med en nypa salt...eller?

Ambroo: Skulle vi knyta upp Kimmo Kuhta, så hamnar Jonte i andrakedjan om vi lyckar värva båda.
Jonte, Warg och Hallin i andra - Kuhta-Hahl-Pärssinen i första = Ruggigt!!!

Klippt och klistrat från SAIK:s SvenskaFans sida;

"Namn: svartgul i ume » Svara på inlägg
Sänt: 2006-06-14 17:42:24
Kan det finnas nån rimlig chans att Kimmo Kutha från Bern hamnar i skellefteå ? Timrå är visst på jakt efter han.. säkert fler lag också..
Känns som det behövs minst 2 starka forwards och 1 rörlig stor back..
Och som tidigare är jag tveksam till Berka och Helmersson .. tror inte båda finns kvar närmare jul.."

Nån som har en kommentar kring det? Se även länk nedan för statistik på Kuhta;

friskan: Så det blir Schweiz tredje gången gillt alltså. Vi får väl se om man åker ner?

Beror helt och hållet på om man kan ta sig till Lugano direkt eller om man måste ta omvägen via Bergamo. Då blir det inte av för mig iaf.

Möter vi MoDo i Kramfors 10 augusti? Inga hemmamatcher? Ruskigt svagt försäsongsprogram måste jag säga! Inget Norrtälje, inget Västerås, inget Hoting, inget Sala, inget Strömsund, inget Brunflo etc.

Det måste till fler matcher och minst en cup till annars får man ju abstinens.

friskan: Men titt! Man har ju användning för dig å;-)

Var snokade du upp det? Säg inte att det var på timraik.nu...

SwärdH: Det bör vara MoDo och TIK som möts den 10/8 i Kramfors, om det inte står fel i MoDos matchkalender.

friskan: Vilka möter TIK 10/8 i Kramfors?

friskan: Matchen den 18/8 är flyttad till Leksand , fick veta det i Lördags när jag var upp till Ejendahls .

« · 725585 · »