1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600328 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
4EVER: Hmm, var det allt? Men gud så tjusigt, jag tror jag brallar på mig!

1. Det är flera större, bättre och mer hemmakära spelare än Jonte som "svikit" sin klubb tidigare (det händer mycket på ett årtionde) 2. Om hjärtat nu bultar så kraftigt, varför var han då inte med och spelade upp SAIK? 3. Och barn på dagis... 4. Det är även Johan Backlunds, han har dock ingen i TIK. 5. Jag är allergisk mot getingar! 6. Vi får väl se efter 10-15 omg...det är då tabellen brukar sätta sig nämligen...

85 kilo fördelade på 179 cm är relativt hårt med kraft bakom och knappast nåt för GI-viktkoll.

Dream Team: Jag såg ditt inlägg först efter att mitt blivit postat. Men mitt senaste inlägg är i princip mitt första också angående Jonte där jag angriper någon.

Skall vilka tomtar som helst få härja på forumet eller vad fan är det frågan om. Det är ju rätt uppenbart att vad är ute efter. Det har ingenting i våran gästbok att göra med sin provokativa hållning.

De har en egen gästbok här på HS som de aldrig skriver någonting i och sedan har de forumet som de med en dåres envishet fortsätter länka till fastän de kräver inloggning. Nu råkar jag vara reggad där i ett annat ärende. Men det är principen det handlar om. Deras röstfiske är oacceptabelt. Vem i h-e vill vara medlem i SAIK?!

De kan väl gå runt med värvarhåven bland sina egna istället för att jävlas med oss förnuftiga människor som lärt oss den enda rätta läran.

EN GÅNG TIMRÅ IK, ALLTID TIMRÅ IK ;)

Hawerchuk: Min reptilhjärna kopplas icke på iom att min intelligens är något högre än så och adrenalinnivån ligger någonstans runt en kall novembernatt... Dock är det mycket ironi, sarkasm och djävulen själv i det jag skriver. Jag älskar debatter och jag älskar än mer att starta dem, röra om och gegga runt i folks medvetanden.

4EVER: ...argument nr.5 - att ni har snyggare tröjor!
Om detta vore ett argument för att Jonte skall hamna i Skellefteå - så kan man ju undra hur Färjestad kan få ihop fullt lag över huvud taget - om spelare tittar på hur tröjorna ser ut när man bestämmer sej för vilket lag man skall spela för?

ernie eagle: Ja, och i mitt tidigare inlägg så glömde jag att nämna språknivån. Men jag förmodar att du förstår vad jag menar när jag ber om skärpning även där. Tack!

4EVER: Vad fan är du då om Ambroo är tjockis? Håll dig på din kant jävla bärplockare. Komma inte in här och snacka en massa jävla skit.

Vi får väl se i vinter vilka som har Sveriges bästa publik. Det är svårt att inte ligga topp när det inte finns någonting i schtaan! Lite större utbud i Sundsvall än vad som någonsin kommer finnas i staden som gud glömde. Vad har ni föruom SAIK? Sunnanås damlag och Hanna Marklund eller?

Skall Jonte hem blir det Timrå IK!

Johan Backlund är ju oxå ifrån Skellefteå men han valde Timrå. Vad kan det bero på måntro?

En aningen bättre förutsättningar i TIK än i SAIK skulle jag tro.

Vi har ambitionen att vinna guld, vad fan har ni med eran floppvärvningar.

Det är DeRouville-varning på Dave Stathos (en hårig grek i målet).

Så ta och pallra dig härifrån ögonböj din pajas!

4EVER, Jonte, Ambroo m.fl: Så tar vi och höjer nivån på inläggen ett par pinnhål så vi får en läsbar gästbok igen. Det vore ju synd att lägga nivån i höjd med pottkanten för att få fram det man nu vill säga. Ska ni argumentera mot varann, kom då med lite mer innehåll i era inlägg istället för enbart munhuggerier.

Hawerchuk: Ord och absolut inga visor där inte ;-). Det var fanimej på tiden att någon mer reagerade och satte ner foten för barnsligheterna här inne.

Men Ambroo är det inte lite väl onödigt ändå att hålla på att kalla folk efterblivna, patetiska och fan och hans moster över en spelare som bevisligen inte kan vara klar för varken SAIK eller TIK, då han fortfarande sitter under kontrakt med nuvarande klubb? Det känns som att debatten ibland blir lite väl onyanserad från båda håll. Ni är båda lika goda kålsupare. Att börja försöka syna den andra sidans argument är helt omöjligt i en partisk debatt.

Dina fasoner börjar bli rätt tröttsamma vid det här laget. Det är inte ett måste att bli så engagerad att reptilhjärnan kopplas in så fort din adrenalinnivå stiger och fingerknackandet börjar.

Jonte:
Inte för att jag försvarar "stenkastarn" men är detta ditt forum dårå?

Ambroo:

Fan,vad du är patetisk. Det var ju du som började komma in och käfta på SAIKs svenskafans-sida. Snacka om att kasta sten i glashus. Att du dessutom är avstängd på Modos forum tyder på att du för det första är dumdryg och för det andra har svårt för att hålla dig på ditt eget forum. Så knip igen. Dessutom får du gå med rumpan bar nu då Jonte är överrens med SAIK. Puss på dig,tjockis ;)

Ambroo:

Några här inne kommer att skämmas som satan kan jag säga. Och det är inte SAIKarna. Fy fan vad skönt att han kommer hem!

Ambroo:
Sant, SAIKs prio denna säsong borde vara att lägga fokus på sin egen insats och om möjligt försöka säkra nytt kontrakt.

sgsk:: Ska man dra det ytterligare till sin spets så kan man även tillägga att man dessutom nått två semifinaler och en kvartsfinal de senaste fyra säsongerna... Är man inte närmare toppen än botten då så vet icke jag.

Fet-Ecke:

Bärsen är redan köpta! Mätt å glad är jag å all Losec kan ni behålla.... lär behövas!

å bejan:

Sanndröm? Pärssinen- Hahl -Hedström?

SANT? - NÄÄ!! DRÖM - JAA!!

sgsk:
En liten korrigiering..... placeringarna 9-12-3-6-3-9...... dvs rätt stabilt förutom senaste säsongen då

bejan:
Rostern gäller för deras lag under slutspelet inte vilka som under kontrakt just nu

Ambroo: Hej. Jag kan inte hitta #17 Hedstrom på Mighty Ducks rosterlista.
Betyder det att de räknar bort honom?Enl. nubben står han under kontrakt! Skumt!
Sanndröm? Pärssinen-Hahl-Hedström

4EVER: Ja, ja köp lite bärs, chilla vid grillen i kväll, ta lite Losec, whatever!
Den som lever får se!

Dream Team:

Jaså? Är Jonte klar!!??

KEEP DREAMING!!

Så besvikna ni ska bli när ni förstår att allt bara var en dröm!!

AIK

sgsk: Här byggs inga luftslott över ett par säsonger i tron att man "är ett topplag". Det vi lyckats rätt bra med är att förbättra vår organisation runt laget. Därigenom har även ekonomin förbättrats, och därigenom har vi också kunnat ställa ett starkare lag på isen.

Den senaste säsongen gick dock det mesta snett vad gäller de prioriteringar som gjordes. Man kan väl säga att man valde att betala av ett antal miljoner på det lån man har på arenan istället för att se till att det lag man hade att tillgå också kunde svara upp till de målsättningar som sattes upp.
Att man ändå plussade med närmare miljonen, trots sena, och dyra, spelarförstärkningar (Paverl Rosa, Markku Jantunen) får väl bara beskrivas med att klubben trots allt har full kontroll på vad man gör med sina pengar.

Kommande säsong är det såklart omöjligt att sia det minsta om redan nu. Alla lag är inte klara, och det ska även fungera att spela ihop laget som just ett lag. Vad lärde vi oss av fjolårets försäsong? Jo, att Leksand troligtvis skulle ta hem serien obesegrade. Hur det gick med det vet vi alla. Vi kan således inte dra några slutsatser alls innan vi kommit en bit in i seriespelet i oktober månad.

Dock så hör det väl till silly season att få spekulera lite. Ibland rätt så vilt, och ibland på ett mer seriöst plan. Att Timrå kommer att ha betydligt lättare med sitt målskytte än den förra säsongen det kan jag lova redan nu. Ja, kanske inte på fantommålvakten i MoDo, då, men mot merparten av de övriga lagen. Om detta sedan räcker till en bättre placering, det får vi väl se. Men det är i alla lägen ett betydligt ljusare utseende på spelartruppen i det här läget än det var förra sommaren, ja, om vi nu får behålla exempelvis Riku Hahl. Om sedan Lasse Pirjetä dyker upp, då höjs konkurrensen än mer på centersidan, där vi låg högt upp redan förra säsongen tack vare bra tekningsstatistik. Att Jonte spelar i Timrådressen, det är ju redan klart. Men det visste du ju redan.

sgsk: Jag gjorde en objektiv bedömning det är omöjligt att veta innan säsongen vilka som blir topp4 resten är historia.ser du subjektivt så har vi iallafall spelat i finrummet och ni i källaren dom sista 5åren.

Fet-Ecke: Deadline var för 8 timmar sen.

Frella: Hoppas något NHL kan "norpa" Krizan innan öbvergångarna måste vara klara! Eller är det redan försent?

kungsbacka: Knappast jag som ska lugna ner mig.
Sen ni gick upp har ni haft placeringarna 9-3-6-3-12-9.
2 topplaceringar, 1 mittplacering och 3 bottenplaceringar.
Sen att man i en subjektiv bedömning tycker att ni ser ut att bli ett topplag kommande år är inte samma sak som att vara ett.

sgsk: Du får väl logna dig lite.Topplag och topplag du kan väl inte veta innan säsongen börjar vilka som blir topplag och vilka som inte blir det väl?

Ambroo: Form är som bekant en färskvara.
För drygt ett år sen spelade SSK SM-semi, det gör inte dem till ett nuvarande svenskt topplag för det...
Men visst, om man gör en bedömning av ES-lagens trupper så bör ni kunna slåss om en top4placering, helt klart.
Är man inte top4 i ES så är man inte ett topplag i mina ögon.

Herminator:

Ja, tack och lov så gick han till ZSC Lions.

Poffa: Jajamän ett helt guld, och vi har bara ett silver men jobbar hårt för en ädlare valör. Lasse Pirjetä du är välkommen.

Hur blir det med Pavan Pavlikovsky för er, är han förlorad?

Herminator:

Ja, jag lyckades ju bevisa att om man väljer att titta på enstaka minuter kan alla lag vara topplag. Däremot så vet jag att om vi tittar över en väldigt lång tid så har vi ett SM-guld.

sgsk: Med tanke på nuvarande och kommande trupp (med Jonte inräknad och ev. Lasse) kontra övriga lags trupper, så är vi helt klart ett lag för övre halvan, allt annat är en besvikelse.

Ser att andra svarat för fjolåret. Tittar du på vad vi har gått ifrån till vad vi är idag vad gäller etablering, organisation och ekonomi så är vi närmare toppen än botten.

Poffa: Och går man ännu längre tillbaka så var vi ett topplag som spelade om SM-medaljer medan ert Alfredshem harvade i division 1. Nöjd nu (c;

Herminator:

Och går man tillbaka ytterligare några år så harvade ni också Allsvenskan. Sett till två säsonger har ni varit topplag, i övrigt har ni varit bottenlag, mellanlag och Allsvenskt lag.

sgsk: Är man tillräckligt enögd så kan man säkert snöa in på den seaste mellan-säsongens mediokra placering. Är man lite mera vidsynt kan man dra sig till minnes det tidigare säsongerna med bättre placeringar. Men då harvade ni ju på i Allsvenskan så det är väl att begära för mycket...

Ambroo: Toppklubb i Sverige???
Visst slutade ni på en niondeplats i vintras?
Men med de pengar som Nubben verkar strö omkring sig så förstår jag att ni har den ambitionen.

Kerstin_k: Han är inte påtänkt som nån ersättare för Jonte som är klar och han spelar precis som du skriver bäst i en centerposition. Att Riku lämnar är icke heller troligt. Suget att spela i en förstafemma med mkt istid i en toppklubb i Sverige är det som lockar mest.

Denna ev. värvning görs för att få en bredd på centersidan i första hand. Med tanke på att det bevisligen är en aning tunt bakom Hahl och Warg. Skulle Nubben ro detta i land så är det bara till att lyfta på hatten för ännu ett mycket smart drag och ett gediget arbete.

mikenomad: Detta är det bästa omdömet hittils om Lasse P;

"Lasse är ful, fet och värdelös! Fast ES klass håller han säkert.."

Nåt jon på hockeymagasinet vet verkligen vad han pratar om;-)

-Gurra-: Han var väl mindre bra kanske. Fast det var å andra sidan de flesta i TIK gångna sässen.. Tycker också att Nielsen får oförtjänt med stryk här, tror han hade varit en riktig tillgång om han stannat. Men väljer jag mellan honom och t ex Pirjetä tar jag den sistnämnde 7 dar i veckan!

Frella: Jag begriper inte vad Nielsen har gjort alla för ont ?? Så fort det pratas om spelarbyten så dyker alltid hans namn upp. Varför är det så ??

Frella: Sant. Det tänkte jag inte på. Känns ju i så fall som en fullgod ersättare åt Nielsen.

Kerstin_k: Eller vara Nielsens ersättare i modell jätteuppgradering?

Fet-Ecke: Frågan är väl hur Backlund reagerar på att spela med mindre skydd? Men det är ju en sak som drabbar alla målvakter. Förhoppningsvis drabbas Krizan otroligt hårt =)

Frella: Kan inte denna Lasse, som ju också var center, vara en täckning ifall Halh skulle försvinna eller kanske för en utebliven Hedström?

Frella: Tycker det känns stabilt på backsidan. Målvakter? Ja, Backlund tror jag är en kanonmålis! Vassa forwards!!! Ser ut att kunna bli en mycket trevlig säsong!!

Kerstin_k: Vi har kanske då säsongen börjar alltså en kedja som med stor sannolikhet skulle kunna användas som förstafemma i finska landslaget större delen av säsongen. Lägg därtill en andraformation med Hedström och Warg samt en tredjelänk. Vi blir iaf farliga framåt tillskillnad mot ifjol, frågan är hur det blir bakåt?

SIMON: Yes! Äntligen ett ytterligare rykte att spekulera kring. Det har varit otroligt dött kring värvningsfronten hos Timrå ett tag. Senast han spelade en full säsong (SM-liga) producerade han bra med poäng. Kan säkert vara ett riktigt bra nyförvärv.

SIMON: Oj oj,.. 1,92 lång och 103 kg. Skulle inte alls vara fel i vårt anfall ;-)

« · 725744 · »