1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599827 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Poffa:  Hahaha, den var bra. Nu skrattar jag så tangentbordethfjdfhdk.. =P

Knylan:

Sitt tysta en eller två sådana kvällar, sedan drar hon vidare till nästa gästbok för att förstöra där. Ungefär som en parasit på jakt efter en värdkropp att suga livet ur.

Poffa: Men tant retas ju! Vad ska vi göra?

Swordster:

Det enklaste är att ignorera. Det ni gör nu ser hon som napp. Tro mig, vi har tidigare varit utsatta för den här formen av förströelse.

Ambroo: det där om pengar till Anaheim gick att läsa i någon artikel för relativt länge sedan... frågan är bara om det är en engångssuma som dom kräver (om uppgifterna stämmer dvs.) eller något värre.

Icing-Ove: Du verkar allvarligt vara dum i...

Knylan: Är du säker på att det är Kickan och inte RLDVINET som talar?

Jag tycker mig se ett mönster runt denna signatur...

Kickan: Du är bra go du då, jag undrar om de andra honhundarna liksom jag själv, som tvingas läsa dina lockbeten till inlägg på det här forumet mellan klockan 23 på fredag och tills vinet tar slut, funderar på att ta betet eller fortsätta vara kalla och ligga i vassen tills kulorna syns?... ;)

Kickan: Vem är din "partykompis"? Skulle tippa på ensamheten...

Kickan: Men gud vad du retas, sluta.

Icing-Ove: Exakt. Har man skrivit på ett kontrakt så skall det i regel gälla. Bryter man mot ett kontrakt har motparten rätt att ställa motkrav. Det kan komma att kosta TIK dyrt om ni nu Kärringar fortfarande raggar på den endast i övre halvan av medelmåttiga ES-spelaren tillhörande Jonte.

Mitt råd skulle ju vara att skita i honom. Ni skulle få någon betydligt bättre och mer allround för de pengar det handlar om.

Inte heller kan ni väga in kompisskapet med Mange i det hela. Mange gillar partykompisar så kedjan Mange - Rönken - Fabbe var klockren i det avseendet när de spelade för LHF. Skrbek upptog en av backplatserna och i övrigt var det tomt med vanebesökare på krogen.Stundvis klockren även på isen, fast Mange har sunkat ner sig sedan han kom till Kärringarna´.

Ambroo:
Men att bryta ett kontrakt för att få köra skoter och få målkramas med sin kusin är vl inte skäl nog. Hedström förhandlade ju för fan till sig ett bra kontrakt hos Anahem tidigare , men vill nu dra. Dags att killen lär sig vad ett kontrakt är...

Ambroo: Vad gäller Wennerberg och skadan så är det de vanliga arbetsförsäkringsreglerna som gäller. Arbetsgivaren betalar de tre första månaderna och sedan får han pengar från sjukkassan. De kostnader som kan tillkomma sen är eventuella rehabkostnader som TIK får stå för.

Dragan 2k: Ren logik är ju att NHL-maffian ALDRIG släpper en europeisk spelare någon annanstans än till något annat ÄnnHåÄlllag om han egentligen har kontrakt - och då mot någon form av kompensation i form av spelare eller pengar. Med tanke på vad ÄnnHåÄll fick betala för Jonte lär Ankornas krav vara Kärringarna övermäktigt. Trots allt lär han inte tillhöra den absoluta toppen i ES om han spelar här, utan snarere övre halvan av mitten eller nedre deen av övre.

Dragan 2k: Inget skrivet i media vad jag vet...

Kevin O Shea: Har ingen uppgift i den frågan, men rimligtvis så bör ju nån form av försäkring täcka upp det inträffade.

Anaheim/NHL verkar helt enkelt inte vilja tillåta honom att spela i Sverige utan ser ut att vilja tvinga ut honom i Europa, om nu inte det slantas upp rejält vill säga och de summorna du nämner lär vara aktuella... Men fråga mig inte varför han är fri att spela i övriga Europa. Det kan väl kanske tänkas vara så att de inte tillåter honom att spela i det land han senast var aktiv i? Att det nånstans finns nåt avtal som säger att det rör sig om ett kontraktsbrott om han väljer Sverige...

Kevin O Shea: Försäkringen ersätter efter tre månaders skada. Föreningen får stå för tiden fram till dess.

Ambroo: Angående Jonteaffären finns det någonstans skrivet om det ännu eller är det bara via era källor som informationen kommit ut?

Ambroo: Vad gäller Wennerbergs skada, och hans eventuella lön under skadetiden.
Kommer den att betalas avv Timrå - eller är det någon form av försäkring som går in och täcker upp hans lönekostnad?
Detta måste ju vara viktigt med tanke på att en ny spelare förmodligen måste värvas, och detta bör i så fall inte drabba Timrå då Wennerbergs lön täcks av hans försäkring...eller har jag fel?

Förbannat surt det där du skrev om Jonte, vad menar du med att han får spela vart som helst i Europa - men inte i Sverige?

Hur stora summor är det vi talar om i kompensation till Anaheim?
Bör väl vara i storleksordningen 2/3 av de 512.000$ som dom löst ut honom för - skall vi gissa på drygt 2,5 miljoner sv kronor?

JimmyH: Han, Soling alltså, är för dyr förhållande till kunskap och produktion...

JimmyH:
Vi får väl skrapa ihop några engelskafröknar, för annars kan det se lika mörkt ut som för ett år sedan.

Per HApps: En engelspråkig skola hade behövts just nu.

Annars så är väl Jonas Soling ledig har jag för mig läst, han är en liknande spelartyp som Wennerberg.

Ambroo:
Så med lite otur står vi utan två forwards, jaja, nu får det bli en 6:a singel malt, natti. Hoppas att Nubben har några ess kvar i rockärmarna.

JimmyH: Låter verkligen allvarligt! Herregud! Borta över hela säsongen, förbannat tråkigt.

Verkligen en tråkig nyhet när man kom hem efter rodden.

Cyklob: Träningen idag.

Per HApps: Med sponsorerna så menar jag bara att nu behövs de!

Ambroo: Lite slarv i skrivningen, men ni förstår nog vad jag menar...

JimmyH: Hände detta med wennerberg på matchen igår eller träningen idag ?. Tänkte han fick ju lämmna isen igår men det var väll för ett matchstraff om jag inte minns fel.

Per HApps: Det senaste gör gällande att Anaheim kräver en stor summa pengar för att han ska få spela i Sverige (har hört det av tre oberonde källor och då kan jag lika gärna skriva det här...). Tydligen är det också en stor summa som det handlar om och det är en summa som den aktuella klubben ska betala för att kunna nyttja hans tjänster... Det äckliga i det hela är att han är fri att gå till vilket land somhelst i Europa, iaf vad det verkar, bortsett från Sverige då. Svinigt av Ducks att kräva en sån sak med tanke på att han flyttade hem av familjeskäl... Rimligtvis kan man ju tycka att han har en giltig orsak till att bosätta sig här och för att det ska möjligt så måste ju även möjligheten finnas för att hans ska kunna utöva det han tjänar sitt levebröd på även här på "hemmaplan"... Hela affären var enligt uppgift så gott som klar i måndags, men nu har det alltså tvärvänt. Agenten, Johan Strömberg, var enligt källorna på TIK:s kansli idag och förklarade läget...

Ambroo:
Har man sagt a för man säga b, vad menade du med sponsorer?

Per HApps: Det är ju inte konstigt att man är hobbykommunist med tanke på dessa f***** till jänkare... Hmm, man kanske inte skulle ha skrivit det där med tanke på den överhängande risken att hamna i nåt register...

Per HApps: Riktigt tråkigt. Så pass allvarligt också. Det är inte ofta det händer. Snacka om maximal oflyt.

Ambroo:
Va fan menar du med det, är han inte fri än?

JimmyH: Fördjävla synd...jag hade stora förhoppningar på honom i vinter. Det som slår en nu är ju iaf det överhuvudtaget finns pengar till en till nu när Jonte förmodligen är på ingång och allra helst då med tanke på att han lär kosta mer än beräknat. Nu är det upp till bevis för vissa sponsorer om man vill se slutspel i vår!

JimmyH:
ja det är ju själva fan, fattas nu bara att anaheim skulle få för sig att "tappa" bort jontes frihetsbrev ...........

mikenomad: Hehe...jag förstår dig, fast i dagens hockeyvärld är fan inget säkert..tyvärr...:-P

Ambroo: Hrm...jämnförelsen är väl i det närmste relevant. Inte för att jag tror att Jonte gör samma vals som Olausson. Eller jag hoppas att han inte gör det, för jag har högre tankar om honom.

Suuune: Suune,Sune: Siktar på att byta "nick" till Slim Jim.

Chippen: Äh...sluta kraxa nu.."Det är aldrig klart förrän...etc etc..". Låt mig leva i den här nya, sköna förvissningen oavsett om det blir så eller inte. *L* Har ju precis funnit sinnesro i frågan....

Fet-Ecke: Så du siktar på att bli Ecke? = )

Chippen: Jämförelsen känns icke relevant med tanke på hans vagabondliknande leverne...

mikenomad: Det är aldrig klart förrän en spelare gör sina första skridskoskär för sin nya klubb. Säger bara Olausson...

mikenomad: hehe mm men ändå lixom..skulle juh va så skönt å veta att han ha skrivit på....

Uddan: Mmm...det är mycket man vill här i världen...tyvärr kan varken du eller jag eller nån annan härinne påskynda ngt. Men som sagt, spelar ju ingen roll, det är klart lik f-bannat! ;-)

Ambroo: haha tok!!! =)

mikenomad: Det är bra, sprid budskapet!;-)

mikenomad: Jojo men den grabben är juh lite små lurig han!! Jo men skulle kännas så bra om han vart klar!! Spelar ingen roll om vi väntar tills danföre elitserien börjar..
Vill ha de klart nu! =)

Uddan: Lille vän...verkar som om du är dåligt frustrerad. Har du inte lärt dig det där om att "den som väntar på nåt gott...etc"? Gör som jag, andas lugnt, luta dig tillbaka och lita till fullo på vårat egna, självutnämnda orakel (Ambroo). T.om. jag har funnit frid och faktiskt insett att han i praktiken ÄR klar. Trots att allt formellt inte till 100% är i hamn...

Ambroo: mm så sant grannen men ändå!!

« · 736248 · »