1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596785 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
ernie eagle: Tjena! Ja fagemoney....Var ä han nu förexten?

bejan:
Spelar i Tyskland i Iserlohner EC

TIKbiff: Stämmer utmärkt! Du är påläst Mats =) Sånt gillar vi. Finns för många med noll koll på boll så att säga. Därför är det alltid skönt med grabbar av det rätta virket som vet vad de snackar om för någonting.

För övrigt så vill jag se Björne Danielsson i Timrå nästa säsong. Men han lär väl ha ett gällande kontrakt skulle jag tro?

Tror han skulle passa bra in i Timrå. Frågan är väl om han och Sanny Lindström kan försonas efter duellen i Mästarcupen i höstas?

ernie eagle: det mesta som händer ute på isen kan nog förlåtas skulle jag tro, spelare vet hur det blir med känslorna när man spelar match.

dr-nix: Förvisso sant men om någon skulle trasa sönder ledband i mitt knä med en brutal knätackling skulle jag bli vansinnigt förbannad och kunnat döda den jäveln som gjort det. Nu skulle jag naturligtvis inte göra det bokstavligen men jag skulle fräsa som en katt och skälla som en hund och grymta som en gris efteråt. H-e vad arg jag hade varit!

Det hade osat svavel lång väg i korridorerna, det kan du skriva upp.

Lite halvtråkiga nyheter vaknar man upp med tillsammans med morgonkaffet då Dagbladet skriver att HPK-center Voutilainen och Esa Pirnes ser ut att vara förlorade till någon av de större klubbarna i Elitserien. Nu var det väl kanske otänkbart att Nubben tänkte skriva kontrakt med båda två. Men ändå.

Johan Ryno tror jag kommer välja oss till slut, tillsammans med Lauritzen.

Däremot så skriver ST att Richard Kapus kan bli Kristian Gahns ersättare. Det är mycket nu. Ta en kaka till.

Skarin: Aj då. Jag satt ju och hoppades lite i smyg på att Voutilainen skulle välja oss. Det här med silly season är ju otroligt roligt, rykten om vartannat. Och nya eventuella spelare varje dag. Törs man ens räkna med att Pärssinen spelar med oss nästa säsong?

Skarin: Enligt AB så är Voutilainen i princip klar för Frölunda, trist för oss.

Frella: Usch för goa gubbar med massor av pengar...MEN han vet inte vad han går miste om...typ..läs Mandevilles hyllning till Timrå, Staden Sundsvall och fansen !!! pengar är inte allt...

asch, Timrås status har nog sjunkit en del trots allt. Men rent logiskt så måste Timrås värvningar ändå bli tyngre än t ex Modo eller Luleås eftersom de redan har nyckelspelare i sina lag

RocknRolf2: Det känns som så.

Jag tror inte Janne Laakkonen-affären har stärkt våra aktier i Finland direkt. Han har ju varit riktigt bra i Finland efter sin sejour här och gjorde ju 29 poäng på 30 matcher i Helsingfors.

En förstafemma och en målvakt av hög klass är vad vi letar efter och av det som kommit ut så är man och gräver i bra namn.

Timo Pärssinen sägs ju vara klar medan Esa Pirnes och Jukka Voutilainen sägs gå till andra klubbar. Jani keinänen tvivlar jag på att man plockar hit som förstacenter.

Att hoppas enkom på våra NHL-yttrar även detta år känns nog för riskabelt, det vore kul om vi kunde ha in några toppnamn innan Gunno och Jonte gör sina val.

Annars så känns väl Adam Andersson som ett bra förvärv och hamnar han här så spelar han då i sin 4:e elitserieklubb, ganska imponerande med tanke på att han blir 23 år detta år. Petri Kokko är en annan offensivt lagd back som ryktats hit. Undra hur resonemanget går kring Kalle Koskinen, fullföljer han sitt kontrakt tro?

På målvaktsfronten är det dock rätt tyst, detta känna trots allt som den allra viktigaste.

Skarin: Enligt samma artikel så flyttas Moe upp i A-laget också. Kul för Moe, även om han väl ses som 7e eller 8e back i första hand. Frågan nu är väl om Hansson också blir kvar eller om han lämnar för spel i Allsvenskan elelr liknande.

JimmyH: Visst gick någon i ledningen ut och nämnde att Laakonen inte trivdes ens från första stund i Sverige. Det kan vara ganska personberoede om man lyckas eller inte i utlandet.
Dock kan juh affären ändå smutsa ner TIK's rykte...

Nu längtar man efter något nytt i TIK... Ex-AIKaren Tim Thomas skulle smaka bra. Även om det förmodligen är ganska osannolikt... :/

Skarin: Känns väl inte alltför intressant att byta ut en 34 åring..Gahn mot enn 33 åring..kapus även om han är bättre

htikare: En 33-åring kan spela i minst 3-4 år till, se bara på Sjödin. Dessutom är det nog bra skillnad mellan Kapus som var med i ett av de bättre lagen i OS och Mäster Gahn... =)

Tycho: Jo det håller jag med om! känns bara spontant lite bättre med spelare kring 26-27 som fortfarande kan förbättras lite till men ändå är nära max
speciellt brukar åldern märkas på skridskoåkningen på en del då typ Gahn
Men Kapus kanske är naturligt rask av sig..

htikare: Det är viktigt att ha några gamla spelare med mycket rutin. Även om skridskoåkningen kanske inte är på topp så har dom oftast ett spelsinne och en kyla som många yngre saknar. Sådana egenskaper som är nyttiga i tuffa och jämna matcher.

htikare: Kapus kanske inte är någon poängmaskin längre, men gör ändå rätt bra med poäng. Gjorde ju iaf två ass på sex OS matcher nu i februari. Känns lite som att Gahn var en liten bit från OS-truppen faktiskt...

Alla undrar hur det blir med Nordgren och Hedström men Hagos då?

Laken: Jag ser Hagos som förlorat åtminstonne ett år till i NHL... Tror han är beredd att ta den hårda vägen via AHL. Sen har jag ingen aning om kontraktsläget...

Någon som har något hett (trovärdigt!) rykte får gärna messa mig då jag försöker hålla reda på dessa under min profil.

Tycho: Hagos är sthlm så det Dif tyvär

Tellus: Två saker jag undrar över kring ditt inlägg.

1. Vad är det som säger att Hagos är påtänkt att komma hem? Ingenting jag har hört iaf.

2. Hagos må vara från Stockholm men vad jag vet så trivdes han bra i Timrå och då borde väl det vara ett minst lika bra alternativ? Eller du kanske har andra uppgifter... :)

Tycho: Det jag undrar när jag läser Tellus inlägg är snarare, "Vad är det du skriver egentligen. Gör dig förstådd tack.". :)

Tellus: Hagos är AIK och ogillar enligrt engen utsago DIF...

Swordster: Här är det ju rena "Norra Brunn" (c;

RocknRolf2: Nu är de uppdaterat på timraik.nu så man ser vilka som har kontrakt nästa år..

Aftonbladets nyhet om Voutilainen kändes ju något kryptisk. Fanns ju inte direkt något i den som klargjorde att han var nära en övergång till Frölunda. Då kan man fortsätta att hoppas på honom också ;)

Kerstin_k: Klart att Vuotilainen skall till Timrå. Frölunda kan ta sig i Häcken.

Det ska fanimej inte ha allt de pekar på. Någon måtta på dumheterna får det väl ändå lov att vara.

ernie eagle: Ja Voute for voutsalainen..läste om honom då han blev månadens spelare i okt. Hans uttalande till reporter mpåminner om Mandys inställning.." if you work hard every shift, the success vill come sooner or later..
honom vill vi ha!
Han började som junior i kalpa kuopio..är inte det kapanens klubb?

htikare: Jag tror det är Kapanens moderklubb eller så är det Kiekko-Vantaa?

ernie eagle: Hans Norberg i Luleås spelarråd säger idag att inget är klart med K. kerman o att fler klubbar nog är intresserade..skulle tik kunna vara en av dom klubbarna. En ny offensiv KalleK.?? för målkänsla har han iallafall!

htikare: Ja, Kerman skulle passa perfekt in i Timrå IK! Naturliga målskyttar är inget vi blivit bortskämda med denna säsong...

Frella: var läste du om Moe??

Laken: Är väl inte helt omöjligt att Kerman blir kvar i Mora. En annan naturlig målskytt kanske kan vara Hnat Dominichelli?

htikare: I dagens pappersbilaga av ST. Samma artikel om Gahn och Kapus som ligger på nätet fast lite fylligare.

klas klättermus: Hnat Dominichelli... VEM är det?

Laken: Det vet du mycket väl... en önskevärvning till nästa säsong.. Målskytt!

Hedström närmar sig Timrå...

Leksand - Skelleft 3 - 0 (3-0,X-X,X-X)

Första (slut) 1-0 (5.37) Patrik
Wallenberg, 2-0 (9.49) Niklas Persson,
3-0 (12.54) Magnus Österby
Andra (pågår)

Skott: 8-10 (8-10,x-x,x-x)
Utv: LIF: 5X2 Ske: 3X2
Domare: Patrik Sjöberg
Publik:

klas klättermus: Han heter (enl. Eurohockey.net) Hnat DomEnichelli. ;-)
Stats? Se länk...

Domenichelli ser ju bra ut på pappret, är center och har ett coolt namn. Kan kanske vara nåt? men inte troligt att han drar till klart sämre pengar i Sverige

Err Domenichelli lär knappast bli aktuell för TIK med tanke på hur snuskigt med pengar dom tjänar där borta.

dr-nix: Instämmer!
Vad har du för svar på detta Klasse Klättermus?!?

Laken:
Tuff start för SSK, skulle Josef B kunna vara nått för TIK?

Per HApps: Ställt också samma fråga tidigare..fick svar av nån brynässupporter
att Josef B. tycker att Gävle är för långt norrut.. så han kanske är en sån där låst
s-holmare... Men en supporter som håller på Brynäs kan ju också ha andra motiv till ett sånt svar
..att man tex. inte unnar tik en sån back!

Bofors american..Angell som gjorde ett par poäng ikväll igen är en back jag tror kommer att göra succe i e-serien..men nu rappoteras ju l-kping vilja ha honom så då blir det väl svårt, men vem vet!

Kanske han kan hänga med Lauritzen..

Per HApps: Han skulle väl kunna få förstärka TIK. Men än så länge är det väl något tidigt att ropa hej... Frågan är också om han skulle kunna tänka sig att flytta från storstan till lantstan. Tveksamt.

Inga nya rykten i dag? Lite besviken blir man. ;)

Det är ju tragiskt att se att vi har två (2) andremålisar på lönelistan till nästa säsong. Vore läge att lösa en av dom från kontraktet åtminstone.

Per HApps: Oksa kommer lösas ut, vi kan alltså räkna med en ny förstemålis.
Stana om SSK åker? tja, men det finns bättre möjliga keepers

SSK åker, troligtvis blir det Leksand och Malmö som star steget upp. Och då lär det fladdras för full hals i MIF-plånboken med Percy fri som en fågel igen och en Hylliearena på gång.

Så Nubben , lägg på ett kol nu när vi fick en månads försprång i värvninglöpet.

RocknRolf2: Rastislav Stana är inte för en sekund en bättre målvakt än Adam Svoboda.

« · 690323 · »