RocknRolf2: "en kängspark till de som beslutade att Eon inte skulle bli större än vad den är."
Jag förmodar att det uttalandet inte är menat med fullt allvar. Men varför man valde att bygga som man gjorde hade väl dels att göra med att man var tvungna att få klart en ny ishall/arena på väldigt kort tid, då dispensen för gamla isstadion inte gällde längre.. Dessutom fanns det en starkt begränsad ekonomi som satte upp hinder för vad man hade råd med för utsvävningar. Det pratades väl vadjag vill minnas redan första säsongen om att man hade byggt om för att kunna bygga ut, så att säga. Om inte omedelbart, men lite mer på sikt. Det har väl presenterats klara ritningar, officiella eller inofficiella, som visar på ett extra etage o.s.v. Så att man skulle känna sig tvungna att flytta från Timrå för arenans räkning det är bara påhitt.
eloff: Förhoppningsvis slipper man väl köpa ut Oksa då han nog hittar en klubb ändå. Givetvis skulle TIK tjäna mer pengar om man hade arenan i centrala Sundsvall med närhet till allt. Vad gäller jumbotron så är det väl redan klart att det kommer sitta en sådan i taket till hösten. Tror att E-on kommer byggas ut till att ta kanske 6500, varav kanske 600-800 är ståplatser nån gång i framtiden. Man planerar väl även mer loger och mer kiosker/barer. Det ska räcka för att driva ett ES-lag även i framtiden.
Vad gäller spelare är jag inte ett dugg orolig. Man kommer nu satsa på unga, förmodat billigare än uvarna, i en fjärdeline. Lagombetalda i 3e och 1 till 2 toppformationer som jag fattat det. Något som inte lär kosta så jävla mycket mer än vad det gjorde i år. Ändå verkar man ju göra plusresultat i år med.
Det handlar ju lite om vad man gör med pengarna också. Leksand har en lönebudget i paritet med topp-4 lagen. Väl spenderade pengar?
Dream Team: Hade hellre sett en arena i hamnen i Stan eller en i Birsta med kapacitet på 8000-9000. Då hade vi på allvar kunnat mäta oss med dom stora elefanterna. Men som det är nu så är vi på plats 8-9 även i Arenafrågan. På en sak är vi i topp i alla fall, och det är kvaliten på läktarna, dom är härligt branta och alla ser bra.
Per HApps: Läktarna och akustiken är väl egentligen det enda man kan plussa för riktigt ordentligt. Jag är nöjd med hallen som den är nu, men ska man börja snegla mot de andra arenorna och vad Svenne-Mazarin vill ha så börjar det bli ganska beigt.
Per HApps: Jo, det hade såklart varit en dröm. Men då de pengarna inte fanns när man stod under en stor tidspress att bygga om fanns ju inget annat att göra. En stor del av bygget finansierades ju dessutom med EU-bidrag. Det hade förstås kunnat gå att önska lite mer pengar av EU-tomten för att gå i lås med en sådan större arena, men nu är vi ju där vi är. Det är nog få personer som är direkt missnöjda med den arena vi har. Ja, förutom vissa bortasupportrar, då.
Kevin O Shea: nää, jag är en spöskrivare. Anledningen till att tik ligger i elitserien kan skrivas med en konsonant, gissa vilken? Frågan är hur lång tid vi får vänta på en liknande, forthoppningsvis snart men troligen inte.
Knylan: Snackar vi själva hallen så ligger nog vår i topp. Snackar vi myspys runt om i katakomberna så ligger vi väl inte direkt bra till. Men jag föredrar ju våran framför den trots allt rätt lama LLA. Även om jag gärna skulle ha de utrymmena bakom läktaren hos oss också med allt vad det innebär. Men själva hallen byter jag inte ut mot en LLA skapelse. Är väl egentligen bara ståplats som måste vara planerad av något geni på vägvärket.
eloff: Skulle jag ge mig på en gissning skulle jag säga att du är antingen Sundsvallare eller Modolid som snappat upp en del om TIK via tidningar och dyl...För du verkar ju trots allt lite bitter.
eloff: "Anledningen till att tik ligger i elitserien kan skrivas med en konsonant, gissa vilken?"
Du har uppenbarligen inte läst på nu heller när du gör ett sånt uttalande. I vilket fall så väljer du att göra det väldigt enkelt för dig själv när du försöker dig på en analys om varför Timrå gick upp i elitserien. Zäta var en del i ett lag som var bygt på rätt sätt. Dessutom hade man spelat ihop under ett anta säsonger. Ett visst flyt på vägen hade man självklart också. Men att påstå att det var Henrik Zetterbergs förtjänst helt och hållet det är ju helt fel.
friskan: Till en början ja, sedan ville jag jag att en arena nedsänkt i Skönviksbergets södra sluttning skulle byggas. Har en 3D-animation av den om någon är intresserad.
Swordster: Så vitt jag vet har Hedström med familj aldrig haft någon villa vare sig i Timrå eller Sundsvall. Snarare lägenhet i Sundsvall. Däremot är jag inte främmande över att Nubben är ute på villajakt till kommande säsong....
ELOFF???? Vem är denne man? Som dyker upp från ingenstans och sprider sån glädje i supporterleden. Och hur kan han komma i diskussion mot RR2??? Ni borde ju finna varandra direkt!
Ännu en frisk fläkt.
Välkommen in i HS Eloff! (Nu tror ju jag att du egentligen är etablerad och bara har bytt namn)
Fråga till RR2.... Hur kan det komma sig att du inte har en toppposition i någon klubbledning i landet. Du visste i våras hur TIK "Borde ha värvat". Du kan via torftiga webbrapporter i sifferform göra klockrena analyser av en J20 match och visste till och med hur Timrå IK borde ha byggt sin Arena redan innan den var byggd. Du måste ju vara en oerhörd tillgång för den klubb som skulle engegera dig. Om inte annat så kan du fråga Aftonbladet om du kan få vikariera som siare när Sol- Britt vill vara ledig.
Magnus Nilsson på väg till Luleå... Det skulle vara jävligt tråkigt, då jag tycker att han behövs i Timrå. Han har dock mer att bevisa, men han har definitivt den tyngd och tuffhet som Timrå behöver.
Baker: Nilsson HAR den tygd och tuffhet som TIK behöver... Problemet är att han inte har det i alla matcher... Vissa matcher har jag trott att Nilsson varit på syjunta... Då och då har han glimmat till. Tyvärr alltför sällan. Så jag tror att ett miljöombyte skulle vara bra för honom och vi tar in en ny tanks i laget...
Janken: JAG RINGDE NUBBEN NU! VI MÅSTE JU AGERA NU! KARL FABRICIUS står ju utan kontrakt! Han är ung, han är het, han är lovande och går en intressant framntid till mötes. Fabbe vill jag absolut se i Timrå!
Vakna nu innan Chrunak druckit ur sitt whiskyglas och signat honom på nytt!
ernie eagle: Fabricius skulle passa in. Ung, hungrig med hjärta!
Fabbe är lovande. Tror du inte att han skulle behöva en säsong i seniorhockey inna han äntrarES?? En vända i allsvenskan? Men han kan få stå brevid Aspen i båset en säsong och växapå sig.
Laken: Visst är det så, men jag tror att han har mer att ge. Alternativet är givetvis att värva en likadan spelartyp med samma fysiska egenskaper... Jag tycker Timrå har en förkärlek till att värva "små" spelare som inte riktigt orkar stå upp när det gäller, men det är som sagt min åsikt.
Janken: Sedan är ju även Fredrik Hynning och Emil Lundberg utan kontrakt. Emil Lundberg har jag alltid gillat.
Har väl kanske stagnerat något denna säsong och jag tror ett miljöombyte skulle göra honom gott. En spelare som sällan eller aldrig får några rubriker men som alltid gör ett gediget jobb och går till jobbet varje dag. Oerhört profesionell inställning och en ödmjuk och trevlig grabb enligt de källor jag pratat med.
Luleå är dessutom tveksamma till om de vill förlänga med Lundberg. Fredrik Hynning är ett annat spännande namn som dock lär bli svårare att locka över då det sägs att Djurgården är väldigt intresserade utav att knyta upp honom på ett flerårskontrakt och få stockholmaren att flytta hem till kungliga hufvudstaden.
ernie eagle: Nä! där är jag mera tveksam... Vi behöver inte fler grovjobbare... Spetskompetens skall in... Om vi skall plocka in grovjobbare så finns det massvis i AS som kräver mindre än Lundberg i lön. Jag vill ha kvar Jantunen... Åsså vill jag ha hit Jonte... Fabricius skulle sitta fint. (Förresten så har vi redan grovjobbare så det räcker)
Frella: Wennerberg, Hallin och Carlsson antar jag är dina grovjobbare? – Som jag ser det räcker inte det! Om vi tappar både Manderville och Nilsson tror jag inte att dessa går att ersätta utan vidare, dessa spelartyper behövs också... Det är inget snack om att spetskompetens behövs, men jag tycker att tyngd och tuffhet är nog så viktigt...
Baker: Ska man nu ha en fjärdeline med unga spelare, så tycker inte jag det finns plats för mer sarggnuggare. Om vi drömmer lite så har vi Hedström-Pärssinen-Nordgren och något till bra namn i de två första kedjorna. Som jag ser det finns det ingen plats för en dyr Nilsson.
Frella: Visst, drömma kan man väl göra men det är sällan att det slår in. Men får vi en sådan drömkedja som du beskriver samt en fjärdekedja med Ryno och några till, så får jag väl ta mitt förnuft till fånga...
Baker: Håller med vi kan inte ha för många "små" spelare. Jag skulle vilja se Almtunas powerforward Marcus Jonasen. större än M. Nilsson ruskigt stark efter sarg men bra på skridskorna o även poängmakare. Tror han har Nilssons egenskaper fast med spets.. har också den där extra viljeinställningen som kännetecknat timråspelare hittils som Mandy, Robban, Pelle m. flera.
htikare: Hehe... Skulle vilja påstå att Magnus Nilsson har en fysik som placerar honom bland de tio främsta i elitserien och således i hela Sverige. Att tro att en kille från Almtuna skulle gå in och göra ett bättre jobb än Mange är som att tro på tre tv-rutor varje gång man skrapar triss...
Ambroo: Med tanke på vad han (förmodligen, vad vet jag!) kostar - så är nog Mange lite för dyr i förhållande till vad han producerat: 14+15 på 90 matcher
Ambroo: Visst har han en fin fysik. Men tyvärr har han väl inte riktigt visat upp ett fysiskt spel här alla gånger. Alldeles för ojämn och för dyr. Han har gjort sitt här.
Portello: Du har så rätt så , han är redan kontrakterad av LA Kings men det skrevs i kontraktet att han skulle denna säsongen som var i SSK , Kings ville dock efter rookie campen ha han kvar redan då så killen kommer spela AHL eller NHL nästa säsong med strörsta sannorlikhet
Montén Python: det där har jag också tänkt på när man ser bilder i TVn. En del omklädningsrum för bortalaget ser ut att vara i något gammalt pannrum! Timrå måste ha ett utav dom bättre!
Jag förmodar att det uttalandet inte är menat med fullt allvar. Men varför man valde att bygga som man gjorde hade väl dels att göra med att man var tvungna att få klart en ny ishall/arena på väldigt kort tid, då dispensen för gamla isstadion inte gällde längre.. Dessutom fanns det en starkt begränsad ekonomi som satte upp hinder för vad man hade råd med för utsvävningar. Det pratades väl vadjag vill minnas redan första säsongen om att man hade byggt om för att kunna bygga ut, så att säga. Om inte omedelbart, men lite mer på sikt. Det har väl presenterats klara ritningar, officiella eller inofficiella, som visar på ett extra etage o.s.v. Så att man skulle känna sig tvungna att flytta från Timrå för arenans räkning det är bara påhitt.