1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604412 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Frella: Oj fan. Det var ett redigt bud det där. Jag hoppas att Timrå inte bestämmer sig för att matcha det. Så mycket pengar kan han väl ändå inte vara värd?

Kerstin_k: Nej, riktigt så mycket pengar är han knappast värd. Runt 50 000 i månaden skulle jag väl tycka att han kunde vara värd. Men knappast det dubbla. Men som nykomling måste man väl locka med nånting. Särskilt som Malmö gick kräftgång en längre tid under senaste ES-perioden.

En fråga till någon där ute. När är sista datumet för NHL att sno spelare från Sverige? Läste en artikel från GP där det stod 15 juli. Men var det inte 15 juni som var satt som sista datum i det nya avtalet? Nu drabbar det knappast oss i år, men ändå kul att veta.

Frella: Tror nog du har rätt i att det flyttades till 15 Juni.

lungan: Jag skulle tro att man väntar på ett beslut från jonte. Om han inte kommer så kan man lägga dom pengarna på jantunen inte för att jag tror att man betalar lika mycket för jantunen som jonte men jantunen är nog inte billig.

I Leksands gb här på HS så finns ett rykte om att Tarvainen kanske river kontraktet. Nån härinne var ju inne på att vi skulle värva en finsk forward från LHC. Kan han vara den spelaren om nu ryktet stämmer?

wap.hockeysnack.com
Frella: 15 Juli.

JimmyH: Men var inte tanken att det skulle vara 15 juni? Om det är 15 juli så är ju avtalet precis lika värdelöst som förra avtalet. Med skillnaden att man kanske får in lite, med betoning på lite, mer pengar för sina spelare.

Hittade detta efter googlande. Följ länken.

Frella:

vad jag har hört så är Leksand väldigt angelägen att få honom eftersom Tarvainen var en av spelarna i Tappara när Rautakorpi var tränare där, och dom kom tydligen bra överens. det är bara frågan om han vill spela i AS!!

Frella: Det var som fan...ja då var ju den rökt då, synd det för den killen skulle vara nåt. Förmodligen ligger det nåt i det, med tanke på attt Matthiasson hade 200.000 papp där sist...

Ambroo: Det känns ju inte bra om lönekarusellen kommer igång på detta vis.
Skall nykommlingarna betala 100.000 för medelmåttor, så är det risk att karusellen kommer igång på ett liknande sätt den gjorde i NHL.
Införande av lönetak här liksom där är snart ett måste, anser jag.

Vad gäller övergångar till NHL, så är det 15:e juni som gäller, med det nya avtalet.
Däremot tror jag att skillnaden mot förut, är att NHL lagen kan plocka över aven odraftade spelare, och då är det inte 15:e juni sosm gäller.
Kanske "Warhawk" kan komma in och bringa klarhet, han har ju järnkoll på NHL.

Jukka Voutilainen är han klar för Hv eller?

rödovithockeydy: nä det tror jag inte!! kan inte hitta något som styrker detta!

rödovithockeydy: Vafan HV får inte värva fler finnar nu! Det är VI som ska ha flest finnar i laget, inget annat lag!

diffe: Det skall vara det där som nån av skribenterna hade skrivit på hvfantasten. Har dock inte läst det själv, men det var ju nån från HV in hit i går och surrade om det där.

Kerstin_k: jasså? jag var in och kollade lite där men inget!!
Men det snackas och surras så mycket!
Tålamod Tålamod! Vi får veta tids nog.....

diffe: föresten vart tog anton strålman och per hallin vägen i tre kronors trupp???

diffe: de fick packa ihop och fara hem...

Ambroo: jasså varför då??

diffe: det är väl så att de inte platsar nu när spelare från finallagen anslutit helt enkelt.

Sitter och funderar ang. backsidan. Som det verkar så är det slutvärvat på den fronten och man nöjer sig alltså med 8 backar ink. Moe... Det får mig att bli en aning oroad...

Jag menar, vad händer om Kalle K slår upp sin skada igen, vad ska det bli av Styf som ju inte är den som varit skadefri på slutet direkt och var står vi om Lotvonens otur håller i sig???

Faller någon eller några av dessa bort så kommer vi garanterat att hamna i bekymmer då Svebba inte håller måttet och Moe är på tok för oprövad. Jag vill icke ha det som ifjol!

Förstår inte riktigt, det pratades om att bredda truppen, men Nubben verkar vara kall nog genom att räkna med att det inte inträffar något... Varför inte blicka mot Frölundas Demén-Willaume som lämnar för nya äventyr? Han är ung (86:a), lovande och skulle absolut vara intressant att följa i vinter.

Ambroo: Svaret på dina funderingar är väl helt enkelt att man värvar nytt om man får långtidsskador. Fönstren är ju borttagna.

Själv har jag inget emot Johan Svedberg. Om han rankas som sjundeback så står vi oss väl i konkurrensen.

ståpäls: Då blir det ju precis som ifjol, ska man acceptera det?

Svebba ska som bäst vara åttondeback i ett lag som SKA spela slutspel...

Ambroo: Du får i alla fall acceptera att jag inte tycker att Svedberg är lika dålig som du tycker. :)

Ambroo: Skulle Svebba kunna hitta tillbaka till den nivå han höll under debutsäsongen så är han ju en riktigt bra sjundeback i mina ögon. Sen vet man väl aldrig vad som kan tänkas bli ledigt på andra sidan atlanten heller.

Boumedienne är ju ledig, men om hans lönekrav stämmer så är det nåt han definitivt inte är värd.

ståpäls: Absolut! Men just det här med värvningar mitt under säsong är aldrig bra. Spelarna ska veta sin plats och sin rangordning redan när en säsong börjar, även om det blir skador så ska det finns en befintlig trupp som klarar av det.

Frella: Visst, men man kan dock inte räkna med att han hittar tillbaks till det spelet. Sanningen är den att om ska man ha den bredd som man uttalat sig om från förenings håll så håller inte det här matrialet i dagsläget, det är för skadekänsligt helt enkelt.

Boumedienne känns inte som något alternativ, han är definitivt för dyr, hellre då en ung och lovande grabb som provat på hetluften och som vet vad som krävs.

Håller med om att det behövs tillskott på forwardsidan! Ingen som läst något om Yared Hagos? Vore trevligt att få hem honom inför nästa säsong!

Ambroo: Växjös Johan Ejdepalm vore en "lagom" backinvestering.. såg i nån tidning att han sagt nej till Växjö för att hoppas få ett elitseriekontrakt.
Han är en ruskigt vass skridskoåkare som vi inte är vana vid att se i tik..
dessutom bra skott spelatt mycket pp i Allsvenskan o på ett mycket bra sätt innevarande säsong..

htikare: som vi INTE är vana vad att se i tik? Jag hoppas du e ironisk där..

andyo: Menar naturligtvis inte Tik överlag inkl. forwards..där är vi ju kända för motsatsen att mala på bra i skridskoåkningen..men på backsidan tycker jag i år det varit några rejält långsamåkande som tex. ...Kalle (långsammare än tidigare år).. C-J ..dessutom tycker inte heller svebba hunnit med i svängarna ...

htikare: Okey där har du nog rätt. Det var väl bara Sanny och Strålman som kunde sätta fart ibland. Men jag kommer också ihåg när Mats Hansson 2-3 gånger den här säsongen fick nått psykiskt ryck i benen å small iväg på äventyr i offensiv zon helt själv! =)

diffe:

får hoppas att det bara är rykten.
men har inte nubben sagt något om att han har "toppnamn" klara i ligor som spelar?

rödovithockeydy: Jo det har han, jag trodde att han syftade på Jari Tolsa och Fredrik eriksson men så var icke fallet.

Det blir väl istället en massa finnar som man tror ska frälsa men sen att dom är helt värdelösa.

P.S jag vet att det finns riktigt bra finnar, men att plocka hit massa okända finländare är nog inte det bästa i nuläget.

Voitilainen är klar för HV enligt finsk sajt

eloff: helvetesjävlaskit... Har du länk?

eloff: Hm.. Jo det står ju där. Nu kan ju inte jag finska, men kan det inte vara så att det där är "rykten" om att spelare ska gå till vissa lag & komma till vissa lag? =)

Timrå_penko: Vilka okända finnar har vi värvat hittills då?

eloff: HV rycker i det mesta vi vill se hos oss, men klubben får skylla sig själva... Hade det inte varit för den gångna säsongen så hade Timrå också legat högt i kurs såväl inom landet som utanför.

Vad många glömmer med den misserabla säsongen är att TIK nu återigen tvingas jobba till sig ett seriöst rykte som gör att de kan konkurera med storfräsarna. Det är inte lika lätt att få hit en massa "namn" som för ett par sässer sedan.

andyo:
men det ser iallafall inte bra ut..
har han gjort så mycket poäng i slutspelet?

andyo: På den här sidan står ju Hannes Hyvönen som rykte till Sverige..
kan det ev. vara till TIK?? på elite prospects står han som rykte till Kärpät..
Har för mig att han ansågs tidigare lite lat o träningsovillig..låter inte som en tikare!

htikare: Näe vill man inte träna då ska man nog inte signa kontrakt med Timrå. Men han är rätt bra ändå, fruktansvärt bra slagskott om jag inte minns fel.

andyo: Ja han har skottat på bra i år i Jokerit 28 poäng på ca 35 matcher..
Han kanske har skärpt till sig med träningen efter Färjestadstiden då det var en del kritik...

andyo och htikare: Lat, bra på att supa och ruggig på damer...det är väl en typisk TIK:are det?;-)

Blir det Sverige så blir det FBK igen för Hannes (det ryktas om det på deras forum), men man skulle ju inte ha nåt emot hans grymma handledsskott i TIK direkt...

andyo: Ingen kritik till föreningen men: Jag tror det är mer realistiskt i en liten förening (som trots allt Timrå IK är) att hitta spelare som sätter lagandan och teamkänslan framför ett lönekuvert som heter duga. Det finns många spelare som låter bra i mannamun men som inte uppfyller förväntningarna.
Otroligt skoj att man värvar en ung lovande SVENSK målvakt, låt också detta genomsyra hela arbetet när man formerar laget. En jävla hysteri att stilla hungern bland oss betraktare genom att locka hit dyra kända namn och tro att det ordnar sig.

Ambroo: Ser just att Kvällsposten har honom på rykten till Malmö!..
Mif el. F-stad vi får väl se..men nån spritfantast vill vi verkligen inte ha i tik.

Ambroo: inga än....

htikare: Jaså? Hade ingen aning om att MIF sökte efter en ny busschaffis...

« · 709313 · »