svasse24: Jag har aldrig tidigare skrivit om Starostenko och jag skulle aldrig fläcka ned mitt rykte med att sätta ut någonting jag inte trodde på.
Person som jag inte vill namnge har jobbat åt Timrå IK och är väldigt pålitlig.
Det är som sagt var Dmitris önskan om att få komma tillbaks som öppnar för den här möjligheten.
Men...
Från "tryout" till ett färdigt kontrakt för nästa säsong är det en bit. Jag skrev inte att han var klar eller att det rörde sig om ett renodlat kontrakt.
Om nu Dimman vill tillbaks vore det väl jävligtt dumt av Nubben att vifta bort från chansen att åtminstone spela till sig ett kontrakt.
Är hans i närheten av det han presterade för 10år sedan så kommer han snurra varenda backjävel i hela ES. För han har ett spelsinne som en gud.
Frella: Helt rätt, men ändå helt fel... Att NHL får styra och ställa som de gör är beklämmande, hade vi haft Fagerlund så hade vi gått hand i hand med Ryssarna.
Angående Jocke Eriksson så är jag inte sämre än att jag kan erkänna att jag inte hade kollat upp hans senaste säsong i finska ligan. Bra med poäng. En stabil spelare som jag skrev. Har dock aldrig upplevt honom som någon extra ordinär spelare. Skulle vilja jämföra honom med Niklas Eriksson i Leksand. Men okej en ersättare till Nielsen hade han varit alla dagar i veckan.
Däremot tycker jag att finska ligan är överskattad, har sett ett flertal matcher på tv.
Ligor som kommer före:
1. Ryssland 2. Sverige 3. Schweiz 4. Finland 5. Tyskland 6. Tjeckiska 7. Österrike
ernie eagle: Men sen är det ju en annan femma om han väl dyker upp i augusti, verkligen lyckas spela till sig ett kontrakt eller ej?
Jag menar det var ändå 10år sedan sist han var här och mkt har hänt under tiden.
Är han tillnärmelsevis lika het som han var då så kommer jag gråta av glädje. Det är väl just därför Nubben "bara" vill erbjuda ett "tryoutkontrakt" eftersom han inte vet vilken nivå han håller idag. Ett mkt klokt och genomtänkt beslut i sådana fall.
Jag menar håller han inte måttet så är det ju bara för Dimman att packa resväskan och åka hem. Men faller testet väl ut kan han komma bli en oväntad joker i vinter för TIK.
Dimman har accepterat situationen att om det blir verklighet av det hela så är han införstådd med villkoren.
Detta gör han för att statusen på honom är lite sådär i dagsläget och han funderar på att eventuellt satsa på en tränarkarriär och för att han verkligen älskade Timrå och fansen. Även hans sambo trivdes ypperligt under den korta tiden de var här.
Han vill försöka kräma ur det sista i hockeykarriären innan pensionering tar vid och den kraftansträngningen vill han göra i Sverige.
ernie eagle: Att sitta och dela en whiterussian med Bulla på Timråpuben och sluddra hockey är väl knappast det ultimata och gör honom knappast till en "säker källa";-)
Robban: Nä så är det väl. Så hursomhelst slipper man spelare som sticker 20 dagar innan premiären som ifjol i år. Även om ett avbräck på Hahl den 15 juli skulle svida lika mycket. Är nog lite tunnsått med förstacentrar då.
RocknRolf2: 6 poäng på 24 matcher hade han för att vara exakt och det gör det än mer otroligt att han skulle dyka upp i vinter och man kan ju undra vad han gjort de senaste säsongerna, nån som har en aning? Själv tippar jag på att han är svårt nersupen som 70% av ryssarna i allmänhet...
Talangscouten: Ja och det var delvis därför jag länkade...
Dimman är inte en legend, han var en. Att sen diverse rykten går om honom varje år är inget legendariskt i sig.
Jag har varit med på hela resan, de svåra åren, S/T-tiden, återuppståndelsen och den nya "storhetstiden"...
Det är bara att inse, Starostenko har passerat bäst före datum, men visst, det skulle vara kul att ta en öl med honom i puben när det nalkas SCA-cup, men låt det stanna där.
ernie eagle: Nja, jag är ytterst tveksam till ryktet. Dock inte till dig. Men vilken j-vla dröm det vore att få se den vitryske eleganten i rödvit skrud igen!
Jåkkinen: Det var inte dom 3 poängen som var det viktigaste ikväll. Det var den sköna känslan över bra spel 60 minuter å dessutom vända matchen till seger mot dom överlägsna serieledarna.