1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600852 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
Kerstin_k: Har ni inte förstått att han redan är klar?

Fast det är klart, man kan ju inte vara riktigt säker förrän det står på hemsidan ;)

epa: Precis som jag också alltid säger. Vi ska aldrig jubla över ett nyförvärv förän det står att läsa om på hemsidan.

epa: Det är ju lite så där epa. Oavsett hur många som säger att dom har träffat Nubbens brorsas bästa kompis som garanterar att Jonte är klar tror man inte dom. Det har liksom hänt förr att saker och ting sades vara klart, men så visade det sig inte stämma.

Vi behöver bara gå tillbaka till den här säsongen och titta på hur snacket gick innan det sista fönstret, samma fönster vi värvade Rosa i, stängde. Då var det på tapeten att en hel femma skulle komma in. Tydligen var det flera stycken som hade "säkra" källor som kunde bekräfta det.

Nej, så länge det inte står på hemsidan tar man allt med en nypa salt. På så sätt slipper man bli alltför besviken. :)

Kerstin_k: Men jag har inte pratat med Nubbens brorsas kompis, så dä så.

Kerstin_k: ja av alla som yrar om "säkra källor" här så är väl ändå rätt många återkommande skribenter. Skulle därför vara intressant att utvärdera vilka som verkligen haft rätt med sina "säkra källor" över en längre tid med rykten... Så vi vet bättre vilka som verkligen är "säkra" med sina källor liksom

RocknRolf2:

Jävligt dött på HS nu, har det någonsin varit så här lugnt?

Vågar man hoppas på ett PRESSMEDDELANDE imorgon tro...?

Laken:
nja, men i slutet på veckan kommer nog Nubben eller PEO Larsson att kalla till presskonferens.

Laken: Nej glöm att någonting händer de närmaste veckorna. Vi får vänta tills åtminstone Gatufest-veckan innan någon pressrelaese kommer dyka upp.

ernie eagle: Hur kan du tro att vi måste vänta till gatufestveckan?

epa: Därför att inget kontrakt kommer bli påskrivet förrän dess. Punkt slut.

ernie eagle: Bra svar!..............eller

Klistrar in howdys inlägg här, hur seriöst eller oseriöst det än må vara.

"Senaste nytt.......!
Hört av Nubben på Elitloppet.

Hedström 100 % klar och Manderville ansluter i slutet av Oktober"

Frella: Låter bra men vissa Brynäsare jag snackade med var ej imponerad av förstafemman, nog ska vi ge topplagen konkerans nu när Norrena flyttar till Tampa bay

Frella: Skulle onekligen vara ett lyft för er med Jonte i laget. En frpåga till er "däruppe". Vad händer med Carl-Johan Johansson? Har hört honom ryktas som en tänkbar förstärkning för Bofors, men osäker på hans kvaliteer. Har han aviserat ngt var han tar vägen, för Timrå lär det ju inte bli?

BBO: Säkert en bra allsvensk back men "tappade" huvudet i bland i fjol.
Ruskigt skott! Bra vi PP.

Fet-Ecke: Bra vid PP skulle det stå och att han är lite långsam på rören.

TD:
var vissa Brynäsare ej imponerad av förstafemman?
Deras är nog inte så mycket bättre..

rödovithockeydy: Jag visste inte ens att brynäs hade en förstafemma...

Här är alla viktiga datum:

"Det finns två viktiga datum, 1 juni och 15 juni.
Senast den 1 juni måste en NHL-klubb som "äger" en spelare i elitserien ge ett kontraktsförslag till spelaren. Gör inte NHL-klubben det, som Washington bland annat inte gör till Johnny Oduya, blir spelaren free agent och alla NHL-klubbar kan bjuda på spelaren.
Senast 15 juni måste kontrakterade elitseriespelare skriva på ett NHL-kontrakt. Sedan stänger transferfönstret mot NHL.
Men har man inte något kontrakt, typ Andreas Karlsson, kan NHL-klubben vänta hela året ut på att kontraktera spelaren."

//Tomas Ros blogg

TD: Var står att läsa att Norrena är på väg till Tampa Bay? Jag måste i såfall ha missat det. Tacksam för svar.

Gidde: Man tackar... Läser normalt inte den blaskan, men man får väl göra undantag vid sådana trevliga nyheter ;-)

BBO: C-J Johansson var grym på att lägga straffar under uppvärmningen före match. Nästan varje straff lurade han Asplund, Svoboda och Oksa till korvkön. Har inget minne av att han fick lägga någon straff under en match och det är ju annat än uppvärmning, men ändå.

Frella:
Det där med Manderville har även jag hört nåt om... det sägs att han köpt lägenhet här i stan vilket man inte gör hipp som happ bara... sen sägs även att Jonte har inskaffat lägenhet här men som sagt, rykten är rykten o en påskrift ökar ju trovärdigheten enormt.

BlackBay: Repslagarvägen tror jag gäller för Hedström.

BBO: C-J vill plugga och väljer mellan Sundsvall och Björklöven. Hans fru jobbar i Sundsvall och vill inte gärna röra på sig mer...

Baker: Jaha! då blir det att våndas i 2 veckor till när det gäller halh pärssinen är väl ochså i riskzonen.Puuhh... ett par svettiga veckor att vänta. Jag åker troligen upp till sundsvall kring den 18:e juli hoppas det är klart då.

kungsbacka:
Inte ska vi väl behöva oroa oss för pärssinen också ?

kungsbacka: Pärssinen är inte i riskzonen. Inte heller Riku Hahl. Du kan vara lag.

Finns inget NHL-lag som erbjuder dessa herrar envägskontrakt och allting annat är uteslutet. Då spelar de hellre i Sverige och blir nyckelfigurer. Dessutom har en landslagsplats att värna om.

ernie eagle: Ja det lät ju lugnande.Men helt säker är man inte före den 15:juli då kan man slappna av.Det enda jag är säker på just nu är ATT JAG ÄLSKAR TIMRÅIK!

kungsbacka:
15 Juni :)

rödovithockeydy: Visst så ska det vara. kul att fel åt rätt håll för en gångs skull.Men vi har ändå 2veckor och 4dagar att våndas.varje morgon när jag går upp så slår jag på datorn först sen på med bryggaren och sen morgonbestyren så får det bli fram till den 15:juli.

Mappe: Här har du Norrenas nästa klubbadress.....Känns ganska skönt att slippa honom! Norrena Ha hahaha.

Jag klistrar in hobbens inlägg i den här redan befintliga tråden istället.

"norrena är klar för tampa bay."

Ja, det stod klart tidigare under e.m att så blir fallet. Det ska bli intressant att se hur Klöbben löser detta. Att man satsar på Fransson som förstekeeper är bara att glömma. Det lär komma nåt nytt utifrån. Finland?

Dream Team: Är vi rädd för trådar i denna GB ?
Är det en GB eller en tråds bok

Helg Ernest: Din uppmärksamhet på just detta kanske inte är den allra bästa, men det ursäktar jag dig. Hade det inte varit för att moderationen fått plöja ner den mängd nya trådar vad gäller ämnen som "Gunno, kom tillbaka!", Jonte är klar!", bara för att nämna några, ja, då hade gästboken blivit väldigt rörig och svårläst. Det är alltså att föredra om samma ämnen kan hållas på ett ungefär i samma trådar hela tiden.

Det känns som om det kan bli en riktig huggsexa att hitta nya målvakter.

Liv till Detroit.
Norrena till Tampa Bay.
Holmqvist till?
Krizan till?

Dream Team: Bra jobbat! Fortsätt håll ordning.

Laken: Känns ganska skönt att vi har klart med Backlund och Asplund. Det lär bli, precis som du säger, svårt att hitta kompetenta ersättare för de klubbar som tappar sina förstamålisar. Hur många målvakter av rang finns det ledigt på marknaden? Lär väl inte vara ett överflöd av dem. Spännande att se vilka ersättare som hittas.

Enligt en mycket säker källa så kommer Timrå att ta ett jättekliv i vinter! De har enligt källan avbrutit samarbetet med montreal och kommer istället att använda sig av material från Easton eller Bauer! Äntligen får killarna spela med lite häftiga spakar!!!

Kerstin_k: Nej, nog lär det bli svårt. Kan tänka mig att vi kommer att få se en och annan halvbra kanadensare, slovak eller tjeck strax under deras toppskikt. Kanske från tyska ligan.

BBO: Misstänker också att det blir något sådant som flygs in. Förmodligen är det någon klubb som gör en chansvärvning modell stor.

Lagom kryptisk omröstning ;)

Kerstin_k: ja asplund stoltserade ju med 0 vinster, det är verkligen något att ha.

eloff: Ja, fast hellre honom som andra keeper än någon chansning från Tjeckien eller Canada. Han vinner matcher i år, det är jag övertygad om.

eloff:
Det finns en övertro på individen inom lagsporten ishockey. Speciellt på detta forum.
Asplund spelade i ett lag med, i stort sett, ingen strategi. Ett lag som saknade organiserat försvarsspel.
Många klagar på Svoboda.. Men vilken målvakt kan klara att göra ett bra jobb när TIK spelade som man gjorde förra året. Utan tillstymmelse till att försvara sin blålinje. Och när motståndarna väl kom in så körde man upp och satte sig i knät på keepern. Gick konsekvent på puck i stället för att ta bort spelare o s v... Många säger att Adam S var en sopa... Men han platsade i Tjeckiska landslaget (Besynnerligt)
Nä! En keeper blir inte riktigt bra förän han har ett lag som fungerar hyfsat framför sig.. En bra keeper kan rädda en match genom att rädda misstag från det övriga laget. Men han kan inte kompensera ett obefintligt försvarsspel i längden.
Asplund blir nog bra han.. Skall ni se.

Janken:

Hmmm...

Backlund/Asplund... menar jag i sista meningen i mitt förra inlägg.

I den match som spelades upp i mitt huvud inatt lirade en grym första femma skiten ur allt motsånd

Styf - Lotvonen
Pärsinen - Hahl - Hedström

PRESSMEDDELANDE NUUUUUUUUUUUUUU!!!!

...please

« · 720719 · »