1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600328 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season inför säsongen 2006-2007

Sv: Silly Season inför säsongen 2006-2007
sgsk: Han är väl så illa tvungen nu, då SAIK är i elitserien.

kungsbacka: Jag har aldrig någonsin varit med om två personer som varit så säker på sin sak och som verbalt hävdat att deras kontakter är de enda som man kan lita på. Det är nästan i stuket med min pappa kan dänga din pappa med en hand bakbunden osv. och fortsätter man då att köra detta race och fortsätta säga saker man skall göra så borde man nästan stå för dem sedan också. Det handlar inte om att jag vill att han skall neka båda för Jonte är en spelartyp som vore roligt att se i sverige igen, även om det inte är i modo utan som jag tidigare sa så finner jag att om man skall ta till de ordalag som gjorts så borde man väl stå för övriga saker också även om det inte faller ens väg.

Sen träffar du direkt på spiken när du undrar om jag är för lat för att göra en samanställning själv. Så tydligen tycker jag inte det är så viktigt nog att göra en sådan då jag inte tar mig tid att göra en själv.

Angående hur roligt man kan ha i övik så är jag fullt nöjd med utbudet här, inte någon större skillnad mot när jag bodde i sundsvall... förutom att det finns lite mindre kvinnliga studenter då kanske.

MorganaLefaey: Ok du har missuppfattat mig jag har aldrig påstått att jonte är klar för timrå se tidigare inlägg.Men jag hoppas det av hela mitt timråhjärta.2 det var du som nämde nåt om sammanställning stå för vad du säger.3 jag bor inte i sundsvall men har gjort det i 24år jag bor i göteborgsområdet jag tror att jag har lite större utbud här än vad du har däruppe.

kungsbacka: Jag syftade faktiskt inte på dig när jag sa att det fanns folk här som körde så hårt på sina egna källor att de borde hålla det de sagt i övrigt. Visst nämde jag en sammanställning men jag sa bara att jag tyckte det vore roligt med en, inte att Jag skulle göra en vilket inte gör att jag behöver stå för det och göra en. När det då kommer till utbudet mellan göteborgsområdet och övik så måste jag väl säga att jag under en tid var där också och helt riktigt så är det mer än bara mängden tjejer som då dyker upp på pluss för din ort. Brukade dessutom ett antal somrar alltid befinna mig i en kompis stuga i Fjällbacka och även om det kanske inte räknas till Göteborgsområdet så är det västkust och västkust i sig är ruskigt svårt att konkurrera med, och man får dra sig tillbaka med svansen mellan benen och erkänna att man tog för givet att det var någon i Sundsvall/Timrå regionen man snackade med.

MorganaLefaey: Jag står för mitt löfte. En promenad från Kovland till E.ON Arena iförd en FBK-tröja. Det vill inte säga lite med andra ord med tanke på hur pass mkt jahg hatar den klubben alltså och faktiskt är avstängd från deras forum härinne på HS!

MorganaLefaey: Kommer även se till att kamerateam följer min, Bosse Blyfots och Ambroos promenad om det nu skulle aktualiseras och bilder kommer läggas i ett kollage härinne så ni ser att allting är en bluff.

Snacka kan vi. Stor i käften är vi också. Men vi står förbanne vid vårt ord. Tro mej.

ernie eagle: Så ni ser att allting inte är en bluff naturligtvis =).

ernie eagle: Vilket skulle vara bluff, era påståenden om Jonte eller löftet om att gå på långpromenad?

ernie eagle: Det är faktiskt riktigt roligt att höra. Nu brukar jag inte direkt störa mig med så många då jag när jag har fel helt enkelt erkänner det, så jag vet inte vad som krävs för att bli avstängd här på HS. Men all heder till dig och de andra som står vid sitt ord. Nu kanske ni får rätt och då kommer ju inga sådana promenader bli behövliga, men cujos till dig ändå.

MorganaLefaey:Ok det var stort av dig.överens alltså.Jag ska väl ochså erkänna att norrlandskusten inte heller är dålig väldigt fin faktisk från sundsvall o uppåt.Vi får snacka vidare runt derbymatcherna i vinter.ett litet tips bara när man svarar på ett inlägg så kan man kolla på namnet först och därigenom få en lite uppfattning om skribenten.

MorganaLefaey:
Haha, nu är det inte bara för att Ernie är en så fin och rejäl kille han gör sina stolta och hjältemodiga utfästelser: Om du orkade plöja igenom hans samlade värk skulle du snart inse att Ernie älskar att synas och att såna här jippon kommer lika regelbundet som månadsräkningarna.

Magnus är helt enkelt HS egen lilla Kikki Danielsson, Pernilla Wahlgren eller Robinsson-Robban.

sgsk: Det där läst jag igår, så det visste jag... Spännande förresten att en lokal krönikör skriver nåt sådant...

Bara så att du vet så är ST något av S-valls tidningen här nere trots deras skriverier om Jonte.

Vad konstigt det är med alla rykten som kommer och går angående Jonathan Hedström.

Redan från den stunden då man på Expressens löpsedel stort kunde läsa: "Jonathan Hedström klar för Timrå", så har det känts att han kommer spela med Timrå IK till hösten. Jag själv har även klara källor direkt från Timråledningen som säger att han kommer hem och spelar med de rödvita.

Men vi får väl göra som Nubben å Kenta. Visa den där ödmjukheten som dem alltid bär med sig när Timrå spelar eller när det gäller en värning.
Sälj inte skinnet förrän björn är skjuten, å det får vi verkligen inte göra i fallet "Jonathan Hedström".

Chansen att han kommer hem till Timrå är väldigt, väldigt stor. Det mesta tyder på det, men vi Timråsupportrar har ödmjukheten i oss.
Allt kan hända och det vet vi mycket väl.

Enligt denna amerikanska länk så har Jonte gjort sitt i NHL. De har satt honom som "confirmed" att lämna NHL och att han ska börja i antingen skellfeteå eller Timrå för 06/07. Annars, inget nytt. Vilken koll de verkar ha på svenskarna!

timraw: Fast jag tror inte denna källa stämmer så bra.
Skulle den stämma så kommer Tomas Holmström spela med Skellefteå, Mattias Weinhandl med Malmö, Mathias Tjärnqvist med Linköping, Niclas Hävelid med Linköping och Niclas Wallin med Luleå.

Jag tror iallafall inte detta stämmer!

TIKA: alla namn skrivna i skrivstil är bara rykten

TIKA: det är kursiv still på dom namnen , alltså inte bekräftade rykten.

timraw: JAg kallas för ekot ibland ;)

TIKA: Då är vi två som kan bekräfta att Jonte spelar för TIK.

timraw: Nu är det ju så att det är mestadels svenskar som skriver på HFBoards svenska sektion...

TIKA:

Underligt att ni resonerar som att Jonte skulle komma HEM till timrå! Timrå har aldrig varit, är inte och kommer aldrig att bli hans hem! Sådeså!

4EVER: Det jag syftar på när jag säger att han ska komma HEM och spela är det att senaste gången han spelade i Sverige var just i Timrå.
Å så kul som vi hade det den säsongen, så kul hade nog Jonte det också!

Men visst. Jag kan ta tillbaka mitt HEM och lägger till Timrå.
Han ska hem till Timrå. Där bor ju jag!!!

4EVER: Så om man spelar i Timrå en säsong och sedan är på match i örnsköldsvik och senare efter att ha njutit av paradisbadets vatten så åker han bort till Timrå?

MorganaLefaey å TIKA:

Vi kan nog fortsätta snacket om HEM i dödagar, men jag tycker inte det berikar någon!

Vad jag menar är att om/när Jonte kommer hem från ankorna så tror jag knappast, skjut mig om jag har fel, att han tänker på Timrå eller för den delen Luleå eller Stockholm! Hyfsat övertygad om att hem för Jonte är Staan å inget annat!

Brukar TIK stanna på paradisbadet efter en match mot MODO? Iofs, kan vara kul för grabbarna med nåt kul efter att ha fått stordäng!

4EVER: Stordäng mot MoDo? De var nåt nytt! Enda säsongen Nolaskogsarna varit bättre än oss är lockoutsäsongen och de säger sig självt.

Ta och kolla igenom statistiken över vinster och förluster sedan Timrås återkomst till finrummet - det blir din hemläxa! Sedan tar du och redovisar detta i ett inlägg härinne.

Varsågod, upp till bevis!

ernie eagle: Du har kort minne du den gångna säsongen så vann ni bara en match mot oss om jag minns rätt.

ernie eagle: Vill poängtera att det jag menar med att MoDo var bättre än oss lockoutsäsongen är inbördes möten - inte tabellplaceringen!

För där slutade vi trea och MoDo femma om jag inte missminner mig helt åt h-e. Vill dock minnas att vi hade fasligt svårt i just derbymatcherna denna säsong.

Modoante: Ja så kanske det var. Har förträngt den gångna säsongen :-)

Men jag kanske förväxlar lockoutsäsongen med den föregående eller så är de två säsonger av sex ni varit bättre än oss i inbördes möten lagen emellan.

ernie eagle: De senaste två säsongerna har Modo tagit mer poäng än Timrå. De två före det tog Timrå mest poäng. 2001/2002 tog Modo flest poäng. Säsongen 2000/2001 tog Timrå flest poäng. Säsongen före det möttes vi i en träningsmatch som Modo vann med 10-5!!!

Som jag ser det 3-3 de senaste 6 säsongerna.

ernie eagle: Att vi har haft svårt mot timrå är ingen nyhet tror t o m att vi hade minus ststistik mot er 01/02 när vi blev 2a i serien

Frisco: Okej bortsett den där där träningsmatchen då som ni vann med 10-5 - förstärkt med Peter Forsberg (som jag för övrigt bevittnade live i Kempis) har du några uppgifter på stora segermarginaler för ert kära lag mot oss då?

ernie eagle: Vilka matcher då? Alla matcher? Ahhh, tar ju timmar att skriva in dem.

Frisco:
RIKU HAHL KANSKE FÖRLORAD TILL NHL!!

Modoante: Brukar alltid bli härliga tillställningar i länsderbyna med en fantastisk inramning oavsett utgång. Ville bara ge den dära tomten från Skellefteå svar på tal. Han måtte fortfarande trampa runt på sin tandemcykel tillsammans med signaturerna Jonte och sgsk.

Skulle tro att han är på väg i riktning mot Bjästa för att dricka kaffe hos Paddan eller käka tomteklubbor och lära sig lite mer om fenomenet modemcykling.

ernie eagle: 2001/2002 kan du få

Torsdag 2001-09-20 19:00 MODO - Hockey Timrå 3 - 1
Torsdag 2001-10-25 19:00 Timrå - MODO Hockey 4 - 0
Torsdag 2001-11-29 19:00 MODO Hockey - Timrå 3 - 4 sd
Onsdag 2001-12-26 16:00 Timrå - MODO Hockey 2 - 4
Lördag 2001-12-29 15:00 MODO Hockey - Timrå 4 - 1
Tisdag 2002-01-22 19:00 Timrå - MODO Hockey 2 - 3

Frisco: Med stora segermarginaler menar jag 3 mål eller fler i de matcher ni har avgått med segern.

Vet att Timrå säsongen 00/01 var det väl vann en match med 0-5 (eller var det möjligtvis 1-5?) i Övik då jag satt i en solstol nere på Gran Canaria och fick resultatet bekräftat för mig sent på kvällen när jag surfade in på ett Internetkafé.

Sedan har vi vunnit någon eller några matcher med 4-0 också.

ernie eagle:

Kan du väl få din tomtemor!

Från senaste säsongen har ni lyckats med 2 oavgjorda, 1 vinst och 3 förluster mot Salle å gänget!

Imponerande!! Derbyfrossa?

Jag kan ivarje fall cykla! Du måste väl ha tvångströja på anstalten du sitter på så jag förstår att det är svårt för dig!

ernie eagle: tror du har rätt. Jag tror mig minnas en förlust med 5-1 hemma i Kempis den säsongen du nämner

Frisco: En "storseger" alltså den säsongen du redovisar för MoDo. 4-1 hemma i "Palatset" lördagen den 29 december 2001.

ernie eagle: Stordäng. Aha. Jag trodde bara det var vanlig statistik.

Torsdag 2006-03-0 19:00 Timrå MODO Hockey 0 - 3
Tisdag 2005-03-01 19:00 Timrå MODO Hockey 5 - 2
Torsdag 2004-10-28 19:00 MODO Hockey Timrå 5 - 1
Torsdag 2004-01-15 19:00 Timrå MODO Hockey 6 - 1
Torsdag 2004-01-22 19:00 MODO Hockey Timrå 3 - 0
Torsdag 2003-11-27 19:00 Timrå MODO Hockey 3 - 0
Tisdag 2002-09-24 19:00 Timrå MODO Hockey 4 - 1
Lördag 2002-10-19 15:00 MODO Hockey Timrå 0 - 3
Torsdag 2002-11-28 19:00 MODO Hockey Timrå 7 - 3
Torsdag 2003-01-02 19:00 Timrå MODO Hockey 4 - 1
Lördag 2001-12-29 15:00 MODO Hockey Timrå 4 - 1
Torsdag 2001-10-25 19:00 Timrå MODO Hockey 4 - 0
Torsdag 2000-11-23 19:00 MODO Hockey Timrå 1 - 5

4EVER: Jag backar man bandet bakåt endast till fjolåret så ligger vi lä. Men den statistiken är ju missvisande då vi underprestade nåt djävulskt och tappade hela våran förstafemma och ersatte dem med komplementspelare.

Sedan hade ju MoDo en viss Karol Krizan mellan stolparna också som var i paritet med Kimmo Kapanen innan han drabbades utav höftproblem, trasiga ljumskar och ledgångsbesvär.

Även om det tar emot att erkänna det så var MoDo betydligt bättre än oss under fjolåret men de har sina förklaringar.

Vilket lag som helst skulle bli sårbart om de tappade sin förstafemma från en säsong till en annan och inte får dem ersatta.

Det sistnämnda tänker jag inte ens bemöda mig att kommentera.

Punkt slut.

Frisco: 8-5 i den statistiken alltså i Timrås favör :-)

Knilson: "FICK PRECIS ETT MESS! SOM ÄR GANSKA SÅ SÄKERT FRÅN EN SOM KÄNNER NUBBEN UTAN OCH INNNA!!
JONTE ÄR KLAR!!!!!!!!
NU KAN NI ANDAS UT OCH DETTA ÄR INGET JÄVLA BULLSHIT,
VI FÅR DEN VASSASTE FEMMAN DENNA SÄSONG, GATTIS TIMRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!
Knilson @ KN 2006-05-25 21:09"

Var det samma en som fick ett mess igen?;-)

ernie eagle: Men nu går skam på torra land Magnus. ;-) Vad är det du åsyftar när du säger att MoDo var bättre under lockoutsäsongen, inbördes möten, eller vad? För placeringsmässigt var väl vi trea i serien, medan "real MoDo" kom på sjätte plats.

Ja, här följer lite fakta, dels med fokus på åren från 2000, men även totalt sett, genom tiderna.

Tabellplaceringar:

TimråMoDo
2000/01

9

4

2001/02

12

2

2002/03

3

7

2003/04

6

8

2004/05

3

6

2005/06

9

6

Här är det som ni ser jämnt skägg som ni ser. Timrå har varit bättre än MoDo under tre säsonger, och tvärtom. Vad gäller framgångar i slutspel så kan Timrå skryta med att ha kvalificerat sig för två semifinaler och en kvartsfinal. Tvp missade slutspel och en kvalserieplats. Modo, som alltid går till slutspel, har nått en final, men i övrigt aldrig nått längre än till kvartsfinal.

Inbördes möten:

2000/01: Timrå 4 segrar, MoDo 2
2001/02: Timrå 2 segrar, MoDo 4
2002/03: Timrå 4 segrar, MoDo 2
2003/04: Timrå 3 segrar, MoDo 3
2004/05: Timrå 2 segrar, MoDo 3, en oavgjord match
2005/06: Timrå 1 seger, MoDo 3, två oavgjorda matcher

Sedan säsongen 1955/56 har Timrå IK (Wifsta/Östrands IF, Wifsta/Östrand/Fagerviks IF och Timrå IK) och MoDo Hockey (Alfredshem, och MoDo AIK) stött på varandra inte mindre än 90 gånger. Första gången, säsongen 1955/56, hette serien Division 2 Norra - serien under högsta serien - Division 1. givetvis vann vi redan då, 7-2 på hemmais och 3-2 borta. Och vi presterade så pass bra även i övriga matcher att vi faktiskt vann serien och för första kvalificerade oss gången till Division 1! Alfredshem fick vänta ett par år, till säsongen 1958/59, innan man fick njuta samma framgångar.

Nå, till matchandet då. Som sagt, 90 matcher sammanlagt, och här är det MoDo som dominerar. Detta är tack vare de usla försök som Timrå gjorde att etablera sig på nytt under senare delen av -70-talet och början av -80-talet. Unde säsongerna 1975/76, 1977/78, och 1981/82, så möttes lagen tolv gånger. MoDo vann elva av dessa, Timrå endast en. Av totalt 90 möten har Timrå vunnit 36, MoDo 45, och 9 matcher har slutat oavgjort. Det skiljer alltså nio matcher till MoDo´s fördel. Skillnaden går som ni ser att hitta där under våra taffliga säsonger efter vår storhetstid.

En parentes är hemma- och bortastatistiken. Av de 45 matcher som spelats i Timrå har vi vunnit 21, MoDo 20, medan4 har resulterat i oavgjort. I Ö-vik är det då MoDo som dominerar - vi har 15 segrar, MoDo 25, och 5 matcher har slutat oavgjort.

Dream Team: Jag är så försynt så jag kommenterar bara med ett litet filmklipp.

Paddan: Ja, det torde väl räcka med att visa målet. Några ord i övrigt lär vara blott överflödiga, eller nåt. Men ett vackert mål var det, och det slutgiltiga hånet (?) vad gäller fjolårssäsongen blev väl fulländat i just det ögonblicket.

wap.hockeysnack.com
Egentligen var det bara ett fåneri inlägg som skulle visa att hem är olika destinationer olika tider. När man pluggade och man var på skolan var det hem till föräldrarna, men då man var där var det hem till studentrummet. Fånigt inlägg av mig men är man i usa kan hem likaväl va sverige som skellefteå, likadant att man förstår att tikare ser hem för honom som tik då han var där senast. Men som du sa är det inget att älta över.

Dream Team: Av någon märklig anledning har vi alltid haft svårt för er i Timrå Ishall/Sydkraft Arena/E-on Arena, kanske någon typ av bortaplanskomplex ungefär som det faktum att vi alltid haft väldigt svårt att vinna mot Djurgården i Globen. Fast för egen del har jag sett 100% vinster i Timrå, det är jag nöjd med.

ernie eagle: Ja, och jag såg ju i ditt inlägg vad du ville ha fram. MoDo var bättre i de inbördes mötena, medan vi placerade oss högre upp i tabellen.

Paddan: Men alla lag är väl bättre på hemmais än bortais också. Ja, alla utom Leksand, förstås. Det går säkert att räkna på detta, men jag skulle bli väldigt förvånad om det är så värst många lag (om något?) som har vunnit fler matcher på bortaplan mot någon motståndare än tvärtom.

« · 726239 · »