Poffa: Visst är man feg när man regelmässigt spöar upp killar i Elitserien som är en halvmeter längre och 40kg tyngre än en själv. Vänta tills du börjar få skäggväxt innan du börjar kalla andra för fegisar.
Detta skrev jag i början av November, innan Nylander och Warg blev skadad.
Nej det är ingen nödsituation nu men kommer att vara det inom 10 omg. Med matcher så tätt som det är nu finns det inget lag med 3 femmor som orkar, utan de nykelspelare som är hel nu kommer att matchas sönder är jag rädd för och då är risken för fler skador överhängande. Ang juniorer javisst matcha 2 till tre juniorer som avlastning men att tro att dessa ska kliva fram och dominera matcher ja då är ambitionen att vara ett lag för den övrehalvan borta. Om vi nu inte lyckas hitta några nyförvärv inom de närmaste dygnen då står timrås vara eller icke vara på fyra st spelare och de är Sund,Svensson, Hedström och Nilsson, de är dessa fyra fysiska spelare som MÅSTE kliva fram annars är jag övertygad om att vi inte är på slutspelsplats till Nyår. Nu tycker säkert de flesta att jag är löjligt negativ.
RocknRolf2: Tja, det beror på hur man ser det. Man kan ju se det såhär: när laget var skadefritt krossade man allt. Nu har man haft en jävla massa spelare skadade länge, och krossar plötsligt inte alls. Jag har svårt att skylla det på dom som inte är skadade.
RocknRolf2: är det nån här inne som verkligen tror att man kan hålla samma klass omg efter omg. Inte ens med ett skadefritt lag kan man hålla fokus genom en hel serie. Slitna fysiskt javisst, slitna mentalt helt klart. Matcher så gott som varannan dag, Alla lag de mött förutom LHC har gått på 4 femmor/kedjor. Tongivande spelare som spelat landskamper inkl en helt obegriplig träningslandskamp. Höstens lag fram till Karjala Cup - och sen..
Jag tror att denna formsvacka inte nått botten än, tyvärr.
Denna mentala och fysiska soppatorsk kan få ödestigra konsekvenser när vi kommer till decemberuppehållet. Fler skador, begränsade träning p g a återhämtning, dåligt självförtroende och lite poäng kan vara resultatet av den konsekventa matchningen av 3 femmor.
Matchbilden känns igen, när vi hamnar i underlägen förlorar vi, och när vi leder med två mål inför 10sista tappar vi. Nej skämt åsido nu vänder vi. Vad har hänt med Hallin,styf, och Svensson. dom har varit riktigt sega på slutet.