1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598919 inlägg · 6213 ämnen

Skador

Skador
Börjar se oroligt på Timrås skador på backbesättnigen.
Jindrich borta 14 dagar för lunginflammation Wallin ljumsksträckning och nu även Marcus Karlsson rygg som inte verkar hålla.
Något måste göras!
Sen håller det inte att Källarsson drar på sig ett matchstraff i dessa tider av backbrist.
Timrå gick runt på fyra backar halva matchen ,det håller knappast i längden.
Mycket bra match idag där kaffedrickarna fick käka grus.

Sv: Skador
Kid cox: vad förväntar du dej, att Källarsson bara skall ta emot smällar med ett leende på läpparna eller??

För lagets skull så bör han nog ta den smällen i den situation som Timrå nu befinner sig i.
Har han tur så åker Brynäsaren ut på en tvåa.

Har aldrig hänt när Timrå spelar att man slipper utv. om man bara tar emot stryk...Domarn plockar oftast båda ändå...Svenska Regelboken är det dags att göra nåt åt!

Frasse: Jag tycker att Källarsson måste vara lite kallare där, med tanke på backbristen, då är det väl mkt dumt att slå tillbaka istället för att bara ignorera den där BIF-junioren....

Å andra sidan så måste Dag Olsson vakna, det är andra matchen i rad som fullkomligt löjliga matchstraff delas ut... De har ju inte ens slängt handskarna... Och som exempel: bara nån minut efter matchstraffen så åker Soling i full fart o Crosscheckar Robban bakifrån framför BIFs bås mitt framför ögonen på Öberg som inte ens reagerar... hmm det är väl ändå sådana grejor som leder till skador...

Jimmy: visst är det ett olyckligt matchstraff med tanke på backbristen, MEN jag tror det e jävligt svårt att hålla sej kall i ett sådant läge, allvarligt talat, hur många spelare i dagens hockey är det som besitter denna "kyla att kunna ta emot en smäll, å istället för att slå tillbaks, bara åka därifrån?? inte många!

Ser oroligt ut på backsidan, skulle inte sitta helt fel med en Schnabel nu =)

Nu borde man väl kunna plocka upp Mannström från Arboga... visst är väl han bara utlånad eller??

Tror nog att Tägström kan göra ett lika gott jobb isåfall.

« · 11325