1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580476 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14

769151 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Jag vet inte om ni läst detta så jag lägger in det här.

Jonte är välkommen till Skellefteå igen! :-D
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Moverare: Vaddå vaddå vaddå? Jag har redan fått bekräftelse via privata mejl och det är inget som angår dig. Till skillnad från dig så lägger jag inte ut privata konversationer öppet i forumet. Så småaktig är man bara om man sympatiserar med IFSH.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
ernie eagle: Synd att dom inte skriver sitt hämningslösa bifall här på HS.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Moverare: Åh nej jag har fått respons från fler, så det är lugnt sörru :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
73Sjöbba: Hoppas också på något maffigt Tifo mot SAIK, men dock inget spydigt som du säger, utan en hyllning till Jonte från oss fans (iofs så är jag en pajas som sitter, men jag bidrar alltid med slantar till "Tifo-hinken" när den är ute).
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
ernie eagle: Det verkar faktiskt vara så, bara jag.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Moverare: Roligt att någon uppskattar det i vartfall ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
73Sjöbba: Det ligger en viss riktighet i det du säger. Men retas ska vi göra ändå ;-).
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
ernie eagle: Kul att just du tagit rollen som allsmäktig ochg allenarådande moraltant.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
-Gurra-: SAIK har suttit i krismöte angående incidenten. Att polisanmäla tror jag att det är som att släcka elden med tändvätska. Tror nog helst att Jonte vill dra ett streck över det hela i och med att det är jobbigt för familj, släkt och vänner. Ett tifo när SAIK kommer på besök är väl på sin plats. men jag ser helst en stor portion humor och inteligens istället för något spydigt.

Rätta mig om jag har fel.
Det har hänt förr (8^(/)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Red Rocker: Jag tror de skrev "Det finns en Hjälte..men han ser förjävlig ut i svartgult!!.. ungefär nåt sånt... inget hån.. utan lite lagom humor..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Madde: Det skulle se väldigt bra ut i många ögon.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
-Gurra-: Precis! Det visar att de inte accepterar sådant beteende!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Madde: Eller ännu bättre.. Klubben anmäler själv sina fans.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Bäst vore om Jonte själv gjorde en polisanmälan.
Fansens missnöje mot honom är en sak men att hota både honom samt hans närstående är skrämmande.

Skellefteå AIK själva måste skämmas över sina sk supportrar!
Kommentera


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
El Maco: Största och viktigaste frågan: har Jonte betalat tv-licens sen han kom hem, för annars jääv...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
ernie eagle: Allt utom just mord kanske rubriceras "pojkstreck", ja om det nu inte drabbar ens egen familj då förstås? ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
friskan: Nej inte vad jag vet. Men måste man mörda någon då för att det skall få kallas illdåd?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Är det jag som drömt eller har inte Timrå och SAIK haft samarbete med att spelare som inte platsat i Timrå har Skellefteå snappat upp, såg det nånstans tror jag i nån artikel med Peo Larsson för nåt år sen eller så drömmer jag bara. Man hejaDE ju på Skellefteå av de allsvenska lagen för man ville ha upp lite nya lag och mer norllandslag men nu är inte SAIK värt mycket för mig iaf.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
ernie eagle:
"Illdåd"? Har det hänt något annat än "pojkstrecket".
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Åkerman: Du och många fler med dig som sympatiserar med SAIK har tagit avstånd från detta illdåd. Tomas Ros ringde upp Pea Israelsson och Peo Larsson och fick ett starkt avståndstagande från huvudföreningen och man satt dessutom i krissamtal precis som jag spekulerade i att man borde göra.

Eftersom man med ljus och lykta tänker undersöka det här från Skelleftes sida och man ger oss rätt på den här punkten anser jag att den här historian är utagerad. Idioterna skall få sitt straff i sinom tid och nu lägger vi locket på tills vi hör någonting mer kring det här fårskallarna.

Jag är otroligt nöjd med det stöd vi fått på den här punkten. Vi har en slag upprättelse och det räcker gott för mig.

Nu fokuserar vi på det egna laget och på torsdag dyker med största sannoliket ett tifo upp där vi visar våran kärlek till Timrå IK. Mer än så säger jag inte.

Timrå IK - Mif Redhawks torsdagkväll 19.00

Be there!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
El Maco: Med tanke på "Svek-krönikan" han skrev tidigare och så denna, med bitterheten lysande mellan raderna, snacka om att blivit tillrättavisad. Hahaha kan jag bara säga, hahaha.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Åkerman: Heder åt dig och alla (merparten av de befintliga antar jag) övriga SAIK-supporter som fördömer dockhängningar o dyl. och endast är sunt besvikna på Jontes val. Tycker att du på ett bra och förståeligt sätt beskrev hur det ser ut från er sida genom din "krönika" längre ner och därmed satte en sorts punkt för eländet.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
nectis: Någon som vet, det är Roger det.. som det står på TIKARE.se så nås han på 0703607971
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
En liten fråga bara till någon som vet, Finns det fortfarande platser kvar till supporter-resan mot MoDo?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Sovjet: Visst var jag bitter när han skrev på för Timrå. Jag ville bara förklara varför. Många verkar inte förstå skillnaden mellan Jonte och typ Backlund eller Åkerman, eller som i reserapporten från Skellefteåmatchen tro att allt handlar om ett uttalande i Piteåtidningen.

Är så många Timråiter som kommer in på Skellefteås forum och frågar så jag tänkte skriva ett mastodontinlägg att hänvisa till för att slippa svara på samma frågor om och om igen. Ren lathet från min sida.

..och for the record tycker jag precis som alla andra:

-Ja. Det är befogad att bua åt Jonte och slänga hans egna citat i ansiktet på honom.

-Banderollen på e4 var absolut förkastlig och kanske det mest idiotiska som gjorts i hockeysverige.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
El Maco: Snävare än så, Westermark verkar bara läsa ett nummer av Pitetidningen, om och om igen. Där har vi det officiella löftet. Sen alla gånger hans kompisar citerar nämnda tidning = inofficiellt.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
El Maco: En god anledning:Följa sitt eget hjärta!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14

ståpäls: Fantastisk slutkläm av Motorjanne/Westermark på deras officiella sida under rubriken läsvärt. Jag citerar:

"Det hade varit en bra idé att tidigt prata med honom om att lägga korten på bordet. Säg varför det inte gick att infria löftena om att komma hem. Alla vet vad Hedström sagt tidigare, officiellt och inofficiellt. ”Saker och ting förändras” duger inte som förklaring. Om du då har en god anledning, familjeskäl eller egen hälsa så förstår människor."

Westermark läser uppenbarligen bara Norran och inte riksmedia. Är det något Hedström gjort är det väl att tala ut och förklara hur han resonerar. Well, well, mupparnas problem.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Åkerman: Inse att tiderna förändras och att jonte även har ett liv utanför hockeyn! Om han mår bra av att spela i timrå unna honom då det om han nu är en sån ikon som du skriver. Du låter så bitter!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
htikare: Vad gjorde egentligen "modoisterna" för tifo ang Wernblom??
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
El Maco: Mr Bitter vill också sätta punkt...

www.skellefteaaik.se/lasvart_kronika.asp
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Med sådana vänner behöver man inga fiender är väl ett gångbart ordspråk i sammanhanget...

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,908618,00.html
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
ståpäls: Ja andemeningen var ju ändå detsamma hela tiden..
det blev ju inte sundare för att dockan var dåligt gjord..

Det nyttiga med den här galenskapen är väl att förhoppningsvis ALLA lags supportrar nu har blivit en lektion klokare av det här..det lönar sig inte att lägga krut på att hata.. utan man bär sitt lag bäst genom ett konsekvent positivt stöttande hela tiden! det mår alla bäst av..

Saker med humor o distans däremot kan ju vara kul inslag i supporterlivet
typ modoisternas tifo till Wernblom.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Laken: Men grejen var ju att orginaldockan var så anonym och uselt gjord att det inte var värt att publicera en bild på den. Aftonbladet uppgraderar då dockan, gör den människolik och sätter på en TIK-tröja. Jag tycker fortfarande att det var jävligt dåligt och smaklöst gjort.

Sorry El Maco...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Laken: Helt rätt! Aftonbladet har inte gjort något fel och vart gränsen går för vad som är ok resp ej är avseende supporteraggerande denna gång solklart!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
El Maco: Jag släppte mig alldeles nyss, det var skitskönt...=)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14

Laken: Jag tror alla är överens.

Nu släpper vi muppar och andra skellefteåfans och går vidare. Jag är säker på att Jonte gjort det i alla fall.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Laken:

Instämmer på ALLA punkter!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
ernie eagle:
Aftonbladet upplyste ju i tidningen att bilden var ett montage! Så jag ser inte att något större fel är begånget.

Övriga:
Att man hade banderoller och buar när Hedström har pucken är både acceptabelt och förståeligt!

Att man hänger upp en docka är däremot INTE acceptabelt och förståeligt!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Åkerman: Sånt här lämnar man INTE!!!!! Alla hockey intresserade .....Tycker att ni som KLUBB ,PUBLIK så kallade SKELLEFTEÅ FANS bör be en sådan härlig kille med familj om URSÄKT .
Annars så tittar vi nog liter konstigt på er, det kanske alla gör NU??????
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Åkerman: Min personliga åsikt om det hela är: Skit i att "psyka" Jonte och heja fram ert eget lag i stället! Det kan vara det lilla som avgör en match som den i lördags. 1-2 kanske hade varit 2-1 om ni lyft fram laget i stället för att bränna krut på Jonte. Jag förstår er besvikelse...men lägg nu ner detta joller och börja leva normalt!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
JimmyH: Precis. Vi kan bara spekulera. Själv tror jag rätt hårt på (efter vad jag hört) att det bara var ett svepskäl. De har ju också bott i Skellefteå hela somrarna (till och med hela 06-sommaren) och även när Helene var hemma från NHL.

Men som du säger har vi ju ingen aning. Inte jag heller. Vi lämnar det så.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Åkerman: Konfrontationen är helt okej åtminstone som jag ser det. Går man till ett annat ES-lag under vissa i våra kretsar "icke godkända" omständigheter så ska man få veta det också. Men man behöver ju inte överdriva som sagt.

Social trygghet framförallt, hur Jonte och hans fru resonerar vet väl mest bara dem själva, vi kan resonera kring rykten som vi fått från folk i dess närhet eller som åtminstone känner folk i dess närhet. Men det är mer anonymt än Skellefteå och det är heller inte för storstadigt att bo i Sundsvall. Lugn och ro kan vara ett bra inslag i ett liv som varit lite kaotiskt och mycket flyttande i att hitta rätt. Timrå var bra i ett år för honom och det kändes rätt. Därav 4 år också. Ett lag som satsat bra dessutom.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Knylan: Och återigen är vi rörande överens. Känns tryggt...:)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Åkerman: Klart det var, och det är väl det jag menar. Hade blivit mer förvånad om fansen INTE gjort ett "statement". Sen tror jag nog att det där med familj inte ska underskattas. Visst fanken åker jag hem och tillbringar mycket tid hemma och trivs med det, men flytta hem? DET är en helt annan sak. Då spelar det sociala in, och det är helt enkelt så att jag har mer vänner och ett större socialt nät härnere (speciellt nu när jag efter flera års tjatande t o m fått folk att lösa medlemskap i både TIK och SK). Alla häromkring är ju inte LHCare trots allt. ;) Poängen är väl att hur Jonte och hans familj resonerade är faktiskt inget vi vet, det kan vi bara spekulera om.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Chief: Jag måste understryka att jag inte försöker försvara hela grejen, det var ett ganska tomt påhopp som var taffligt genomfört. Då pratar jag givetvis om skumgummifiguren som hängde från bron.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
JimmyH: Dicken gjorde inte många matcher för Löven, men jag har för mig att en av dem var Löven-Skellefteå. Var inte så speciella reaktioner då, mest för att Dick blivit ratad av AIK. Då kan man inte direkt kräva att han ska brinna lika mycket.
När det gäller Jonte så känns det som att han satte ner foten när han skrev 4-årskontrakt. Han visste direkt hur reaktionerna skulle bli och det var ju redan fastställt att han aldrig mer skulle spela i Skellefteå.
Konfrontationen var oundviklig.

Familjebeslut och familjebeslut. Frugan flyttade ju till Skellefteå båda gångerna hon reste hem från Anaheim. Tror inte hon hade varit omöjlig att övertala att bo i Skellefteå faktiskt...

Chief: Förvisso, men poängen var nog inte att förvåna eller psyka. Mer att "make a statement".
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2006-10-14
Åkerman: Allt det fina du beskriver i början om Jonte och Skellefteå, vad är det som säger att han inte har de känslorna kvar för staden och laget? Åtminstone innan igår?

Att han spelar här var ju ett familjebeslut, att han valde att fly fältet tror jag inte ett dugg på. Han har många kompisar även i den här staden, framförallt så har hans fru också det. Det gav en bättre social trygghet att bo här.

Det är i alla fall min teori.

Buande ni verkligen inte när Dick Andersson gick till Löven förresten, nu var han ju bara där någon månad i och för sig.
Kommentera

769151 · »