1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578049 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27

1531078 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Lemmy: du är inte idiot för att du står upp när du tycker något är fel. Jag har varit lite stygg mot Hedström men han har verkligen spelat upp sig efter en jäkligt trög inledning...

När jag skriver efter matcher är det oftast med massa känslor eftersom jag tycker det blir bäst så... Alltid några hissar o några dissar alla som jag inte nämner tycker jag oftast har motsvarat mina förväntningar... Men ibland missar jag lite...
Men alltså som olle sa några hatobjekt finns inte sedan socker-vadden gick till hv...
O joke(ela) till sååmi eller khl...
Jag har skitsvårt för dom som lyfter feta lönekuvert utan att bjuda tillbaka...

Och bland det bästa som finns är juh att hamna i ett läge där man får berömma någon man tidigare sågat... Det innebär juh att timrå ik blivit bredare i sin repetoar...
Kärlek är bra även om den är tough ibland...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Olle: Det enda jag bryr mig om den här säsongen är att vi undviker kvalserien. Hur vi gör det spelar ingen roll.
Slutspel kändes ju helt uteslutet innan säsongen började. Nu ser jag det som fullt möjligt, men kanske inte troligt.
Och ärligt talat så skulle det bästa med ett slutspel vara de pengar som klubben får in. Två matcher ger ju runt miljonen.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27

hubbenorlen: Ja och det är nog sunt att ha det som huvudfokus tror jag. Spelarna och ledarna hoppas på slutspel men nog är vi i "survival-mode" alltid. Först och främst ska vi klara oss kvar, ett slutspel vore en sådan enorm bonus att jag knappt kan greppa det.

Att åka ur i fyra raka i kvarten i år skulle jag bedöma som lika mycket värt som om vi gick till 7 matcher i en SM-final för 3-4 år sedan, dvs. smått overkligt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Olle: Märker att jag håller på Frölunda. Ska vi till slutspel så ska vi dit av egen kraft ändå.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
El Maco: Där kan man snacka om mindf*ck. Hur reagerar man i ett sånt läge?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27

söder över: Ja, det vart lite fel. Inte riktat till dig personligen, ursäkta. Mer att "många" då, har lätt att pissa på vissa så fort tillfälle ges, sen blunda när de gör bra matcher.

Kul dock med att bli utsedd till idiot bara för att man försvarar en spelare, jag ser matcherna jag med (ej riktat till dig söderöver), kanske inte med lika pessimistiska ögon som de andra proffsen men jag har viss erfarenhet.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Olle: Såg något som skulle kunna användas som en definition på "blandade känslor" på HV-matchen igår: när Kolan gör mål på Modo.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Lemmy: om jag har hatat på någon enskilld spelare så har det varit bellissimo... o han fick juh cred...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27

fredriko74: Ingen ser allt i en match, det är väl bara att kolla när experterna betygsätter. Dom gör det bekvämt för sig och håller sig till målgörare eller busar i utvisningsbåset. Möjligtvis att man plussar för någon i stil med bagarn som täcker 10 skott i en och samma match.

Lemmy: Att anklaga andra för att ha "personliga hatobjekt" är ju bara fånigt. Vi har ingen i kolan-klass i årets lag.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
fredriko74: Tycker det är mer märkligt att en del ser hela matcher och ändå inte kan låta personliga hatobjekt få cred.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Olle: En del kanske inte har bästa uppfattningen när det gäller bedömningen av hur man presterat i en match, ibland undrar man om dessa personer sett halva matchen. Underligt fenomen! 
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
söder över: har du inte märkt hur HS har förändrats? Förut fick man inte kritisera andra spelare. Nu får man inte glömma att berömma spelare efter match, då tar det hus i helvete :)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Lemmy: ingen stor överaskning? Varför inte? Är jag Hedström ovänlig av mig? Det var en ärlig miss att inte nämna honom men han var jäkla duktig hela matchen inte bara som experten sa under 3 perioden. Han gjorde en av sina bästa framträdanden igår för den här säsongen. Om jag gnällt på honom så har det varit befogat! De gånger jag reagerat så har det varit avsaknad av fysiskt spel o då när han tabbat sig vid offensiv blå och onödiga utv...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
söder över: Ingen stor överaskning att du inte nämner Hedström. Kanonmatch av alla dock, nu kanske vi kan hålla formen?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
söder över: En av de bättre? I min värld har jag inte sett TIK så fokuserade och så frekvent skridskoåkning i någon match iår som man igår visade upp. Kändes lite som de gamla TIK som mer lr mindre pulveriserade sönder motståndarna på hemmaplan typ. Kanske inte målmäsigt , men genom extremt tempo och frenesi. Igår är man 100 % klockrena i 2 perioder, för att i 3e kanske delvis pga  viss trötthet gå ner, men även attt SAIK går all in och får fart som de brukar få hemma. Men detta är utan konkurrens årets bästa match av TIK, även om man var bra i Cloetta nyligen. Bello, Jonte, Persson tycker jag höjer sig lite över övriga. Hoppas man kan bygga vidare på detta nu till veckan då 3 tuffa hemmamatcher väntar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27

Var på middagsbjudning igår så jag isolerade mig från hs o fb o twitter o all annan media...

klev upp i morse o kikade på matchen isst... 

snacka om exemplariskt genomförd borta match! alla täcker skott o ingen verkade rädd för att få pucken. alla visar sig och hjälper varandra o Bellissimo gör en riktigt bra match!

skit tråkigt att larsson gör sig illa... han börjar bli lite som hynning... går sönder o blir sjuk om vartannat! jävligt tråkigt då Larsson verkligen är en tillgång när han är hel! 

i den här matchen tycker jag att avägningarna och diciplinen är de främsta anledningarna till segern... 

ingen hänger inne och kör onödig forecheck utan man jobbar som ett lag hela matchen igenom! samlat o fint. kom man inte in som man ville i anfallen så prioriterades det om o samlades ihop för försvarsarbetet isst. o nog fan högg vi som kobror på deras misstag! klockrent!

så här skall det se ut! en av de bästa matcherna i år helt klart!

ok nu var inte saik särskillt bra de första två men jag välger att se det som att vi gör dom dåliga. i tredje kommer dom upp bättre men jag tycker ändå att timrå ser till att deras avslut kommer från fullt hanterbara positioner! deras inspel framför våran kasse hamnar lixom i knäet på Bella o där är det svårt att hitta luckor. i slotten var vi rappa o beslutsamma! 

riktigt trevligt! mera sådana här tillställningar så...

riktigt bra i går var crippe bella persson robinson molinder

boyce var ganska duktig i försvars spelet men inte anfallen samma på bagarn.

mindre bra var bäckström igen.. han som såg så jäkla lovande ut i början av året. rhodin gör en blek insats med... märkligt att de finns sådana dalar i hans spel...

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Dream Team: vi använder lite Modo- och frölundalogik och ersätter honom, vid skada, med en likvärdig nhl-center. Toews, är han upptagen? Han är väl likvärdig med Larsson?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Dream Team: Ok bara att värva NHL centrar då. ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Vi lär nog få vänta med besked när det gäller Alexander Larsson. Kanske man undersökt honom först vid hemkomsten ikväll så lämnar man besked om vad som hänt i morgon. Skador på centrar är det sista vi behöver..
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Mäster T: Och Olle Ljungström är ju alltid............Olle Ljungström. Han är skvatt galen men jag älskar karln!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
superfalle: Ja den var....otroligt...grym.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Mäster T: så du såg miss lees version av pughs låt då. Vilken djävla käftsmäll . Jag är helt tagen . Grymt
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Timrå Icon: Mustasch...Oerhört mäktigt!!  Timråseger idag....Oerhört mäktigt!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Mäster T: Hello Master of Universe! Jag kollar också, men det är ju reklampaus ibland.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Hemmaspöket borta och nu: Ledning 2-0-bortaspöket är härmed drivet på flykten. Nu tar vi siktet mot slutspelsplats, vi har bevisat att vi kan slå alla lag!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Timrå Icon: Jag kollar på Pugh, Uggla o de övriga. // Farbror Mäster
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Mäster T: Och nu Örnöga Körsbär....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Mäster T: Men nu är det Mustasch från invigningen av Friends Arena!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27

Taget från aftonbladet

"Timrås effektivitet och lagets imponerande försvarsarbete.

Det var vad som fastnade på näthinnan när Timrå besegrade Skellefteå på bortaplan med 3–1."

Det trodde jag aldrig att jag skulle få läsa denna säsong:D

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Timrå Icon: Hade varit roligare med Z hos TIK from imorgon...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Olle: Z på svt imorgon!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Olle: Ja tragiskt :-(.
Men vi kan bara vinna våra matcher
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
mikenomad: Men va fasen håller LHC på med?!?
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Timrå Icon: Inget gott som inte har något ont med sig. Rögle Bollklubb verkar gå för tre pinnar med 2-0 mot LHC hemma.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Mäster T: Ja iallafall de två första och den sista var ju träff....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Timrå Icon: Ja det måste vara jobbigt att bli påmind om: Bom, bom, bom, bom, bom. ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
mikenomad: Som elitidrottare gäller det att fokusera på sig själva.
De ska inte ens läsa tidningar.
Det har jag iallafall lärt mig
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
liston: Timrå vann idag. Alltså ingen brådska för AB att rafsa ner en artikel om det...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
liston: Ja men det de måste ta med sig är att de kan slå SLLA lag!
Och att lära sig något av misstagen. Att alltid efter en förlust tänka;"Ja vad lär jag mig av det här då?"
Det är extremt viktigt. Att även lära sig av en motgång och glömma och ladda om

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27

Timrå Icon:

Absolut, men erkänn att det måste kännas surt för herrarna, fast det återstår några matcher innan vi tar slutspelet med storm!!!!!

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
liston: Men från vår synvinkel tror jag det är bra att slå ur underläge i bästa Kenta-stil....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Knylan: Trevlig hockeyhelg som inleddes igår med en hejdundrande derbyfest när laget i stan krossade ärkerivalerna från de södra förorterna. Och så det här, seger mot skoterraggarna från Twin Peaks...
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27

Timrå Icon:

Det enda jag saknar är ett erkännande från Wennerholm och Ek, men detr är väl lika troligt som om himlen ska ramla ner över oss.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Mäster T: Ingen sport är rolig om man förlorar. Fråga mig.
Det är därför man vinner till varje pris.
När jag tog ett SM-brons var jag ändå en dubbel förlorare

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Timrå Icon: Ja hockey är en riktigt rolig sport...när man vinner.
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
liston: Exakt! Vi kan konstatera att Timrå är mycket bättre än de flesta trodde innan serien startade.
Vi har ett spel tack vare Monty/Ante och ett lag tack vare Nubben och Nollan.
Jag är mer än nöjd! Rolig hockey också!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27

Timrå Icon:

Pengar på kontot är ju bra, men att sedan köpa in en spelare som får 6min. i 1:a och 1 min i 2.dra är en dyr investering.

Vi har Jonte, som jag tycker var lysande av utespelarna idag, Bella var helvetes bra.

Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Knylan: Ja helt rätt!!
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27
Knylan: Ja håll mä du ja....
Kommentera

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2012-10-27

Laken: Precis. Det är talande för det här forumet att det blir tjafs och könsord kring diskussioner kring vem av målvakterna som är bäst, när man istället borde vara väldigt tacksam över att vi har just två målvakter som verkligen håller elitserieklass. 

Situationen som föranledde Skellefteås 1-3 var så märklig att jag räknar in dagens match som Bellissimos andra nolla, lite för mig själv sådär. 

Och där dunkade #25 Smör in 2-0 för HV. 

Kommentera

1531078 · »