1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581141 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07

1955237 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Nisse på Mon: 1-1 nu efter 1.46 i andra...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Synct: Gallo 87- 90 Jalle 95-100
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
C.Jansson 1-0 till Borlänge efter 2.44 i första...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Smetovish: Nä du har såklart rätt, Inte en chans att spelarna väger så mycket som Timrå IK's officiella hemsida säger, vi fick tydligen sälja vågen för att ha råd med Svedberg, onödig diskussion, trevlig helg!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Synct: Klubben har såklart bra koll på vad spelarna väger men tror också att viktinskrivning inte alltid är blodigt allvar och att det kan vara lite glädjesiffror. Inte en chans att han väger lika mycket som Janne. Söderberg väger 95. Skiljer det 3 kg mellan dom? Aldrig..

Nej jag refererade mer till hans spel, hur stark han ser ut på isen osv. Därav skrev jag att han nog skulle må bra av att bli lite tyngre. Oavsett vad han väger så vill jag ha kvar honom.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
kallekoskinen99: Nä jag vet, han är inte för lätt, det är Smetovish som säger det och tror inte ett dugg på att han väger 92kg, det lär klubben ha koll på, han tror väl inte ett dugg på att han gått 100 SHL matcher innan han kom till Timrå heller.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Synct: tycker inte att vikten är ngt som hämmar honom i hans spel. Han är grymt bra på att täcka puck och komma framför motståndarna i sargdueller. Har aldrig tänkt tanken att han är för svag eller väger lätt
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Smetovish: Nähä, jag läste bara på TImrå IK's hemsida, jag tror klubben har ganska bra koll på vad spelare väger, för man väger in sig flera gånger under en säsong.

så du hade inte kollat någonstans vad han vägde innan du påstod att han behövde lägga på sig några kilo? Gallo är längre än Jalle, Jalle må va tuff och tacklas bra, men han är väl knappast känd för att vara ett fysiskt fenomen gjord av muskler.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Synct: Att han väger 92 kg tror jag inte ett dugg på. Står på eliteprospects att han väger 86 vilket är betydligt mer än jag trodde. Janne väger 92 kg och att Gallo och Janne är lika tunga är högst orimligt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Smetovish: Så har han nästan 100 SHL matcher innan han kom till Timrå, pratar du om rätt spelare? för lätt på sina 92kg på 182cm och sin första SHL säsong.. hmm.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Smetovish: han är 182cm och väger 92kg, varför skulle han behöva lägga på sig några extra kg? han är redan tung så det räcker, gott och väl.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Öndulat: Jag hoppas och tror nog att dom får lämna efter den här säsongen. Dom håller verkligen inte på denna nivå tyvärr så allt annat vore konstigt!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Är det något oskrivet som gör att boyce och berglund får förlängt oavsett vad som händer? Förstår att dom är kulturbärare men om inte spelet är på tillräckligt hög nivå borde dom få hitta annan klubb, eller har jag missat något? Eller är dom kvar för dom är billiga och ger mer utrymme för andra spelare?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
josha840: Klart Gallo ska vara kvar! Killen är endast 22 år gammal, kan han hitta sin högsta nivå mer frekvent och ett jämnare spel så kommer han vara grymt viktig både på och utanför isen. Kan han lägga på sig några extra kg så kommer även hans sätt att spela bli ännu mer effektivt. Det är hans första riktiga SHL säsong så att skeppa iväg Gallo redan vore dumt enligt mig!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TimraStockholm: Albin Carlsson matchas tydligen igån med J20
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
josha840: Ikväll visar vi lite jävla anamma och visar att vi är Timrå och vi ger aldrig upp!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
kallekoskinen99: jag lutar åt behåll på Gallo också. Tror han kommer mer till sin rätt med ett starkare lag runt sig. Då kan han spela färre minuter men med högre intensitet.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
kallekoskinen99: Tack, du skriver det jag var för lat för!
Gallo är helt enkelt en ”jack of all trades” spelare.

Förläng!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
kallekoskinen99: dessutom har han inte missat en match senaste 5 säsongerna, en egenskap/förmåga som i dagsläget är guld värd.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
kulltorp: Alla är vi nog imponerade över hans högstanivå där han både kan vara jävligt jobbig och möta, checkar fast pucken, grisar, samtidigt som han lyckas producera en Hel del poäng.
Problemet ligger i att han även har en låg lägstanivå där han kan försvinna helt ut matchbilden och till och med gör relativt enkla misstag. -24 är ju föga smickrande. Dock får ju han tillsammans med berglund och bojjan möta motståndarnas topline vilket resulterar i en del mål bakåt.

Jag ser honom som en fjärdelinespelare med en potentiell uppsida i poängproduktionen. Men då måste han få ett stabilare grundspel och minimera onödiga misstag. Poäng framåt ser jag som en bonus. Dessutom en kultspelare. BEHÅLL.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
bar mofftak: Man förtjänar oftast den femma man får spela i. Tycker han fått offantligt med chanser i år men han har verkligen inte tagit dem. Oftast helt osynlig bara. Tror inte SHL är hans nivå tyvärr.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Sputnik: Då kanske vi ska låna ut han de andra 90 procenten av säsongen, slippa betala lön, och sedan ta tillbaka han inför ev. slutspel/kval?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Gallo ska vara kvar . Jobbar , kämpar , sliter . Visserligen lite ineffektiv och kunde ha satt några fler målchanser , men har ändå gjort 16 poäng , och det mestadels i en tredjekedja med superavslutarna Berglund och Boyce
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Tikkare: jo håller med. Sen kanske jag inte riktigt håller med ändå attt Gallo bara kört 10 procent utav säsogen. Håller fast vid att han är en karaktär jag gärna behåller.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Sputnik: då har jag mycket hellre spelare som ger 90 procent av säsongen och e.v slipper kval. En som bara är bra 10 procent av säsongen ska BORT!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Sputnik: samtidigt skulle man kunna argumentera för att det är just tack vare dom här spelarna som bara är bra 10% av säsongen som har gjort att vi är där vi är idag.

Men det kanske är fel säsong för att klaga på spelarmaterialet.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
bar mofftak: Tror inte det är rättvis bild att överhuvudtaget titta på AIK eller Oskarshamns match ikväll då det känns som att båda lagen ville att sina respektive motståndare får lira vidare i allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
kulltorp: Gallo skall va kvar!! Visst han är bra 10 procent av säsongen, men han växlar upp när det börjar gälla nått. Precis en sån man vill ha i slutspel. Inte spelare som åker och gömmer sig men kan ha producerat under säsongen.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Borlänge vann...1-1 i matcher...avgörande i morrn
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TimraStockholm: Det gjorde dom.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
bar mofftak: Tack AIK!
Fem sekunder kvar och de kvitterar mot Almtuna. Hoppas Tingsryd klarar sig ovan strecket så vi får deras andra målis. :)
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Synct: Gallos problem i SHL har väl varit främst defensiven.
Men han har ju också tvingats spela för mycket defensiv pga de han fått spela med.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
bar mofftak: Precis, spelet dom visar upp ikväll skrämmer mig inte direkt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TimraStockholm: AIK är ruggigt farliga offensivt men lika usla defensivt. 3-3 nu.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
kulltorp: Berglund, Boyce håller inte, det håller jag med om, Gallo tycker jag är en stabil 3:e-4:e lina spelare som krigar på, och kan göra viktiga mål när det behövs och retar upp motståndarna ordentligt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TIK-Lund: Drugge, Molinder, Jalle och Falk bort på backen.
Berglund, Boyce, Gallo(ärligt, han är bra i 10procent av säsongen) bort.
Tycker vi har klart bättre forwardssida.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Gorkyman: Nej. tror inte på Ludde.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Gorkyman: ska man tro Brynäs hs så är han bredd i bästa fall...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TimraStockholm: Säsongen är inte över än! 😁😉
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Gorkyman: Intressant att AIK ligger under med 0 - 2 efter två perioder mot Almtuna samtidigt som IKO - TAIF står 0 - 2.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Gorkyman: Vad tror ni om Ludde ?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Reign in red: Är väl samma med Didde. Har väl kontrakt med HV nästa år oxå
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TIK-Lund: Jag vill hemskt gärna ha en med ett riktigt vasst slagskott från blå, och så in med folk att skymma.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Timråit H-sand: Tänkte fel är nog 5-5 i sudden
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
josha840: 5v5 tills något lag gör mål.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Timråit H-sand: Problemet med junisar är ju att dom kan blanda högt och lågt. Men det gör ju även Kinnvall, men jag håller med Nielsen har överraskat!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Reign in red: Han har kontrakt med FBK dom 2 kommande åren tyvärr.

För övrigt så har han 3e bäst +/- i hela ligan med sina +19!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Reign in red: Jag tror det iallafall!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
TIK-Lund: Westin kritade väl nyligen på ett nytt två-tre årskontrakt med FBK ?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2019-03-07
Brattström spelar mot Malmö!
Låst ämne

1955237 · »