1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600103 inlägg · 6212 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2022-10-06
eliassjo : Det håller inte att ta så många utvisningar som vi gör match efter match. Patetiskt många helt onödiga också i anfallszonen.Passningsspelet är uselt.

Vad håller det här laget på med?

BoyceBoyceBoyce: Brist på aktivt coachande eller spelidé möjligen. Ska ge Ante att han iaf ger förtroende till rätt spelare som OJ och Walli det tycker jag är bra. Sedan verkar han hålla fast vid saker lite väl länge som att exakt samma kedjor ska gälla och samma PP uppställningar. Har ingen aning om hur man kom fram till detta spel på försäsongen/inledningen av serien, men det funkar inte.

Kerstin_k: jag kräver inte att huvuden ska rulla vid torsk mot Örebro (vilket det INTE blir.) men vart i hela helvete är firepower från våra mega über stjärnforwards??? Jagr skulle ju åka 8or runt dessa bleka jävla medelmåttor.

Nubben bygger kanon lag i år alltså

Dubbeld: Jag tycker Lander varit bra i alla matcher förutom denna. Han har gjort det han ska, och det är inte poäng först och främst. Pettersson är lika osynlig som Hussen förutom de 2 målen i premiären.

Ingen kommentar av Ante .?.. iofs kanske de inte behövs heller

{9908}: Spelarna måste såklart trivas utanför och kunna göra roliga saker. Men de får inte bli för bekväma och bara casha ut stålar varje månad, det gäller att ställa högre krav på våra "stjärnor". Dags för Ante att agera till nästa match. Freddans tombola står fortfarande på kansliet vad jag hört rykten om.

Degenerate: ska bli spännande att möta Nubbens kanonlag i kvalet

Andersson: Vänta bara på intervjun...

"Jag tycker vi kommer in i spelet igen men sen åker vi på utvisningar som förlorar oss matchen."

OlliJanne: Ingen power alls, blött krut hos de flesta. Undantag Oliver och Walli möjligen.
Såg ut som spridd covid i vårat gäng.
Käka taggtråd fram till lördagsmatchen nu TACK!

{9908}: Då vet vi var swishen gick till. Lagets festkassa 👍

{9908}: stämmer det där då.... Är man ordentligt besviken.

(skrev först ca 100 ord, raderade å tänker det blir bättre.)

OlliJanne: Nu är det dags för Kapanen att agera, det är för dåligt på för många håll.
Faan vad man saknar Lodin. Var finns hjärtat och jävlar anamatt i laget? Ser ingen spelglädje alls.

Degenerate: Nubben gör verkligen allt han kan för att krönas som Sveriges bästa sportchef. 😂

Synct: Pettersson kan lika gärna sitta på läktaren, som han spelar just nu. Han vet precis hur mycket klubben har investerat i hans kontrakt, han vet precis vad vi försakat för att få hem honom, och den skiten han visar upp nu är allt vi får för pengarna? Vakna för fan. Börja tävla.

thorwald: ja rejäl jävla omvaskning i 1a och 2a kedjan tack.

Nisse1: Tragiskt. Halloran och Lander hade bra intentioner i början av säsongen. Sedan har vi Walli, OJ, Andersson, Boyce och några till som visar hjärta. Resten ett stort fett minus deluxe. Måste utröna vad som är fel snart.

Måste match mot Örebro vågar jag lova.
Vi kan inte vara sämre än förra säsongen även om det ser ut som det just nu.

{297}: Köra ett rakt byte med Linköping mot Rattie?

{9908}: Sjukaste är ju hur man vet hur det annars kan gå.

Förra säsongen när vi mötte FBK för första gången på hemmais så hade hela FBK laget gått ut och käkat druckit i Sundsvall dagen innan... Och vi såg hur de gick.. Stor torsk blev de för oss.

Nisse1: Ja nu måste det handlas back. Och tyvärr känns det som att mina farhågor om Svensson stämmer, han har en jävligt jobbig säsong so far. Tim ska vi inte prata om, han är så sjukt jävla odisciplinerad. Fullständigt kass

från 0-1
➡️ 6-2
o fy fan

{297}: Kan nog ändå lova att Emil.P brinner för det här. Däremot är han precis som sin bror. När det är tungt, så är det riktigt TUNGT. Han åker och tänker på allt som inte funkar istället för att borra ner skallen och jobba sig till förtjänad produktion istället. Men det är ju tyvärr precis så jag förväntat mig av Emil. Inte dominant i spelet men när han har harmoni så kommer poängen.

Degenerate: Hahaha, årets kommentar är utsedd! :-)
(Hur kan jag skratta efter detta debacle?)

Synct: Helt riktigt. Dålig idag. Men utöver det? Inte alls.

Min nyktra tagning på denna match är: Vi öppnar väldigt bra. Första perioden godkänd. Andra katastrof. Tredje godkänd. Utöver kollapsen i andra så stavas förlusten EP+Svensson (första målet), Dahlén+Hanzl (andra målet), Andersson (tredje), Gud (fjärde målet, den studssekvensen till Lindström haha kom igen universum). Allt detta i kombo med att våra stjärnor inte alls levererar ALLS offensivt blir ju för mycket för att kunna slå SAIK på bortaplan. En vanlig match, där vi inte ger bort 3 mål och våra stjärnor levererar individuellt, ska räcka även om spelet i sin helhet inte är på topp.
Ruska om, skicka ner EP och Dahlén i kedjorna så de förstår allvaret.

Eller förlåt, ska tala Timråbok: KICKA ANTE HAN ÄR SÄMST. HEMVÄNDARNA ÄR ÖVER DET SER MAN EFTER 6 MATCHER. NU BLIR DET KVAL. HAHA NU PARKERAR VI I BOTTEN FÖR DET SER MAN PÅ HUR DET SET UT.

{9908}:

Det där kan väl inte stämma? Trodde det var nolltolerans typ förutom vid kanske nått uppehåll. Låter riktigt seriöst med andra ord.

Något måste hända för att väcka det här vraket till liv, annars har vi en ny streak med 12 förluster att vänta.

Pettersson är verkligen helt oduglig.
Dahlén behöver någon att spela med som matchar hans spelsätt.
Hanzl måste sluta försöka så glassiga passningar.
Halloran är snabb med fan inte teknisk för fem öre.
Lander är blek, men bra defensivt.
Wedin är bra men får ingen hjälp alls.

Enda positiva beskedet idag är väl att Rautio har en jävligt hög nivå i kroppen fortfarande.

Laget behöver krigare.

Syltryggarna kan avsluta sina karriärer och boka tid för att skaffa nya tänder!

Men seriöst…

Ante och kompani…

Ta ut målisen…

Har ni sett matchen?

Varför? Behöver vi sämre målskillnad?

Nä…

Den här hockeyn suger!

Lycka till att sälja biljetter!

Kan det bli spiken i kistan och kånken efter denna säsong?

Hård satsning och det särklass sämsta spelet.

Ni som säger att det var sämre försvarsspel förra säsongen…

Jasså ok…

Det var ju kul av er…

Det är ingenting som ser bättre ut.

Segt som fan inget passningspel.
Dålig fysik.

Det är så dåligt detta att det bara är rent patetiskt att.

Skämmes!

Första kedjan kan gott bänkas!

Oliver Johansson och Walli ihop med Lundin kan bli vår nya första.

Den av stjärnorna som försöker är kanske Dahlén så här långt.

Hanzl får vi fan inte ut något ur och Halloran finns inte i 5-5 utom när han tar en idiotisk utvisning…

Örebro kommer slakta oss som dom små lammen vi är.

Örebro räds inte kriget framför målen så jag räknar med 10+ mål i röven där.

För om det blir kamp…

Alltså om man inte får glida omkring och mysa medans man reflekterar över vilka färger som ska gälla för nästa års pelargoner, ja då begår man kollektiv harakiri.

När man ser på Timrås insats i andra perioden ikväll så tappar man hela matchen och kommande biljettförsäljning genom att inte passa pucken och inte ta det fysiska spelet…

När man gör så så blir det inte så mycket över värt att hålla på med.

Varenda kamp som kan uppstå på isen undviker man.

Inte det att man förlorar dem utan man är helt enkelt ointresserad att en hamna i dem.

Wow vilka krigare.

Låna in 10 brukare från div 2 och det blir åtminstone kul att se kriget på isen!

Jaha, ännu en hockeylektion. Jävlar vilken kvalleskillnad mellan lagen. Om man tänker sig att man vill tävla mot dom, eller något av dom andra förväntade topplagen, måste man få upp passningsspelet och sluta strössla med bjudningar. Sånt här lall håller inte.

Nu blir det, på pappret, lite lättare motstånd framöver. Kanske. Örebro går ju hyfsat nu. Svårt att tänka mig att dom kan prestera den här formen av totalhockey som Skell-Hell bjöd på idag, dock.

Återstår att se hur laget tagit dom här senaste två käftsmällarna. Hur hanterar Ante en iskall EP? Hur ska man få fart på dom två första kedjorna ö h t?

I övrigt tycker jag att vi bör se en smula nyktert på läget. Vi är inte där att vi kan mäta oss med dom bästa lagen. Frågan är om vi kommer det under hela säsongen, så länge dom spelar på topp.
Frågan är också: kommer vi kunna hitta ett spel, med de brister vi sannolikt tvingas leva med hela säsongen, som tillåter oss att plocka de poäng vi behöver.

Den som lever får se.

{297}: Fan. Är inte Pettersson en av dom berömda återvändarna som skulle fixa Guldet till Tik???😅😅

thorwald: Absolut. Vet inte var jag påstod något annat? Mer att det hela symboliserar inställningen på isen just nu.

{297}: EP är otäckt lik Alvarez i sitt sätt att agera på isen senaste matcherna...

Söderöver: Ja vi hade sämre defensiv förra säsongen, men ett helt annat omställningsspel ändå. Även om vi bodde i egen zon större delen av matcherna då.

Walle2: 1-2 mot Almtuna?

Lycka till i kvalet mot Huddinge

Walle2: Går bra för er också Walle 🖕

Äsch vi är där vi hör hemma.

Ska bli kul att läsa rubrikerna på Expressen/aftonbladet o m.m

"Nubben mot Nubben i negativt kval"

- "Hoppas ett av mina lag håller sig kvar höh höh" Nubben
Uppladdat:

500x0-screenshot-2022-10-06-213459.png

Walle2: Ni är väl på samma placering ... i serien under

falconuggla: Fick en jävligt olustig deja vu känsla när jag såg att vi halkat ner på kvalplats! Vi ligger näst sist. Jag hade hoppats på Top 6. Många matcher kvar men…

Sune: Min kollega satt vid bordet bredvid. Kunde återge vad de åt, drack och vilket humör de var på. En annan kollega instämde och sa att han träffat delar av dem på Centralen. Men skitsamma, får min del ska de självklart ha roligt.

vonDöbeln: Speltid idag.
E Pettersson 19.09. -2
Dahlén 19.07 -2
Walli 8.30. +1
Oliver 5.02 +1
Vilka fick ut mest av sin istid?

Den som menar att den har hand om försvaret/backarna och den har hand om anfallet/forwards så det är deras ansvar förstår inte riktigt hur man jobbar. Både backar och forward finns med i både försvar och anfall.

Tränarna har kommit överens om ett spel och sedan koncentrerar man sig mer på den uppgift man har och kollar exempelvis mer på försvar eller anfall. Efter det så går man ju naturligtvis igenom det ilag, det är ju inte så att man kör sitt eget race.

{9908}: hahaha!!!! Fan vad gulligt!

Du lyckas bryta ut allt i sekvenser och pratar om tur och universums omständigheter…

Det är ju kul att du försöker hålla hoppet vid liv.

Har du sett hur fantastiskt fint man lirat i övrigt i år?

Det har varit 6 nära nog bottennapp eftersom universums alla studsar infaller lite olyckligt när Timrå spelar.

Det är ju patetiskt!

Man tävlar ju för fan inte!

Allt står stilla utom Walli och Oliver Johansson…

Walle2: Är inte du en av dom berömda förlorarna som hängde här mycket för några år sedan men försvann när vi pissade på er i kvalet?

{9908}:

Roligt? Det kan de väl ha utan att hinka bira? De har väl ett ansvar mot sponsorer, publik etc. Dricka kan de väl göra efter säsongen, de är ju elitidrottsmän och heltidsproffs! Eller tydligen inte förresten...

{9908}: Vi är så oerhört begränsade i hur vi tar oss in i anfallszon. När vi väl kommer dit så har spelarna inget understöd. Skulle säga att det är en kombination av för lata forwards och för långsamma backar. Återigen en sån där match där Stenqvist står och letar pass i 15 minuter innan något händer. Våra backar är bra defensivt men that's it. Det hjälper ju dock inte när våra forwards ger bort 100 puckar i mittzon.

Söderöver: Men lugna ner dig 99 snäpp. Det var en puck jag nämnde studs. Resterande tilldelar jag vårt eget spel. Matcherna mot LHC, HV, FHC och FBK är absolut ingen katastrof, även om man såklart vill mer.

Kamma dig. Det är 46 matcher kvar, man kan fokusera på det som behöver bättras utan att vara hjärndöd domedagsprofet.

pingvin: Det svänger hela tiden. LHC som började svagt har höjts sig. Timrå inne i en svacka nu. Man ser Rögle i nedre och Örebro Malmö ganska högt upp. Det kommer inte sluta så. Jag tror ni hamnar i slutändan 7-9 plats. Ni har ett starkt lag. Enda frågetecknet jag ser utifrån är... Är inte så förtjust i er tränartrojka med Ante i spetsen. Håller han måtten?

thorwald: Nu får ni skärpa er alla medgångs-fan det har ju inte spelats 10 omg än Ursäkta om jag låter stöddig finns viktigare matcher för Timrå än att slå oss.DET HÄR FIXAR NI TILL SLUT!!!

pingvin: tror vi kommer att behöva sparka ante. Förra säsongen hade han ett dåligt material men i år har han ett avsevärt bättre material men vi spelar minst lika dåligt som ifjol och våra bästa spelare ser sämst ut i hela laget. Det mest oroande är vad han kommunicerar. Eller kanske snarare det han inte kommunicerar. En massa jävla skit om dåliga domare och axelryckningar men ingenting om att vi inte ens kan spela oss ur egen zon.

En positiv sak för oss är att det borde vara enklare att hitta en ny tränare med det här laget. Förra säsongen kan man inte klandra någon som väljer att passa på ett allsvenskt Timrå IK.

{9908}: Kolla Corsin från alla de matcherna då pratar om så kan man nog säga annat om att vi rättvist skulle vunnit nån av de matcherna, förutom mot HV då.

« · 2385489 · »