1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577968 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14

« · 2445479 Till forumet


Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
När ingenting talar för poäng, är det då det händer?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
T T: Ja, nu jävlar!🙂
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Nu kör vi! Hoppas på en mysig och jämn tillställning, med vårat kära Timrå som har med sig 3poäng på bussen hem.
2-4 Lander sätter sista i öppen kasse.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Har så lite förhoppningar idag tyvärr. Men vore ju en fin födelsedagspresent till EP om varenda jävel kunde göra sin bästa match 2023.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: har en mysig känsla på poäng ikväll, vet att det låter långsökt. Men... bortamatch är vi som bäst.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: ja, det är väl där förhoppningarna ligger - att vi gör en bra match. Poäng vore en extrembonus.

Risken är att det blir som vanligt: Skellet snurrar upp oss, sköljer över och profiterar på minsta misstag.
Vi behöver nog full backsida och bättre synk i kedjorna för att kunna matcha Skellet maximalt. Tror nästan att en bortamatch mot Växjö varit en större poängchans. Dom kan man åtminstone bemöta med lika defensivt tålamod som dom själva uppvisar.

Men men. Vill se en återgång till förstakedjan och en bättre komponerad 2a. Och lite tryck i grejerna. Rejält backspel och rimlig utdelning framåt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
snushane:

Har inga som helst tankar på någon poäng idag. Snarare på dyngtorsk i så fall. På det sättet håller man besvikelserna på avstånd. Har efter Rögle senast även tappat hoppet om topp 6. Håller mig till topp 10. Godkänd insats denna säsong om vi slutar där. Satsa järnet på nästa säsong istället… Fast om det skulle visa sig att det finns mer att ta ut av denna, så önskar jag förstås att vi gör det. Från play in finns alla möjligheter. Större under har väl skett?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Bragd-Birger: Ja, jag vill se H - H - H i andra kedjan.
Flytta ner MPS, han jobbar på bra, men är inte ett dyft produktiv, passar därför endast i brunkarkedjor.
Nya finnen skulle enligt Ante börja i 3:e eller 4:e till en början, tror han kan bli nyttig framöver.
Ska vi kunna ta poäng mot Skellett så kan vi inte ge dom något gratis!
Stenhårt defensivt arbete är vad som gäller!
Men konstigare saker har ju hänt, vi är ALDRIG chanslösa!
❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Tänkte se matchen på någon Olearys i Stockholm. Ingen visar. Sign o the Times? Å andra sidan kanske lika bra att hoppa denna som det såg ut senast...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Mina femmor ikväll:
EP-AL-JD
Hartman-Hanzel-Halloran
Nye finnen-Lundin-MPS
Boyce-EA-Alvarez

När jag skriver detta inser jag samtidigt att Alvarez är en spelartyp/spelstil som passar i en första eller andra kedja men som inte platsar där… Lite samma känsla med Lundin.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14 Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Timrå Isstadion:

Tips: Sök upp ett gigantiskt O’Learys och be om att få se matchen på en av alla skärmar. Lovar att det kan fungera. Har gjort det för mig i lilla Malmö.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Otto1: Jösses, hur kunde jag glömma Walli!
In med honom tillsammans MPS så får nya finnen börja med att peta Alvarez i fjärde.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
DJ Hemp: Dom stora ligger så off i Estocolmo men det kanske blir så.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Patrick Polly: Tur att det inte är du som tränar laget känner jag lite spontant. No offense.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Timrå Isstadion: Har Lärkan i gamla stan slutat varit ett ”Sundsvallshak”? När jag bodde där 2019 var vi ett stort Timrågäng som såg majoriteten av alla matcher där, även giffers. De hade de fan Sundsvallsöl och grejer.

Kanske blev någon annan sportbar istället för lärkan efter att jag flyttat ifs, men vill tro att det fortfarande var ett tillhåll för medelpadare i exil.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Patrick Polly: vad fan är det men Hartmann? Alltså allvarligt talat :) Alvarez går före Hartmann, Lundin, MPS tycker jag.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
HKN: Både Hartmann och Alva går ju före Boyce. Måste ju kunna vara ärlig nog med att Boyce är mer en ikon än en spelare som håller för SHL. En riktig guldgubbe som jag har all världens respekt för, men sist i ledet i laget i min mening, trots sitt slit och hjärta. Det finns egentligen ingen jag önskar framgång mer än Boyce, men verkligheten ser annorlunda ut.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Retro sportbar på Sveavägen visade Rögle-matchen
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
DJ Hemp: om det är nån jävla stake i Ante då borde han skällt ut lager efter noter, en annan fråga är om spelarna respekterar Ante.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Om du menar den vid Järntorget var den som Bacchi i många år GIF08:s hem och ibland Timrås. Nu är det åter Olearys men sådär...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Varför får inte Varmhed någon rejäl chans hos er? Han dominerar ju i J20 och kan ju omöjligt vara sämre än spelare som Alvarez och Pääjärvi?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
snushane:

Har ingen aning. Varför skulle spelarna inte respektera ”Ante”? Han är väl helt okej tänker jag.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Timrå Isstadion: Ah, fan vad synd. Många bra hockeyminnen därifrån. En del katastrofala med. Match 6 mot OINK, där vi hämtade upp och bara skulle avgöra krävde en bartömning efteråt..
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Timrå Isstadion:

Fattar. Trist att hamna lite off. Funderar själv på att följa mitt eget tips, då man bor ca tre minuter ifrån. Dock helt utarbetad, så tveksamt om man fixar det. Lär visa sig.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11:

Torsk i OT eller hur var det? Minns bara att man tömde halva hemmabaren efteråt. Allt annat är svart. Sedan var det naturligtvis som förgjort i match 7, då man bara stängde av TV:n och gick till sängs…
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
jhnd91: Jag lyssnar gärna in ditt förslag.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Svensson+Stenqvist fortf. alltså 🤮
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
HKN: Hartman var bra förra året och är i uppåtgående form just nu efter trevande start.

Skulle var kul att se honom med Hanzl och Halloran. Kan bli bra!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
DJ Hemp varför får tränare sparken tänker jag. Inget ont om Ante. Men en grupp måste ha en tydlig stark ledare. Jag vet inhe om Ante har det där lilla extra, ALDRIG underskatta ledarens roll i en grupp.! Ibland kan jag känna att Ante inte har det där lilla extra som tänder spelaren? Ja menar va fan, vi har spelat som några jävla kärringar på hemmaplan. Åker omkring på en skridsko.Hemmaplan ska vara vår borg. Där har Ante och laget misslyckats fatalt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Markering mot Hallonet?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11 Ja den var otippad .
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Tjosan! Där kan man snacka om att vaska om i kedjorna :)

Kul att Walli får chansen. Han är värd det!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Intressant uppställning. Helt rätt att Halloran får vila lite dessutom. Han åker bort så jäkla många möjliga lägen genom att inte kunna slå ett enkelt pass.

Jag hade väl bytt plats på Lander och Hanzl men det här kan nog bli bra också.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: ÄNTLIGEN WALLI!!!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
russkiy medved blyat: äntligen bort med Halloran. Han gör ju toppkedjorna sämre då han vägrar spela fysisk eller rakt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
LAGUPPSTÄLLNING: SKELLEFTEÅ AIK - TIMRÅ IK
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
cloon: Halloran kommer med fart in i offensiv zon för att sedan helt stanna upp och leta pass istället för att fortsätta åkningen bakom mål.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Timrå Isstadion: O´Learys har väl stängt igen så nu är det Bacchi Pub o Restaurang i lokalerna. Fortfarande viss idrottskoppling, för 2021 boxades det i kvarteret...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Oooh...den såg jag inte komma. Halloran petad, eller nästan iaf.
Men verkligen inte mig emot. Han är i princip en skottvillig SebO, minus dom defensiva kvaliteterna.

Lite orolig för att Hanzl o Jonte blir lite mycket finlir. Å andra sidan finns det mer att hämta ut från Hanzl. Hartmann får köra stenhårt, bomba kassen och se till att ha klubban i isen.

Andrakedjan känns väldigt intressant. Lander jobbar längs sargerna, får fast puck och skapar ytor. Wall-E driver, spelar hårt, EP står för finlir och avslut. Funkar det kan det bli en rätt så jobbig jävla kedja att möta.

3e: tung, intensiv. Optimal omgivning för Pääjärvi. Han ska inte spela i någon form av offensiv kedja.

4e. Hoppas nya finnen visar upp enkelt, stabilt defensivt spel. Vi behöver en 4e som kan ta teket i egen zon och lämna över i offensiva. För att det ska lyckas måste nyfinnen vara den bästa spelaren i kedjan. Är han på Lundin/Boyce-nivå har vi fortsatta bekymmer här.

Backparen...är vad dom är. Utan Lytet har vi problem här. Både Eronen-Edfeldt och Svensson-Stenqvist hamnar i problem mot betydligt trubbigare motstånd än Skellet.
Bara att bita ihop och gilla läget tills Lytet och Didde är tebaks. Då lär det se bättre ut, både defensivt och offensivt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Dubbeld: det där är en riktigt bra uppställning!

Jävlar i mig!

Vad har Halloran uträttat på slutet?

Har han ens haft farten? Näää…

Hoppas han tar detta på rätt sätt och knyter näven!

Han vill säkert ha ett nytt kontrakt någonstans med…

Walli promotad!

Klent på backen men då får fan frw steppa upp lite!

Kliv på nu era jävlar!

Timrå mot seger mot monster skeeeetlefteå!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Bragd-Birger: Jag har dragit jämförelsen mellan Halloran och Sebbr Ohlsson med förut. Rätt spot on faktiskt.
Han har fart, när han väl kan utnyttja den men har svårt att diktera tempo under matcherna och hamnar ofta utsida på motståndarna. Var ju bara några veckor sen rätt många här inne inte förstod min kritik till Halloran. Men jag kan hockey!(nåja ibland händer det)

Men jag håller inte Halloran som en flopp. Såg han aldrig som topp 6 ens när han blev värvad, snarare att Nubbens bygge visar hur tunn den är nu när Wedda gick sönder, plus backsidan på det när Lyytinen är den bästa back vi totalt sett har, en värvning som dessutom Kapanen gjorde.


Sen Walli, kom igen och visa att du har det där jag tror du har i dig nu! 💪
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Otroligt kul för Walli att han får chansen längre upp i hierakin!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Bra att Halloran är bänkad. Inte alls varit bra. Spännande att se Mieho

Kom igen nu Timrå överraska oxh ge oss piäng ikväll!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Claesson och hans entourage dömer inte idag heller. Inte första matcherna iallafall.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Reign in red: Bara att hoppas att han har flytet med sig och gör det bra. Risken finns annars att han försatt sin chans!?
Go Timrå go!❤️🤍❤️
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Fan jag unnar Kollar lite framgång i livet alltså.

Han kan få lite framgång ikväll?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
HKN: Andreas Harnebring och Richard Magnusson är eftermiddagens domarpar.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Spelpausen är över, hela lönen är inlastad på Skellefteåvinst.

3 poäng tar vi inte ikväll, va?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Domarn hade nysmörjd pipa ??? Undrar varför man inte tar Disciplinnämnden på allvar ?

Nyckelfaktorer

? All form av fysisk kontakt med domare är oacceptabelt. ? Det var en medveten knuff som inte utdelades i samband med annan fysisk kontakt. ? Nämnden har i mildrande riktning beaktat att domaren blåste i sin pipa på mycket nära avstånd från Leo Komarov.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Vinn idag för faen!!
Låst ämne

« · 2445479