1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580477 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14

2447031 · » Till forumet


Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
SebastianH: Rent krasst är det väl så att vi haft ett väldigt dåligt grundspel i många år, även året då vi gick upp. Det enda som är uppstyrt sen dess är att vi nu varit betydligt mer disciplinerade i egen zon.

Man får se det positivt, vi har inte en forward stillastående vid offensiv blå!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
roger_sundsvall: Det är kommande tio matcher som är säsongens viktigaste om det blir play in, kvart eller no mans land. Play out är inte längre av betydelse för RBK och TIK eller övriga topp 10 lagen. Beträffande Malmö eller HV så blir det intressant om de kan vinna ett antal matcher och få momentum.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
roger_sundsvall: Dä gå åt helvete på torsda nu nä dä hemm å gull mä familjen!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Zoogin62: idol är inte rätt ord men tycker dicken bör ha en särskild plats i varje timråits hjärta och han bör, på det ena eller andra sättet, vara med på vår resa mot nya framgångar. Jag är säker på att Timrå IK för alltid har en speciell plats i hans hjärta iallafall.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Olle: är det din idol som du har på profilbilden?😭
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
SebastianH: om man staplar upp vilka spetsvärvningar vi gjort och hur väl dom fallit ut så får man ju kanske en fingervisning också. Nu snackar vi dom spelare där vi spenderat mest pengar på enskilda värvningar:

Dahlén - 4/5
Lander - 4/5
EP 3/5
Wedin 2/5
Stenqvist 1/5 (värvad som spets men minst speltid av alla backar)
Halloran 2/5
Eronen 2/5

Resten ser jag som bredd men en sån som Lyytinen har ju å andra sidan kraftigt överpresterat också. Säger inte att oavstående betyg är facit men vi hade behövt få bättre resultat av fler för att få igång lagmaskinen över tid tror jag. På den listan ska väl 3 spelare ej få förlängt och Wedin vet man ju inte hur det blir med heller. Gör han en till comeback? Jämför man med andra lags spetsvärvningar så räknar jag Karlqvist som 4/5 och en som Suomela som solklar 5/5. Sklenica och Smejkal känns också som riktigt lyckade värvningar.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Skiten kommer fortsätta rinna tills klubben inser att spelet inte representerat poängskörden. Det är individuella prestationer som gett oss den tabellplacering vi har idag.
Underliggande statistik har hela säsongen pendlat mellan 11:e och 8:e plats. Det är få vinstmatcher som Timrå faktiskt varit bra i år i ärlighetens namn.

Men PDOn har stuckit ut och varit bra och det är väl tack vare främst JJ och typ Jonte. Samtidigt vittnar den usla corsin och fenwicken att laget fungerar sämre än "jag:et". Och varför är det så? Ingen aning, men någon måste veta och kunna åtgärda!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
2 helt värdelösa skiiit matcher
klart man bli förbannad
hoppas vi nåt botten nu.
så dåliga är vi inte.
finns lag,som har de värre än oss
örebro på torsd.då är man på plats👍
nu vänder det 💥
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Jag tycker att Skellefteå, Växjö, Färjestad och Rögle är minst ett par snäpp bättre än oss.
Frölunda har vi konstigt nog haft lättare emot, men kan ju också vara en ren tillfällighet?
Sen tycker jag att vi bör kunna rubba Örebro, men med senaste 2 matcher på näthinnan så vete fan!?
Ante och grabbarna har ju iofs några dagar på sig att åtgärda brister.
Förhoppningsvis är Lyytinen och Didde, eller åtminstone någon av dem tillbaks då?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
mikenomad: Ja det tror jag med. Men skulle ju vara en ”skön” förklaring om detta nu är fallet, då jag återigen betonar att jag tycker laget varit så pass förändrat senaste 2 matcherna att jag har svårt att få ihop att det bara skulle vara en svacka.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Vi har nog stött på det åt motsatt håll också, dvs mött lag där vi sett ut som Stanley Cup-mästare och motståndarna sedan gått ut med att sjukdom härjar. Frölunda hemma t.ex, där vi vann med 5-0. Halva Frölunda borta pga sjukdom sen och även Svensson hos oss. Sen Frölunda borta när Lasse Johansson var oväntat usel för att sen kliva av i 1:a...
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Skellefteå varit två storlekar större mot Timrå. Det var inte så skönt att höra kommentatorn upprepa det hela tiden. Klasskillnad liksom. Inte ens presskonferens efter matchen. Så jävla dåligt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Nisse på Mon or: Löven har en förmåga att spela dåligt mot "sämre" motstånd långt ned i tabellen och bra mot topplagen. Om det är motivation att göra jobbet varje dag som saknas eller vad det är vet jag inte. Tror dock de höjer sig i slutspel. Men Mora tror jag kan skrälla och faktiskt gå hela vägen. Modo, Björklöven, Mora och SSK tror jag gör upp om det. Kan mycket väl bli Mora - SSK i final fastän de flesta tippat det ska bli Modo - Löven. Kanske DIF blandar sig i men tror de floppar.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Tittar pä Västervik- Löven. 1-0 efter 16.30 i 1a. Löven imponerar inte direkt. Blir det Modo och Mora till slut?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Läktarproffset: Den kan vara så. Men eftersom en majoritet vittnar om att man inte ens känner igen laget, och detta skedde typ över en natt med samma spelarmaterial är det ju inte underligt att man spekulerar. Du kan vara påverkad av något virus och ha det i kroppen utan att du direkt känner dig sjuk. Det kan skapa trötthet, sämre kondition och bristande fokus. Har känt mig ovanligt trött senaste veckan, och hjärndimma sista timmarna på jobbet. Har inte haft några fysiska symtom, men sambon har varit väldigt dålig samma tid.
Först nu börjar jag få klassiska förkylningssymtom.

Skulle inte ens misstänka detta om jag inte upplevde att något avsevärt negativt hänt med spelet vi presenterat torsdag+lördag. Jag är inte van att se en sådan drastisk svacka utan att någonting egentligen förändrats lagmässigt från när det såg bra ut.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Synct: Rindell kan säkert bli bra, men när då om 3 år? 3-0 igår där han skjuter på täck och får kontring emot sig, där kan man inte försöka återerövra pucken utan måste backa hem direkt. Sen PP back i all ära, men får vi inga PP är det ju rätt onödigt, känns som vi behöver bra backar i 5vs5 främst.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Mappe: Hoppas alla fattar att det var ett taffligt försök till skämt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Positivt om så är fallet. När vi väl är friska och rappa, har vi lyckats smitta alla andra lag. Vägen mot guldet är både nyplogad och sandad… Eller?…🤪
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Eller så får vi acceptera att vi är i en renodlad jäkla svacka. Svårt att tänka mig att man tillåter sjuka spelare lira. Rent utsagt farligt, hjärtmuskelinflammation är no joke. Det ska väl vara om spelaren själv döljer sin sjukdom men varför riskera sin hälsa. backsidan har inte bredden för att två-tre av våra bästa backar är frånvarande vilket visar sig otroligt mycket nu.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
JanneH: Du ser. Svensson missade väl Frölunda eller Luleå pga sjukdom? Inte så längesedan. Om ni minns hur böljande spelet var i de flesta lag när vi spelade slutspel HA 20/21 då flera var sjuka så är det ju inte en omöjlighet. Men behöver ju inte vara så heller.

Skulle dock kunna vara en förklaring till bottenmatcherna nyligen. För spelartapp har vi haft innan, och spelat betydligt bättre än vi gjort mot Rögle och SAIK. Som ett helt annat lag sedan Färjestad.

Inte så konstigt om föreningen skulle hålla tyst om det om så är fallet.
”Ja vi har något virus som reser runt i laget så inför denna match vill vi be motståndarna att inte åka så mycket skridskor.”
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
JanneH: och jag var upp veckan innan Jul, Leksandsmatchen, legat sjuk sen dess.Nåt elakt virus som härjar i Sundsvall 🥴
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
usproperty: Helt korrekt, fel av mig. Mot Rögle har vi 6-13
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
JanneH: Sjukdomen heter nog tunn backsida till stor del
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Olle: Vi vann väl första hemma mot Rögle 5-2 ?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: ja när jag var upp och hälsade på päronen i jul så blev både jag och frugan smittade med covid och är fortfarande inte friska. Farsan blev så dålig att han fick vårdas på Sundsvalls sjukhus. En kollega firade jul med sin släkt i Njurunda och de fick RS viruset hela gänget. Så jag har också funderat om det går sjukdom i laget men det verkar inte stämma för inte en enda spelare har ju stått över nån match eller?
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Pinaceae: Kristianstad som organisation kan ju aldrig mäta sig med Modo men dom hoppas säkert på att hänga med i matcherna. 3-6 i målskillnad har dom mot Modo.

Timrås målskillnad mot Skellefteå är 3-13
Mot Växjö 6-12
Mot Rögle 3-16

Vi blir fullständigt pulvriserade av dom här motståndarna. Tittar man på en annan nykomling mot absolut toppmotstånd så kan man väl ta Östersund mot Modo. Där har Östersund vunnit 2/4 matcher med målskillnad 12-11.

Tror inte supportrar förväntar sig att vi ska krossa toppklubbarna men jag tror att man åtminstone förväntar sig en hockeymatch och inte en slakt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: sedan gör ju den fina starten att våra krav har höjts en hel del (har vi överpresterat?). Innan säsongsstart skulle nog många av oss varit ganska så nöjda med en topp 10 placering. Alla lag kan ha en svacka men vi får fan stoppa denna blödning nu innan det blir 14 raka torsk igen.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Kan det finnas någon sjukdom i laget? Spekulation nu i syfte att hitta fler förklaringar till 2 senaste matchernas oigenkännlighet.

Svensson var ju borta pga sjukdom för någon match sedan. Kan det vara att fler blivit krassliga, men inte så illa att de behöver missa match? Det går otroligt mycket skit nu. Iom att masshysterin kring covid lagt sig testas otroligt få nu. Min sambo är sjuk, jag är krasslig, min syrra, svåger samt deras unge är sjuk. På jobbet är vi 8st på kontoret och senaste 2v har 7st varit hemma med sjukdom. Vad jag hört är sjukhuset återigen fullbelagt pga nya covidfall+säsongsinfluensa.

Kanske inte alls så läget ligger, men om det skulle vara så i kombo med tunn backsida samt mixtrande i att fylla Wedins lucka så kan man iaf börja förklara det som utspelat sig mot Rögle och SAIK.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Pinaceae: Jag tycker som dig där.
Sen är det inte fel att identifiera förbättringsåtgärder. Men i min värld ska det just nu vara med utgångspunkt att etablera sig, och inte att förvänta sig börja spela ut de som ligger topp 4. För att denna etableringsfas ska ske behöver vi hamna över plats 13. Givetvis ser vi att detta lag har kapacitet att fightas om platser från 10 och uppåt, och blir ju naturligt att man börja lägga ribban därefter med. Men utöver dessa 2 senaste matcher vidhåller jag att vår säsong är bra, trots vissa jobbiga förluster.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Skulle själv tappa majoriteten, för att inte säga allt, av intresset för Timrå IK om det dyker upp en jänkare som kastar pengar på samtliga av Timrås problem i utbyte mot 49 % av klubben.

Det är mycket mäktigare att växa något sånär organiskt.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
DenRöda: Ja det är ju bara att vänta & se. Tycker att det varit mycket puckskarv från Rindells klubba än så länge men som sagt utvecklingspotential finns det helt klart.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Det finns en inbyggd humor i att vi klagar på att vi inte presterar lika bra som Rögle, AIK, Växjö och Färjestad gör när de har skadade spelare.

Det är fem lag som under de senaste tio åren rönt de största framgångarna i svensk hockey. Det är väll bra med förhoppningar, men samtidigt är det lite som att Kristianstadsupportrar skulle förvänta sig att slåss med MoDo i toppen av HA.

En viss acceptans för faktumet att det tar tid att etablera sig avsaknas. Vi är och vill inte bli ÖFK.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Sputnik: Enig!
Skillnaden mot förra årets spelaromsättning är att min känsla är att till nästa säsong blir vi av med ”rätt” spelare. Ingen respektlöshet menad, men stommen som var kvar i detta lag inför säsongen var i bästa fall godkända spelare, inte mer. Rattie och Lodin var tunga tapp sett till det som var positivt under säsongen.

Vi har en otroligt mycket mer kvalitativ stomme att bygga på inför 23/24. Det kommer säkert inte vara helt perfekt då heller. Men vi kommer ha en målvaktssida som är komplett, topp-6 forwards är de facto bra spelare, vissa otroligt bra. Det är backsidan och tyngden offensivt som behöver stärkas.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Ja Kapanens värvningar denna säsong är ju svårt att utvärdera utan att veta vad han har för övriga planer för lagbygget kommande säsong. Visst att man kan vara tveksam på alla 2 årskontrakt, men de bör få växa in i det och visa upp sig även nästa säsong kan jag ändå känna.

Det lär nog vara en någorlunda omsättning på spelare till nästa säsong och jag tror som jag nämnt innan att Rautio, Eronen,Stenqvist, Andersson, Alvarez, Lundin, kanske Boyce får röra på sig till nästa säsong.

Walli till rätt pris är ändå en bra rollspelare.

Det innebär att det är minst 2 backplatser att fylla och typ 4 forwardsplatser.
Där går det att få ut rätt stort djup på lagbygget kan jag tycka.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
HKN: Tur det i a f. Vi har inte råd att spela utan TimmieE (ja när han inte gör som igår då)
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Olle: Ja Stenqvist var jag väldigt imponerad över i inledningen, kändes som en hit. Men som det är nu håller det inte till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
DenRöda: Rindell kommer att bli (är redan till viss del) en riktigt bra PP back med, han stod på hälarna i AIK's bp mål igår, men vafan. Riktigt spelskicklig och bra på blå.

Han växer in i det, ung som fan än.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Svensson har ju faktiskt inte så mycket speltid jämfört med Eronen, Lyytinen och Erixon. Intressant är också att Stenqvist är den back som får absolut minst speltid (borträknat juniorerna). Känslan är att han får leta ny klubb nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Ingen avstängning för Erixon.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
jå1: 2 år på Rindell är sjukt bra. Han liksom Edfeldt kan man se en stor potential i. Får dom till en bra lägstanivå så kommer det bli sjukt bra!
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Olle: Freddan är väl de flesta rörande överens om att han var en bra tränare för HA, men räckte inte för SHL. Ante är nog för tidigt att säga än, även om det just nu lutar mer mot att han har SHL-kapacitet. Att utvärdera Kapanen kommer jag inte nära börja göra nu. Det känns ok med honom, vill ge honom 1 säsong + innan jag säger bu eller bä där.

Vad är det vi har? 12-13 nya spelare i truppen just nu jämfört med förra säsongen. Kan väl bara vara HV som klår det.
Över hälften i detta lag har inte ens spelat mer än en halv säsong tillsammans. Jag är inte emot positiva förändringar, men nog måste den absoluta majoriteten få chansen att spela ihop sig innan man börjar talar om floppar, haveri, misslyckande etc. Eller kval hade ju varit det, men det får vi ju hoppas att det inte bli tal om.

Mycket talar för play-in. Är inte det godkänt så kommer jag inte hålla med. Svensson får mycket stryk nu, och hans negativa sidor har faktiskt varit väldigt synliga på senaste. Dock är han en spelare som arbetar mycket i det dolda, så det är svårare att ge honom cred när han förtjänar det. Börjar vi vinna igen är jag helt övertygad om att han fyller en roll i det.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Freddan vann väl 40/52 matcher i hockeyallsvenskan och tog upp laget till SHL men var ifrågasatt redan då? Den säsongen hade vi ett självspelande piano i Dahlén/Lundin/Lööke men det har vi inte i Dahlén/Lander/EP. Tror ingen ifrågasätter om dom är tillräckligt bra för SHL men jag ifrågasätter om man verkligen får ut max av dessa spelare. Såg att det var nån Skellefteåsupporter här inne och tröstade med ”vi torskade 6 raka innan det vände”. Jo men sen vann dom 16 raka matcher och har ett helt annat djup och en helt annan trupp än vad vi har.

Jag tycker man kan ifrågasätta ante lite även om vi fortfarande överpresterar jämfört med klubbens egna målsättning (kraftigt vikande trend dock). Jag tycker man kan ifrågasätta kapanens värvningar och förlängningar desto mer. 2 år på nyförvärven (även om Lyytinen slog väl ut), 2 år på Pääjärvi och förlängningen med Svensson tycker jag är oerhört tveksamma beslut.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Olle: Jag vet inte, hur är siffrorna? Just nu går jag mest på det jag ser med ögonen i kombo med den mer övergripande matchstatistiken som skott, anfallstid och räddningsprocent. Den har ofta sett bra ut. Och Luleå, Färjestad, Leksand, Växjö är på stora hela bra spelade matcher. Någon lite tuff period i varje match som de får utdelning på. Jag tror inte man vinner en majoritet av matcherna hittills på att det är något fundamentalt fel i laget.
Senaste 2 matcherna har den tendensen, men 2 matcher är för lite för att utröna en trend för mig. Även om känslan efter dem är allt annat än bra.

Vi har egentligen mer eller mindre samma lag nu som när vi vann 5 raka, varav 4 var borta. Wedin kommer ju inte tillbaka, men utöver det. När vi får tillbaka backar kommer jag skaffa mig en bättre bild av vad dessa två matcher var. Att vi är skadekänsliga råder det inga tvivel om.

Märkligt det där, hur hyllad Ante var efter 20 matcher. Nu är han otroligt ifrågasatt. Det går snabbt i hockey.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: Ja är underliggande statistik så bra i dom här matcherna vi förlorat då? Nånstans handlar det om att göra fler mål än vad man släpper in. Det är inte bara mot Skellefteå och Rögle som vi förlorar med handbollssiffror dom senaste 12 matcherna.

I 5/10 matcher släpper vi in 4 eller fler mål. I 4 av dessa matcher spelar Lyytinen. Säger inte att det är hans fel att vi har förlorat dessa matcher och jag tror definitivt det blir bättre när vi får tillbaka skadade backar men jag tror trenden är negativ av fler anledningar än bara tunn backsida. Det ska sägas att även Wedin spelar i dessa 5 klara förlustmatcher så kedjorna är intakta.

Min personliga teori är att våra hemvändare är bra poänggörare men dom är för dåliga för att skapa längre tryck i anfallszon, då spelar vi så klart mer i egen zon och då orkar inte vår tunna backsida att hålla skärpan uppe i 60 minuter. Vi har en backsida som kan hålla undan i matcher där vi har ett tydligt spelövertag men så fort vi spelar mot topp 4 i tabellen så faller korthuset. Lägg till när vi spelar mot sämre motstånd och hemvändarna har en dålig dag, då har även våra bästa backar svårt att spela 0-0 även mot sämre motstånd.

I slutänden tycker jag det faller tillbaka på ante. Med materialet på forwardssidan tycker jag att han borde kunna få till minst en kedja som är tillräckligt bra för att dominera sina byten. Det tycker jag han har misslyckats med. Jag blev glad när han särade på Dahlén och EP för jag trodde dom skulle kunna hitta en bättre kemi med andra spelare men uppenbarligen inte. Vi har gått från att vända matcher i underläge och inte sällan plocka alla tre poäng till att vara hopplöst chanslösa innan halva matchen är spelad och det liknar mer fjolåret än något annat.

Insatsen mot Färjestad hemma tas upp som exempel på att vi visst kan föra en match mot bra motstånd och i den matchen blir vi visst rånade av domaren men man glömmer också bort att vi hade chans att stänga den matchen i PP, på straff och på frilägen. Sen tas några dumma utvisningar och jag är säker på att även andra domare hade skickat ut Svensson på matchstraff och det håller inte mot FBK.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Olle: Om vi ska fortsätta att grotta ner oss i negativa grejer så får du nog lyfta in att våra ledande forwards har svårt att hitta en jämn nivå också.

Jag tror dock att det inte kommer fortsätta att se ut som dom 2 senaste matcherna om man väger in hur det sett ut över hela säsongen. Men vi har en för skadekänslig trupp, helt klart.

Det ska bli jäkligt intressant att följa Kapanens silly. Lytinen kändes som ett genidrag men 2 år på Rindell och mähä känns aningen vågat.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
DenRöda: Kul med ett inlägg som inte bara är jämmer, elände och sågningar av allt och alla. Håller med om mycket av det du skriver. Däremot så undrar jag om både Eronen och Erixon kommer lämna. Jag kan dock tänka mig att det är två spelare med relativt höga löner och att Kapanen resonerar att det går att få tag i bättre spelare för de pengarna.

Sedan ställer jag mig lite tveksam till en värvning av Bernhardt. Anledningen är att jag sätter starka frågetecken för hans defensiv. Jag skulle hellre se en tvåvägsback eller en back med stark defensiv.

Till sist så skulle jag inte gråta om Westerlund kom tillbaka från HV. Han kanske inte är den flashigaste spelaren och ingen spetsspelare heller, men han är stabil och gör sällan en dålig match.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
jå1: Förutsättningarna har förändrats under säsongens gång precis som dom alltid gör. Tycker det blir missvisande att ursäkta torskar i mitten på januari med vinster i november om man ska hitta nån slags trend. Lyytinen har varit bra men han var väl skadedrabbad redan innan han kom till oss…och blev skadad. Rindell, var i hierarkin hamnar han? Våra ”ledande” backar har redan stora bekymmer med att hitta en jämn nivå (Svensson, Erixon, Eronen). Juniorerna på backsidan klarar (förståeligt) inte av tempot. Vi får hoppas på en total scenförändring när Lyytinen och Strömberg kommer tillbaks, annars är nog plats 10-12 där vi slutar serien. Sen krävs det en sjuhelvetes silly av kapanen med värvningar även utanför Liiiga om vi ska ta nån sorts kliv nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Olle: Jag påvisar att det är svårt att identifiera denna trend då vi i flera av matcherna spelat bättre än många vi vunnit. Det som oroar mig är primärt spelet, sekundärt resultat. Skulle spelet som varit i de 2 senaste matcherna fortskrida, då är jag riktigt orolig. Spelar vi som vi gjorde mot Luleå och Färjestad kommer vi vinna matcher.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
Olle: Skönt ändå att hela säsongen räknas annars hade det sett än värre ut.
Låst ämne

Sv: Skellefteå AIK - Timrå IK 2023-01-14
empa11: jag påvisar en längre negativt trend och då hänvisar du till statistik från november. Tycker du att det är relevant att hänvisa till hela säsongen hittills som en ”trend”?
Låst ämne

2447031 · »