1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599375 inlägg · 6212 ämnen

Skellefteå-Timrå i Strömsund

Sv: Skellefteå-Timrå i Strömsund
Röda Tallen: Det känns ju lite som att man söker lite i blindo när det gäller PP. Man spelar runt på alla möjliga spelare och hoppas att hitta något som funkar. Huvudsaken är att man har rätt folk på isen när det väl blir allvar nästa vecka.

SLUTA SÄG PIKKARINEN, VAD FAN HAR HAN INTE FÖRSTÅTT!!!

Där stärkte Hertzog sina aktier.

Hertzan är där det är bra lägen, men fan vad han bränner lägen :/

Fan miss friläge Hertzberg

Ambroo: Vafan precis när jag fick radioskugga! Gjorde vi mål?

Olle: Nä men SAIK gjorde 2-0

KOLLA HUR DOM STRESSAR I PP. LÄR ER TIMRÅ. DOM TAGGA IGÅNG DIREKT EFTER TEKNING.

Jaja nu vart det mål också, som sagt se och lär.

Såg jag rätt eller sköt Tomas Skogs direkt?

Nice...Skogs skjuter 1245 skott i timråtröjan men träffar alltid 2 meter ovanför ribban och nu sätter han ett direktskott vid första puckkontakt.

Olle: Hej å hå, det går ju finfint det här...

Olle: Härligt! Jag har alltid älskat den mannnen...

Experterna är kanske inte så dum i huvudet endå.

Bra Edlund.

RubinCarter: Äh, skärp dig! Hyfsade hövding där dock.

3-0 kanske e lika bra vi får en näsbränna såhär innan seriestraten....

RubinCarter: Lekstuga, chaaaaalalalala, Lekstuga, Chalalala!

RubinCarter: Nä nu blir det idol! :)

Det kanske blir ett jobbigt år ändå.

RubinCarter: Men käften för fan, det är en träningsmatch.

Ja det går lite fortare - och det är lite högre kvalite och puckkontroll hos SAIK...kan man minst säga.

RubinCarter: 3-0 på tio minuter, vilket mörker. Att vi inte riktigt hänger med är ett ordentligt understatement.

RubinCarter: Aja Skellefteå satsar på sm-guld i år, vi satsar på att överleva ganska väntat att matchen inte skulle gå med en klackspark! ;)

Näe, det här såg ju inget vidare ut,,,,

Olle:
SAIK har ett enormt självförtroende, sedan har kanske Riddarn släppt 2 baljor?

Olle: Den 17:e det är då det börjar gälla nåt!

Nu blir det idol :)

Olle: Jo men sådär lät det inte när vi vann tre raka i SCA-cupen mot dåligt motstånd, nu när kvaliten dyker upp så kör dom runt oss som koner.

Vem står?

Rooster23: Riddarn, och han är bäst på plan, typ

RubinCarter: Jag förutsätter att man inte fokuserar stenhårt på resultatet i denna match då man uppenbarligen inte spelar dom formationerna som man kommer att matcha när det väl drar igång. Timrå har inte rätt någonstans och så här illa kommer det inte att se ut när det väl drar igång.

Kattgubben: Har sett delar av matchen och tycker också han är OK. Det mest frapperande är dock att vi ALDRIG kommer in på mål.

Första matchen jag ser säsongens upplaga med egna ögon och det känns väldigt mkt bottenstrid över det hela. Vi är inte bra i ett enda moment. Om Murley kommer vara värd pengarna så heter jag jan banan...

Olle: Å andra sidan har vi inte mött ett förmodat topplag tidigare iår.
Visst träningsmatch, dock ändå klasskillnad mellan lagen.

RocknRolf2: Murley är en förlängning jag ALDRIG kommer att förstå.

Olle: Är du verkligen säker på det?
Vad är poängen med att inte spela med de rätta formationerna?
Det finns väl inget positivt med det?

Sedan tror jag inte att det spelar någon roll, eftersom Perra verkar oförmögen att ge laget ett eget grundspel.

jädrigt mycke hetare o rappare som vanligt...är SKAIK:arna

Hmm nu har saik verkligen lyckats stressa sönder oss! Ganska bajsnödigt agerande av halva timrå...

Rooster23: Skellefteå neutraliserar oss löjligt bra, eller så är vi så uddlösa att motstycke saknas.

Det är inte svårt att leda med 3-0 när motståndaren är på fel sida hela tiden, slår blindpass in i banan och tappar folk högt upp. Inte mycket som stämmer.

hubbenorlen: Jag trodde att det var hela jävla tanken med försäsongsmatcher? Att testa olika lösningar. Jag tror tex inte att vi kommer att spela Torp och Edlund i första backpar när det blir allvar. Jag tror inte heller att vi får se Vampola med Friberg och jonte (?) när det drar igång.

Kattgubben: Skellefteå åker sönder oss totalt, är överlägsen på varje punkt.

Nä nu börjar väl fotbollen va?

Olle: Inledningsvis ja. Men nu när endast två matcher återstår innan seriestarten så borde man ha fått tillräckligt många svar för att ha femmorna hyfsat klara.
Laget hinner ju inte spela in sig annars.

Ambroo: Det som oroar,är i denna match har vi haft ett farligt läge, ser oerhört virrigt spelciellt i offensiva zon.

Första gången jag ser vampola, det syns dirikt att det är en klasspelare.

RTS: Tycker du att han har sett ut som en klasspelare idag så skulle du ha sett han i tidigare matcher. :)

hubbenorlen: SAIK har hajjat att ES starten är nära. Vad vi gör vettefan, Perra tror att dom tagit bort utv ur regelverket så PP behövs inte och han tror vi har murat igen vårat mål så något positionsspel och försvar behöver vi inte heller och han tror vi får börja med 4-0 så några mål framåt behöver vi inte heller.

MEN HAN ÄR EN JÄVEL ATT BYGGA LAGKEMI, och parrar det inte så skickar han iväg dom från isen och pratar aldrig med dom nå mer.

Olle: Det har inte testats så hemskt mkt faktiskt. Förutom att Hagos och Hallin har varit med då. Hagos tillsammans med Pikka och Murley och Hallin med Gnagarn och Pärra om jag inte missminner mig.

Bagarn kunde vi ju också ha skippat. Stel, stabbig och totalt harmlös framåt.

hubbenorlen: Jag har ingen aning om varför man spelar Torp med Edlund i förstaformationen men en gissning är ju att man vill ge Torp speltid eftersom han varit skadad hela SCA-cupen. Låter det logiskt tycker du? Edlund gjorde en bra match sist, jag antar att han spelar på samma grunder. Man vill se mer av honom helt enkelt.

Det känns helt plötsligt som att alla sket ner sig samtidigt som himlen föll ner över er. Jävla kärringar, tror ni inte att ett vinnande lag gör en plattmatch då och då? Kom tillbaka och snacka om klasskillnad när dom spöar oss i fyra raka.

hubbenorlen: jag har våldsamt svårt att förstå att ingen försöker sätta femmorna hos oss alltså! Ingen pp ingen fast första lina naaada... men jaja det finns säkert en vass strategi bakom det hela! ;)

« · 1397813 · »