1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581628 inlägg · 6216 ämnen

Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28

1081025 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Ambroo: Det där lät verkligen surt!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Strömmingen har talat; "Om Timrå, sin gamla klubb, sa han så här:

– De gör en bra bortamatch. Men spelar vi som vi ska, då vinner vi över dem."
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
The Fat Bastard: Undrar hur de då kommer vara i Ljungskile om de klarar sig kvar med sitt spel.....
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
dr-nix:

Ang. Giffarna.

Klarar sej Giffarna med sitt "spel" kvar i Allsvenskan, kommer många Sundsvallsbor att bli religiösa.

Amen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
orion: angående giffarna så undrar jag om inte giffarna har bättre målskillnad och man är alltså 2p bakom LSK. Med det i åtanke så borde det räcka med två 0-0 matcher förutsett att LSK förlorar sina kvarstående matcher, men det tror jag iof inte på. Det kommer nog krävas minst en seger skulle jag tro.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Blizzard: Nä det brukar gärna bli så, vet inte hur mkt jag loosat senaste månaden på att lira med hjärtat ^^
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Berglund: man skulle vunnit mkt pengar om man tippat oavgjort som man velat flera matcher i rad nu! men man vill ju alltid tippa vinst på sitt lag, kan ju inte hoppas en en fjuttig poäng xD
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Jävla skön seger idag, mitt tips på 3-3 gick in också, synd man inte lira som man tänker.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Olle:

Visst borde det vara så. Men när Giffarna närmar sig kvalstrecket i takt med minusgraderna är det svårt att sluta bry sig. Det blev precis som jag förutspådde i min presentation: Hockeyn börjar i november. Fotbollen är ännu inte riktigt över...

Zigge:

Sant. Liksom jag också skrev i ett inlägg för några dagar sedan: Är detta månne början på ett tabellras för Brynäs del? Gärna för mig. Av alla lag i elitserien är BIF mitt allra värsta hatlag. Historien har gjort sitt. Som Timråit kan jag inget annat än att önska Brynäs allt ont. Så är det bara. Släkten är värst. Grannar suger mest. Ner med skiten. Låt dem lida...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
DJ Hemp: MFF-segern var oväntad! Så även Tik-segern när jag kom hem tio i nio och SAIK ledde med 3-1...

Undrens tid är inte förbi! (fast Giffarna kan inte noll-nolla sig in i paradiset...)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
zigge: Tyckte det var kul att Brynäs gick så bra som de gjorde. Desto fler lag som HV, Linköping och Färjestad vi ser i toppen desto moloknare blir jag. Hejar förstås på Timrå först och främst, men som tvåa och trea ser jag gärna Rögle och Skellefteå.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
DJ Hemp: Du glömde helt bort ett val: Att Gävlarna blev utspelade,förnedrade, 4:e raka förlusten! DET var stort!
De har redan fått en Kvalserie-tråd i deras egna bok.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
DJ Hemp: Är det inte meningen att fotbollsintresset ska dala i takt med minusgraderna utomhus? ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Vilken var roligast i afton, kan man fråga sig? MFF-segern i Ljungskile eller TIK-vinsten i Skellefteå. Dött lopp, känns det som. Huvudsaken var i alla fall att kvällen slutade lyckligt... :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28

Nubbens pöjkar på kvalplats, stanna där nu!

Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Bengt-Åke var på plats, kanske så slutar det med en chans i landslaget för Moe (om inte nu så kanske i ryska turerningen).

Jag håller med angående Moe, han imponerar. Roligt att Tenkrat fick avgjöra med två mål, det vore bra om han kom igång. Hynning kan även bli en tillgång om han fortsätter kämpa på. Det finns mycket att jobba på vad gäller boxplay dock.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Mathias: Moe är kung just nu! helt underbart vad han blivit bättre på ett år :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
En sådan här kväll känns det ganska bra att Moe och Lehtonen kom tillbaka efter sina skador samt att Tenkrat förstärkte på artistkontrakt...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Blizzard: Att Hadelöv släpper in den pucken beror ju mindre på hans egen förmåga och mer på att Tenkrat hittar nätet lika bra som en peruansk gatuperformer hittar tangenterna på sitt dragspel!

Kolla reprisbilderna från bakom målet och inse hur jävla snabbt det går för killen att dra åt sig pucken och sätta dit den. Frälsaren är här!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Yellowcard:

Förbannade PPV som hade någon förbannad service på skiten.........
Men jag överlever, så FANtastiskt att grabbarna lyckades vända på steken där uppe. LJUVLIGT !
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Notera mest speltid idag! Eric Moe med 23:13 .. 2 Sekunder före Lehtonen :P
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
uhahl: Håller med om din syn på ettan, håller inte med om tvåan, den får backarna ta på sig som varken stirrar puck eller spelare. Inte för att jag är någon målvakt eller målvaktstränare men det mest skrämmande jag finner med mål nr 3 är att det är så tydligt att han försöker skära av en dragning in i banan trots att back kommer och stänger den vägen, alltså fundamental felbedömning. Upp ett par snäpp på backe och lite koncentration så kan vi ta poäng på torsdag.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
MB: Det är bra det! Nåja, nu ska jag sova gött av dessa 2 välbehövda poäng. Fan så viktigt, natti!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
nectis: "Ni såg ju själv Hadelöv fick ett likadant läge och han han inte heller med på tenkrats 3-3 mål. Sedan såg Backlund darrig ut ganska ofta. Men ne, målen var inga gratis mål. Tyvärr."


haha enda likheten var att båda studsa i sarg BACKlund hade typ 4sekunder mer på sig att reagera hela han är ett sömnpiller!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Yellowcard: Gratis är gott.. ;-) Själv är man ju härifrån men Timrå har alltid varit första laget.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
nectis: Backlund Släppte 3 billiga
Ettan: räddar första skottet hamnar sen i en dvala och backar tillbaka mot mål för sent.
Tvåan: överreagerar på första skottet fastnar sen i koma
Trean ja va faan tänkte han på de ä ju inte fotboll,slänger sig som en fotbolls målvakt på straff(på chans)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
orion: haha kan nog stämma bra det=)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Backlund släppte inga lätta mål. Den i ribban och ut är nog jävligt svår att hålla koll på. Den som studsar bakom sargen ut på kanten blir en sjuhelsike sidlesförflyttning som ingen hänger med. Ni såg ju själv Hadelöv fick ett likadant läge och han han inte heller med på tenkrats 3-3 mål. Sedan såg Backlund darrig ut ganska ofta. Men ne, målen var inga gratis mål. Tyvärr.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Yellowcard: OK! Men försiktig med generaliseringarna!
Fler killar än damer är kärringar framför teven när det blir idrott!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Bragd-Birger: nä exakt Jonte har blivit allas hackkyckling skulle vilja se någon gå igenom hans knäskada jag.
Karln ä ju människa och lär ju inte må bättre av att alla spy galla över han.

Ta Wandell va han så jävla bra idag, nä
Istället stötta karln.
MOE snacka om att den killen har höjt sin lägsta nivå grymmt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Bragd-Birger: Semi !!! Tar vi oss dit blire faen streeking i E.on. Håll i era flickvänner.... Timrå i semi, då åker kläderna av !
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Foyn: Det vore en dröm som går i uppfyllelse att få se en arg och grinig Jonte som äcklar sig med Wernblom, Per-Åge och Sussie.
Finns ingen som är värd ett mål så pass mycket som Jonte just nu. Men han är ingen center.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
MB: haha jävla as... ja ja.. Hoppas Almisarna vinner imorgon=) Inte för att bryr mig så mycket, men vore bra gött om de tryckte dit Leksand.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
orion: Fick den här kommentaren innan matchen "Jaha är det Skellefteå - Timrå... Då är det ju lite intressant" - hon kommer ifrån Piteå och småhåller i sitt hockeyhatande på SAIK. Hon tittade dock inte en sekund. Jo föresten bara då jag sa "titta titta titta på MOE MOE!!" när de visade repriserna på hans mål. Hah.. Tvång.. damer och hockey..
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Yellowcard: Ja det är konstigt men de har vant sig, kollar lite förstrött på en om man inte är riktigt klok.

Själv har jag tur att få snylta på en kompis företagsplats imorgon.....Sköööön seger ikväll.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Ambroo:
Exact sa Bill .....bättre att se heleheten sa Bull.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Skarin: Fullständigt rättvis seger var det. SAIK spelar ju långt ifrån på topp och med en frisk Åkerlund i målet så hade detta varit tre pinnar. Det är ju inte på något sätt roligt att klanka på backe men 1:an och 3:an idag får han ta på sig och som någon sa, han ser nästan lite halvskadad ut, stel som sällan och inte alls på topp ikväll. Å andra sidan så motar han ändå 30 skott.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Foyn: Backlund såg bra ut i säsongsinledningen. Då var det snarare ett närmast absurt backspel som gjorde att puckarna fick stänkas in obehindrat. Därefter har det gått tyngre och nu ser det, som jag skrivit ett par ggr i afton, tråkigt ut. Men jag hoppas att han repar sig.

Hedström förstår jag inte hur man kan kritisera så in i helvete hårt den här säsongen. För det första har han knappt spelat, och för det andra har han - när han väl spelat - fått göra det i en ny experimentroll som center.

Och jag lovar, jag kommer tortera dig tebaks när vi lirar semi.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Skarin: Får vi se en Jonte som åker runt å smäller på torsdag ? Kanske en fajt med Wernblom ? Fast det e klart Werner lirar i 4 e så det är nog ingen idé att ödsla tid med den gubben....
Jonte "the awekening"
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Yellowcard: min dam vrålade ikapp med mej vid 3-3...
Hjärta, inte hjärtklappning!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Bragd-Birger: "Där fick vi poäng som många här inne icke förtjänade. Seriöst, maken till cry-babies finns fanimej inte i hela serien. Amöbor!"

Så jävla sant som du skriver.

Det är helt jävla patetiskt att läsa dessa inlägg. Var fan håller ni hus när det går bra för Timrå? Ni ploppar upp som några äckliga maskar så fort det går emot. Då finns det tamefan ingenting som är bra.

Lägg ner eller byt klubbmärke.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
MB: Haha.. stackars kissar! Näe fan hon blir då aldrig härdad - försöker sitta i soffan och jobba medans man ser på hockey. Huge misstake när de rödvita är på tvn!

Damit försökte köpa sittplats till Almtuna - leksand imorgon. Helt slut, får bli ståplats.. suck.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Bragd-Birger: Min kritik på denna GB brukar begränsa sig till våran målvakt och 71 an. Tittar man på statistiken så är man ju inte helt ute å cyklar. Tycker du på fullaste allvar att nån av de nyss nämnda varit bra ? Kapanen räddade 20-25 poäng åt TIK det har inte Backe varit närheten av.
Kvalserien skriker jag då och då.... Hoppas nu fö faen att grabbarna inte hamnar där, för då kommer jag tortera dig med "I told you so" kommentarer de närmsta 20 åren ;)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
-Robban-: Tur ikväll? Du skämtar hoppas jag. Det var rättvist att vi vann.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
-Robban-:
Är du inte läskunnig, eller har du läst men inte förstått? Jag ifrågasatte bara hexjakten på Jonte genom att ge några exempel på andra brister.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Yellowcard: Fan hon måste ju vara härdad nu eller...tom mina katter blir inte kinesiska nakenkatter längre när TIK vänder och sätter baljor, förr stod bara pälsen kvar när de drog vid ett målvrål. Annat var det när man väckte grannen en våning ner snett under vid Åkerbloms sudden mål mot Luleå.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
*Om Backe hade agerat förstemålvakt (varför blir det så här även om just jag inte är särskilt förvånad?), om vi hade haft lite mer flyt framåt i framförallt den första perioden, om Hynning hade satt sitt öppna mål i andra (nu tog han dock revansch på ett fantastiskt sätt lite senare, men det var han skyldig oss!), då hade vi vunnit den här matchen efter full tid eftersom Skellefteå inte direkt var så där hemskt bra. SAIK var sega.

*Moe är vår klart bästa offensiva back. Väldigt kul och imponerande att se. Spelar ingen roll att han ställer till det ibland, han är vår bästa back ändå. Han är smart, bra med puck, väldigt bra i pp och serverade Tenkrat. Det misslyckades Björn Svensson med förra matchen men han är dock inte ensam om det. Snabba pass och beslut.

*Pyörälä såg inte riktigt ut att trivas som center ikväll men han var bra ändå. Bara en sådan sak. Klasspelare.

*Tenkrat, Pääjärvi, Hynning och Wandell bästa forwards.

*Jag vill inte låta tjatig, men vi behöver en ny back och en ny center för att vi ska bli riktigt slagkraftiga. Alltså så pass slagkraftiga att vi hamnar topp 5-6 eller förmodligen ännu högre om det vill sig väldigt väl vilket på så sätt även gör oss väldigt farliga i ett slutspel. Annars får vi harva på här nere och försöka undvika kvalserien eller nå en slutspelsplats. Det är ju en viss spänning med det också... Men å andra sidan vägrar jag tro något annat att det lag vi har idag är för dåliga för att åtminstone gå till slutspel. Det är svårt.

*Vi vann och det var rättvist. Mycket starkt att vända 1-3 på bortaplan i den sista perioden.

*Nu kommer Jonte tillbaka på torsdag i länsderbyt. Det blir intressant. Kan det bli en bättre match att komma tillbaka till? Nej.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Laken:
Förstår att du måste vara diplomatisk, annars har du ingen chans att bli sportchef.    :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
Per HApps: Är det nån som tvingar dig att hålla på Timrå det är ju bara gnäll som kommer från dig.
Vi hadde tur ikväll som tog 2 poäng men jag vet inte vad ditt gnäll ska leda till Timrå lär inte byta ut halva laget
Kommentera

Sv: Skellefteå - Timrå IK 2008-10-28
uhahl: Fast det där målet när det tar i stolpen och blir retur är jag lite tveksam till om det var backes fel?
Kommentera

1081025 · »