1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598988 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
arf: Jag skrev faktiskt lite om tenkrat situationen längre ner och var väll lite arg över den. Men jag brukar väldigt väldigt sällan klaga på något så det får räcka att man skriver vad man tycker en högst två gånger sedan får man släppa det liksom, nu var det ju oturligt med att Krizan hade problem med ryggen innan med.

Men som sagt man brusar alltid oftast upp sig direkt efter sedan lugnar man ned sig i alla fall jag :).

Messiah: Ja det är viktigt att man försöker hålla samtalen på någorlunda rimliga nivåer. Helt förståligt att adrenalinet kan göra så att man skriver lite ogenomtänkta saker ibland. Ser ibland att vi sätter IDIOT stämplar på varandra lite ofta... Vi är ju faktiskt hockeyälskare från samma län.

Är dock väldigt rolig att det är så många som bollar åsikter osv.. så ska det vara! Matcherna är prestige så givetvis ska man hålla på sitt lag. Nu får jag bara hoppas att detta inte slutar så här tvärt som det lutar åt..

Cyklob: som sagt all heder! Men nu får vi inte bli för blödiga här inte och som sagt på lördag är det 0-0 och får ni tillbaka Timmander och Hållberg så blir det nog lite uppsträckning och ni har ju ett lag som har betydligt högre kapacitet än hittills visat.
Hoppas också att det inte kommer fram än på 2 matcher men tror det, kommer bli en ruggig batalj på lördag

Per HApps: Absolut, särskilt mot ett MoDo som återigen visat att dom är giftiga i PP.

Å andra sidan så gjorde han en kanonmatch på det stora hela, så jag vill inte tracka ner på vår tjeckiske vän alldeles för hårt.

arf: Inte alls meningen av Tenkrat. Dock är det ändå intressant att ingen i Modo ens varken kolla till hur det är med Krizan eller går på Tenkrat.
Det är ju inte utan anledning man kommer att tänka på historien om pojken som ropade "Vargen kommer". Filmar man mycket, tror ingen att man faktiskt är skadad.
Nu hoppas jag att han är fit for fight på lördag, vill inte att serien ska avgöras pga skador!

Någon som har koll på skadeläget (i Timrå)? Ingen ny skada i kväll va? Å Robban spelklar på lördag. I så fall börjar det vara dags att ge doktorer å fysteam cred. De har ju fått ganska duktigt på skall'n både från oss fans å proffstyckare(Wikegård).

Hej, grabbar! Född från timrå (trakten) Söråker! Jag bor på havsbottnen skåneland! Det här var bland det bästa jag har sett. Visa er vilken hög moral timrå borna har! Och det här är en början på en rolig resa. Dem gamla gubbarna har vuxit när det gäller styv!! Och han som var så ifrågasatt, Våran tjeckiska forward och vårat försvar! Och jag hoppas att ni visar samma support för laget i mitt hjärta, timrå! Hälsningar havsbotten skåne! Timrå mitt hjärta för alltid. PS: hoppas att det går bra för giffarna!

Cyklob: Märkligt att det inte eftersnackas mer om Tenkrats överkörning av Krizan?

Den var måhända inte regelvidrig, men bra mycket mer kontroversiell än Bagarns påstådda fasthållning i förra matchen. Hade Backe blivit påkörd sådär hade jag surnat till ordentligt.

Lördagsmatchen har potential att bli en klassisk helgförstörare.

Kom igen nu Timrå!

Messiah: Då uppförde hon sig på samma sätt som mig då, jag ringde inte runt till mina kompisar som hejjade på timrå och levde rövare. Nä man måste kunna visa lite respekt med och omtanke :).

Perk:
Men.... Tenkrat måste låta bli att ta idiotutvisningar i anfallszon.

Näe nått jag inte tål är troll's och vill absolut inte bli klassad eller uppträda som ett sånt.
Jag säger som jag tycker och det var ju inte precis svårt att se vilket lag som var mest motiverat utnytjade lägerna rätt och vilka som hade dom bäst individuela spelarna idag.
Dock så tror jag att om Skröder satt öppet mål läget i början av första, vilket han borde gjort då, hade matchen sett helt annorlunda ut.
Näe nu hoppas jag på att rutin slår klass.

MVH Gigaset.

Riku Hahl är den bäste spelaren Timrå haft förutom Z. Han är skillnaden gentemot fjolåret. Vilken kung!

Skönt att se effektivitet i Timrå, chanserna satt precis där dom skulle. Har misströstat några gånger under säsongen då pucken inte riktigt ville leta sig in i maskorna trots upprepade försök.

Vind i seglen tills på lördag.

Cyklob: Ska erkännas att det finns både Modoiter och Brynäsare i min närhet och jag måste säga att Modoiterna är mest sympatiska... En av dom var så snäll att hon faktiskt INTE ringde mig efter förlusten ifjol utan kände att det fick vara en dag först. Det är sådana människor jag sedan kunde gratulera till SM-guldet ifjol.
Men håller med dig... det får gärna häcklas lite men till en rimlig och sansad nivå :) All heder!

Hej, grabbar! Född från timrå (trakten) Söråker! Jag bor på havsbottnen skåneland! Det här var bland det bästa jag har sett. Visa er vilken hög moral timrå borna har! Och det här är en början på en rolig resa. Dem gamla gubbarna har vuxit när det gäller styv!! Och han som var så ifrågasatt, Våran tjeckiska forward och vårat försvar! Och jag hoppas att ni visar samma support för laget i mitt hjärta, timrå! Hälsningar havsbotten skåne! Timrå mitt hjärta för alltid. PS: hoppas att det går bra för giffarna!

spud: Ja det är en ömsesidig, potentiell "lördagsdödare" som står för dörren. Endera får man en trevlig helg eller så är det bara att ställa in övriga inplanerade aktiviteter och gråta sig till sömns.

Cyklob: Ah, jag minns första året i ES. Jag bodde i Falun, Leksand åkte ur serien (för första gången vill jag minnas). Hela stan var i chock. Timrå slapp kvala och jag gick runt och försökte vara stor i medgång. Det gick kanske inte så jättebra :)

arf: Ja det var faktiskt ett grant mål, för våran del får man väll hoppas på att man kan göra lite fler sådana helst på lördag om man ska kunna vinna :).

Men timrås 2 första mål var inte så dumma dom heller, riktigt bra sidledds pass på båda målen där.

Messiah: Det var trevligt att höra, menar fan liksom man måste ju kunna samsas på en rimlig nivå och snacka liksom och ha skojj tillsammans även om man hejjar på olika lag. Menar jag bor ju i Sundsvall och de flesta av mina närmaste vänner är ju Timrå supporters och vi har det alltid trevligt tillsammans och kollar ofta på hockeyn tillsammans.

Olle: Det är extra jobbigt att det är en lördagsmatch som väntar, en regnig tisdag känns enklare att ta vinna borta än en solig berusad lördagkväll.

Cyklob: Klent plåster på såret, men ändå: 1-3 var ett ruskigt snyggt mål. Sovjetiskt hockeygodis.

Olle: Tycker RJ har varit riktigt bra många matcher efter nyår. Han är en klassback och börjar så smått visa det!

Messiah: Modo lär nog komma ut på lördag, allt annat än lojja. Som du säger, det är 0-0 och samma hjärta kommer att behövas igenom hela matchserien. All heder åt backe idag samtidigt som jag tycker att RJ spelar betydligt mer moget nu. Kanske är det hans fruktansvärda slutspelsskägg som modifierar min perceptionsförmåga eller så har han helt enkelt klivit upp :)

arf: jodu Challe har nog några rävar bakom örona han

Cyklob: Det är sånna som du som gör att jag bara tycker illa om Modo och inte kan dra det så långt som det där H-ordet som jag tycker är förkastligt :)

Sånna som du som jag unnar en värdigare förlust.. bara ni ser till att förlora ;)

Snoop: Ja ska Modo ha en chans på lördag så krävs det nog att man får igen Timmy och Hållberg på backen. Men det går ju inte att sticka under stolen med att det ser otroligt bra ut för eran del om man säger så :).

Messiah: Exakt! På Lördag står det 0-0 igen och 1 vinst för Nolaboys kan ge skapligt med vind i seglen. Jag är försiktigt optimistisk.

Messiah: Personligen tycker jag det är ganska självklart att erkänna en förlust när man förlorar mot ett bättre lag för dagen, sedan att man visar sig sportslig med och håller det på en bra nivå. Jag är inte den personen som vill starta nå tjaffs eller så jag älskar hockey och det är det jag vill snacka om liksom :).

arf: haha satt bra precis och tänkte just i dessa banor

Cyklob: Jo jag är imponerad själv och de känns fantastiskt att se en sån som Timo Pärssinen spela igen, underbar lirare.Men ni kommer garanterat bli farliga framöver när Timmy och Hållberg kommer tillbaka.

Cyklob: Det märkliga och som glädjer mig oerhört är att Timrå, som spelat utan linjer och utan hjärta större delen av säsongen helt plötsligt plockar fram det nu när det hettar till. Har knappt tordats tro det i vinter.

Har de mörkat kapaciteten hela vintern?

Ett litet diplom till dom modoiter med lite självkänsla och stake att erkänna förlust och dessutom ha lite humor i det hela...
På lördag står det 0-0 igen och det är ju långt ifrån över än. Men tycker faktiskt Modo ser lite väl lojja ut och verkar ha fastnat lite väl i gnällträsket. Missförstå mig rätt då jag gärna ser att det fortsätter som det börjat men ändå...

Bra spel av Backe i en svår match för honom.
Regin for President och snyggaste slutspels skägg solklart till Robin "caveman"Jonsson.
Svinbra av samtliga inblandade helt enkelt.

Snoop: Ja det skulle ju varit trevligt med en lika lång serie som i fjol :). Men just nu känns det som att det blir en riktigt kort en. Personligen är jag otroligt imponerad över Timrå i år hur dom kan spela så bra fast endå haft så mycket skador i laget på nyckelspelare det är starkt och nu när dom fått igen många av dom skadade så visar dom den klassen som dom besitter.

Cyklob: Tror inte det är bristen på hjärta som MODO förlorar på... De helt enkelt vill så mycket så att inget stämmer (låter kanske jättekonsigt)... och kan bara hålla med föregående, Timrå spelar ett spel för tillfället som kan ta dem långt.

Cyklob: Jag tror säkert det finns hjärta, men med ett halvt lag med influensa är det inte alltid lätt.

I framtiden blir det att förbjuda modospelarna all kontakt med snoriga barn efter nyår.

Cyklob: De lär nog komma på lördag ska du se, då kommer de bli den tuffaste matchen hittills, för skulle ni förlora den så är de ju gonatt så den tuffaste matchen kommer nu på lördag.

Gigaset: Riktigt bra skrivet, det är lite så jag känner med faktiskt. Så som timrå spelar nu har jag ingenting att deppa över om timrå skulle slå ut oss. Timrå visar det som vi hade i slutspelet i fjol hjärta. Det finns inte i Modo i år känns det som.

Vill bara gå in och säga några ord.
Jag håller på Modo av hela mitt hjärta, men jag har inget emot att åka ut mot er om ni spelar så här bra och vi spelar så här jävla lojt.
Ni var otroligt många klasser bättre än vad vi var idag.
Grattis.

3-0 på lördag och det är godnatt.

MVH Gigaset.

bäver: Det är Harald sjukan som jag brukar kalla det.

El Maco: Ja det där såg konstigt ut, låg ju hur länge som helst innan någon ens gick ut på isen, naturligtvis inget man önskar någon skadar sig, men hela sitiuationen var lite absurd. Ingen brydde sig.

betraktaren: Ursäktar, jag kan tydligen inte sitta och skriva samtidigt som jag läser tidningen =) rätt ska vara rätt.

tack hjältar!! för en otroligt härlig match.Det är lustigt att se Modospelarna söka domarnas blick så fort det blir mål i baken,som vädjande saftskallar ber dom om nåd ,det kan väl inte blivit mål det måste ha varit regelvidrigt,snälla domaren.Vad är det med dom?

EfordeM: Fel, det var inte Styf, det var Magnus Nilsson.....

Fan va synd att Kokko lämnar oss efter slutspelet, han blir bara bättre och bättre :/

Shadar Logoth:
Hur gjorde du för att bli av med känslan för ironi?

Paddan: Trodde det....

Sov gott!

73Sjöbba: Tackar, hann inte skriva det själv.
Hur jag blir av med min hjärna, tja jag drar längs perforeringen och sedan tar jag fram plastskeden. Smakar smaskens!

« · 1005349 · »