arf: Jag skrev faktiskt lite om tenkrat situationen längre ner och var väll lite arg över den. Men jag brukar väldigt väldigt sällan klaga på något så det får räcka att man skriver vad man tycker en högst två gånger sedan får man släppa det liksom, nu var det ju oturligt med att Krizan hade problem med ryggen innan med.
Men som sagt man brusar alltid oftast upp sig direkt efter sedan lugnar man ned sig i alla fall jag :).
Messiah: Hehe nejdå det ska det väll inte behöva bli heller, men otroligt kul att kunna föra en seriös och bra och trevlig disskution så här emellan. Stor heder åt dig med som verkar vara en otroligt klok och omtänksam person.
Gigaset: Det är bara göra det bästa av situationen, vi har ju fortfarande en liten chans och medans den finns så finns det all anledning att kriga på. Men jag håller med dig att det ser tungt ut och Timrå är i fin fin form, men som sagt någonstans långt bort i tunneln finns det även ett ljus :).
Noterar, med en puls fortfarande allt annat än hälsosamt hög, att min profetia inför kvartsfinal 1 håller. Timrå vann första och följde upp med en drypsäker viktoria i afton. Men: det är på lördag det gäller. Förlust där, och Modo bryter tillbaka serven direkt. En klassisk holmgång att vänta. Tyckte matchen blev förvånansvärt snäll, även om det började hetta till lite i sista. Coolt av Wernblom, eller nåt.
Första peridoen underbar att skåda. Pang-pang. Dessutom två i ramen. Ren avklädning. Lite onödigt försiktigt i andra, vilket gav Modo det tillfälle dom behövde för att flytta fram positionerna. Pärssinens aktion det som blev tungan på vågen. 1-3 gav nerver, men i tredje perioden låg man betydligt bättre i banan och kunde kontrollera modoförsöken. Och vad fan har hänt med PP-spelet? Är det fem på två matcher nu? Sanslöst. Nu har vi - eller har i a f haft i de här två matcherna - precis ett sådant vapen som man behöver för att stänga butiken.
Som sagt: sjuk match att vänta på lördag. Modo måste upp ett antal snäpp. Frågan är om man kan. Det förnekas bestämt att det finns någon form av mättnad i laget, men...nog ser det aningens bekvämt ut. Och det närmast absurda gnället på domaren i varje jämrans avblåsning vibbar disharmoni. Dom trivs inte alls i den här kvartsfinalserien.
Som sagt 2: Krizan måste vara tämligen seriöst skadad. Fysiskt, alltså. Han silar väldigt behagligt, släpper märkliga returer och beter sig allmänt virrigt. Tror knappast att det är en nackdel att spela Zaijkowskivoskiwj i det här läget. Varken för Timrå eller Modo.
Vad gäller spelarbetyg i Timrå, så...känns helt onödigt. Detta är ett lag som spelar. en fet jävla maskin som bara går in och kör. Jag blir faktiskt rörd till tårar av det jag bevittnar. Detta är en helt ljuvlig tid. Och, som jag alltid brukar säga: hockey är en underbar sport!
Slutligen - ett stort jävla men i allt detta: inte ett jävla skit är vunnet än. Två matcher är två matcher. No more, no less. Nu laddar vi om.
Messiah: Ja, vill Dubbel-W, Werner och Warg ha nån ädel medalj så får de lov att börja sätta lite avtryck på kvartsfinalen, just nu känns TIK alldeles för motiverade och effektiva för att Modo ska vända på detta.
EfordeM: Ja en del av nöjet är väl att diskutera det hela efteråt så länge det hålls på en rimlig nivå... sen kommer vi alltid att vissa saker olika. Konstigt vore det annars. Håller man på ett lag så är man färgad och det går inte att komma ifrån. Lite häcklande är också okej så länge man håller sig från rediga dumheter och regelrätta personangrepp.
Inser också att det börjar bli otäckt trevlig stämmning härinne :)
låt oss se...wernblom är...dum, svartvadet är gnällig och Harald är gnälligare... Just ja... Krizan är en mes :P
Än är inte norlaskogspojkarna på brygga! Ni vet hur matcherna gick i fjol. Man trodde att man hade det under kontroll.Så blir det en Antiklimaxs. Ta en match i taget! Och ha mod, för då vinner vi! TIMRÅ !!!
Krizan, ja. Garvade ordentligt åt den absurda situationen som El Maco var inne på. Ja, alltså inte åt att Krizan hade ont. Men åt att ingen enda modospelare ens iddes åka fram och kolla hur det var med honom. Han bara låg där under målkameran som en höstseg skalbagge och vred sig i sin ensamhet. Sällan har ett sedelärande uttryck (hint: pojke, varg) fått en så träffsäker skildring.
Messiah: Nu när det äntligen slutat snackas i media om kometer och azteker som spår domedagen i kaffebönor så serveras vi en obehaglig påminnelse om tingens föränderlighet.
Fred bland supportrar i Västernorrlandsderby; imorgon lusläser jag Nostradamus med hjärtat i halsgropen.
Cyklob: Förlorar vi en match så kanske jag retar upp mig över nått som sen snabbt slår hål på den bilden :P näedå hockey är en sport som engagerar... En incident idag som bevisar det var när en inte hockey intresserad människa påpekade en rolig sak idag. Jag beskrev den glädje jag kände när jag såg hur genuint glad Tenkrat blev när han avgjorde i Tisdag och att det för ett ögonblick inte handlade om en fet månadslön eller bonusar eller förmåner utan om en kille som vart lycklig som en liten pojklags-spelare som gjorde sitt första mål i Kalle-cupen. Bara ren glädje... hon påpekade överaskande att jag vart lite glansig på ögonen när jag beskrev händelsen och det vart jag nog också. När det för en gång skull bara handlar om glädje och inte allt annat tok.
Messiah: Så klart att man måste få bli lite bitter och förvandlas till en annan människa efter en förlust. Men sedan måste man ju lära sig att behärska sig som folk med liksom :). Man blir sur ett tag och avreagerar sig men sedan om man har vett i skallen så återgår man till vardagen :).
Perk: Se det istället som att kan vi nångång komma överens så kanske pojkarna i mellanöstern och småkillarna i det stora landet på låtsas också kan göra det :) Äckligt positiv kille jag är idag känner jag, nästan så man börjar hoppas på lite ondska på lördag så det går till sig lite :)
Vi leder med 2-0 och det är för stunden bra. Sedan från de intervjuer man hört i TV och Radio verkar inställningen vara riktigt bra hos spelarna.
Nä det är ny match på lördag och då står det 0-0 igen. Går man och tänker på att vi leder med 2-0 är inget vunnet.
Nä känns som Challe fått i det rätta tänket i grabbarna. Stolt till tårar blir man.
Ja men ser att Media verkligen kan förstora upp saker Tenkrat kör på Krizan vilket skit snack. Men men tidningar ska sälja lös nummer.
Ja vi får hoppas på man fall för MODO i nästa match med. Med en Hållberg och Timander tillbaka lär laget vara tätare i försvaret, dock kan man hoppas på att Hedin och Krizan inte kommer till spel. Dock ska vi inte underskatta Zacke han är en mycket bra målvakt om så nu skulle bli fallet.
Nä MODO:s backar får gärna vara på skadelistan även näststa match. Då skulle det kännas så mycket bättre.
Nä ingen idé att resonera egentligen vara slutspels match är unik och det som inte fungerade i en match kan lika gärna fungera i nästa.
Uscha vad spännande det är, man kan inte annat än att längta tills på Lördag!
Grattis alla timråiter till en välförtjänt seger ikväll. Det var liksom aldrig något snack idag, såg ut som MODO tankat rapsolja och Timrå 106 oktanigt flygbränsle. .
lungan: Challe ska ha skopa beröm helt klart. Hoppas att han nu har Kentas förmåga att nollställa alla spelare inför nästa match. Ödmjukhet är ju Kentas ledstjärna.
Till sist de jag å många med mig önskar sig minst av allt på lördag är att se Hostaks högerpjäxa jäsa omkring strax innaför Timrås blålinje i mittten av 3:e perioden vid ställningen 2-2 ;-)
Messiah: Vi får se på lördag hur som helst så lär det säkert bli en trevlig och underhållande match som vanligt mellan Timrå - Modo. Men då får jag gå emot dig och säga att det får gärna gå till sudden men där kan gärna Modo få avgöra :)
Beklagar mitt besök i fyllhäcken. Detta har inte hänt sedan Västerås 2000. Resan i övrigt var helt fantastisk. Hoppas att den kan upprepas! Timrå IK rules!!!
htikare: Nu får ni fasen ta och fixa hele skiten, blev så grymt imponerad av er efter att sett matchbilder från match 1...får banne mig gåshud än när jag tänker på det...brrrr..... Sen att ni, Djurgårn och HÅVE känns som dom mest rakryggade föreningarna i ES gör ju inte saken sämre (inget jävla gnäll vare sig från spelare eller tränare som det är för ALLA andra föreningar!!)(om jag har fel..förstör inte min bild av er genom att rätta mig)(jaaa..challe kan väl gnälla LITE kanske) Kör för f-n nu! håller stenhårt på er!
Gud vad skönt efter segern igår. 2-0 i matcher och nu skall vi ta den tredje hemma i E.on.
Tror inte riktigt på att Krizan skall vara skadad, han var säkert så nere och tjurig när Timrå gjort 4 mål på honom så han blev "skadad". Så jag är nästan säker på att han kommer spela nästa match.
Fredrik Andersson tror jag inte få stå i båset för modo då han kanske gjort klart med oss, ja det är bara att vänta och se.
Tror dock att det är våran tur att åka på däng imorgon lördag. Känns helt sjukt om vi skulle leda med 3-0 efter morgon dagens match.
bisterfinnen: Du kan slappna av, mina nojjiga loser-tics säger att det kommer bli minst lika jämnt som ifjol. Vaje vinst är en match längre ifrån ett 4-0 nederlag. Ungefär.
Nu är allt peachy! Förlust imorgon Lördag och allt är åt helvete igen. :)
bisterfinnen: Tack! Nu tror inte jag att det kommer att gå lika "lätt" framledes. Det krävs mycket energi och hårt jobb för att lyckas. Tror det blir jämnare matcher framöver.
Otroligt viktig match imorgon. Förlust skulle innebära 2-1 och helt plötsligt har MoDo världens läge med 2 hemma matcher att ta ledningen i matchserien. KOM IGEN NU TIMRÅ VINN IMORGON !!!!
nixXz: Fredrik Andersson var väll i båset igår om jag inte missminner mej.Och gick häromdagen ut med att han tackat nej till tjänsten som sportchef i Timrå.
Måste ju bara säga att jag njöt riktigt av den första perioden igår! vilket spel grabbarna bjöd på! nu gäller det bara att dom inte inte slutar att kämpa. för då kan det vända obehagligt snabbt:P men igår kunde jag i alla fall bara njuta av matchen:D
Fyfaan vilken match nu ser jag framemot matchen på lördag karnevalstämning på läktaren och det verkar ju bli utsålt:
Ståplatser kvar: 133
Sittplatser kvar: 0
Hoppas på vinst men det kan bli tungt tror matchen är viktigare för Modo än Timrå för skulle Timrå vinna så har vi fyra matchbollar, tyvärr blir mitt tips 1-3.
De här var rätt kul och samtidigt väldigt sant, taget från st.nu
Betygsättare: Andreas Lidén och Maria Nordström
Publikuppror efter 6.31 i andra perioden Per-Åge Skröder försöker göra Kalle Koskinen tvådimensionell. Domare Ulf Rönnmark skickar norrmannen till skamvrån och publiken tappar fattningen. Många matchprogram får vingar men förvånansvärt få når fram till isen. Publiken bra på att kasta ur sig okvädningsord, dåliga på att kasta matchprogram.
Red Rocker: Visst fan kommer det bli slutsålt. Sedan kommer det 150 stycker från Ö-vik + 100 till från annat håll fick jag veta igår. Så STÅ UPP OCH SKRIKA FRAM LAGET!
Bäckström vänder alltså hem till Brynäs. Det blir ett hyfsat tillskott även om han går på 80%. Jag gillar att han ger det en chans. Vilken spelare han varit/är.
Men som sagt man brusar alltid oftast upp sig direkt efter sedan lugnar man ned sig i alla fall jag :).