Fan att Modo skulle vara på tårna idag, fan att Pärssinen inte dödade Modos hopp med ett 0-2 mål. Känns som att vi bör vinna den här matchen. Jag vill fan inte att det ska bli en sjätte match i E.on på torsdag dels för att om vi förlorat dessa två borta nu mot Modo så är det allvarligt match igen i slutspelet, men också för att jag inte kan gå på matchjäveln! :(
RocknRolf2: Roligt att just du manar till lugn och tro på framtiden....*L* Nånå. Det som oroar mig är att vårt eget PP varit så svagt. Hoppas att Pyörälä visar vägen nu i andra.
Precis den matchöppning vi ville ha med ledning och så friläge frö Pärssinen. Snacka om små marginaler. Med mål där och de hade börjat hänga ordentligt med huvudena. Sedan vänder de och får ledningen. Detta måste stärka dem otroligt mycket. Faan!
Nu släpps pucken. Tror faktiskt vi tar denna matchen. Krizan har spelat skadad hela kvarten och varit mycket fladdrigare än vanligt. Han kommer släppa in några mål ikväll.
Rapport från Modoland: Fick precis telefonkontakt med hallen i Ö-vik. Några TIK:are roade sig att vifta lite med GIF-flaggor (!!!???) i väntan på den slutgiltiga krossen.
Allt är laddat och klart. Nu är det bara att fråga mongoloiderna om en sista önskan...