00:12 Skott Riku Hahl 00:16 Skott Kalle Koskinen 01:15 MODO Utv 2 min TRIP Victor Hedman 01:21 TIK Skott Sanny Lindström 03:08 TIK Skott Riku Hahl 03:37 TIK Skott Kimmo Lotvonen 05:32 TIK 0-1 Pär Styf (Fredrik Hynning, Peter Regin) EQ 06:54 TIK Skott Timo Pärssinen 07:29 MODO Skott Per-Åge Skröder 07:37 TIK 0-2 Petr Tenkrat (Fredrik Hynning) EQ
Underbar period! Nästan så man tycker att vi var förtjänta av ett mål till. Synd att Rönnmark tar en felaktig utvisning i slutet men man ska väl inte klaga. Hoppas att killarna kommer ut med samma fart i andra.
Olle: Klart vi är förtjänta av minst ett mål till Krizan har haft hjälp av både stolpar och ribban. Jag hoppas TIK orkar fortsätta i detta djuriska tempo vore så djävla skönt med seger idag men det ärlångt kvar 40 minuter otroligt hårt jobb.
Olle: Njae det är nog utvisning. Sanny använder ju armen för att hålla bort han och går inte alls för puck. Det enda man kan hoppas på är att Rönnmark håller den här nivån nu - och att Timrå håller sig på banan.
Red Rocker: Ja det är ju trots allt Modo. Det krävs minst ett mål till, och en period, innan man överhuvudtaget kan börja snegla mot klockan och spela på resultat. Jag är fortfarande lika nervös som innan nedsläpp.