1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605610 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
Och som ofta nog sagt...på måndag står det 0-0 igen

Henning: Apropå inslaget på ST-tv så låter Hynning förbannat lik Lindström. Lite så där offtopic :)

Messiah: Ja men absolut så är det ju, och visst tror jag och hoppas på att Modo ska kunna ta en match i alla fall. Men då krävs det som du säger att dom inser att det är en lagsport.

Cyklob: Ser tyvärr ut som att det blir slakt precis som tidigare men jag ska inte säga för mycket...

jZo: Om vi nu städar av Modo på måndagkväll så vill jag introducera en festlig ramsa.

Jag skriker - BANKRÅÅÅÅÅÅÅN!

Varpå klacken skall svara - EVAKUERA! *klapp-klapp-klapp* EVAKUERA! *klapp-klapp-klapp* EVAKUERA! *Klapp-klapp-klapp*

BANKKONTORET SWEDBANK I ÖVIK ÄR STÄNGT TILLS VIDARE F.R.O.M. TISDAG P.G.A. RÅN!

FÖR VIDARE UPPLYSNINGAR KONTAKTA LOKALKONTORET I TIMRÅ ELLER SVENSKA HOCKEYLIGAN. INFORMATIONEN HITTAR NI SOM VANLIGT PÅ WEBBEN,

www.hockeyligan.se eller www.swedbank.se

TACK PÅ FÖRHAND!

Uno Gordon: fint.. nu känner jag att jag måste sova ännu mer :)

Great Success!

jZo: Jo det ser ju så ut tyvärr för oss, men det kanske är något positivt i sig med eftersom vi är så nerkörda nu så det finns väll inte någon som tror vi ska vinna en match. Det brukar ju oftast kunna hända mirakel då :).

Cyklob: Ni får krya på er så att det blir en rysare precis som första matchen ;)

jZo: Hehe ja vi får väll hoppas på att det kan bli lite spänning i 2 matcher i denna serie i alla fall :).

Henning: Glömmer aldrig Eldebrinks kommentar inför 3e perioden nere i skandinavium med 2-2 i matcher "Jag tycker Henke Lundqvist börjar se lite skitnödig ut" ^^

AndersN: Är ju redan klart att Lückner ska ju lämna efter denna säsongen, så de behöver inte sparka honom för detta.

Fan så stora siffror det blir, 5-2 i torsdags och nu 6-3... Visst kan MoDo vända (som dom tydligen gjort mot Luleå 2000/01 då de låg under med 3-0 i matcher) men klarar inte TIK av att knyta ihop säcken nu så har man inte heller gjort sig förtjänt att ta sig vidare.

Det är trots allt inte först till 3 utan först till 4 som gäller. och precis som på skidskytte så kan det vara svårt som f-n att få ner den där 5:e pricken på tavlan (i vårat fall 4:e vinsten).

Låt oss hoppas att alla spelarna i Timrå är med på noterna och fortsätter att vara disiplinerade och jobba hårt.

250kg kärlek: Tycker inte alls det var konstigt att de ville möta Timrå i år igen. De tyckte precis som vi att de var en alldeles enastående roligt förra året, och de ville uppleva och bjuda på samma roliga länsderby denna gång.

Kolla "lottningen" som var i SVT så ska du se att Lückner säger något liknande också.

Om det var någon som minns förra året så var det precis samma tjat på Modo då också om deras val av Timrå, då många inte tyckte det gick så lätt som de hade trott mot Timrå.

Ja Gode Gudrun vilken match!
En stor Eloge till alla som hade jobbat med att göra alla dessa flaggor och sedan satt dit dom (samt tog bort).Ni i Tifogruppen gör ett otroligt jobb!
Vi fick tag i sittplatsbiljetter efter mycket om och men så jag och sonen kunde se matchen! Sonen på 9 år var lyrisk över allt denna kväll! Bara att veta att han har fått uppleva iallafall en sådan underbar match gör mej lycklig! På Läktare C där vi satt var ett otroligt drag för att vara sittplats.Även om jag hade två ungdomar bredvid mej som inte ens klappade händerna på hela matchen ..och ja dom höll på Timrå!?..Dom tittade på mej vissa stunder som jag var en galning...vilket jag var ..Men endast pga den underbara match som kunde följas och den OTROLIGA stämningen i hallen! Då vågen började gå slutade min son för en stund att titta på matchen pga att han hade fullt upp med att veta när det var våran tur att göra den,har nog aldrig sett honom så uppspelt och så koncentrerad på att göra något!Hans lycka var fullständig denna kväll.Vann på chokladlotteriet,köpte hockeykort och fick den hen mest ville ha(Magnus Åkerlund),det var flaggor överallt och Timrå vann....samt att han fick uppleva vågen i Eon Arena..Varje gång Harald visades på jumbotronen sa han med ett lyckligt leende..." Där är den där surisen mamma"...
Ja jisses!!
Tack Timrå IK och tack Tifogruppen för att vi fick uppleva en sådan underbar kväll!

Ann: hehe jo det låter som en rolig kväll, själv blev det lite lugnare så jag är bosatt i Umeå atm så det blev tvn för mig. Men vi var en trio iaf som satt med en brasa i öppna spisen och en rejält spännande match på tvn.

Det är i lägen som dessa man saknar årskortet (ståplats)...förhoppningsvis hittar jag jobb i S-valls trakten så jag kan flytta hem till Timrå igen snart dock..

Kerstin_k: Jo Tenkrat om någon är väl killen som kämpat i Timrå. När andra saknade lusten så tuffade han på.

En sak oroar mig lite nu, modo har tydligt inte varit motiverade.

Men vad händer då om Timrå går vidare och då möter ett lag som troligtvis är betydligt mer motiverat. Kommer de tro att allt ska gå på räls som det gjort hittills, slappna av (tänk matcherna mot ex Luleå) och istället köra rakt in i kaklet?

Sen en sak som är väldigt tråkig. Den sportchef som byggt detta underbara lag arbetar idag för en konkurrent. Kanske kommer aldrig Timrå att få uppleva etta lag som detta igen :(

Ja jag vet, jag är en pessimist :/

Har tänkt på en sak, under året så har flera av er här inne på HS mer eller mindre dömt ut tex Tenkrat, ni har stoppat in han i samma fack som Blake Sloan mm.

Under en lång tid så har Tenkrat haft motgångar trots det har han slitit kämpat för att till Slutspel bli den han kom hit för att vara. =) Maskinen Tenkrat....
DÅ!! Kryper alla hockey orakel ner under sina stenar, inte ett ljud om att Citat: Skicka hem honom, inte en till Sloan.....

Skit smittar av sig på oss andra...!

Nu är han en hjälte minsann! Ta och ransaka er nu och be honom och alla andra som ni kastat åt vargarna om ursäkt.

Jag gillar hockey, jag gillar Timrå och det gör säkert även ni, eller?

Så till er alla Hockey Orakel knip igen ett tag nästa Säsong va!!! Håll en hög niva på den här sidan, kom med kritik, men döm inte ut spelare men framför allt häng dom inte......

Jag vill gå in här och läsa hålla mig uppdaterad om vad som händer, dela med mig av saker och ting inte läsa massa gnäll som om jag var på Modos HS...

Nu skickar vi Modo på semester på Tisdag !!!!!

diffe: Håller med, MEN på måndag tar Modo semester.

kennas: dom åker ur på måndag, på tisdag "Mallis"... =)

diffe: Han har lirat bra man varit urusel när det kommit till avsluten, därav mångas sågningar av honom.

åsså tycker jag fortfarande att oLückner är förbannat lik 
George W Bush...

dr-nix: det vet jag väl men läs mitt inlägg!!!!

Ann: Otrolig stämning igår. Jag trodde knappt det var sant då vågen började rulla runt i hallen. Gåshud tamefan! Såg matchen igen nu i morse och det var otroligt grymt tryck över hela matchen. Världsklass.

Vissa har lagt ner ett otroligt jobb på montering av flaggor och har varit på hallen flera dagar i streck. Städningen gick ganska fort tack vara publiken som tog med sig flaggorna och slängde de på anvisad plats. Tack för det annars hade vi varit kvar där än och städat.

enligt expressen är wernblom avstängd imorgon ?

Uno Gordon: Ramsa? Den skulle jag vilja höra melodin till.

Dalan: Såg matchen i morse? Hoppas det var inspelat??? För visst går den i dag runt 11 i repris?

Ann: Ja, min kära sambo fick spela in den. Den här matchen ska redigeras och brännas ut på dvd! Otroligt vilken stämning.

diffe: Jag har läst ditt inlägg men det du inte tänker på är att folk oftast säger/skriver saker dom inte menar när de blir frustrerade. Jag brukar själv släppa sådant, men du gör självklart hur du vill.

ralus: Hehe!
"Efter matchen vägrade Wernblom att uttala sig. Han gömde sig i stället i Modos spelarbuss.
När SPORT-Expressen sökte kontakt med honom där skrek han:
- Vad fan gör ni här?! Inga journalister på bussen."

73Sjöbba: haha ja, vilken barnrumpa. hoppas han e avstängd imorgon, vill inte att han ska få nått nytt hjärnsläpp och skada någon av våra spelare

ralus: Han fick bara game vilket inte innebär någon avstängning.

jag ska köra min version av denna dans i "gökboet" i morgon......

Niklas Sundström - värdelös.
Andreas Salomonsson - värdelös.
Magnus Wernblom - värdelös och dessutom betedde han sig som en bortskämd barnrumpa.

Magnus Nyström Expressen

Fy fan va gött man mår i dag, inte ens gårdagens x antal whisky känns betungande.

Spontana reflektioner från matchen:

Det kändes så häftigt att se Timråspelare bara trampa igenom och spätta upp den i taket, det är sådana mål som Färjestad, Frölunda, HV 71 gör, men inte Timrå. Fast nu gjorde de ju det.

3-0 i matcher. Det känns konstigt. Det måste komma en reaktion snart, Modo vaknar, Timrå är inte ett lag som seglar genom en matchserie med 4-0 i matcher, Det är sådant som lag som Färjestad, Frölunda, HV71 gör, fast inte nu.

Hockeyns svar på Pelle Fosshaug verkar ha vaknat till liv, Nu känner man igen Magnus Wernblom. När han får kortslutning, med idiottilltag som följd och fansen älskar honom för det i stället för att inse han bara förstör för sitt lag.

I rättvisans namn ska väl sägas att Per Styfs knätackling på Svartvadet inte såg alltför vacker ut vid första anblicken, sedan huruvida det var avsiktligt eller inte det får personer som var nyktrare än undertecknad vid incidenten diskutera.

Det känns som att det bara finns ett enormt flow i laget, vilket är precis vad som behövs för att gå långt, titta bara på våra nuvarande moståndare och hur de såg ut förra säsongen.

73Sjöbba:

Grattis, ni tar död på den här matchserien snabbare än jag och många andra trott. Modo kanske kniper 1 match nu men ni imponerar sannerligen.

Grattis

Kul och se Backlund i sitt livs form. undrar vart han lärt sig spela hockey nånstans :-)

mattias - 74: Garanterat skellefteå... ;P

Simmalugnt: Avsiktligt eller inte.. Det gjorde säkert ont, men snälla lilla Svarvadet.. TACK för att du visar för hela Sverige hur ont det gör å sen spelar ca. 3min. senare.. mkt fint! *ironi* =)

Peltomaa:
Det är väl bra inställning att han spelar vidare trots att det gör ont....

Icing-Ove: Jaja.. så kan det ju vara, men i slutändan blir det 'pojken å wargen..' eh, ja.. iof, inte mej emot, så att.. Mkt bra Swartchz! *inte ironi*

Läste just på ab.se att Werners straff ändrats till det gröve Match Penalty efter han först fått game misconduct. Med andra ord är Wernerblom borta på måndag.. Hade missat det själv..

dr-nix: Mycket riktigt...han hade missat det själv han också :)

Se länk.

dr-nix: Även om Wernblom i sina bästa stunder är en bra spelare så kanske hans avstängning mer hjälper än stjälper Modolaget. Jag menar, så huvudlöst som Wernblom agerat de senaste matcherna kan det inte vara en tillgång att han en sån spelare i laget.

Dalan:

Hade det inte varit bättre om publiken lämnat kvar flaggorna så att dom har kunnat använts igen?

Tycker det var en grym succé med flaggorna. Borde finnas med i varje match.

I så fall skulle vi haft världens första miljövänliga tifo, ett tifo som är återanvändbart...

The great one: Nja. De brukar vara ganska trasiga och kladdiga av kaffe, snus och läsk efter matchen. Några ska vi återanvända, men det mesta kommer kastas bort.

250kg kärlek: jo PP blev nästan bättre efter Wernblom klivit av... Så kändes det igårkväll iaf.

3 Fantastiska matcher i rad av TIK, helt otroligt hur bra vi kan spela och vilken förvandling om man jämför med grundserien. Är det verkligen samma lag?

Matchen igår var ju fullkomligt fantastisk, vilket tryck på läktarna!

TENKRAT är i världsklass just nu.
KOKKO är i världsklass just nu.
HAHL är i väldsklass just nu.
PYERÖLÄ är i världsklass just nu.

Hela laget är f-n världsklass!

Men nu måste vi fokusera på nästa match och komma ner på jorden lite. MODO har nu två raka matcher hemma. Vinst i dom båda för nolaskogarna så har vi en enorm press på oss i nästa hemma match för att vi inte ska få uppleva en avgörande match i swedbank igen. Så detta är inte klart på långa vägar.

* Wernblom är en idiot

* Om det är någon som har matchen inspelad på DVD med HELA sändningen från KANAL9 så har ni en köpare som betalar bra, riktigt bra till och med.

* Hörde att Ingvar "putte" karlsson hade varit på matchen, den mannen måste älska Timrå.

The great one: Pyörälä.... Jag har matchen på dvd snart. Ge ett bud ;)

Dalan: Jag kallar honom för Mannen med alla vokalerna. :)

« · 1007156 · »