1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606009 inlägg · 6214 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
mikenomad: Kan vara så. Så här sa Allehanda:

"Det var som att se ett streetrace mellan en Formel 1-bil och en vägskrapa."

Börjar bli lite krystat att hitta på anledningar till att den här kvartsfinalserien fortfarande är ett krig med oviss utgång, men...än har som bekant inte Warg sjungit.
'Den som accepterat sitt öde är den farligaste motståndaren', som Tor Modéen hade för vana att uttrycka det. Modo är i princip ute, and they know it. Och därmed har dom egentligen ingenting kvar att förlora.

Än kan det gå åt helvete. Om Timrå helt plötsligt börjar fuska och förlita sig på Modos fortsatta sugighet kan det straffa sig direkt. Dom måste hållas kort. Och vi måste utgå från att dom kommer att kasta sig ut som svultna tigrar på isen, redo att offra varenda ben i kroppen för ett inlägg i offensiv zon.
Läser man modolidboken vill man ge sken av a) ingen bryr sig om hur det går i den här kvartsfinalserien eftersom man, gääääsp, fortfarande är så blassé efter att ha vunnit guld, samt givetvis b) att det inte är konstigt att Timrå ser bra ut eftersom Modo är så genomusla av alldeles egen kraft. Något ligger förmodligen i det senare (det förstnämnda tror vi också på, så klart. Det är inte alls en psykologisk försvarsmekanism, nä-ä då).
Modo har varit svagare än befarat, och dom har inte alls haft något att sätta emot Timrå. Till stor del beroende på att Timrå verkligen gett allt i alla situationer där ute. Fortsätter Timrå så och möter ett Modo som plötsligt fått en Lidnersk knäpp, så...har man fortfarande en god chans att vinna. iktigt god, till och med. Är man inte förberedd däremot, så smäller det. Och har det smällt en gång kan det smälla en till. Och med 3-2 i matcher är serien riktigt obehaglig igen.

Så, Timrå. För hockeyns och estetikens lagar: avsluta jobbet.

Nyligen hemkommen från ett styrelsemöte där vår käre ordförande är inbiten modoit...Jag ville rapportera under punkten "verksamhet" att Timrå IK har en bra sån just nu men det fick jag inte... Jag ville också under "övriga frågor" helt enkelt fråga hur Modo skulle vända det här och vad som var fel i Modo-lägret...fick inget gehör för det heller :)

Uddan: Då är ju förutsättningen att den är igång då ;-)

styfen va på tv nyss :)

Skönt inslag med Styf på TV4-sporten. Han verkar vara härligt possitiv.

Bragd-Birger: Känslospröten dina känner som du vill, helt utan verklighetsförankring.

"a) ingen bryr sig om hur det går i den här kvartsfinalserien eftersom man, gääääsp, fortfarande är så blassé efter att ha vunnit guld"

Varför inte det mer realistiska: Suck! Blassé eftersom man tycker att allt ser hopplöst ut.

Bragd-Birger: ligger en hel del i det du skriver.
harald tränare sa att han trodde att anledningen att modo haft så dålig energi var att de inte lyckas med det dom gjort. lyckas man med en grej och få sätta en pyts så får man energi.
med andra ord:
Det gäller för tik att vara på tårna direkt och inte släppa in modo i matchserien.
blir ngt värre om om de får en seger i match 4 och tillbaka självförtroendet.

Bragd-Birger: Jag kan inte drömma om att laget plötsligt skulle börja tumma på någonting. Se bara på Sannys reaktion på slutet. Vem i laget skulle vilja stå till svars inför vår kapten?

Ett annat skäl, förutom för hockeyn och estetiken, att avsluta jobbet är att vi faktiskt är kort om folk. Det glöms bort att vi saknar en hel kedja. Långa matchserier kommer inte att gynna oss. En ledig påsk skulle vara underbart.

TV4 sporten frågade nyss Styf! Vilket lag vinner SM-guld? Vad han svarade vet ni redan...

McCarton: MoDo

McCarton: Giffarna?

T T: Limhamn Griffins?

AM: Det ar 2007... Det är 2008 nu... Så Linköping blir det väl? ;P

Paddan: Stockholm Mean machine?

Tycho: Oj, det visste jag inte..

Kovlands IF tror jag stenhårt på.

AM: Du vet vart du hörde det först... ;P

Paddan:

Stockholm Snipers

T T: imorn är modos alla backar tillbaka:P

Varför bara 150 platser imorgon ? Är det antalet biljetter vi fått oss tilldelat ?

Självförtroende på topp, eller inte. Till och med lagkaptenen blir förvånad på att supportrarna tror att de kan vända detta. Aftonbladet länk.

Empas: Ja, vi får inte fler biljetter. 150 biljetter är den undre gräns som hockeyligen satt tillsammans med de olika arenorna, sedan är det upp til lagen att vara generösa och erbjuda fler biljetter.

Empas: Det är lika i alla arenor.

Dalan: Okej ! Tråkigt känns som det är många som hade velat åka imorgon . Sedan lär väl inte Ö-viks bona gå man ur huse imorgon för att fylla arenan.

Empas: Ja, men jag ser nu att det finns platser kvar på stå så vi kanske köper ut fler biljetter.

actionleif: dem får göra som mora fick göra, flytta hemmaklacken till bortastå för att bortaklacken blev för många ;)

Empas: Som sagt, det finns fortfarande biljetter kvar så det är bara för folk att sätta sig i bilen å tuta uppöver.

Jag ska undersöka hur många lediga platser vi har på bussarna imorgonbitt, kanske att vi köper några biljetter så vi kan fylla dessa luckor iallafall.

NuMo: Jag är en mes. Skrev precis - och raderade innan sändning - ett långt, spydigt inlägg. Vet inte om det är ett ålders- eller nuttenutt-god-vinnare-syndrom, men jag vill inte utdela kickar åt modolidhållet just nu.
Kvartsfinalserien lever. I morgon är en annan dag.

Svar titt T T: Dom kan få tillbaks hur många backar dom vill. Vi kommer ju krossa dom ändå!

Läste kul grej på en Canal+reporters slutspelsblogg. Han rankar Swedbank som den arena med sämst drag i hittills i slutspelet!! Haha! Det ändrar vi på imorn, några måste ju stå för inramningen!! Rätt intressant blogg förresten.

Vill bara berömma klacken igår! Åkte ner från östersund och ställde mig mitt i klacken och satan vilket drag det var under matchens gång och även efter! Nu fortsätter vi så här under hela slutspelet så får vi se hur långt det bär!

MEST AKTIVA GB

Timrå IK (281)
MoDo Hockey (229)
Brynäs IF (47)

Hmm... Har Bif tagit ut en Semester nu innan KS eller :) ? isf kanske MoDo kan få följa med!

Blizzard: haha lika bra å ta semester ^^

janssonovich: ingen idé att bli stöddiga nu, är faktist en match till vi måste kämpa och vinna innan det är klart

Imorgon smäller det...

Kör man upp till Övik från Sundsvall på under 2 timmar?
Såg att mtchen började 19....

Jag börjar känna mig lite euforisk och tänkte därför negga ur lite innan det här glider oss ur händerna...

Faktum är att vi i två av de tre matcherna har gjort vad som kan förväntas - vi har hållit vår "serve" dvs vunnit hemma. Den stora mönsterbrytaren är att vi dessutom bröt Modos serv på deras hemmaplan. Om två dagar vid den här tiden kan det vara så att vi sitter här med skägget i brevlådan och fasas över att Modo vid en motsvarande vinst i Timrå har 3-3 och möjlighet till ett avgörande på hemmaplan.

Dessutom kommer halva laget ha influensa och Backlund visar sig vara gravid i fjärde månaden och väljer därför, av hänsyn till barnets säkehet, att inte spela de avgörande matcherna.

Nu känns det bättre...

Tjalle: Det går vattkoppor i Timrå nu... Nu kanske det känns ännu bättre ;-)

Red-line: Oj då röda-hund har jag hört från en väl initierad källa... Satan i gatan vad jag älskar slutspelstider!

Bosco86: Nja, Route 66 säger 1 timma och 52 minuter.
Kan vara nästan realistiskt om man vill behålla körkortet.

Helg Ernest:
räkna på två och en halv med tanke på att det ev skall bli skitväder i möra.

Domare: Marcus Vinnerborg
Tomas Källin, Leo Takula

Per HApps: då blir de spännande att se om bussarna hinner upp i tid..

the_dude: negativitet köper vi inte här ;)

janssonovich:
Inte realism heller...

Kongo: hehe, men inte vara sån nu :)

Jaha då var det kanske den sista matchen i denna matchserie i morgon, och skulle mitt kära Modo nu åka ut som det ser ut som. Så får man väll redan nu passa på att önska er lycka till i resterande slutspel :).

Hej!
Kan någon förklara för mig om Pär Styf kommer spela eller inte då han fick matchstraff senast? Wernblom verkar ju vara avstängd nästa match men jag läser överallt att Timrå spelar med samma lag som senast. Vad stämmer?

Heleniz: Styf fick game Wernblom fick Match penalty. Så Styf spelar i morgon om det inte hänt något dom senaste timmarna som jag missat.

« · 1007601 · »