NuMo: Klart det inte blir, men varför tror du att folk ska tjura och gnälla, brukar det bli så på dina fester, är det gnälliga personer du bjuder dit?
Bjuder du bara dit personer som vanligtvis brukar gnälla och klaga, så förstår jag att du tar upp det och är orolig för det. Är det bara glada och positiva människor som bjuds på festen så behöver man väl inte oroa sig för gnäll, man berör väl inte ens ämnet då.
Jensen_12: Man försöker ju att inte slänga in spelare som varit skadad en längre tid för tidigt heller utan bättre att avvakta. Men för våran del finns det ju inte så mycket att välja på där är det bara kasta in allt som går och försöka knipa den pytte lilla chans som finns :).
Jensen_12: Idag är vi så fullt vi kan bli, Wargh är ju axelskadad då och Wernblom avstängd men annars så spelar alla. Men det är väll en hel del små skavanker med, men som jag sa i detta läge måste man ju chansa med allt man har.
Cyklob: Men för våran del finns det ju inte så mycket att välja på där är det bara kasta in allt som går....match-program snudosa och sånt eller:) skämt åsido
Jensen_12: Absolut det är bara gå ut och tuta och köra, men jag har verkligen svårt att se att det ska inträffa. Men men vi får väll se vad som händer :).
Cyklob: Ja. Jag tror det var på sr.se/hockey jag hörde en intressant sak. Det var någon som jämförde ett 5 minuter långt PP med 3-0 i matcher. "Det är förbannat svårt att få till ett bra PP i 5 minuter när man vet att man har så mycket tid på sig. Lite samma sak är det nog för Timrå nu när man har 4 matcher att avgöra på."
Något i den stilen iallafall, om jag inte minns fel.
Blizzard: Det tackar vi för :), så klart man måste kunna tåla lite skämt osv så länge det hålls på en rimlig nivå då. Tycker det är trevligt att surra hockey jag det är därför man hänger här på hs :).
Jensen_12: Ja man får väll hoppas att klyshan om 3-0 är det farligaste resultatet att leda med gäller även i matcher utan inte bara i resultat. Då kanske vi har en liten chans i alla fall :).
Dock så har jag aldrig riktigt förstått det där, för man leder ju hellre med 3-0 änn att ligga under med 0-3 :).
Cyklob: Ja, exakt. Sen så har väl Timrå haft ledningen i någon match med 3-0, sedan bara utökat till 4-0? Blir det så ikväll också, sett till matchserien? ;)
Cyklob: Återstår att se. Men jag känner på mig att Timrå vore det lag som möjligtvis skulle kunna lyckas tappa en sån här serie. Det är så Timråiskt på nått vis. Måtte gudarna (alltså hockeykrigarna i TIK) bevisa mig fel.
Hur som haver är jag sjukt nervös, precis som alltid, inför matchen. Huvaligen. Jag har absolut n0ll förhoppningar om att Modo skall uppträda lika håglöst som tidigare möten. Förhoppningen är ju att Timrå uppträder lika disciplinerat och häftigt som tidigare, oavsett vad Modo har för sig. Men något säger mig att den här matchen kan gå hur som helst och kommer att vara mycket tightare än tidigare matcher.
Jag hoppas av hela min själ att Timrå står där som vinnare efter matchen. Jag vet inte om jag överlever spänning i en kvartsfinalserie just nu. Inte efter den här inledningen. Döda serien Timrå IK, bespara oss onödigt lidande.
Jensen_12: Det hoppas jag verkligen inte innerst inne :), men det ser ju ut som att det ska bli 4-0 i matcher. Men jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag känner då absolut ingen skam över att åka ut mot Timrå som dom spelar nu, men jag är lite besviken på Modo över den inställningen dom visat i dom 2 senaste matcherna för dom har ju inte bjudit upp till kamp för fem öre. Sedan verkar inte folk insett att Timrå är ett otroligt duktigt hockey lag med många klass spelare.
Kerstin_k: Hehe ja allt kan ju hända, men det ska då till ett mirakel som aldrig någon upplevt tidigare om det ska bli något annat änn Timrå i en semifinal. För våran skull hoppas jag i alla fall Modo kan plocka en match och visa att även dom är ett bra hockey lag.
74050: Hehe men det var ju då :), nä nu är det dags att pallra sig nedför dom tunga trappstegen och ta plats i tv soffan och kika på kanske säsongens sista match.
Kerstin_k: Japp, ikväll så kommer vändningen. Modoliderna tar nu fyra raka matcher och vi får stå där med taska bakiröva. Nästa säsong så hoppas jag att vi spelar en underbar kvalserie igen, jag avundas verkligen Brynäs-jävlarna, drar det igång på onsdag? Kvalserien är ett måste att följa. Motgångssupporter är det bästa som man kan vara.
Rapport från Modoland: Fick precis telefonkontakt med hallen i Ö-vik. Några TIK:are roade sig att vifta lite med GIF-flaggor (!!!???) i väntan på den slutgiltiga krossen.
Allt är laddat och klart. Nu är det bara att fråga mongoloiderna om en sista önskan...
Nu släpps pucken. Tror faktiskt vi tar denna matchen. Krizan har spelat skadad hela kvarten och varit mycket fladdrigare än vanligt. Han kommer släppa in några mål ikväll.