1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605134 inlägg · 6213 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008

Sv: Slaget om Västernorrland 2008
NuMo: Anser du att "tjurar och gnäller" är bra stämning så kan du inte ha många gäster på dina fester.

Anonymous: Jag är säker på att du inte har så god läsförståelsekapacitet som du tror.

Det blir väl inte någon bättre fest om alla går och tjurar och gnäller på den? Eller vad tycker du?

Anonymous: Det var väl just det de inte gjorde, eller?

Nu är det snart dags....kom igen nu TIMRÅ! slappna inte av, sväva inte ut... Skicka hela övik på golfsemester redan idag! :)

NuMo: Klart det inte blir, men varför tror du att folk ska tjura och gnälla, brukar det bli så på dina fester, är det gnälliga personer du bjuder dit?

Bjuder du bara dit personer som vanligtvis brukar gnälla och klaga, så förstår jag att du tar upp det och är orolig för det. Är det bara glada och positiva människor som bjuds på festen så behöver man väl inte oroa sig för gnäll, man berör väl inte ens ämnet då.

Ros bloggar om Modo vs. Timrå idag. Kul läsning, kanske pga att det inte var han som kommit på allt...

Jensen_12: Hej, Jag drar ner på O'learys nu, det gäller att få en bra plats.
Grymt skoj om vi slår ut Modo redan i dag.

John K: Hehe, okej, gör så. Att slå ut dom idag vore nog det bästa som kan hända, efter kommande SM-guldet dvs. ;)

Anonymous:

Hur är stämningen i truppen efter tre förluster?

Bra, det tjänar inget till att tjura och gnälla.

Att det skulle bevisa att jag har gnälliga personer på mina fester över går i alla fall inte ditt förstånd.

John K: Själv åker jag upp till dÖvik om ca 10minuter. Ska bli intressant att se hur många mål Timrå gjort när jag kommer fram.

Jag är orolig.

På två sätt dessutom.

Hälge: 60. KRIZAN, Karol
Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 3. TIMANDER, Mattias 5. JONSSON, Hans
22. YETMAN, Patrick 39. SVARTVADET, Per 15. SALOMONSSON, Andreas

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 8. HEDMAN, Oscar 7. HÅLLBERG, Per
29. MOLINDER, Andreas 24. SUNDSTRÖM, Niklas 10. SKRÖDER, Per-åge

3rd Line 35. HEDIN, Pierre 23. TRIBUNCOVS, Atvars
79. WARG, Fredrik 20. STEEN, Oscar 19. TOLSA, Jari

4th Line 2. WESTIN, Jens 41. HEDMAN, Victor
13. JONASÉN, Marcus 16. FORSBERG, Tobias 18. ÖBERG, Peter

19. SVENSSON, Björn 24. LANDER, Anton 26. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus
4th Line 3. ERIXON, Sebastian 2. MOE, Eric

7. HYNNING, Fredrik 13. REGIN, Peter 62. TENKRAT, Petr
3rd Line 29. LOTVONEN, Kimmo 36. STYF, Pär

16. AXELSSON, Anton 17. ANDERSSON, Johan 10. SUNDH, Oscar
2nd Line 8. LINDSTRÖM, Sanny 4. JONSSON, Robin

37. PYÖRÄLÄ, Mika 32. HAHL, Riku 27. PÄRSSINEN, Timo
1st Line 9. KOSKINEN, Kalle 30. KOKKO, Petri

Goalkeepers 1. ÅKERLUND, Magnus
31. BACKLUND, Johan

Timrå IK

Referee: Vinnerborg, Marcus
Linesmen: Källin, Tomas
Takula, Leo

Mappe: Så Robban gör inte comeback idag heller...

Jensen_12: Jag tror nog inte Timrå chansar med han när man endå har så bra utgångsläge som man har. Det är i alla fall vad jag tror.

Cyklob: Nej det är klart. Men det är ju alltid bra att gå in i en ev semifinal med åtminstone en match i benen.

Jensen_12: Jo absolut så är det ju, men skulle vi lyckas vinna idag så tror jag nog Challe kommer matcha Robban i morgon för eran del i alla fall.

Cyklob: Ja, det har du rätt i.

Jensen_12: Man försöker ju att inte slänga in spelare som varit skadad en längre tid för tidigt heller utan bättre att avvakta. Men för våran del finns det ju inte så mycket att välja på där är det bara kasta in allt som går och försöka knipa den pytte lilla chans som finns :).

Cyklob: Ni har väl lyckats fylla 4 femmor? Vilka har ni på skadelistan idag?

Jensen_12: Idag är vi så fullt vi kan bli, Wargh är ju axelskadad då och Wernblom avstängd men annars så spelar alla. Men det är väll en hel del små skavanker med, men som jag sa i detta läge måste man ju chansa med allt man har.

Cyklob: Men för våran del finns det ju inte så mycket att välja på där är det bara kasta in allt som går....match-program snudosa och sånt eller:) skämt åsido

Cyklob: Ja, ni har verkligen allt att vinna.

Blizzard: Heheh den var bra :)

Jensen_12: Absolut det är bara gå ut och tuta och köra, men jag har verkligen svårt att se att det ska inträffa. Men men vi får väll se vad som händer :).

Cyklob: hehe, man jobbar ju lite på "hat" kärleken ;-) dig går det att skämta med för du gör så bra inlägg :)

Cyklob: Ja. Jag tror det var på sr.se/hockey jag hörde en intressant sak. Det var någon som jämförde ett 5 minuter långt PP med 3-0 i matcher. "Det är förbannat svårt att få till ett bra PP i 5 minuter när man vet att man har så mycket tid på sig. Lite samma sak är det nog för Timrå nu när man har 4 matcher att avgöra på."

Något i den stilen iallafall, om jag inte minns fel.

Blizzard: Det tackar vi för :), så klart man måste kunna tåla lite skämt osv så länge det hålls på en rimlig nivå då. Tycker det är trevligt att surra hockey jag det är därför man hänger här på hs :).

Jensen_12: Ja man får väll hoppas att klyshan om 3-0 är det farligaste resultatet att leda med gäller även i matcher utan inte bara i resultat. Då kanske vi har en liten chans i alla fall :).

Dock så har jag aldrig riktigt förstått det där, för man leder ju hellre med 3-0 änn att ligga under med 0-3 :).

Cyklob: Ja, exakt. Sen så har väl Timrå haft ledningen i någon match med 3-0, sedan bara utökat till 4-0? Blir det så ikväll också, sett till matchserien? ;)

Cyklob: Återstår att se. Men jag känner på mig att Timrå vore det lag som möjligtvis skulle kunna lyckas tappa en sån här serie. Det är så Timråiskt på nått vis. Måtte gudarna (alltså hockeykrigarna i TIK) bevisa mig fel.

Hur som haver är jag sjukt nervös, precis som alltid, inför matchen. Huvaligen. Jag har absolut n0ll förhoppningar om att Modo skall uppträda lika håglöst som tidigare möten. Förhoppningen är ju att Timrå uppträder lika disciplinerat och häftigt som tidigare, oavsett vad Modo har för sig. Men något säger mig att den här matchen kan gå hur som helst och kommer att vara mycket tightare än tidigare matcher.

Jag hoppas av hela min själ att Timrå står där som vinnare efter matchen. Jag vet inte om jag överlever spänning i en kvartsfinalserie just nu. Inte efter den här inledningen. Döda serien Timrå IK, bespara oss onödigt lidande.

Kämpa Timrå!

Jensen_12: Det hoppas jag verkligen inte innerst inne :), men det ser ju ut som att det ska bli 4-0 i matcher. Men jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag känner då absolut ingen skam över att åka ut mot Timrå som dom spelar nu, men jag är lite besviken på Modo över den inställningen dom visat i dom 2 senaste matcherna för dom har ju inte bjudit upp till kamp för fem öre. Sedan verkar inte folk insett att Timrå är ett otroligt duktigt hockey lag med många klass spelare.

Kerstin_k: Hehe ja allt kan ju hända, men det ska då till ett mirakel som aldrig någon upplevt tidigare om det ska bli något annat änn Timrå i en semifinal. För våran skull hoppas jag i alla fall Modo kan plocka en match och visa att även dom är ett bra hockey lag.

Cyklob: En liten jinx från Lidingö. Lycka till!

Nån som vet om matchen visas på sopcast idag ??

Länk i sådana fall

74050: Hehe men det var ju då :), nä nu är det dags att pallra sig nedför dom tunga trappstegen och ta plats i tv soffan och kika på kanske säsongens sista match.

Kerstin_k: Nervös är bara förnamnet. Jag har snart nött ut parketten här hemma efter alla promenader fram och tillbaka.

Gorkyman: Det visas. www.myp2p.eu/ , där under livesports -> Icehockey

Kerstin_k: Japp, ikväll så kommer vändningen. Modoliderna tar nu fyra raka matcher och vi får stå där med taska bakiröva. Nästa säsong så hoppas jag att vi spelar en underbar kvalserie igen, jag avundas verkligen Brynäs-jävlarna, drar det igång på onsdag? Kvalserien är ett måste att följa. Motgångssupporter är det bästa som man kan vara.

Negotips: Modoliderna - Timrå IK...........8 - 1.

Johnny Hazard: Det är typiskt dig att vara optimist en sån här hemsk dag. Usch, nä ut med dig och drifta lite med Zambonin

NuMo: Nja, "Bra" är en efterkonstruktion från din sida, stod inget om att Warg sade något sådant.

Jag bevisar ingenting, det var ett exempel.

Paddan: Förresten, grattis till SM-guldet. Det enda som jag driftar att göra nu är att be till universums härskare.

Heppaheppa på er och gonatt.

Paddan: Från Kvissleby igår kväll.

Rapport från Modoland: Fick precis telefonkontakt med hallen i Ö-vik. Några TIK:are roade sig att vifta lite med GIF-flaggor (!!!???) i väntan på den slutgiltiga krossen.

Allt är laddat och klart. Nu är det bara att fråga mongoloiderna om en sista önskan...

Giv akt. Anläggning...

Smokey: Ja, deras önskan är nog att få någon match till...

Anonymous: Som sagt. Jag hänger inte med. Vad är det du vill påvisa?

Nu släpps pucken. Tror faktiskt vi tar denna matchen. Krizan har spelat skadad hela kvarten och varit mycket fladdrigare än vanligt. Han kommer släppa in några mål ikväll.

1-0 timrå!!! PETER REGIN!!!

härlig start iaf

JJJAAAAAAAAAAAAA!!!! REGIN FAN VA HÄRLIGT

Håll uppe nu! Forsätt fokus! Jobba TIK!

« · 1008060 · »