shinzawai: Att du ens nämner 8-1 matchen gör ju att du blir svår att ta på riktigt allvar. Vi saknade 10 ordinarie då. 8-9 st inför matchen, sedan gick 1-2 spelare sönder i början.
Riku Hahl. Säg goddag då. Fan fan fan! Med denna säsong i åtanke så är det väl väntat. Men fan så tungt!
El Maco: El Maco: Tre poäng ja, vilket med tanke på de väldigt olika säsonger Timrå och MoDo har haft vad gäller skador gör väl det här inlägget till något att berätta för barnbarnen:
Seger mot Luleå, så underbart. Återigen gör vi bara en riktigt bra period men vinner. Och nu är vi tvåa och förbi lillebror i tabellen. Från och med nu kommer försprånget bara öka.
Skarin: Jag såg båda matcherna och jag förstår ditt resonemang, för det torde väl innebära att Timrå gjorde sitt bästa i akterseglingarna á 8-1 och 5-1 (ja, 5-1, 2:an och 3:an gills inte) nu senast men inte rådde på att fruktansvärt bra Modo?
Kerstin_k: Nu vänder vi detta till något positivt. Jag vill se Johan Andersson med Hedström och Pärssinen nu i en förstaline. Warg tar hand om andralinan. MoDo har ju Salomonsson borta.
Ämen vafan nu ser det förbannat mörkt ut för Timrå asså, Modo har inte en enda kotte borta från laget osv.... Får dåliga vibbar från de här asså, hade hellre sett Linköping i kvarten, tror tyvär Modo kan vara lite starkare i slutspelssammanhang.... Fast om Timrå får fart på alla spelare, och då menar jag ALLA spelare, så tror jag Modo kan hälsa hem och Timrå är i semifinal!
hellge: Ja du va ju väldigt charmig där vid baren i Ö-vik iallafall..även om du tyckte (om minnet inte spelar mej ett spratt) att vakten skulle hållla oss inlåst där *S*
El Maco: Jag skulle väl snarare säga att Krizan fick vila de två sista matcherna för att Zajkowski skulle få lite matchtempo i sig innan slutspelet börjar.
Både du och El Maco har rätt angående namnet. Hellge är efter ugglan, sen la jag dit ett ett extra "L" så att det skulle bli lite extra dieseldoftande och metallosande, allt för imagen.
Fast egentligen är jag en timid och snäll pjäs. Fast ibland när småbrollor kommer med falska anklagelser då kommer jag som Barry Long-kopia och viftar, hytte och slasha med klubban.
Wayne Gresky: Jag tror inte att en eventuellt utebliven final är det som gör den här kvarten så viktig. Visst, i ett slutspel måsta alla matchserier vinnas, annars är det ju kört vilket som. Att MoDo står på andra sidan är ju själva grejen. Jag tror dock att man behöver vara TIKare för att riktigt förstå vad jag pratar om.
Rooster23: Krizans psyke verkar vara i fokus på Modosidan också till Moras stora glädje. Matchfri sista omgångarna för att ladda mentalt. Får Timrå hål på honom tidigt inbillar jag mig att det kan slå tillbaka och bli svårare att komma tillbaka in i rytmen.
Målskyttet är annars det som gör mig vääääldigt nervös. Förstafemman minus Lotvonen och eventuellt minus Hahl kan inte göra det själv. Det måste till spridning på produktionen. I början av säsongen klev Johan Andersson, Nyllet, Svensson, Sundh och de grabbarna fram i lite olika matcher. Det krävs att vi får ett mål eller två per match från de "oetablerade", ett mål eller två från "gamlingarna" Carlsson, Nilsson, Hallin och ett mål eller två från backarna. Alla kommer inte att lyckas framåt samtidigt men det krävs att någon gör det varje match.
Bakåt känns det så här ett par timmar före ganska lugnt.
Skarin: Huvudsaken är att vi krossar er, men jag kommer aldrig att erkänna att en förlust svider, aldrig!
Men jag tror på sitt sätt att den här matchen är viktigare för er. Ni har ju inte varit i några finaler i modern tid, det är de förlusterna som verkligen gör ont.
Hahl Bundy: Förlorar vi nu så vinner vi nästa år. Konstigare än så är det inte. Det är knappast "nu eller aldrig"-stämpel över årets slutspel. Vi kommer att fortsätta att bra lag.
shinzawai: Att du tycker Modo har spelat som "ollon" vid deras två bortamatcher mot Timrå kanske har lite att göra med hur vi har genomfört matchen. Vi var på tårna och rejält på gång dessa matcher. Två klara segrar, 3-0 och 3-2 (två sena reduceringar). Såg du matcherna?
F.ö tror jag Modo o dess supportrar, har allt att förlora mot att möta oss i en kvart. Vinner dom så är det ju som "det ska vara", förlorar dom OJ OJ OJ, vilken fruktansvärd tid dom har framför sig. :)
El Maco: En del gillar verkligen att orera med ord. Det bara sprutar ut ord o tankar. Jag tröttnade efter ett par meningar, då hade jag redan fått reda på allt. Jag blev inte imponerad.
hellge: Tss, tss, bara för att man pekar ut felaktigheter och korrigerar ska du inte bli ledsen på ögat. Jag är inte arg, jag vill bara vara pedagogisk.
Dream Team: Jo, Backlund såg mycket stabil ut får man säga. Såg dock på burken, inte på plats.
Krizan har ju stått över ett par matcher nu om jag förstått rätt så där är det ju lite svårare att sia kring formen. Förhoppningsvis är han sin "vanliga" slutspelsform ;-)
Ser man till hela lagen har MoDo vart rätt kassa på sistone och Timrå stabila (utan att för den skull spruta in poäng). Finns orsaker till att MoDo lirat som dom gjort säkert men min förhopping är att Timrå är mer i gasen från start och kan knipa Match1 på det viset. När sedan MoDo vaknat upp känner de en viss press =)
Förutom att du kom in som 10:e gubbe i debatten och en timme efter den var slut så.
Jag tror du umgås för mycket med Ambroo, Gud och de andra sympatiska figurerna från underjorden. Det är nog inte bra för dig. Du börjar bli lika ilsk som de.
Ska du ha sista ordet får du skriva nå mer.
Nu ska jag läsa en bok som heter "Makten över dagordningen"
shinzawai: Backlund släppte 1 av de 43 skott han fick på sig här nere i fredags mot Frölunda (43-14 totalt). 95,3 i räddningsprocent. Då ska man veta att Timrå slog sarg ut mest hela tiden för att kunna freda sig mot bålgetingarna hos hemmalaget. Formen har varit betydligt sämre.
Riku Hahl. Säg goddag då. Fan fan fan! Med denna säsong i åtanke så är det väl väntat. Men fan så tungt!
Dax att kaxa ner sig för en stund nu. Aj aj.